Skocz do zawartości
best-boy

Gwarancja i czas naprawy ! grrrr

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie oddalem nagryware do sklepu na gwarancje.

Nagrywarka LG - gwarancja od producenta.

Mialo byc 14 dni roboczych i mineeeelo

mysle maja prawo do 21 dni i tez mineloooo

I teraz przypuszczam ze ide do sklepu i bez laski musza mi dac nowke sztuke z polki ?? Prosze osoby znajace sie troche na tym o jakies dokladne paragrafy bo jutro ide zadyme robic i chcem miec wydrukowane te akty prawne!.

 

Z gory BIG THX.

(cos sprzedawca bredzil ze nie on odpowiada za czas naprawy tylko producent ale do cholery ja nie kupilem nagrywarki u producenta tylko u niego co nie ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie oddalem nagryware do sklepu na gwarancje...

to przeczytaj co napisane w gwarancji jak nie ma zadnego terminu zastrzezonego to nie masz szans

 

a jak chcesz konkrety to prosze

 

"14 dniowy termin realizacji naprawy

Czy w przypadku postępowania reklamacyjnego na podstawie udzielonej przez producenta gwarancji, niedotrzymanie czternastodniowego terminu realizacji naprawy gwarancyjnej upoważnia klienta do odstąpienia od umowy i żądania zwrotu pieniędzy? Slavek / kwiecień 2002

 

Nie. 14-dniowy termin naprawy lub wymiany rzeczy wadliwej dotyczy jedynie postępowania reklamacyjnego z tytułu rękojmi. W odniesieniu do gwarancji Sąd Najwyższy w orzeczeniu z dnia 14.05.1979r opublikowanym w OSNC 1980/2/23 stwierdził, że " właściwym czasem (art. 579 k.c.) lub odpowiednim terminem (art. 580 § 2 k.c.) do wykonania przez gwaranta jego obowiązków jest okres niezbędny w normalnym toku postępowania do dokonania naprawy lub wymiany rzeczy, przy czym - nie krótszy od zastrzeżonego w gwarancji". A zatem, jeżeli nie zastrzeżono terminu naprawy gwarancyjnej w dokumencie gwarancyjnym, ocena czy czas naprawy gwarancyjnej znacznie przekracza okres, w którym przy dołożeniu należytej staranności i uwzględnieniu wszystkich elementów toku postępowania przy załatwianiu tego typu spraw (np. transportu, ogólnodostępności zakupionego produktu), rzecz mogłaby zostać naprawiona bądź wymieniona, zależy do konkretnego przypadku. Dopiero wykazanie zbędnej, niczym nie uzasadnionej zwłoki udzielającego gwarancję w naprawie lub wymianie rzeczy może być podstawą do odstąpienia od umowy.

 

cytat pochodzi z http://benchmark.pl/ z dzialu PORADY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kiedy ta nagrywara byla kupowana ?? bo od 1 stycznia tego roku nie ma juz rekojmi, a prawa gwarancji tez sie mocno zmienily (raczej na nasza - konsumenta - niekorzysc, np nie ma ustalonego odgornie terminu naprawy, mozna to ciagnac w nieskonczonosc).

 

a swoja droga, to LG ma wlasny serwis i nic nie powinienes oddawac sprzedawcy, tylko isc sam z tym do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kiedy ta nagrywara byla kupowana ?? bo od 1 stycznia tego roku nie ma juz rekojmi, a prawa gwarancji tez sie mocno zmienily (raczej na nasza - konsumenta - niekorzysc, np nie ma ustalonego odgornie terminu naprawy, mozna to ciagnac w nieskonczonosc).

 

a swoja droga, to LG ma wlasny serwis i nic nie powinienes oddawac sprzedawcy, tylko isc sam z tym do serwisu.

 

przepraszam ja kupilem nagrywarke w warszawie czy u mnie w miescie w sklepie ? niech sie martwi ten gdzie nagrytwarka byla kupowana to jego dzialka !!!!! i niech nikt mi juz nie wciska ze ja powinienem nagrywarke wysylac do warszawy ble ble ble.....

 

i jak oddam sprzedawcy to zawsze mam PARAGON a to oznacza ze mam PARAGON a nie mam sprzretu ? wiec ktos mnie okradl na 290 zl !

proste i logiczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze tez sie podlacze bo pojutrze oddaje plyte do serwisu.

jak ja odbieralem z serwisu (po wymianie w pazdzierniku) to nie zauwazylem ze 2 czesci sa zle przylutopwane. sa to czesci odpowiedzialne za napiecie dla proca. sa one conajmniej dziwne. ten proc nie mam problemow ale AXP ma wyzsze napiecie i niewiadomo jak to zniesie.

pisalem juz tutaj o tym. i wlasnie moze wiecie jak najlepiej bedzie mi reklamowac (jakies rekojmie itp). ew moze jakies linki gdzie sa aktalne przepisy

 

plyta byla kupiona 14/08/2001 a wymieniodna na gwarancji 22/10/2002

 

z gory dzieki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...