westsajd Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2010 Ala wybiera 1 miejsce z 5 to Bartek wybiera 1 miejsce ale z 4. 5*4=20 :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FoX 13 Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2010 (edytowane) O kurcze tak to bym nie pomyślał :huh: dzięki ;) poczytam coś jeszcze po necie edit: Wariacja bez powtórzeń B-) i również wyjdzie 20, dobrze pamiętałem ;P powodzenia jutro ;) Edytowane 4 Maja 2010 przez FoX 13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek334 Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 (edytowane) Co do dzisiejszej matury z matematyki, można ją było zdać: 15pkt-20pkt - wogóle sie nie uczył, uważał na lekcjach w szkole 20pkt-30pkt - coś tam sobie przypomniał tydzień przed maturą 30pkt-40pkt - miał na koniec szkoły 3-4 z matematyki 40pkt-50pkt - uczeń bardzo uczący się, ma 4-5 z matematyki Myślę że mam 20-30 pkt Żeby zaliczyć trzeba mieć 15pkt Myślę że CKE się przejęło wynikami z próbnej matury z matematyki (bardzo dużo osób jej nie zdało), to teraz dali łatwiejszą i bardzo dobrze :) Arkusz Matura Matematyka 2010: http://pliki.serwisyregionalne.pl/matura_2010_matematyka_podst.pdf Prawdopodobne odpowiedzi (nie sprawdzone): zad. 1 - przedzial -2 , -12 zad. 2 - 180 zad.3 - 1 zad 4 - 2 zad 5. 5x2 + .... zad 6. 7 zad. 7 1 zad. 8 (o,3) zad. 9. m= 1/3 zad. 10. f(x)=2 zad. 11. -13 zad 12. 2 zad 13. 14 zad. 14 25/16 zad 15. 8 zad 16. 4 zad 17. 5 zad 18. 120 zad 19. 1600 zad. 20. -3 zad 21. x2+y2=36 zad. 22. 12 pierwiastkow z 5 zad 23. 94 zad. 24. 34 zad 25. x=5 EDIT: Aha, były grupy :P Edytowane 5 Maja 2010 przez Adamek334 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JROX Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Coś mi się wydaje że masz w tych odp. parę błędów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek334 Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 (edytowane) @JROX , może być pare błędów zgada się :) Nie sugerujcie sie nimi :) Tu są chyba dobre odpowiedzi: http://www.wiadomosci24.pl/artykul/matura_2010_zobacz_arkusz_i_rozwiazania_z_matematyki_137092.html Edytowane 5 Maja 2010 przez Adamek334 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JROX Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 W takim razie 1 błąd mam. Za głupotę ;) Zad 22. nie przemnożyłem długości boku na obwód ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FoX 13 Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 A ja nie udowodniłem 2 zadań <_< reszta nieźle, zadania za 4 i 5 pkt dały radę :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d0nMD Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Chylę czoła przed każdym kto zda rozszerzenie. Zrobiłem pierwsze zadanie - wyszedł mi przedział: x € < -3, 1 >. Zacząłem robić ciągi, ale żadnymi kombinacjami nie mogłem dojść do ładu. Później krótki rekonesans czy mam w ogóle szansę na 15 punktów i do widzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tagasu Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Podstawa banał, po ~1h 40min. skończyłem i obstawiam min. 85%. Za to rozszerzony to piekło - z 11 zadań tylko 2 w całości zrobiłem (pierwsze i z ciągami), kilka połowicznie, a dwóch czy trzech nawet nie zacząłem (no, może same rysunki zrobiłem :D). Więc pewnie nawet do 30% nie dociągnę :P I pomyśleć, że jak przerabiałem sobie rozszerzenia z poprzednich lat to przeważnie było coś w granicach 40-60% :lol2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 3844A704 Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Czyż nie mówiłem już tym temacie, że poziom rozszerzenia rośnie? Powtórzę jeszcze raz. Podstawa wymaga coraz mniej, a rozszerzenie coraz więcej. Robi się gigantyczna przepaść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camilos Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Była moc, spodziewałem się, że będzie trudno, ale nie że aż tak. 2-3 zadania można uznać za trudne, reszta była "do zrobienia". A Wasze zdanie jakie jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PMichalak Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 (edytowane) Co roku poziom z podstawy spada, ale z rozszerzenia rośnie. To powiedziała kiedyś moja była babka od majcy z technikum, która też ma wkład w zadania. Czyli dzieje się coś niedobrego, bo coraz większa jest różnica pomiędzy rozszerzonymi, a podstawa. I finał jest taki, że ten rozszerzony nic nie złapie na lekcji co mu się przyda na mature i jest zmuszony brać korki. Chyba, ze geniusz-samouk. Czyż nie mówiłem już tym temacie, że poziom rozszerzenia rośnie? Powtórzę jeszcze raz. Podstawa wymaga coraz mniej, a rozszerzenie coraz więcej. Robi się gigantyczna przepaść. Czy uważasz, że to coś złego? Wolisz, żeby później o przyjęciu na uczelnie decydowało to, czy ktoś popełnił jakiś głupi błąd rachunkowy, czy coś takiego i miał zamiast np 96, 94%? Matura rozszerzona powinna być trudniejsza, a podstawa taka, żeby każdy mógł zdać (w końcu jest obowiązkowa, część matematyków nie chciałaby pewnie zwiększać poziomu trudności matur z polskiego), nie widzę w tym nic zdrożnego. Na nauczycieli i tak nie masz co za bardzo liczyć (z wyjątkami), a do samej matury przygotować bez zadnych problemow mozna sie przez kilka miesiecy, a np w przypadku pamieciowych przedmiotow jak biologia czy chemia (gdzie zeby sie dostac na normalne studia trzeba miec >80%) nie wiem czy byloby to takie latwe. A co do "przepaści" to IMO bardzo dobrze, szkoła nie powinna wszystkich uśredniać, zreszta jak dla mnie wszystkie przedmioty moglyby byc wybieralne i taka "przepaść" wcale by mi osobiscie nie przeszkadzala, przeszkadzac moglaby niezdecydowanym, którzy co kilka miesiecy maja nowe wizje siebie w przyszłości i swojej dalszej edukacji. Edytowane 5 Maja 2010 przez PMichalak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bartx Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Była sieka, nie ma co ;) Zadanie z prawdopodobieństwa to nie wiem kto wymyślał. Nie znam żadnego sposobu, by policzyć to w sensownym czasie. Oczywiście zawsze można rozważać to na przypadki, ale chyba nie o to chodzi. W sumie zrobiłem 8 zadań, lepiej bądź gorzej, w pozostałych trzech też starałem się coś napisać (zawsze kilka pkt może wpaść) - myślę, że jakoś te 55-60% umęczę. Nie ma co rozpaczać, jutro angol ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuczy_król Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Czy uważasz, że to coś złego? Wolisz, żeby później o przyjęciu na uczelnie decydowało to, czy ktoś popełnił jakiś głupi błąd rachunkowy, czy coś takiego i miał zamiast np 96, 94%? Matura rozszerzona powinna być trudniejsza, a podstawa taka, żeby każdy mógł zdać (w końcu jest obowiązkowa, część matematyków nie chciałaby pewnie zwiększać poziomu trudności matur z polskiego), nie widzę w tym nic zdrożnego. Na nauczycieli i tak nie masz co za bardzo liczyć (z wyjątkami), a do samej matury przygotować bez zadnych problemow mozna sie przez kilka miesiecy, a np w przypadku pamieciowych przedmiotow jak biologia czy chemia (gdzie zeby sie dostac na normalne studia trzeba miec >80%) nie wiem czy byloby to takie latwe. A co do "przepaści" to IMO bardzo dobrze, szkoła nie powinna wszystkich uśredniać, zreszta jak dla mnie wszystkie przedmioty moglyby byc wybieralne i taka "przepaść" wcale by mi osobiscie nie przeszkadzala, przeszkadzac moglaby niezdecydowanym, którzy co kilka miesiecy maja nowe wizje siebie w przyszłości i swojej dalszej edukacji. Może i tak, ale gdzieś ta granica rozsądku musi być. Nie powinno też być tak, że poziom podstawowy to banał a na rozszerzony musisz materiał ze studiów przerabiać. Zatem 'przepaść' brzmi jak dla mnie trochę groźnie. I oczywiście jest kwestia jak w szkole są Ciebie w stanie przygotować (czy też pomóc przygotować) do rozszerzonej... no ale to już w zasadzie inny temat. (Tak tylko ogólnie piszę, ja teraz matury nie zdawałem) ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuy_zgred Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Podstawa banalna - jak ktoś tego nie zda to chyba specjalnie zaznaczał złe odpowiedzi :) Powinno wpaść 100% :D Rozszerzenie tez w miarę łatwe, problemy miałem tylko z zadaniami z geometrii(z analitycznej tylko wykonałem rysunek i zapisałem współrzędne punktów B i C w postaci (x, x+1), ostatnie zadanie niby zrobiłem ale jakiś kosmiczny wynik wyszedł na 2 linijki pierwiastka z ciach!nym ułamkiem w środku) i tym z prawdopodobieństwa - wyszło 7/72 a chyba powinna być 1/8. Obstawiam 70-85% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PMichalak Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Może i tak, ale gdzieś ta granica rozsądku musi być. Nie powinno też być tak, że poziom podstawowy to banał a na rozszerzony musisz materiał ze studiów przerabiać. Zatem 'przepaść' brzmi jak dla mnie trochę groźnie. I oczywiście jest kwestia jak w szkole są Ciebie w stanie przygotować (czy też pomóc przygotować) do rozszerzonej... no ale to już w zasadzie inny temat. (Tak tylko ogólnie piszę, ja teraz matury nie zdawałem) ;) Halo, jaki materiał ze studiów? :blink: Matura jest obcięta do granic możliwości. Nie wiem gdzie Ty widzisz tam jakieś zadania wymagające większego myślenia, czy tymbardziej studenckich narzędzi. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camilos Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Zadania.info: zadanie nr 7521911, Rzucamy trzykrotnie symetryczną kostką sześcienną do gry. Oblicz, 876 - podpunkt B to całe zadanie z prawdopodobieństwa, wyszło 1/3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzizzy Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Egzaminy wstępne na uczelnie to także wyjście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWS89 Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Dobra proszę Państwa. Zaczynam robić pod siebie, bo dopiero teraz obudziłem się ze świadomością, że postanowienie poprawienia chemii trzeba wypiełnić. Tak więc- od pojutrza- siedzę nad tym fantem, później przysiądę nad fizyką- w końcu potrzebuję tylko 30%. Póki co- przerabiam trzy lata biologii w 4 dni. Dziś jest dzień drugi- połowa materiału za mną, a dopiero po dwudziestej. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camilos Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Zapuszczamy dzisiaj na noc "Sita - rok nauki w tydzień" i walczymy dalej. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
westsajd Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Też piszę fizykę podstawową i jakby ktoś miał jakieś ciekawe materiały to niech podeśle. Mam jeszcze chwile czasu a z fizą aktualnie jestem w czarnej [gluteus maximus] :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camilos Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Wejdź na www.maturalne.net albo Arkusze Maturalne - Liceum, Matura, Studia - Matura 2010 ,ja głównie z tego się uczyłem. Zajrzyj jeszcze do podręcznika jakiegoś dobrego, najlepiej starego (Kruczek, albo nawet Operon). Głównie teoria na podstawowej fizyce się liczy. Reguła prawej nogi, wzory praktycznie tylko z tablic maturalnych. Odczytywanie z wykresów, rysowanie wykresów. Repetytorium Operonu się bardzo przydaje, tam praktycznie wszystkie zasady zachowania są dobrze opisane, a to na nich głównie się skupia matura, warto taki bajer kupić (ok.45 zł) albo ściągnąć z neta. Ja kupiłem oczywiście, wszystko legalnie. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 do czego się stosuje regułę prawej nogi? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bartx Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Jeśli już to reguła prawej dłoni - chodzi o wyznaczanie zwrotu siły pola magnetycznego (mniej więcej, ale magnetyzm w każdym razie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ran'dall_ Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Wykończony się czuje po tych matmach. O ile podstawa to taki relaksik był, po godzince z hackiem wyszedlem. To na roz juz było inaczej. Pierwsze 7 zad poszło bajecznie az sie zdziwilem. Nad 8 myslalem i myslalem cos wydumalem, 9,10 poszlo ( zaczęłem wypisywac wszystkie przypadki w prawdopodobienstwie:D , po 15min przypomialo mi sie jak to zrobic;p) , 11 - wynik wyszedl mi na cala linijke;d Rozwiązania dokladne na zadaniach.info juz sa. Ps zle nie jest jakies 85+ powinno byc :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camilos Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 (edytowane) www.camilos.cal.pl/matma_2010.pdf Wiem, wiem, reguła prawej dłoni. Maleńka, subtelna różnica. :D Edytowane 5 Maja 2010 przez Camilos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JROX Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 (edytowane) Godzinka i z głowy :) Coś podejrzanie łatwy ten arkusz był... Żeby tylko nie dowalili z rozszerzenia jakiś rzeczy z kosmosu ;) Rozszerzenie też całkiem spoko, ale już z tego co wiem walnąłem parę głupich błędów z nieuwagi :? No i nie zaznaczyłem tematu, ale ponoć będzie dobrze Edytowane 6 Maja 2010 przez JROX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzizzy Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 Proszę o opinie o rozszerzeniu :) W moim odczuciu nawet łatwe - pierwsza część w godzinę, druga nieco mozolniej. Najbardziej męczyło czekanie, niż sama matura, ech... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JROX Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 (edytowane) Ja skończyłem oba po 45 minutach. Czekam na arkusz co by jeszcze posprawdzać ale myślę że >80 będzie, chodzi o to ile >80 ;) Z podstawki 94% w najgorszym wypadku obstawiam :lol2: BTW. Na podstawie, do jednej klasy przynieśli WOS pods. zamiast angielskiego. Co najlepsze, wszyscy się zorientowali z ponalepianymi naklejkami :D Ciekawe co teraz zrobią... Edytowane 6 Maja 2010 przez JROX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FoX 13 Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 Hoho :lol2: może być afera, ale pewnie tego nie nagłośnią, daj znać jak to się rozwinie ;) Pisałem tylko podstawowy angielski, bardzo przyjemny, 100% z czytania i słuchania, liczę na ponad 95% :) zobaczymy jak pisanie mi ocenią ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...