Skocz do zawartości
stefanor

Karta Muzyczna Oferująca Najwyższą Jakość Dźwięku?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma prostej reguły. To akurat sytuacja, gdzie warto nieco poeksperymentować z RMAA. Ogólna zasadą byłoby ustawianie maksymalnej głośności w mikserze karty, dopóki nie występują przesterowania. W większości kart to jest ustawienie na 100% ale nie jest to regułą. Np. w moim starym laptopie każda próba przesunięcia suwaków ponad 50% skutkowała silnymi zniekształceniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam jak nalepszej karty dziwiekowej do odsłuchu muzyki w stereo za powiedzmy max 70zl. Cały czas rozlgądam sie za Vortexami na allegro ale ciezko ostatnio kupić w dobrej wersji. Przeglądając aukcje natknąłem sie na SOUND BLASTER CONNECT MP3+

http://www.allegro.pl/item271620734_creati...nnect_mp3_.html

wygląda całkiem przyzwoicie tylko nie wiem jak gra? miał ktoś styczność z ta kartą? do jakiej karty wewnętrznej możemy ja porównać?

 

Mój sprzęt to wzmacniacz Soundwave (2x60w) i 3-drożne kolumny Philipsa (2x80w) myślicie ze ta karta sie nada, czy lepiej czekać na jakiegoś dobrego Aureala/Vortexa lub jeszcze coś innego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie patrzyłem na stronkę Sound Import i widzę ze pojawiła się w sprzedaży karta Lynx AURORA 8 ,to jest właśnie ta karta którą na IXBT stosują do porównań z innymi kartami i ona rzeczywiście gra najlepiej z pośród innych kart - ciekawe kiedy u nas w Polsce będą robić recenzję kart muzycznych w oparciu o źródło odniesienia podobnej klasy :D .

 

http://www.kartydzwiekowe.com.pl/?akcja=produkt&id=229

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh jak ja dawno tu nie zagladalem ;) no ale nic przejdzmy do sedna sprawy w najblizszym czasie zamierzam zmienic dzwiekowke zastanawiam sie nad dwoma produktami:

 

http://www.kartydzwiekowe.com.pl/?akcja=produkt&id=255

http://www.gral.pl/preview/CreativeLabs/Cr...Profesional_94/

 

karta ma przedewszystkim dobrze odtwarzac muzyke mniej mnie interesuje EAX itp, podlaczone pod ta bede mial koncowke mocy 2x300W z 4 kolumnami 2x200W i 2x100W, jednakze niedlugo prawdopodobnie bede chcial zakupic jakis konkretny zestawik z 5.1 amplitunerkiem wiec musi to ladnie wspolgrac.

 

kwota jaka mam do wydania to jakies ~400zl

 

jesli macie jakies inne ciekawe propozycje to walic zawsze mozna zmienic zdanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli macie jakies inne ciekawe propozycje to walic zawsze mozna zmienic zdanie ;)

Jesli chcesz miec dobre stereo to w tej cenie tylko Prodigy HD2 i wyjscie przez RCA do wzmaka lub np. bezposrednio do aktywnych monitorow studyjnych. Dodatkowo na HD2 mozna sie pobawic opampami w celu dobrania brzmienia pod wlasne gusta. Jesli natomiast masz zamiar rozstawic zestaw 5.1, to wystarczy Ci nawet integra na plycie glownej pod warunkiem, ze ma wyjscie cyfrowe. Prodigy tez ma optyczne i przesyla AC3 czy DTS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie patrzyłem na stronkę Sound Import i widzę ze pojawiła się w sprzedaży karta Lynx AURORA 8 ,to jest właśnie ta karta którą na IXBT stosują do porównań z innymi kartami i ona rzeczywiście gra najlepiej z pośród innych kart - ciekawe kiedy u nas w Polsce będą robić recenzję kart muzycznych w oparciu o źródło odniesienia podobnej klasy :D .

 

http://www.kartydzwiekowe.com.pl/?akcja=produkt&id=229

Podejzewam ze ten lynx aurora zje 90% audiofilskich odtwarzaczy CD po kilakanascie/kilkadziesiat tys dolarow... :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejzewam ze ten lynx aurora zje 90% audiofilskich odtwarzaczy CD po kilakanascie/kilkadziesiat tys dolarow... :rolleyes:

Cytat z forum IXBT

 

Nickolay V

 

Nawet z kart ze średniego poziomu (Firewire 410/Revolution 7.1) jakość dźwięku była jawnie bez porównania lepsza niż z napędów CD za 800-1500USD i Procesorów AV do 4000USD. testowaliśmy nie raz. z nouta i Firewire 410 z dźwiękiem był przejrzyściej, dynamiczniej, akcentirowanniej po panoramie.Testy przeprowadzaliśmy na aktywnych głośnikach Genelec HT210 i BlueSky System one. Revolution 7.1 pracowała w barebon Shuttle. Primadonn: głośniki połączone były z analogowymi wyjściami kart.

 

PS

To nie jest opinia oficjalnych testerów z ixbt tylko użytkownika tamtego forum , więc nie wiem jakie ma kompetencję w tym zakresie :wink: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam jak nalepszej karty dziwiekowej do odsłuchu muzyki w stereo za powiedzmy max 70zl. Cały czas rozlgądam sie za Vortexami na allegro ale ciezko ostatnio kupić w dobrej wersji. Przeglądając aukcje natknąłem sie na SOUND BLASTER CONNECT MP3+

http://www.allegro.pl/item271620734_creati...nnect_mp3_.html

wygląda całkiem przyzwoicie tylko nie wiem jak gra? miał ktoś styczność z ta kartą? do jakiej karty wewnętrznej możemy ja porównać?

...to je się podepnę do tematu, też zastanawiam się nad tą kartą. Miałaby współracować ze sennkami HD202. Nie interesuje mnie nic poza stereo i "przyzwoitym" brzmieniem, obecnie siedzę na integrze, więc pewnie każda zmiana byłaby wyczuwalna. Jak macie inne propozycje, to jestem otwarty: nie interesują mnie super efekty, 5.1, itp.; miło byłoby, gdyby była pod USB. Karta będzie pracowała tylko w stereo na słuchawkach, cana tak do MAX 100zł (około 50-70 mile widziane)...

Edytowane przez KHOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Live!24-bit albo Audigy SE. Co prawda sa to karty na PCI, ale chyba lepiej kupic cos porzadnego na PCI niz byle co aby na USB za taka sama cene, nie?

 

Jesli chodzi o te karte z linka... "Odtwarzanie: 16-bitowa konwersja cyfrowo-analogowa z częstotliwością próbkowania do 48kHz" - wskazywaloby na to ze w srodku siedzi jakis badziewny przetowrnik, najprawdopodobniej cos pokroju sigmatela - taki jak w starych kartach creative - np. Live!5.1

 

Nie mowie ze przetowrniki szesnastobitowe nie moga byc dobrej jakosci. Jednak praktyka pokazuje ze jesli w karcie muzycznej zastosowano 16bitowe przetowrniki to sa one najczesciej badziewne ... chodzi o to aby byly jak najtansze ;)

Edytowane przez Paolo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chciałbym kupić nową karte, bo mój stary obecny sb live 5.1 doprowadza mnie do pasjii ...

 

nie jestem jakims audiofilem potrzebna mi karta ktora dla odmiany bedzie uzywała moich głosnikow 5.1 bez godzinnego boju za kazym razem jak sproboje to ustawic.

 

myslalem nad jakims audigy albo najtanszym x- fi do wydania mam mysle 100 - gora 150 zl

 

fajnie by bylo jakby karta obslugiwala mozliwie wysokie eax, luibie troche pograc :D

 

dzieki za odpowiedzi

 

deam wyglada na to ze nie ten dzial, ale nie wiem jak to przeniesc badz usunac, wyrazam skruche ]:->

Edytowane przez leonheart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam sb audigy oem, zaplacilem 80zl i jest bardzo dobra. jakosc dzwieku ma nieporownywalna z integra, z live nie wiem, bo nie slyszalem.

5.1 smiga bez problemu i na xp i na viscie.

eax chyba 3.0 ale glowy nie dam, nie pamietam. wiem ze 2 ma, a 4 nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz troche pograć to wstrzymaj się z kupnem, dołóż drugie 150 i kup X-Fi Extreme Gamer IDEALNA karta dla graczy :) ja po przesiadce z Audigy nie mogłem się nadziwić, że dalej gram w tę samą grę!!

X-FI to pic na wodę, audigy 2 zs ma wszystko i jest tania http://allegro.pl/item299447502_creative_s..._wyprzedaz.html.

jak wolisz każdy twierdzi, że X-FI to shit za taka cenę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pare pytanie od noob'a :D :

Narazie mam to co w podpisie i stwierdziłem ze nie moge wytrzymac dluzej z tym SB life'em :/ Chciałbym go wymienic na cos lepszego i stwierdziłem, że to okazja kupowac Audigy 2 ZS po cenie 150zł, nie myle sie? :) Narazie bedzie to podlaczone pod stare ampli (takie jak w podpisie), a potem chciałbym je zmienic na cos inego i podlaczyc poprzez s/pdif do nowej karty dzwiekowej.

1. Bedzie to lepsze wyjscie niz jechanie na analogu ? wiem ze strace wszelkie efekty typu eax, ale przecie nie problem podlaczyc to i to naraz ;)

2. Jak jest z uzyskaniem bit-perfect na kartach creative'a poprzez s/pdif ?

3. Czy to wogole bedzie miało sens co planuje zrobic? :P Narazie jade na jakis fajnych wiekowych kolumnach - kiedys sie ojciec bawił i zlozyl (graja zdecydowanie lepiej niz komputerowe grajki 2.1) w przyszłości mysle o dobrym stereo ew quad (4.0 :P)

Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X-FI to pic na wodę, audigy 2 zs ma wszystko i jest tania 2782303[/snapback]

Zwiekszanie bit death ponad 16 bitow rzeczywiscie nie ma sensu... gdyz dzwieku w takiej rozdzielczosci karta zwyczajnie nie odtworzy :)

 

Jednak jesli chodzi o resampling programowy 44-48 to ma on sens jak najbardziej. "Vortexy" na pewno nie potrafia prawidlowo w czestotliwosci 44.1 khz, pytanie tylko jak dokladny jest wewnetrzny resampling chipsetu autorstwa Aureala - innymi slowy jak wiele wprowadza znieksztalcen. Mysle, ze lepszy od foobarowego to nie jest on na pewno :)

resampling nie ma najmniejszego sensu bo nie zyskasz nic a mozesz stracic....

 

co innego gdy robisz to w dol ale tez przy takiej konwersji jest wiecej strat niz pozytku

 

fs x 2 /2 wychodzi najlepiej

juz wiecej zyskasz samplujac ponownie z analogu na porzadnym sprzecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze pic na wode ale audigy dziala na 48khz sztywno.......wiec czego bys nie zarzucil z audio i tak bedzie resampling.....

Na ZS dla dwóch kanałów może być max 192 Khz , 48 Khz jest max dla Audigy 1 (w trybie 96 K który jest niby obsługiwany następuje degradacja sygnału)

resampling nie ma najmniejszego sensu bo nie zyskasz nic a mozesz stracic....

Przy kartach SB Live i serii Audigy precyzyjny resampling z 44,1k do "natywnej" częstotliwości próbkowania ma fundamentalne znaczenie. Te karty i tak zawsze resamplują kiedy podawane są inne cz. próbkowania niż wewnętrzne/natywne i robią to z najgorszą, najprostszą możliwą jakością (najmniej wymagającą obliczeniowo). Po zastosowaniu resamplera np. SRC zniekształcenia IMD maleją z kilkunastu % do mniej niż 1%, szczególnie dla częstotliwości większych od 15 khz

juz wiecej zyskasz samplujac ponownie z analogu na porzadnym sprzecie

Nie zdziwił bym się gdyby najdokładniejsze resamplery programowe (Secret Rabit Code) były dokładniejsze niż nie jeden "porządny sprzęt".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumiales...96 i 192 to wielokrotnosci 48 - co z tego ze moze az tyle odpalic - i tak cala muzyka jest praktycznie w 44.1 wiec resampling i to nie najwyzszych lotow

w natywnym 48 karta brzmi naprawde przyzwoicie ale sygnal 44.1 juz brzmi nieladnie - slychac zduszona gore

 

wiadomo ze program zrobi to lepiej bo nie ma ograniczen mocy - no chyba ze proc nie wyrobi ale komu chcialoby sie resamplowac utwor przez 20 minut?efekt super ale czas....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumiales...96 i 192 to wielokrotnosci 48

Raczej Ty nie zrozumiałeś - po prostu skorygowałem Twoje stwierdzenie które brzmi po prostu tak jakby ZS mogło pracować poprawnie tylko i wyłącznie przy 48K ... co jest nie prawdą.

 

To że 192K jest wielokrotnością nie zmienia faktu że 48K nie jest równe 192K ... nie? Wielokrotność daje tylko tyle że aby wyeliminować zniekształcenia od biedy wystarczy resampling do 48K ... ale nie zmienia to faktu że na ZS można też do 96 lub 192 czemu wręcz można powiedzieć zaprzeczyłeś (napisałeś sztywne 48).

 

- co z tego ze moze az tyle odpalic

Świadczy to o tym że ZS nie jest ograniczone sztywno do max 48K.

 

- i tak cala muzyka jest praktycznie w 44.1

I dla tego tak ważne jest to o czym pisałem 2896811[/snapback]

wiec resampling i to nie najwyzszych lotow

I z tego powodu napisałem co trzeba robić by ten beznadziejny jakościowo resampling ominąć.

 

ale sygnal 44.1 juz brzmi nieladnie - slychac zduszona gore

Ja tam słyszę wręcz dodatkowe szelesty a nie "zduszoną górę" (szelesty/ostra góra = sytuacja kiedy utwór 44,1k surowo włączymy na audigy/Live) ... biorą się one z wielkiego IMD powstającego przy niedokładnym resamplingu w wykonaniu Creative Audigy/Live! (jak chcesz je usłyszeć "na czysto" to odpal na audigy sinus z falą 20K w pliku 44,1 bez dokładnego resamplingu w odtwarzaczu)

 

wiadomo ze program zrobi to lepiej bo nie ma ograniczen mocy - no chyba ze proc nie wyrobi ale komu chcialoby sie resamplowac utwor przez 20 minut?efekt super ale czas....

Skoro wiadomo to czemu przy karcie która nie obsługuje poprawnie 44,1K napisałeś koledze:

 

resampling nie ma najmniejszego sensu bo nie zyskasz nic a mozesz stracic....

????

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja się pochwalę nowym nabytkiem

 

http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html

 

jako interfejs do mojego DAC'a - Beresford TC-7510 MK6/3

cóż mogę powiedzieć, jak dla mnie rewelacja, szkoda że nie miałem okazji potestować innego interfejsu, byłem już prawie pewien zakupu Trends UD-10, ale to tylko 16/48

i wtedy natrafiłem na m-audio

 

problemów instalacyjnych zero

sterowniki jak na razie nie sprawiają żadnych problemów

ustawiłem 24/96 i latency very low

w foobarze resampler SRC@96 i ASIO, bufor na min

teraz siedzę i cieszę się sam do siebie [;

 

@zbynia

polecam zapoznać się z lekturą The art of building Computer Transports

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma cyfrowe sterowanie - nie będzie już problemów przy mechanicznej regulacji głośności z balansem (nawet w DAC'ach za ponad 1K są z tym problemy - te analogowe zwykłe potencjometry są do @#$%)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zax880

 

Czy odczuje realna roznice w jakosci dzwieku po zmianie integry na prodigy? Przypominam, ze chodzi o podlaczenie cyfrowo z kinem domowym.

Przy prawidłowej konfiguracji nie powinno być żadnej różnicy przy połączeniu cyfrowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zdecyduję na Prodigy HD2. Czy "zwykły" kabel prolinka rca-rca styknie, czy warto zainwestować w coś lepszego?

A może lepiej wyprowadzać dźwięk słuchawkowym? (podejrzewam, że nie, ale tak tylko pytam ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...