Jump to content
kuruś

Matura 2007 i 2008 (od 48 strony)

Recommended Posts

Ja już po, napisałem 3 strony na pierwszy temat. Oba były w sumie łatwe, nie trzeba było znać treści żeby uciułać na te 30%.

 

Czytanie ze zrozumieniem to jak dla mnie powinno się nazywać "szczelaj a może trafisz w klucz" <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skończyłem jakoś po 11. Co do czytania to temat fajny i na czasie, ale na niektóre pytania (większość?) trudno odpowiedzieć, choć myślę, że z 10pkt się uciuła :)

 

A co do pisania to wybrałem drugi temat - dość przyjemnie, około 3 stron wyszło (jak policzyłem słowa to 603 wyszły :o), więc myślę, że polski da radę zaliczyć ;)

Edited by Marians

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytania do tekstu faktycznie były dziwne. 10-13 pkt max. Ja wybrałem pierwszy temat - Świętoszek to jedna z niewielu lektur, jakie przeczytałem (i to jeszcze w gimnazjum). Napisałem 2,5 strony - 370 słów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez tragedii - o 10:30 już wyszedłem. Wziąłem 1. temat, bo oglądałem film (nawiasem polecam!), więc zawsze wpadnie parę punktów więcej za znajomość całego utworu.

 

Poradzicie co powtórzyć sobie w turbo mode on na jutro?

Zajrzałem do repetytorium Grega i momentalnie mi się odechciało :lol2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mój punkt widzenia jest nieco skrzywiony przez 8h maty/tydzień w 3 klasie ale jak można się obawiać podstawowej matematyki? ;) Przecież zadania zamknięte są do zrobienia bez problemu z użyciem tylko i wyłącznie dołączonej karty wzorów czy jak to się zwie. A to już 50%. Nawet można w akcie desperacji podstawiać odpowiedzi z zadań ;) Rozszerzenie to inna bajka, ale tutaj każdy kto to pisze wiedział w co się pcha.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co roku poziom z podstawy spada, ale z rozszerzenia rośnie. To powiedziała kiedyś moja była babka od majcy z technikum, która też ma wkład w zadania.

 

Czyli dzieje się coś niedobrego, bo coraz większa jest różnica pomiędzy rozszerzonymi, a podstawa.

I finał jest taki, że ten rozszerzony nic nie złapie na lekcji co mu się przyda na mature i jest zmuszony brać korki.

 

Chyba, ze geniusz-samouk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Około 12-15 punktów z czytania ze zrozumieniem powinno być, wypracowanie na temat "Świętoszka" napisałem na ~1,8 strony - 318 słów, i myślę że całkiem nieźle poszło. Najbardziej obawiałem się właśnie polskiego, reszta matur(matma i angol rozszerzone) powinna pójść bezproblemowo. Jeszcze zostaje ustny polski 13.05, 9 dni na nauczenie się prezentacji mam nadzieję że wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3,5 strony o Świętoszku B-)

 

W temacie nie było nigdzie napisane "odwołaj się do całości lektury" czy coś podobnego, ale ja w moim wypracowaniu opisałem jak książka się kończy, że on tam wyrzucił ich z domu (pokazując swą nikczemną twarz :lol:) ale ostatecznie wrócili (tak ze 2 zdania) - ale to chyba dla mnie na korzyść ? ;d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co roku poziom z podstawy spada, ale z rozszerzenia rośnie. To powiedziała kiedyś moja była babka od majcy z technikum, która też ma wkład w zadania.

 

Czyli dzieje się coś niedobrego, bo coraz większa jest różnica pomiędzy rozszerzonymi, a podstawa.

I finał jest taki, że ten rozszerzony nic nie złapie na lekcji co mu się przyda na mature i jest zmuszony brać korki.

 

Chyba, ze geniusz-samouk.

 

Albo chodzi do klasy gdzie przerabiają rozszerzona matematykę. A poziom rozszerzonej wcale nie rośnie, jeszcze co roku zmniejszają zakres materiału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgorzej nie bylo, odpowiedz na pyt 13/14 chyba tylko skaszaniłem. Mogli się jaśniej wyrazić o co chodzi w tych zadanicach (przynajmniej w 13), czytuję "13. Jakie formy wypowiedzi służą obiektywizacji i subiektywizacji wypowiedzi? Podaj po dwa przykłady. " . Uznałem że chodzi o podanie form takowych wypowiedzi (recenzja, felieton czy cus w tym stylu). Jesli chodzi o wypracowanie, to zobaczymy , standardowo lałem wodę na kilka stron ;d

 

Jutro matma (2x:<), GL every1 :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie on widzi, że Orgon jest głównym bohaterem?

 

Tartuffe to bohater główny jak i tytułowy, jak dla mnie 0 wątpliwości.

Edited by westsajd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Internet jest nazwą własną, pisze się z dużej.

 

1.Gdyby Orgon był głównym bohaterem to w jakim celu umieszczanoby drugi fragment ?

2.Polecenie brzmi: "(...) scharakteryzuj głównego bohatera oraz omów postawy Orgona, Kleanta i Elmiry wobec tytułowej postaci" Gdyby Orgon był głównym bohaterem to nielogicznym byłoby omawianie jego postawy wobec samego siebie ;)

 

Teoretycznie się z tym zgadzam, ALE bohater główny a postać tytułowa to mogą być 2 różne osoby ;) W poleceniu nie wyklucza się, żeby scharakteryzować 2 POSTACIE. Tytułową wtedy MUSI być ŚWIĘTOSZEK (i nie ma tu wątpliwości) natomiast bohaterem głównym Orgon.

 

Jeżeli natomiast polecenie odnosi się do tylko 1 postaci, bez wątpienia musi być to Świętoszek, ze względu na drugą część polecenia.

 

Tak czy siak - ja w wypracowaniu mam i o Świętoszku, Orgonie, Kleancie, Elmirze zapewne jak reszta, która pisała ten temat, więc znajdzie się i taka i taka charakterystyka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie jest oczywiste, że Tartuffe to główny bohater - wynika to bardziej z tekstów niż z polecenia. Niby jak można scharakteryzować Orgona na podstawie jego rozmowy z Kleantem o Tartuffie? Tym bardziej, że pojawiają się tam informacje jak poznał Tartuffa, jego zachowania itd. O Orgonie to IMO nie ma z czego tej charakterystyki napisać.

 

Chyba wszystko przez wikipedie, gdzie jeszcze wisiało, że Orgon to główny bohater, teraz już zmieniono ;) Nie rozumiem tylko, czemu tak bardzo chciano uniknąć imienia głównego bohatera w poleceniu. Zobaczymy, lepiej nie zaprzątać sobie tym głowy ;) Tak czy siak sposób punktacji jest taki, ze ciężko uwalić całą maturę przez takie coś - w końcu o każdym jest coś napisane, więc za treść trochę poleci + za resztę też.

Edited by BArt_X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno chodzi o Tortille (czy jak mu tam). Wątpię, żeby to był podchwytliwy temat, bo co zrobią, jak 50% nie zda?

 

:lol2: za dużo McDonalda ;D

 

Dokładnie, bez sensu żeby jeszcze tak podchwytliwie... Z samej znajomości lektury wynika, że Świętoszek jest główną postacią, wokół niego toczy się akcja, to on powoduje wszystkie kłótnie/nieszczęścia/rozmowy itd, no nie wiem ale zdenerwowałem się <_< dlatego nigdy nie ufam Wikipedii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No trzymam kciuki za jutrzejszą matmę. Dla wielu pewnie się szykuje pracowity dzień. Zdawanie rozszerzonej łączy się z powrotem do domu o przed 18.

Zapomnijmy już o polskim. Jutro następny dzień. :D

 

Rundę 2 czas zacząć. :D

Edited by Camilos

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jest ;d !

 

Byłby ktoś chętny objaśnić po krótce albo zarzucić dobrym linkiem do kombinatoryki? Bo np. mam takie zadanie "Liczba sposobów, na jakie Ala i Bartek mogą usiąść na dwóch spośród pięciu miejsc w kinie, jest równa...?" i nie pamiętam teraz czy to wariacje czy cu :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...