Skocz do zawartości
stefanor

Karta Muzyczna Oferująca Najwyższą Jakość Dźwięku?

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że preferujesz "Najwyższą Opłacalność" ponad "Najwyższą Jakość" ;-)

 

Tak przy okazji: nie polecałem tej karty, najwyraźniej nie zauważyłeś uśmiechu przy poprzednim poście. Nie zmienia to faktu, że ta karta jest topowym rozwiązaniem technicznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś kiedyś ślepych testów? IMHO słuchem nie odróżysz Lynxa czy Prodigy od dobrze skonfigurowanego SB Live24. Wszystko co płacisz powyżej 100zł, to koszt dodatkowych funkcji i możliwości technicznych.

 

A to, czy przepłacasz 300zł czy 3000, to już tylko drobna różnica ilościowa ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie mogę się zgodzić. W momencie kiedy masz materiał w jakości cd, sensowny wzmacniacz i sensownego kolumny, jakość DACa będzie słychać, i dam sobie obciąć włosa ze wyjdzie to na double-blind testach. Już fizycznie SB Live nie ma najmniejszych szans z byle czym na np. Burr Brownie. Mówienie że nie ma różnicy przypomina mi trochę jaranie się KX-ami i foobarem czy też Crystalizerem, bo wtedy to podobno są róznice. Jeśli słychać róznicę między cd-playerem za 1000 zł a 15 000 zł, i nie jest to wymysł pokroju tego z kablami, tylko coś bardziej realnego, to róznica między sb live a kartą do muzyki jest prawdopodobnie duza, zreszta spora grupa userów 2702 ci to potwierdzi.

Edytowane przez Sarkazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włosy to niewielkie ryzyko ;-)

 

Rozsądnie sformułowałeś "Jeśli słychać róznicę między cd-playerem...". I zgodnie z logiką masz rację. Tyle że w ślepych testach nie udaje sie wykazać różnic między odtwarzaczami CD czy wzmacniaczami, jeżeli nie zostały ewidentnie spartolone.

 

A technicznie SB Live! jest odrobine lepszy niż standard CD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle że w ślepych testach nie udaje sie wykazać różnic między odtwarzaczami CD czy wzmacniaczami, jeżeli nie zostały ewidentnie spartolone.

No to są odważne słowa, ja chętnie poznam źródła które to potwierdzą. Czytałem o jakimś tam elektroniku który potrafił w ciągu iluś tam godzin "podrobić" przedstawiony wzmacniacz żeby zrobić w bambuko audiofili, ale mówienie że w testach nie słychać to moim zdaniem lekka przesada. Zdaje sobie sprawe że np. kiperzy potrafią na blind testach poznawać wina z bliską idealnej dokładności, a audiofile zwykli się mastubować kablami za milion złotych za metr, kiedy na blind testach wychodzą na idiotów... ale do pewnego poziomu polepszenie jakości dźwięku jest faktem, i to że Nautilusy grają lepiej niż Altusy jest oczywiste dla wiekszosci sluchaczy. To ze jakiś rotel/nad/hk jest lepszy niż koda tez pewno da się uslyszec. Natomiast jak to jest z CD/komputerem i kartami to nie jestem w stanie powiedziec, a na pewno zajac pewnego stanowiska. Moim zdaniem, na pewno do pewnego poziomu roznice sa. Czy ten poziom wyznacza custom na Burr-brownie, czy tez M-Audio, ESI badz inna karta pro, naprawde, ciezko mi powiedziec. Zreszta watpie zeby ktos z obecnych tutaj mial na tyle duza praktyke zeby mogl jednoznacznie potwierdzic jak to jest... no i sprzęt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziom, do jakiego słychać różnice jest wyznaczony przez właściwości słuchu. A te są dość dokładnie pomierzone przez psychoakustyków. Możesz sobie popatrzeć na krzywe maskowania, wrażliwość ucha na różnego typu zniekształcenia czy nawet podstawową charaktrystykę czułości słuchu. Jak to się odniesie do parametrów sprzętu, to łatwo wywnioskować, że róznice między kolumnami powinny być słyszalne a w przypadku elektroniki juz raczej nie. W rezultacie hipoteza zerowa dla elektroniki i przyzwoitych kart dzwiękowych jest "nie będzie różnic". Testy są organizowane tak, żeby tę hipotezę obalić. Tu masz przykład:

http://www.provide.net/~djcarlst/abx.htm

 

To się robi nieco off-tpic, więc podam przykład dotyczący kart dzwiękowych:

http://www.pcabx.com/

 

Na tej stronie jest opisana metodologia śelpego testu opartego o PC i nieco próbek nagrań różnych kart dzwiękowych. Można samemu popróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedys bylem totalnym sceptykiem na temat jakichkolwiek roznic i audiofilskiego belkotu, wierzylem tylko w liczby, az sam z nudow nie sprobowalem i uwierzylem

choc nadal np. nie wierze w audiofylskie kable sieciowe czy srebrne bezpieczniki, czy jakies magnetyczne podstawki i inne tego typu wariacje

 

sluchalem niejednej karty i tak jak Sarkazz napisal wyjatkowo prowokacyjne porownanie prodigy z sblive...

sygnal na wyjsciu live jest gorszy nawet z technicznego punktu widzenia od jakosci plyty cd

http://audio.rightmark.org/test/creative-l...3;5.1-1644.html

tak samo jak audigy

podczas gdy prodigy,pcm2702 czy lynx posiada parametry wiecej niz wystarczajace do sygnalu 44/16, 48/16

 

uwazam tez twoje podejscie za krotkowzroczne nie tylko parametry dynamiki, odstep sygnalu od szumu sie liczy, wszystkie elementy siedzace w torze sygnalu wprowadzaja pewne zaklucenia, i wlasnie te zaklucenia moga byc porzadane(black gate, szybkie/precyzyjne wzmaki operacyjne, szybkie diody prostownicze we wzmacniaczach) lub nie (szumy, zaklucenia ostrosc dzwieku wszystko to moze pochodzic z zle dobranych elementow)

nie wiem czy slyszales o polaku (Peter Daniel) co wyjechal do stanow i produkuje teraz wzmacniacze ktore zbieraja najwyzsze noty w pisamch audio? jego podejscie do sprzetu jest takie ze ma wszystkie parametry elegancko pomierzone ale potem przeprowadza dlugie testowanie z roznymi rodzajami elementow i ich wartosciami, i czasami stosuje rozwiazania ktore wydawalyby sie dziwne ale robi to bo "poprostu brzmi lepiej"

 

robiles slepy test np. wzmacniaczy operacyjnych? robilem ze znajomymi gdy mialem opa2604/dual AD797/ad8066 i ludzie bez problemu potrafili wskazac roznice miedzy ad797/8066 przy ad8066/797 glownie chodzilo o wysokie, bas i pewna plynnosc muzykalnosc jaka ad797 wprowadza, opa2604 latwo sie zauwazalo po brakach w basie (na pcm2702 jakos bardziej sprawdzaja sie op-ampy AD)

byly tam 4 osoby (ze mna wlacznie) dwie dziewczyny w tym jedna spiewajaca w chorze, moja dziewczyna oraz mu znajomek, wszyscy potrafili wskazac ktory op-amp gra obecnie

 

inny kolega robil duze oczy gdy mu podlaczylem zwykly IC za 5zł a potem klotz`a iy106

 

ja sam o mal nie spadlem z krzesla gdy wrzucilem black gate std 100uf/16v zamiast panasonic fc 100uf/50v w zasilaniu op-ampa, bas sie poprawil niesamowicie, przez pol dnia zbieralem swoja paszcze z podlogi a podchodzilem do tego wyjatkowo sceptycznie

 

p.s. oczywiscie galka glosnosci zawsze byla na tej samej pozycji :)

Edytowane przez Canti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sygnal na wyjsciu live jest gorszy nawet z technicznego punktu widzenia od jakosci plyty cd

http://audio.rightmark.org/test/creative-l...3;5.1-1644.html

tak samo jak audigy

podczas gdy prodigy,pcm2702 czy lynx posiada parametry wiecej niz wystarczajace do sygnalu 44/16, 48/16

Daj spokój, chyba wiesz jaka jest różnica miedzy SB Live 5.1 a SB Live24? Mnie chodzi o takie możliwości karty:

http://www.ixbt.com/multimedia/creative-li...-out-2448.shtml

 

Reszte anegdot pomijam. Przy testach dotyczących subtelnych różnic niestety trzeba mieć sprecyzowaną metodologię, sprzęt zweryfikowany pomiarami i statystyczną analize wyników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"http://www.ixbt.com/multimedia/creative-li...-out-2448.shtml"

 

no i co zes mi podal, i po co, ten link jest bezwartosciowy przy sluchaniu muzyki bo ostatni raz gdy sprawdzalem to zylem jeszcze w erze plyt cd na ktorych znajduje sie material muzyczny 16/44

a nie 24/48

 

jesli juz jestes taki metodologiczny i chcesz za wszelka cene miec liczby

to masz odpowiedni test z ktorego widac ze ta karta ucina dynamike najprostszej plyty CD audio gdyz dynamika taka dla sygnalu 16/44 zamyka sie w okolo 96db a tutaj masz 93db co jest wartoscia minimalnie lepsza od sb live5.1 ktory osiaga 92db, i nadal mniejsze od pcm2702 ktory osiaga maxymalne 96db przy 16/44 i maxymalne 100db przy 16.48

http://www.ixbt.com/multimedia/creative-li...-out-1644.shtml

Edytowane przez Canti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic to nie da

 

osiagniesz to samo jakbys sciagnal film za netu w kiepskiej jakosci a potem zencodowal go do xvida z najwyzszym bitrate, efektem bedzie wiecej zajmowanego miejsca a jakosc ta sama

 

nie mozesz do sygnalu wprowadzic czegos czego tam nie ma

sa to przetowrniki digital to analog, czyli z zer i jedynek tworzy sie sygnal analogowy

nawet jak na wejscie tego daca zapodasz sygnal programowo przerobiony na 24/48 to i tak bedzie on taki sam, jak wczesniej po przejsciu przez DAC`a

 

24/48 oznacza ze w tym samym czasie miescisz wiecej informacji o dzwieku, skad wezmiesz te dodatkowe informacje? z ksiezyca?

te dodatkowe informacje zostaly w studiu masteringowym w ktorym wysokiej jakosci sygnal analogowy zmieniono na 24/196 jak nie wyzej do obrobki a potem na 16/44 aby na plyte wszedl

na plycie a tym bardziej na kulawych mp3 tych brakujacych informacji nie ma

 

to oczym myslisz istnieje i jest to wynalazek creativa zwacy sie "crystalizer"

 

poczytaj o nim i dojdziesz do wniosku ze wlasnie o tym mowisz

tylko ostani raz gdy sprawdzalem to live24 tego nie mialo

Edytowane przez Canti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, wracamy do szkoły :-) Podstawy w skrócie:

"pełna jakosc CD" oznacza 96dB dynamiki i 22kHz pasma. Programowa konwersja na 24/48 nic w tym zakresie nie zmienia, jedynie omija zniekształcenia jakie wprowadza sprzętowa konwersja w scalaku Creative. Dzięki temu nie traci się tych paru dB, które wytknąłeś 2 posty wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam to problem z audigy i podobnymi polegalo na tym ze one resamplowaly wyzej a potem spowrotem nizej i dopiero an wyjscie

nie wiem o co ci chodzi Sarkazz

a obejsc do mozna bylo instalujac KX bo ten caly resampling wiecej psuje niz poprawia

 

z tego co pamietam to na ixbt przy uzyciu resamplingu na 48khz wiarze udalo sie osiagnac jakies 0.7db wiecej dynamiki, zawsze cos ale nadal mniej niz ma cd audio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, wracamy do szkoły :-) Podstawy w skrócie:

"pełna jakosc CD" oznacza 96dB dynamiki i 22kHz pasma. Programowa konwersja na 24/48 nic w tym zakresie nie zmienia, jedynie omija zniekształcenia jakie wprowadza sprzętowa konwersja w scalaku Creative. Dzięki temu nie traci się tych paru dB, które wytknąłeś 2 posty wcześniej.

Zmienia .... imd spada z kilkunastu % przy kilkunastu khz do poziomu "poza zakresem pomiarowym" przy dobrym programowym resamplingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powróćmy nieco do tematu ... co myślicie o Sondigo Inferno na C-Medii. Prezentuje się całkiem przyzwoicie: ok. 110dB SNR, Wolfson ADC, 6x op-amp i 4xDAC w trybie stereo.

Cena ... narazie około 150$ w sklepie producenta, a więc w granicach 500zł ;( Może jak stanieje będzie warto się zastanowić.

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa karta, niestety recenzja mocno amatorska. Sprzęt wygląda na bardzo dobry, szkoda że nie sprawdzili czy działa, tak jakby należało oczekiwać po użytych elementach.

 

C-Media, której części wykorzystano, to producent scalaków do najtańszych kart dzwiękowych. Możliwe, że planuje wskoczyć na wyższą półkę, gdzie siedzi Creative i Via. To byłoby interesujące :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego mam karte na usb z osobnym zasilaniem dla cyfrowki i analoga :D

 

ten obrazek powalil mnie na kolana :D

 

Dołączona grafika

 

marketing creativa nie zna granic :D ciekawe czy jakis obronca x-fi tu wpadnie ;D

Edytowane przez Canti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wszystko super, ale trzeba zdac sobie sprawe ze wszystkich zjawisk jakie maja miejsce w PC i jego bliskim otoczeniu...

 

http://www.lessloss.com/computer_audio_usb.html

Przepiękne: badanie wpływ zagłębienia katalogu ze zbiorem na brzmienie muzyki :-)

A remedium za jedynie 150EU, taniocha :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...