Skocz do zawartości
seboxxl

Mandriva 2007 Beta3 + Winxp Home

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

Jestem kompletnie zielony w sprawach linuxa i mam kilka pytań:

1. Jak zainstalować Madrive 2007 beta3 i Windows'a XP na jednym komputerze?

2. Jak wygląda sprawa z systemem plików Linuxa?

Edytowane przez seboxxl

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

1. Zainstluję Mandrive, potem XP'ka? Rozumiem że na osobnych partycjach. A jak bedzie z bootmenu?

2. No jak zainstaluję Mandrivę to jaki będzie system plików na tej partycji i czy linux będzie miał od razu dostęp do drugiej partycji z WinXP (NTFS lub FAT32)?

3. Czy da się potem pozbyć samej Mandrivy, bez usuwanai XP'ka?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

1. Zainstluję Mandrive, potem XP'ka? Rozumiem że na osobnych partycjach. A jak bedzie z bootmenu?

2. No jak zainstaluję Mandrivę to jaki będzie system plików na tej partycji i czy linux będzie miał od razu dostęp do drugiej partycji z WinXP (NTFS lub FAT32)?

3. Czy da się potem pozbyć samej Mandrivy, bez usuwanai XP'ka?

1. Najpierw XP/bedzie bootmenu.

2. Taki jak sobie wybierzesz przy instalacji mandrivy, opcji jest kilka. Bedzie odczyt NTFS.

3. Da(opcja szukaj)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Ściągnąłem narazie tą Mandrivę i będę to teraz testował pod VMware Workstation.

Oprócz tego ściągam Ubuntu 6.06 CD i Solaris 10 :P

A tak apropos Solaris'a, wyczytałem że jest w nim problem z klawiaturą, tzn. nie można wprowadzać polskich znaków przy użyciu alt'a. Czy jest na to jakieś rozwiązanie?

Edytowane przez seboxxl

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dokładnie, powiedziałeś, że dopiero zaczynasz przygodę z linuksem - więc zacznij od czegoś prostego i zarazem dobrego - Ubuntu - a nie stawiasz sobie tak wysoką poprzeczkę - Solaris. ;)

chce zobaczyć jak to wygląda ;)

I zrobie to wszystko na początek na virtual machine, a dopiero jak mi się spodoba to sobie coś wybiore i zainstaluje normalnie.