Skocz do zawartości
guziq

Do Posiadaczy Volkswagenów Vento 2,8 Vr6

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie nie znam osoby, która miała lub ma taki silnik, ale kilka rzeczy jest oczywiste:

Spalanie - w normalnym użytkowaniu chyba trudno zejść poniżej 10l/100km.

Koszty - silniki nie są specjalnie awaryjnymi podzespołami w VW. Koszty więc podobne, jak modele z innymi silnikami. Problem może jedynie stanowić sam silnik i jego osprzęt.

Prowadzenie - tylnonapędówka to nie jest, więc silnik nie ma raczej wpływu na prowadzenie (no może poza większym dociskiem przedniej osi). Sam zaś Vento jest dość sporym samochodem, więc trzyma się nieźle, jak każde duże auto.

Testów nie widziałem, ale moc pozwala oczekiwać osiągów na poziomie BMW 525 (wersji 170KM), Vectry A 2000/2.5.

 

Wersja z automatem musi palić więcej, bo automat ma pewne granice obrotów, w których zmienia biegi. Automaty stroi się uzyskając kompromis pomiędzy dynamiką, a ekonomią. Na ręczej skrzyni możemy jeździć bardziej dynamicznie lub bardziej ekonomicznie. Mając ręczną skrzynię, możemy zmieniać biegi wcześniej, co ma odbicie w spalaniu.

 

Musi być wolniejsz, z tego powodu co wyżej. Można ustawić automat, aby zmieniał biegi wyciskając maksymalne osiągi z wozu, ale nie miałoby to nic wspólnego z ekonomią jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spalanie tak jak przedmowca - ponizej dychy nie zejdziesz przy spokojnej jezdzie, ale kupujac takie auto nie jezdzi sie wolno wiec 15 i w gore :D motor jak to vw, w miare trwaly. malo mocy z duzej pojemnosci oznacza, ze ma zapas na tuning. czesci raczej nie stanowia problemu. zawsze mozna sprowadzic z niemiec i moze wyjsc taniej niz w aso w polsce. brzmienie jest niesamowite, zwlaszcza jak sie wkreci wysoko - potwor. automat jest dla amerykanow i dziadkow - nie pozwoli wykorzystac mozliwosci silnika i ewentualna naprawa/wymiana to koszty. tylko manual. nie wiem ile jest wolniejszy automat. mysle ze jakies o 10-15km/h max speed i sekunda mniej 0-100km/h. musialbym popytac wlascicieli.

 

golf z vr-em potrafi zloic wiele aut, zwlaszcza jesli to swapowany mk2. vento jest troche ciezszy. podsumowujac: jesli masz kase to bierz smialo, ale manuala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten silnik to ni pies ni wydra - niby widlasty ale za maly kat jak na V'ke, za to pali jak prawdziwe V6

 

edit:

200-300 koni to z byle jakiego 2.0 zrobisz, ten VR6 standartowo ma jakies 170 koni

Edytowane przez Mikelos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten silnik to ni pies ni wydra - niby widlasty ale za maly kat jak na V'ke, za to pali jak prawdziwe V6

 

edit:

200-300 koni to z byle jakiego 2.0 zrobisz, ten VR6 standartowo ma jakies 170 koni

z byle jakiego na pewno nie :D

a i bez turbinki marnie widzę 200+ z 2.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z byle jakiego na pewno nie :D

a i bez turbinki marnie widzę 200+ z 2.0

chyba, ze mówimy o hondowskich silnikach :D gdzie z 2.0 (K20) N/A wydoi 300KM :D

 

A VR6 nie widzi mi sie wolnossące około 300KM ;)

 

a z turbinką to Javo w civicu 1.5 SOHC ma 328KM + strzał :P

Edytowane przez Dejot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz takiego auta to ja proponuję passata. Bo większy i wygodniejszy. Aut takich jest masę tak więc o części zamienne nie problem, jak i pomoc w internecie można znaleźć.

A ze spalaniem jak się chce to i koło 7 wyciśniesz, ale jak masz ciężką nogę to nie licz na ekonomię.

 

I proszę bez porównań do chondy bo potencjał 24 zaworowego vr'a, sporo przewyższa konstrukcje hondy. W końcu w takim dziele sztuki jak bugatti jest w16 a to nic innego jak 2 vr8.

Edytowane przez J.O.H.N.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

konkretne odpowiedzi tak jak kolega wczesniej napisal - vwzone.pl albo vwgolf.pl. zapraszam na forum, zwlaszcza to drugie. zobaczysz jak to fajnie w vwejowej ekipie, do ktorej sam naleze.

 

ot: honda ma dobre silniki i skrzynie. nawet my fani vw potrafimy je docenic. na szczescie wiekszosc poruszajacych sie po drogach civicow to 1.4 :) na spocie w katosach hondziarze dostali ladnie po tylku od takiej jednej polowki z gliwic :) kto sie kreci w tym srodowisku ten wie. to polo nie bylo vr6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

konkretne odpowiedzi tak jak kolega wczesniej napisal - vwzone.pl albo vwgolf.pl. zapraszam na forum, zwlaszcza to drugie. zobaczysz jak to fajnie w vwejowej ekipie, do ktorej sam naleze.

 

ot: honda ma dobre silniki i skrzynie. nawet my fani vw potrafimy je docenic. na szczescie wiekszosc poruszajacych sie po drogach civicow to 1.4 :) na spocie w katosach hondziarze dostali ladnie po tylku od takiej jednej polowki z gliwic :) kto sie kreci w tym srodowisku ten wie. to polo nie bylo vr6.

Mówisz o G40stce z "małymi modami" ;) Była na zlocie Polo w Pławniowicach :) Witam tak w ogóle VWjowego kolegę (ja z Polo Klub Polska) ;) Hondy mają fajne silniki... Ale za to z maski VW zrobisz całą karoserię hondy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I proszę bez porównań do chondy bo potencjał 24 zaworowego vr'a, sporo przewyższa konstrukcje hondy. W końcu w takim dziele sztuki jak bugatti jest w16 a to nic innego jak 2 vr8.

A to dobre :lol: Widze, że dla Ciebie japońskie samochody i silniki w ogóle sa be i fujj, ...a takie vr6 zbiera baty od hondowskiego 1.6 ... Stara B-seria do tej pory zostawia jeszcze w tyle mnóstwo silników...nie mówiąc o K-seri która jest jedną z najbardziej dopracownych jednostek na świecie ;) I nie ma nawet mowy aby wykrzesać wiecej z 2.8 vr6 od 2.0... ba nawet od 1.8...

 

A porównanie z vejronem było poprostu mistrzowsko na miejscu :lol: Silnik vejrona dla mnie to też nie dzieło sztuki, bo z takiej pojemnosci i 4 turbospręzarek 1001KM to mało...patrząc co inni producenci robią z wolnossących silników ;) bo z połączeniu samych dwóch wolnossących silników osiągneli by mniej wiećej taką moc, be zadnych doładowań...

Edytowane przez Dejot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dobre :lol: Widze, że dla Ciebie japońskie samochody i silniki w ogóle sa be i fujj, ...a takie vr6 zbiera baty od hondowskiego 1.6 ... Stara B-seria do tej pory zostawia jeszcze w tyle mnóstwo silników...nie mówiąc o K-seri która jest jedną z najbardziej dopracownych jednostek na świecie ;) I nie ma nawet mowy aby wykrzesać wiecej z 2.8 vr6 od 2.0... ba nawet od 1.8...

 

A porównanie z vejronem było poprostu mistrzowsko na miejscu :lol: Silnik vejrona dla mnie to też nie dzieło sztuki, bo z takiej pojemnosci i 4 turbospręzarek 1001KM to mało...patrząc co inni producenci robią z wolnossących silników ;) bo z połączeniu samych dwóch wolnossących silników osiągneli by mniej wiećej taką moc, be zadnych doładowań...

 

No wlasnie B16/B18 i K20 to sa silniczki ktore jeszcze dlugo beda rzadzic :D Ehhhhhhhhh mi sie marzy taki maly kilerek CTR i nic wiecej :rolleyes:

 

 

J.O.H.N male pytanie do Ciebie:

Ile razy w ciagu powiedzmy ostatnich 10lat VW mial tytul Engine of the Year?? Bo z tego co wiem to Honda miala kilka razy w roznych kategoriach :>

 

VW ma dobre silniki diesla i nic wiecej w sumie. Dobrze sie poddaja modyfikacja (chip) i maja sporo mocy w zapasie. Jak VW to tylko dieselek. A jak Honda to tylko benzynka (nie mowie tutaj o dieslu Hondy bo to inna klasa cenowa :()

 

 

Honda jest dla fanatykow a VW to jest dosc pospolitym autem jakby nie patrzec. Nie pisze tu o kolesiach co maja Golfy z tona spoilerow na furze wielkich glosnikach itp. Dla mnie to lipa na maxa. VW wyznacz standarty.

 

 

IMHO poszukaj czegos z dieselkiem, badz swap na dieselka. Zrobic z takiego 1,9 200 kucy to juz cos a sie z tego robi ekonomiczny kilerek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dobre :lol: Widze, że dla Ciebie japońskie samochody i silniki w ogóle sa be i fujj, ...a takie vr6 zbiera baty od hondowskiego 1.6 ... Stara B-seria do tej pory zostawia jeszcze w tyle mnóstwo silników...nie mówiąc o K-seri która jest jedną z najbardziej dopracownych jednostek na świecie ;) I nie ma nawet mowy aby wykrzesać wiecej z 2.8 vr6 od 2.0... ba nawet od 1.8...

Gdzie napisałem że honda ma silniki do bani?

Wytłumacz mi jak 6 cylindrów ma mniejszy potencjał niż 4? Każdy silnik ma swój kres, i nie wmówisz mi że 4 cylindrowa honda ma go wyżej niż vr6. Silniki hondy nadrabiają zmiennymi fazami rozrządu dla wszystkich rzędów zaworów, w vr (24v) zmienne fazy są tylko dla jednego rzędu, dlatego nie wyciąga seryjnie tyle co honda. Honda jest na 2 wałkach, co nie czyni jej wyrafinowaną konstrukcją, jak by do vr dało by się zmieścić 4 wałki to ten silnik w porównaniu do swoich gabarytów byłby wręcz idealny.

Ile razy w ciagu powiedzmy ostatnich 10lat VW mial tytul Engine of the Year?? Bo z tego co wiem to Honda miala kilka razy w roznych kategoriach

To jest silnik lancii.

Ile razy w ciagu powiedzmy ostatnich 10lat VW mial tytul Engine of the Year?? Bo z tego co wiem to Honda miala kilka razy w roznych kategoriach

No to jak już się czepiamy:

 

Best New Engine 2006

Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (Golf)

Best Fuel Economy

Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)

Best Performance Engine

BMW 5-litre V10 (M5, M6)

Sub 1-litre

Honda 1-litre IMA (Insight)

1-litre to 1.4-litre

Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (Golf)

1.4-litre to 1.8-litre

Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)

1.8-litre to 2-litre

Volkswagen 2-litre Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Skoda Octavia)

2-litre to 2.5-litre

Subaru 2.5-litre Turbo (Impreza, Forester, Saab 9-2X)

2.5-litre to 3-litre

BMW 3-litre Twin-Turbo Diesel (535d)

3-litre to 4-litre

BMW 3.2-litre (M3, Z4 M)

Above 4-litre

BMW 5-litre V10 (M5, M6)

And…

International Engine of the Year 2006

BMW 5-litre V10 (M5, M6)

Natomias faktem jest że w poprzednich latach prym w dziedzinie 1.8 - 2.0, dzierżyła honda, sytuacja zmieniła się wraz w wprowadzeniem tfsi.

EOT.

 

Ja dalej będę proponował wygodniejszy środek transportu:

www.forum.vw-passat.pl

Lecz jeśli szukasz "małe, ciasne i zwinne" to nie znajdziesz nic na tej stronie.

 

I jeszczę się trochę poczepiam:

IMHO poszukaj czegos z dieselkiem, badz swap na dieselka. Zrobic z takiego 1,9 200 kucy to juz cos a sie z tego robi ekonomiczny kilerek.

stary 1,9 nie wytrzyma 200 koni, chyba, że się w nim pogrzebie, ale to z ekonomią nie ma nic wspólnego. Jeśli mówisz o wersji 90km to maks wytrzyma 130, jeśli o 130 to przy seri przekraczanie 170 jest już ryzykowne. Dopiero nowe silniki pochodzą z softem na 200. Tak więc diesel z kilerkiem nie ma nic wspólnego poza głupotą właściciela, gdyż podkręcony seryjny diesel wymaga opieki i rozwagi kierującego, a jeśli tego brakuje to termin ekonomia tu nie pasuje. Jeśli ktoś szuka "killerka" to już niech szuka hondy. Edytowane przez J.O.H.N.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie napisałem że honda ma silniki do bani?

Wytłumacz mi jak 6 cylindrów ma mniejszy potencjał niż 4? Każdy silnik ma swój kres, i nie wmówisz mi że 4 cylindrowa honda ma go wyżej niż vr6. Silniki hondy nadrabiają zmiennymi fazami rozrządu dla wszystkich rzędów zaworów, w vr (24v) zmienne fazy są tylko dla jednego rzędu, dlatego nie wyciąga seryjnie tyle co honda. Honda jest na 2 wałkach, co nie czyni jej wyrafinowaną konstrukcją, jak by do vr dało by się zmieścić 4 wałki to ten silnik w porównaniu do swoich gabarytów byłby wręcz idealny.

 

To jest silnik lancii.

 

No to jak już się czepiamy:

Natomias faktem jest że w poprzednich latach prym w dziedzinie 1.8 - 2.0, dzierżyła honda, sytuacja zmieniła się wraz w wprowadzeniem tfsi.

EOT.

 

Ja dalej będę proponował wygodniejszy środek transportu:

www.forum.vw-passat.pl

Lecz jeśli szukasz "małe, ciasne i zwinne" to nie znajdziesz nic na tej stronie.

Taki maly szczegol podales wyniki z ostatniego roku a ja mowilem o ostatnich 10 latach. Drobna roznica.

 

I tak wole silniki Hondy.

A co do wielkosci:

Siedziales moze w Hondzie Civic z lat 2003-2005 (tzw Vancif). Niestety ale w Golfie/Vento tyle miejsca z tylu NIE MA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki maly szczegol podales wyniki z ostatniego roku a ja mowilem o ostatnich 10 latach. Drobna roznica.

Podałem wyniki z tego roku, a pod spodem napisałem to:

Natomias faktem jest że w poprzednich latach prym w dziedzinie 1.8 - 2.0, dzierżyła honda, sytuacja zmieniła się wraz w wprowadzeniem tfsi.

I nie chcę się już więcej kłócić.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki maly szczegol podales wyniki z ostatniego roku a ja mowilem o ostatnich 10 latach. Drobna roznica.

 

I tak wole silniki Hondy.

A co do wielkosci:

Siedziales moze w Hondzie Civic z lat 2003-2005 (tzw Vancif). Niestety ale w Golfie/Vento tyle miejsca z tylu NIE MA.

Czy Wy musicie robić taki burdel? JAki jest temat postu? PRzestańcie mu syfić! Załóżcie sobie temat do kłótni... Każde auto ma wady i zaletY!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszczę się trochę poczepiam:

stary 1,9 nie wytrzyma 200 koni, chyba, że się w nim pogrzebie, ale to z ekonomią nie ma nic wspólnego. Jeśli mówisz o wersji 90km to maks wytrzyma 130, jeśli o 130 to przy seri przekraczanie 170 jest już ryzykowne. Dopiero nowe silniki pochodzą z softem na 200. Tak więc diesel z kilerkiem nie ma nic wspólnego poza głupotą właściciela, gdyż podkręcony seryjny diesel wymaga opieki i rozwagi kierującego, a jeśli tego brakuje to termin ekonomia tu nie pasuje. Jeśli ktoś szuka "killerka" to już niech szuka hondy.

To dziwne, a widziałeś lupo z TDI i ~260 koni?? :P Oglądałem program i z silników o mocy 130-150hp można spokojnie wykrzesać 200hp i jeszcze trochę.

 

To ile ma koni taki vr6 i moment obrotowy??

Edytowane przez Grzechu_1990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszczę się trochę poczepiam:

stary 1,9 nie wytrzyma 200 koni, chyba, że się w nim pogrzebie, ale to z ekonomią nie ma nic wspólnego. Jeśli mówisz o wersji 90km to maks wytrzyma 130, jeśli o 130 to przy seri przekraczanie 170 jest już ryzykowne. Dopiero nowe silniki pochodzą z softem na 200. Tak więc diesel z kilerkiem nie ma nic wspólnego poza głupotą właściciela, gdyż podkręcony seryjny diesel wymaga opieki i rozwagi kierującego, a jeśli tego brakuje to termin ekonomia tu nie pasuje. Jeśli ktoś szuka "killerka" to już niech szuka hondy.

Poczytaj najpierw o tuningu silnokow nie tylko diesla. Spokojnie da sie zrobic nawet i 200KM z 1,9TDi. Np chip, wieksza turbina (tudziez turbina hybrydowa), wydech, wiekszy IC. No i mamy 200 albo i wiecej. A co do ekspolotacji to na pewno trzeba troche bardziej dbac o silnik, czesciej olej wymieniac nie butowac jak zimny itp. (poczytaj sobie tutaj: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=32893)

 

Zalaczam dane Vento 2.9VR6

VOLKSWAGEN Vento VR6

Układ napędowy:

Typ napędu: Przedni

Liczba cylindrów/układ cylindrów: 6/VP

Liczba zaworów na cylinder: 2

Układ rozrządu: DOHC

Pojemność [cm2]: 2792

Moc [kW/KM/przy obrotach]: 128/174/5800

Moment obrotowy [nm/przy obrotach]: 235/4200

Średnica cylindra x Skok tłoka [mm]: 81.0/90.3

Stopien sprężania: 10

 

Nadwozie:

Typ nadwozia: Limuzyna

Rozstaw osi [mm]: 2475

Rozstaw kół przód/tył [mm]: 1465/1450

Długość/szerokość/wysokość [mm]: 4380/1430/1695

Masa własna [kg]: 1265

Dopuszczalna masa całkowita [kg]: 1725

Objetość bagażnika [l]: 550

 

Osiągi:

Przyspieszenie 0-100 km/h : 8

Predkość maksymalna [km/h]: 224

Spalanie:

Objetość zbiornika paliwa [l]: 55

Zużycie paliwa przy 90 km/h [l/100km]: 7.3

Zużycie paliwa przy 120 km/h [l/100km]: 9

Zużycie paliwa w mieście [l/100km]: 12.5

http://www.info-samochody.pl/index.php?mar...VR6&kod=347

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, a widziałeś lupo z TDI i ~260 koni?? :P Oglądałem program i z silników o mocy 130-150hp można spokojnie wykrzesać 200hp i jeszcze trochę.

To jak już jesteś taki obeznany to zadzwoń do właściciela tego lupo i zapytaj się ile kosztował samochód, a ile części które do niego włożył.

Mój post był pisany pod to co robią z dizlami biedni tunerzy, chipują i katują.

Poczytaj najpierw o tuningu silnokow nie tylko diesla. Spokojnie da sie zrobic nawet i 200KM z 1,9TDi. Np chip, wieksza turbina (tudziez turbina hybrydowa), wydech, wiekszy IC. No i mamy 200 albo i wiecej. A co do ekspolotacji to na pewno trzeba troche bardziej dbac o silnik, czesciej olej wymieniac nie butowac jak zimny itp. (poczytaj sobie tutaj:

I teraz znajdź mi zaprzeczenie tego w którymkolwiek moim poście.

EOT z mojej strony.

 

I pytanie do autora, czy ty takie auto już wypatrzyłeś, czy dopiero szukasz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz juz pelne dane :) spalanie dodaj minimum litr do kazdej kategorii. vr zre jak glupi. witam kolege mak777. tak to byla rozowa polowka g40 Dawida. pchelka. co do diesli nie bede dyskutowal z ludzmi, ktorzy mysla , ze nie da sie zrobic 200 koni, bo jestem fanem 1.9td/tdi i musialbym sie zdenerwowac niepotrzebnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra możemy chyba pozbierać fakty do kupy ;)

 

Jak przedstwia sie:

Spalanie takiego wozu?

źle się przedstawia,, ssie ostro

 

Koszty czesci?

różne, orginałki drogie, szroty/allegro przystępne

 

Prowadzenie?

jak jechałeś golfem to wiesz co da się poprawić ;)

 

Awaryjnosc?

zadbanego nie zabijesz ;]

 

Jak wypadaja osiagi na tle innych wozów?

no spudnicy na głowe to dziewoi pedałem gazu nie założysz ;] przez 10 lat stado się pewnie troche rozbiegło

 

Czy wersja z automatem duzo wiecej pali? Czy jest tez duzo wolniejsza?

pytanie z gatunku "czy da się podkręcić pamięci", 4biegi super automatu z przed 10 lat karmi się końmi i sekundami to setki, na pewno też taki automat nie jest "sterowany myślami"

 

to co rozwiałem wątpliwości ?? temat do zamknięcia ? :D

 

civic rulezz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało mocy, bo to nie V'ka..tylko koślawa rzedówka z jedną głowicą :P

taa... to jest V idioto tyle ze o małym kącie rozchylenia.. wiec po co ci 2 głowice skoro 1 wystarczy...;/ nie znasz sie to siedz cicho frajerze...;/ :wisielec: noby mała moc.. ale zobacz na spalanie ja zszedłem swoim do 6.9 ... wiec obessij mi!!!!

 

a poza tym co wy porownujecie... ten silnik zaczoł byc produkowany w 91 r. (koncowka) więc nie porownujcie z nowa technologia...(według mnie vr6 i tak lepszy od wszystkiego) ma strasznie niskie spalanie... mała eksploatacja... i jest bardzo elastyczny i dobry... wiadomo wyciagniesz z niego i 350KM bez turbo ale licz sie z duuzym spalaniem i wieksza eksploatacja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...