LuKe Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 Witam od pewnego czasu mam uzywana grafike radka X800 PRO i nagle na niej zaczolem sie doczepiac do antyalasingu AA i AF gdyz na niekotrych grach w niektorych miejscach widac ze nie ma wygladzonych krawedzi nawet jesli dam na maxa AA i AF jak to jest u was? np. w grach typu DOOM 3, PREY czy jesli wlaczycie AA i AF jest wogule jakas widoczna duza roznica oprocz tego ze spada z 10-15 FPS w dol? ostatnio pogrywam w dooma3 i widze ze po wlaczeniu AA i AF kompletnie nie ma zbytniej roznicy w wygladzonych krawedziach, mozecie sprawdzic czy u was wygladza wszystkie krawezie na drzwiach, scianach, rurkach itp?? lub np. na PREYu bo ostatnio te 2 gry gralem i zauwazylem na nich wlasnie to niesmaczne zjawisko B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pioorek Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 AF nic nie ma do wygladzania krawedzi (czy sie myle? ;s). AA to podstawa, x2 przynajmniej i jest ogromna roznica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astro Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 Ty moze masz wymuszone aa x2 w ati catalyst i zwiekszanie do np x4 w grze nic nie daje. Jezeli tak masz to zaznacz "Let the application decide" w zakladce antyaliasing w ccc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 AF - to jest filtrowanie anizotropowe(8-krotne) nie ma nic wspólnego z wygładzaniem krawędzi czyli AA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[Shinigami] Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 Albo masz ustwione preferencje aplikacji albo grasz w 800x600 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 wlasnie probowalem tez ustawic AA w sterownikach i dalem na x6 i zaznaczylem LET THE APPLICATION DECIDE i tez nic w grze sie nie zmienilo gram na rozdzielczosci 1680x1050 ale na standardowej rozdzialce 1024 tez sprawdzalem i AA u mnie nic nie zmienia :sad: AF jest chyba do 16x a nie 8x, zdaje sie B-) coraz bardziej jestem w przekonaniu ze kupilem uszkodzana karte ktora ma wade ze nie obsluguje AA, czy to mozliwe?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludwiczek Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 (edytowane) wlasnie probowalem tez ustawic AA w sterownikach i dalem na x6 i zaznaczylem LET THE APPLICATION DECIDE i tez nic w grze sie nie zmienilo gram na rozdzielczosci 1680x1050 ale na standardowej rozdzialce 1024 tez sprawdzalem i AA u mnie nic nie zmienia :sad: AF jest chyba do 16x a nie 8x, zdaje sie B-) coraz bardziej jestem w przekonaniu ze kupilem uszkodzana karte ktora ma wade ze nie obsluguje AA, czy to mozliwe?? Może ustaw na 1024x768 ustaw i wtedy rób porównania. AA jest na 8 AF max 16. Może to wina monitora? Rożnica jest widoczna ja na moim GFie w Preyu grałem z AA i AF spadku o 15FPSów to chyba aż nie było. AF filtruje lepiej tekstury dzięki czemu są lepiej widoczne daje to dużo AA też dużo daje a daje taki efekt jakbyśmy grali na wyższej rozdzielczości. PS wkońcu się dałeś namówić na X800 ;/ ee mówiłem trzeba było brać GF6800256MB :P! Edytowane 4 Października 2006 przez Ludwiczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 (edytowane) Bi - dwukrotne Tri - trzykrotne Anizo - ośmiokrotne AF*1-16(mnożnik) Edytowane 4 Października 2006 przez sideband Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 wina monitora...e raczej nie wkoncu dalem za niego ponad 2 tysiaki :) Ludwiczek a jak grales na tym PREYu to byla wogule jakas u ciebie roznica po wlaczeniu tego AA, chodzi mi czy po wlaczeniu tego niektore krawedzie np. scian nie byly do konca wyrownane? bo u mnie czesto nawet na scianach widze szarpanie :cry: nie wiem czy to wina tego radka, nie pamietam jak mialem na starym radku ktorego juz opylilem, nie pamietam z racj tego ze malo gralem w ostatnim czasie, a jak juz gralem to nie wlaczalem nigdy tego AA bo byl za slaby .... moze wina sterow chociaz zmienialem je na 5 roznych wersji i dalej to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 (edytowane) Wymuś w sterach x4 AA i np. x16 AF ( ja tak mam - między Af 8x a 16x jest już niewielka różnica w jakości podobnie jak w wydajności ale w niektórych przypadkach 16 sprawia że gra nie traci uroku [nfsU kiedy widzę rozmazaną jezdnię na dalszym planie to <_<] ) AA x2 wygląda dość słabo - 4 to podstawa - 6 może wyglądać gorzej bo sample nie są symetrycznie rozmieszczone ( widziałem na lampach ze starszego 3dm ) ale zwykle wygląda lepiej - jednak odpuść 6 bo jest dość wyraźny spadek a nie wnosi tyle co x4 Zakładam że masz ustawionąnatywną rozdz Jest jeszcze AA przezroczystości - czyli takich obiektów jak tego gościa w oklarach z początkowych scen - nawet jak dasz zwykłe AA na 8 to i tak zupełnie nie jest to ruszane do czasu uaktywnienia dodatkowego AA Aha - wyłącz catalyst AI - czasem przez to nie miałem AA np. w Battlefield 2 .... najlepiej zainstaluj same najnowsze oficjalne stery i do tego ATI TRAY Tools jako element sterujący Bi - dwukrotne Tri - trzykrotne Anizo - ośmiokrotne AF*1-16(mnożnik) To nie do końca jest tak. Poza tym pominąłeś tryb Brilinear ( jakoś tak jest zwany ) coś pomiędzy 3 a 2 liniowym i można zobaczyć w kartach nvidia po włączeniu optymalizacji - w ATI pewnie też tych nowszych Co do AF to teraz mamy korekcję kątową ( uproszczenie ) w zal od kąta nawet jak masz ustawione x16 to dokłądność spada nawet do x2 ale w nowszych kartach można to wyłączyć - spadnie wydajność ale obraz miejscami może być drastycznie lepszy Edytowane 4 Października 2006 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludwiczek Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 wina monitora...e raczej nie wkoncu dalem za niego ponad 2 tysiaki :) Ludwiczek a jak grales na tym PREYu to byla wogule jakas u ciebie roznica po wlaczeniu tego AA, chodzi mi czy po wlaczeniu tego niektore krawedzie np. scian nie byly do konca wyrownane? bo u mnie czesto nawet na scianach widze szarpanie :cry: nie wiem czy to wina tego radka, nie pamietam jak mialem na starym radku ktorego juz opylilem, nie pamietam z racj tego ze malo gralem w ostatnim czasie, a jak juz gralem to nie wlaczalem nigdy tego AA bo byl za slaby .... moze wina sterow chociaz zmienialem je na 5 roznych wersji i dalej to samo AA x4 i AF8 rozdziałka 1024x768 max detale. Bez AA i AF może 5 FPSów więcej było :wink: . A różnica była znacząca. Ale wiem, że w Preyu jest chyba problem z odświeżaniem bo podczas ruszania się np początek gry akcja w łazience jak się obraca to wtedy było kwadratowo. Ale ogólnie to różnica nawet przy AAx2 była dobrze widoczna. Najlepiej daj rozdzielczość 800x600 albo 1024x768 tam po włączeniu AAx4 jest ogromna różnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arm Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 ale on gra w 1680x1050 bo ma panorame i wszystkim w koło dupe truje, że nie widzi różnicy między AA i bez AA - w 3 temacie z rzędu już <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludwiczek Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 ale on gra w 1680x1050 bo ma panorame i wszystkim w koło dupe truje, że nie widzi różnicy między AA i bez AA - w 3 temacie z rzędu już <_< Na takiej rozdziałce trudno zauważyć różnice po daniu AA a i nie wiem czy da się na takiej rozdzielczości dać AA8x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 Na takiej rozdziałce trudno zauważyć różnice po daniu AA a i nie wiem czy da się na takiej rozdzielczości dać AA8xRozdziałka nie ma znaczenia ( jeśli jest natywną LCD ) różnicę widać. ps. niech da człek screeny z włączonym 4x aa ( i lepiej też z wyłączonym ) to mu powiem czy działa prawidłowo czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 (edytowane) zrobilem jak mowicie, wylaczylem stery ATI wywalilem z konfiga i odpalilem ATI toolsa ustawilem w nim AA i AF na roznych opcjach, w grze ustawlem rozdzialke 1024x768 no i klapa dalej nie widze zeby cos sie wygladzalo, szczepi identycznie jak na rozdzialce 1680x1050, wydaje mi sie ze doom3 i prey ma klopot z wygladzaniem krawedzi i dlatego tak jest, co innego jak zapuscilem HL2 tam juz widac spora roznice jak sie wlaczy AA tyle ze mozna sie gdzieniegdzie rowniez dopatrzec szczepienia krawedzi ale w znacznym stopniu mniej niz sie nie wlaczy AA i AF na maxa wniosek z tego ze grafika chyba sprawna skoro na HL2 jako tako dziala AA, a doom i prey ma z tym problemy prznajmniej u mnie na screenach raczej nie bedzie tego widac bo krawedzie sie ruszaja jak sie mycha rusza Edytowane 4 Października 2006 przez LuKe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 (edytowane) na screenach raczej nie bedzie tego widac bo krawedzie sie ruszaja jak sie mycha rusza :lol: Po prostu daj screeny z włączonym i wyłączonym AA. Edytowane 4 Października 2006 przez poca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 (edytowane) no zrobilem juz screeny i zadnej roznicy na nich nie widze :) P.S jak mam wstawic te obrazki?? Edytowane 4 Października 2006 przez LuKe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arm Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 (edytowane) http://www.imageshack.us/ tu można wrzucić możesz wrzucić na serwer pure.pc w załączniku :mrgreen: - wyglądasz mi na człowieka, który ma internet góra od miesiąca :blink: - o takiego Edytowane 4 Października 2006 przez arm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x3n0 Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 ustawiles to wygladzanie pod opengl czy directa? :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 Skoro pod HL2 działa to pewnie pod directa! :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucyk Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 a ja sie tak tylko przy okazji spytam - kolega sie z CRT na tego LCD przesiadl? <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor1230 Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2006 Skoro pod HL2 działa to pewnie pod directa! :DA moze w openglu odpalił :P. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złodziej Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Skoro pod HL2 działa to pewnie pod directa! :D A moze w openglu odpalił :P.W HL2 chyba można było włączyć w opcjach gry - przy "preferencjach aplikacji", wówczas tylko w tej grze widać. Mnie bardziej jednak zaciekawiło coś innego: wylaczylem stery ATI wywalilem z konfigaBez sterowników faktycznie może "coś" niedziałać :)))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Zauwazylem, ze problemy masz w grach na silnikach pisanych pod OpenGL. Wymus AA w jakims programie ale pod OpenGL (np. riva tunner). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 wlasnie probowalem tez ustawic AA w sterownikach i dalem na x6 i zaznaczylem LET THE APPLICATION DECIDE i tez nic w grze sie nie zmienilo (...) Ja się trochę pogubiłem. To jest opis jednego ustawienia, czy wymieniłeś klika prób? Bo jak sobie wymuszasz w sterownikach AA, to nie wolno potem zaznaczć LET THE APPLICATION DECIDE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) oto screeny: bez AA http://img207.imageshack.us/my.php?image=bezaavo9.jpg a tu z AA 4x i AF 8x z zaznaczć LET THE APPLICATION DECIDE http://img207.imageshack.us/my.php?image=zaatn0.jpg tutaj z AA 6x i AF 16x z odznaczonym LET THE APPLICATION DECIDE http://img208.imageshack.us/my.php?image=namaxaws2.jpg "Bo jak sobie wymuszasz w sterownikach AA, to nie wolno potem zaznaczć LET THE APPLICATION DECIDE", a ja CALY CZAS mialem to zaznaczone bo myslalem ze tak ma byc, no ale teraz widze ze u mnie i tak nic to dalej nie daje :angry: ...jak mam sprawdzic czy wygladzanie dawalem pod opengl czy directa? tak, przesiadlem sie z CRT na LCDka ale w tym samym czasie odrazu zmienilem karte graf i nie mam za bardzo porownania czy na starej grafice tez mi tak cielo krawedzie Edytowane 5 Października 2006 przez LuKe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegrz Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 no przeciez widac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiPoL Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 na sam poczatek przedstawie screeny bez AA http://img224.imageshack.us/my.php?image=bezaaxx4.jpg a tu z AA 4x i AF 8x http://img207.imageshack.us/my.php?image=zaaef2.jpg All is OK... Nie wiem gdzie Ty problem widzisz, popatrz na prawą górną część i odrazu widać różnice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) zrobilem UPGRADE swojego poprzedniego postu!! zwroccie uwage na te dlugie pionowe linie jak sie szarpia, gorzej jest jak sie myszka rusza wtedy one jakby gonia Edytowane 5 Października 2006 przez LuKe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[Shinigami] Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Ja po samym siedzeniu widze różnice, moim zdaniem wsio jest ok, pamiętaj że to tylko gra i troche ciężko żeby linie skośne były poprawnie edytowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...