MariuszDW Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Trochę ciemno, ale widać na oświetlonej ścianie i na krześle. Szczególnie gdy się wyświetli screeny w oryginalnej wielkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rikki Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Ja widze znaczną poprawę ściany za postacią. Nie wiem o co Ci chodzi ;). To AAx4 a nie x8. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 a widzieliscie trzeci screen co dodalem, tam wsio na maxa jest AA i AF i jakos nie poprawilo tych pionowych lini :? pytanko do was czy to juz wina gry czy moze mam slaba karte pod wzgledem AA? mozecie sprawdzic u siebie i walnac screena jak u was w tym miejscu gry wyglada doom z AA B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegrz Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 moze weź dokładnie zaznacz na czerwono co w tych screenach jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 http://img208.imageshack.us/my.php?image=namaxatt7.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) Moim zdaniem trzeci wygląda najlepiej (chociaż różnica jest minimalna). Widać to na na oparciu lewego krześła. O ile nie ruszyłeś widoku. LET THE APPLICATION DECIDE - aplikacja decyduje o ustawieniach. W tym przypadku aplikację oznacza gra. Czyli liczy się to co ustawisz w menu gry, a nie w sterownikach. edit No akurat tam gdzie zakreśliłeś na czerwono linie pionowe nie widać różnicy, bo piksele się tak układają (pod takim kątem patrzysz). Czasami tak jest. AA nie niweluje ząbków (pikseli twojego ekranu), tylko je maskuje. Żeby na 100% nic nie było widać potrzebna by była ogromna rozdzielczość i AA wogóle nie byłoby potrzebne. Zauważ, że na krześle widać poprawę między 1 a 2 i 3. Z tym "pionowymi" liniami poprostu nie da się nic zrobić (przy takiej raozdzielczości/ przy takim AA) Edytowane 5 Października 2006 przez MariuszDW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Cień rzucany przez ramy okna jest wygładzony? - jest Krzesło i jego cień jest wygładzone? - jest Barierka jest wygładzona? - jest AF tutaj nie widać bo za mały obszar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x3n0 Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) zainstaluj ati tray tools i ustaw wygladzanie dla opengl na stale przypisane do tego trybu moim zdaniem te screeny niczego nie wyjasniaja a tym bardziej jesli ty nie widzisz roznicy ktora powinna byc zauwazalna na pierwszy rzut oka przy aax6 i bez niego Edytowane 5 Października 2006 przez x3n0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Czego nie wyjaśniają? Dla ciebie też nie widać różnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 proponuje aby ktos zamiescil podobny screen do mojego i wtedy wyjasnia sie wszystkie watpliowsci odnosnie AA B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Może być z Far Cry? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Inna gra - inne efekty. Ktoś musiałby mieć tą samą grę i tego samego sejwa. Na innych grach nie ma co porównywać. Jedne wyglądają ładniej drugie gorzej. Naprawdę nie rozumiem twoich wątpliwości. Przecież widać że działa: Różnica jest ewidentna. Nie wszędzie może jest zadowalający efekt, ale na to nic nie można poradzić. Kewstia oczekiwań i możliwości sprzętu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arm Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 zrobilem UPGRADE swojego poprzedniego postu!! zwroccie uwage na te dlugie pionowe linie jak sie szarpia, gorzej jest jak sie myszka rusza wtedy one jakby gonia to jest zupełnie inna sprawa - tak się robi jak masz wyłaczone VSYNC ( synchronizację pionową ) a sprowadza się to do tego że grafika czeka z wyrenderowaniem klatki na monitor - konsekwencją włączenia v sync poza pozbyciem się tego efektu jest zwykle drastyczny spadek wydajności - a z twoimi wymaganiami jak sobie jeszcze to włączysz to zarżniesz nawet najmocniejszą grafę :mrgreen: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 arm nie to szarpanie to nie chodzi mi o VSYNC (to juz przerabialem 2 lata temu :D ) to szarpanie krawedzi chodzilo mi o delikatne falowanie jak sie rusza myszka, ale to dotyczy niektorych krawedzie i nie jest to zjawisko gdzie nie ma wlaczonego VSYNC bo tam to caly ekran sie rozlazi teraz odpalilem gre NFS MW i tam wylaczylem AA, no i powiem ze tam roznica jest ogromna, jak widzialem dalszy plan krajobrazu to normalnie gonilo wsio, ale jak wlaczylem AA to idealnie wygladza, tam to dopiero daje cos AA nie to co w doomie :) screeny w FARCRY raczej tu nic nie wniesa bo w doomie to wyglada raczej zdeka inaczej ten moj sejf jest z pczatku gry, pierwszy level, jak by ktos chcial sprawdzic jak u niego wyglda i porownac z moim moze wrzucic screena VSYNC i spadek wydajnosci? u mnie wogule nie spada wydajnosc po wlaczeniu tej opcji.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pioorek Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Hmm jak cos daleko jest jak w nfsie to nie widac tak tego, w doomie masz zamkniete pomieszczenia wiec mozesz nawet nie rowna krawedz dotknac :lol:. AA nigdy nie wygladza calkowicie rowniutko, yes? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludwiczek Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 arm nie to szarpanie to nie chodzi mi o VSYNC (to juz przerabialem 2 lata temu :D ) to szarpanie krawedzi chodzilo mi o delikatne falowanie jak sie rusza myszka, ale to dotyczy niektorych krawedzie i nie jest to zjawisko gdzie nie ma wlaczonego VSYNC bo tam to caly ekran sie rozlazi teraz odpalilem gre NFS MW i tam wylaczylem AA, no i powiem ze tam roznica jest ogromna, jak widzialem dalszy plan krajobrazu to normalnie gonilo wsio, ale jak wlaczylem AA to idealnie wygladza, tam to dopiero daje cos AA nie to co w doomie :) screeny w FARCRY raczej tu nic nie wniesa bo w doomie to wyglada raczej zdeka inaczej ten moj sejf jest z pczatku gry, pierwszy level, jak by ktos chcial sprawdzic jak u niego wyglda i porownac z moim moze wrzucic screena VSYNC i spadek wydajnosci? u mnie wogule nie spada wydajnosc po wlaczeniu tej opcji.... Chyba w NFS MW to ci chodziło o AF? Bo AF odpowiada za filtrowanie tekstur zwłaszcza tych w oddali. A daje to dużo zwłaszcza na 16 bo wtedy bloomowe pasy na jezdni nie są aż tak duże i rozmazane dzięki nie dają tak po oczach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 AA nie niweluje ząbków (pikseli twojego ekranu), tylko je maskuje. Żeby na 100% nic nie było widać potrzebna by była ogromna rozdzielczość i AA wogóle nie byłoby potrzebne. AA nie niweluje "ząbków" tylko zwiększa precyzję renderowania ( nie maskuje ). Żeby na 100% nic nie było widać to można zastosować kosmiczną rozdzielczość jednak nie zmienia to faktu że obraz będzie niskiej precyzji... - więc AA będzie zawsze potrzebne i jest podstawą nawet podczas produkcji filmów pomimo że rendering jest w naprawdę wysokiej rozdzielczości ... podobnie jak potrzebna jest wysoka gęstość ekranu ( tym samym rozdzielczość ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Czy ty nie mówisz o supersamplingu? Przecież chodzi o wyliczenie koloru pośredniego i oszukanie oka. Na jedno wychodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arm Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 http://www.psxzone.opalnet.pl/Texty/txt06.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) Czy ty nie mówisz o supersamplingu? Przecież chodzi o wyliczenie koloru pośredniego i oszukanie oka. Na jedno wychodzi.Po pierwsze stosujemy obecnie multisampling ( choć na nv można super s ale jest za wolno ) Po drugie to nie jest "oszukanie oka" - nie będę rospisywał - time - i nie na jedno wychodzi ( maskowanie a większa dokładność ) http://www.psxzone.opalnet.pl/Texty/txt06.htmcyt: "Antialiasing wykorzystuje słabość ludzkiego oka dodając punkty w kolorach przejściowych tła i krawędzi." - jaką słabość ? ( amator to pisał czy co? ) - poza tym strasznie ogólnikowo napisane i nic nie wspomniano o metodzie obróconej siatki i sposobie pobierania sampli - ehhh Edytowane 5 Października 2006 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arm Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 to napisz albo daj linka bo to akurat ciekawe :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 no teraz mam pewnosc ze AA to poprostu sciema w grach ktora obniza dzalanie gry o ponad polowe, tego sie bede trzymal kuzyn kupil nowego kompa z gf 7900GS od galaxy i u niego szczepienie nie znika po wlaczeniu AA dokladnie jak na moim radku wiec po co to wlaczac skoro obciaza pieronsko gre a nic do gry nie wnosi? no niekotrzy sobie tlumacza ze niby duzo wygladza, ja jestem innego zdania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złodziej Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 no teraz mam pewnosc ze AA to poprostu sciema w grach ktora obniza dzalanie gry o ponad polowe, tego sie bede trzymalKiedyś, dawno temu, też się zastanawiałem co to jest antyaliansing. Zrobiłem wówczas screeny - stąd taka stara grafika. Ale bardzo dobrze pokazują, że antyaliasing poprawia jakość grafiki - w niskiej rozdzielczości bardzo zauważalnie. (Patrz raczej na pierwszy plan - tak do sygnalizacji świetlnej, bo tło wygląda lepiej na drugim screenie głównie ze względu na filtrowanie anizotropowe, którego brak na pierwszym) AA ustawione było w sterownikach. AAx0: AAx6: Tylko ściema ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 8 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2006 szkoda ze roznice widac ino na starej grze, bo na nowych raczej tak duze roznicy nie ma :cry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIBI_PL Opublikowano 8 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2006 Tu jest tak nawet ladnie i zgrabnie wyjasnione o co biega + obrazki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 8 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2006 wiec po co to wlaczac skoro obciaza pieronsko gre a nic do gry nie wnosi? no niekotrzy sobie tlumacza ze niby duzo wygladza, ja jestem innego zdania... no większej bzdury w życiu nie słyszałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIBI_PL Opublikowano 8 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2006 slavOK - dokladnie jestem tego samego zdania co ty :) Widac autor tematu ma albo cos z oczami, albo z kompem, albo cos gleboko ukryte w psychice :) A moze po prostu mial maly kontakt z kompem i grami i spodziewa sie niewiadomo czego =] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRuH Opublikowano 8 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2006 no teraz mam pewnosc ze AA to poprostu sciema w grach ktora obniza dzalanie gry o ponad polowe, tego sie bede trzymal kuzyn kupil nowego kompa z gf 7900GS od galaxy i u niego szczepienie nie znika po wlaczeniu AA dokladnie jak na moim radku wiec po co to wlaczac skoro obciaza pieronsko gre a nic do gry nie wnosi? no niekotrzy sobie tlumacza ze niby duzo wygladza, ja jestem innego zdania... :lol2: :ploom: , nie wiem jak ty ale ja np w grze NFS carbon widze dość dobrze rożnice pomiedzy aax0 czy aax2 czy nawet aax4, więc chyba okulista się kłania :-P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuKe Opublikowano 8 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2006 hehe tyle co ja mialem do czynienia z grami to pewnie wiekszosc z was nie miala dla mnie AA to sciema i tego sie bede trzymal, bo wlaczajac to trzeba miec niewiadomo jaki kosmiczny sprzet zeby gra chodzila plynnie a bez tego AA i tak gra praktyczniue tak samo wyglada, bo trudno zebym w czasie szybkiej gry zwracal uwage na dokladnosc wygladzania ktore i tak nie wygladza jak powinno, bo szarpanie krawedzi po wlaczeniu AA na maxa i tak wystepuje ( i o to mi chodzi!, ze po wlaczeniu AA krawedzie nie sa do konca wygladzone, tylko miejscami, a niekiedy wogule!), to tyle... przyklad chocby nawet DOOM 3, FEAR, FLATOUT 2 na ktorym to testowalem jesli dla was AA to najwazniejsza OPCJA w grach dajcie przyklad jakiej wmiare NOWEJ gry na dwoch screenach na ktorym jest bez AA i z AA na maxa ja ze swojej strony dalem tu przyklad dooma na ktorym praktycznie wogule AA nie wystepuje i nic tam nie wygladza, jakies szczeguliki co nie widac, jak sie nie wpatrzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.i.P. Opublikowano 8 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2006 Ale fanzolicie za przeproszeniem... Ja nie wiem jak to jest, że nie widzicie różnic z włączonym AA albo że jest to ściema. Ja zawsze grałem (i również starałem się mieć karte na czasie która sprosta temu zadaniu) z włączonym wygładzaniem bo te schody są dla mnie "nie do przejścia". Ciężko zaakceptować grafikę w grze, jeśli mam zagrać z takimi felernymi detalami. Wyjątki są, np. Splinter Cell który nie obsługuje AA, ale ma filtrowanie tekstur, które mogę sobie ustawić na x16. Jeśli ktoś posiada kartę ze słabego middle-end to zawsze będzie narzekał że to to, że to tamto... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...