Skocz do zawartości
Caleb

Geforce 8800 GTX / GTS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Jak robie tescik w benchmarku "Unigine_v0.4Sanctuary" to srednia fps-ow wynosi 80.6. Problem polega na tym, ze za nic w swiecie nie mozna uzyskac wiecej niz 85 fps-ow chociarz widac, ze karta daje wiecej....dlaczego ?....tak samo jest w FEAR (87 fps), doomie (60 fps) czy Q 4 (60 fps). Te wartosci sa stale w 98 % i nic powyzej, natomiast sa momenty, ze nagle spadnie do 30 fps. Robilem nową "winde" i wgralem stery 163... na xp 32 bit. O co chodzi ?. Na samym poczatku zaraz po zamontowaniu karty do kompa, takich anomali nie bylo dopiero gdy podkrecilem karcioche zaczely sie dziac takie cuda.

Jakies sugestie ?.

Edytowane przez UGH--ZAN III

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Jak robie tescik w benchmarku "Unigine_v0.4Sanctuary" to srednia fps-ow wynosi 80.6. Problem polega na tym, ze za nic w swiecie nie mozna uzyskac wiecej niz 85 fps-ow chociarz widac, ze karta daje wiecej....dlaczego ?....tak samo jest w FEAR (87 fps), doomie (60 fps) czy Q 4 (60 fps). Te wartosci sa stale w 98 % i nic powyzej, natomiast sa momenty, ze nagle spadnie do 30 fps. Robilem nową "winde" i wgralem stery 163... na xp 32 bit. O co chodzi ?. Na samym poczatku zaraz po zamontowaniu karty do kompa, takich anomali nie bylo dopiero gdy podkrecilem karcioche zaczely sie dziac takie cuda.

Jakies sugestie ?.

Wyłącz Vertical Synch w tych grach ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wylaczenie v-sync w grach nic nie daje w ilosci fps-ow, ale widac po obrazie, ze ta funkcja jest wylaczona.

Nic dziwnego, ze w benchmarku "Sanctuary" mam wynik 1755 pkt podczas, gdy inni uzytkownicy 8800 gts 320 mb maja 2200 pkt.... :wisielec:

 

Nie widze, gdzie w sterach jest v-sync :blink:

 

wersja forceware 163.14

Edytowane przez UGH--ZAN III

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kupić x1950xt 256mb za 630zł,ale pomyślałem gram w bf2142 na sieci duzo(klan) wiec jak wezme 8800gts 320mb to bede mial wieciej fps;) i w obka sie pogra i bedzie miało wieciej fps.Na Purepc piszecie spadki(wirze w nie)na 8800gts 320mb,hmm za 200zł wieciej ma sie 640mb;)(tylko skad kase wziac)Na in4 kumple pisza ze w obka i inne gry nie maja spadków;)NIe wiem co zrobic kupie 8800gts 320mb i bedzie lipa ehh :?

Zapewniam Cie, ze nie bedzie. Wiem bo mam ta grafe i mialem swego czasu na niej podobnego proca. Obek mi wymiatal w 1280x1024 ze wszystki upiekszaczami i nawet w tych takich najbardziej wyczulownych miejscach chodzil mi plynnie. Po 2 wszyscy tak doradzacie GTS-a 640. Pytanie tylko po jaka chorobe, jak wiekszosc prakltycznie gra w rozdzialki 1280x1024 a do takowej wersja 320 megowa to praktycznie to samo. Mowicie na przyszlosc ? Imo w przyszlosci jesli taki 320 mb sobie nie poradzi to wersja 640 nic tu nie zmieni. Chyba, ze mowie - ktos gra w wyzsze rozdzialki niz 1280x1024 a jezeli nie to nawet nie ma najmniejszego sensu kupowac wersji 640 megowej tylko dopiero GTX'a. DX10 jest jedna wielka niewiadoma, ale w grach ktore wyszly dotychczas spatchowane na DX10 karta sprawia sie nie zle a Lost Planet, czyli tytul, ktory ma bezposredni wybor API od samego poczatku smiga na GTS'ie jak ta lala. Sam u siebie mam w 1280x960 srednio 60/70 klatek w detalach na full tylko cienie na medium (przy najwiekszych zadymach, gdzie mamy 5 tych duzych Acridow z pierwszego levelu turlajacych sie dziwnym zbiegiem okolicznosci w tym samym punkcie odnotowalem jedyny spadek do 40 a wstawki i tak mamy przez caly czas w 25 nawet na GTXie (sprawdzone). W takich detalach mozna spokojnie grac. Wersja 640 megowa ma dokladnie do takich detali te same osiagi, natomiast z cieniami na high (jak nie mamy Soft Shadows do wyboru to po chorobe zmieniac cienie. ktore praktycznie niczym sie nie roznia poza ostrym spadkiem wydajnosci) to podobnie jak wersja 320 tez sobie nie poradzi. Zreszta po co wiecej w grach ? Wiecej jest tylko dla osob, ktore maja odpowiedni monitor i potrzebuja wyzszej rozdzialki a tak to wystarczy w grach tyle co napisalem bo naprawde nie odczujemy roznicy. Dlatego zakup GTS'a 640 megowego mija sie z celem. Przy funduszach oscylujacych na granicy 1000zl tylko gts 320 (zadne 7950gx2, ta karta w ogole do kupienia ? :lol: ) a przy wiekszych 1600zl w zwyz GTX. Jesli mamy 1200zl to albo GTS 320 i cos innego za 200 albo dozbierac do GTX'a. Jedynie wersje 640 megowa polecam osobom, ktore graja w wyzsze rozdzialki niz 1280x1024 bo maja odpowiedni ekran. BTW - w samych smarkach na 320 megowej padaja nawet wieksze wyniki niz na 640 megowej :P Edytowane przez Andare

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imo w przyszlosci jesli taki 320 mb sobie nie poradzi to wersja 640 nic tu nie zmieni. Chyba, ze mowie - ktos gra w wyzsze rozdzialki niz 1280x1024 a jezeli nie to nawet nie ma najmniejszego sensu kupowac wersji 640 megowej tylko dopiero GTX'a.

gts 640 ma 2 x więcej pamięci niż gts 320 ale gtx już nie ma jej aż tak wiele w stosunku do gts640, więc jeśli gra będzie korzystać z tej pamięci na karcie (np. jakieś obszerne textury) to właśnie na wersji 640 będzie to lepiej chodzić myślę. W przypadku gry wykorzystującej tak pamięć karty róznica działania gierki między gtxem a gts640 będzie mniejsza niż między gts640 a gts320.

To tyle moich wywodów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie wersje 640 megowa polecam osobom, ktore graja w wyzsze rozdzialki niz 1280x1024 bo maja odpowiedni ekran. BTW - w samych smarkach na 320 megowej padaja nawet wieksze wyniki niz na 640 megowej :P

Mylisz się już nawet w 1024 , niektóre tytuły potrzebuja więcej niż 320 ale jak kto woli , karte przynajniej kupuje się na rok a te 200 pln to szczegół juz przy takiej kwocie za grafę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się już nawet w 1024 , niektóre tytuły potrzebuja więcej niż 320 ale jak kto woli , karte przynajniej kupuje się na rok a te 200 pln to szczegół juz przy takiej kwocie za grafę.

 

Już Company of Heroes DX10 zużywa 80% pamięci w wersji 640MB , widać to po wykesie jaki dodali w patchu 1.71 w zakładce ustawień grafiki .

 

Wszystko na full przy 1280x1024 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczescie gry pod DX10 maja miec wiekszy nacisk na shadery niz na textury wiec luz :) W tych CoH jest tak rzeczywiscie, ale przy C2D@3ghz praktycznie nie odczuwałem jakichs wiekszych spadkow, poza tym nie lubie RTSów :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andare: Rzuc okiem na testy w WiC DX10, 320 MB lezy i kwiczy, a na 640 MB mozna komfortowo grac.

W WiCa tez gralo mi sie komfortowo na najnowszych forcewarkach B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak 320 będzie sprawnie rozporządzała pamięcią przez driver to będzie dobrze jeśli się z tym nie uporają to podejrzewam , że po dłuższej grze ten problem również wystąpi w 640.

Czy mi się wydaje czy 640 - lepiej kręcą się memki , ale za to gpu to troszkę żenada bynajmnie z podpisów tak widac.

Edytowane przez Gregor1230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karte przynajniej kupuje się na rok

i dlatego każdy kupuje to na co go stać, a za jakiś czas jak będzie kasa to sprzedaje się kartę i kupuje lepszą, normalna kolej rzeczy.

a te 200 pln to szczegół juz przy takiej kwocie za grafę.

Tylko jak ktoś już jakiś czas zbiera 1000zł na nową kartę to uzbieranie kolejnych 200zł jest naprawdę trudne, a rozumowanie, że dołożę jeszcze 200zł i będę miał GTS640 no to dołożę jeszcze i będę miał GTX i znowu dołożę to będę miał ULTRA to przy takim podejściu można zbierać i zbierać, a karty jak nie było tak nie będzie.

prawdziwy płacz przy kartach z małą ilością pamięci może być jak wyjdzie Crysis, zobaczymy :)

Crysis ma być prawdziwym hitem w świecie gier i mam nadzieje, że programiści się przyłożą i naprawdę będzie dobrze zrobiona (nie to co Gothic 3) budujące jest to, że na laptopie z GeForce 8700M z 32 zunifikowanymi jednostkami cieniującymi taktowanymi zegarem o częstotliwości 625 MHz pamięcią graficzną 512MB DDR3 ale z szyną pamięci zaledwie 128 bitów Crysis chodził płynnie oto link

który zapodał Greg_1 :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale niektorzy pitola :)

A64 jest za slaby do GTX(podejrzewam ze do GTS tez), wiem bo sprawdzalem (wczesniej mialem Opterona 144@2.97ghz a teraz E6420@3.53ghz) :) Owszem na wykresach tego nie widac, bo przewaznie uwzglednia sie tylko srednie fpsy, ale przy za slabym procku jest mnostwo sytuacji, w ktorych framerate drastycznie spada (testowalem w TDU, Oblivionie i LP), przynajmniej na GTX :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale niektorzy pitola :)

A64 jest za slaby do GTX(podejrzewam ze do GTS tez), wiem bo sprawdzalem (wczesniej mialem Opterona 144@2.97ghz a teraz E6420@3.53ghz) :) Owszem na wykresach tego nie widac, bo przewaznie uwzglednia sie tylko srednie fpsy, ale przy za slabym procku jest mnostwo sytuacji, w ktorych framerate drastycznie spada (testowalem w TDU, Oblivionie i LP), przynajmniej na GTX :)

Nie neguje, ale jakim cudem te drastycznie spadki nie zostaly uwzglednione w srednim FPS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie neguje, ale jakim cudem te drastycznie spadki nie zostaly uwzglednione w srednim FPS?

Bo spadki są zazwyczaj chwilowe i mają niewielki wpływ na wyliczenie sredniego fps. Np. przy wybuchach, gdzie oprócz dymu, proc musi się zając dużą iloscią fruwajacych obiektów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Riva tuner nie kłamie chyba ?? Powiedz o co Ci hans chodzi bo nie kumam. Mówię chyba jasno , że jedna leci na 710 a druga na 700 stable nigdzie nie napisałem , żę w sli .

Edytowane przez Gregor1230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.. gaucho " Tylko jak ktoś już jakiś czas zbiera 1000zł na nową kartę to uzbieranie kolejnych 200zł jest naprawdę trudne, a rozumowanie, że dołożę jeszcze 200zł i będę miał GTS640 no to dołożę jeszcze i będę miał GTX i znowu dołożę to będę miał ULTRA to przy takim podejściu można zbierać i zbierać, a karty jak nie było tak nie będzie."

 

Zawsze pisałem :

Jak masz kasę to lepiej 640 , a nie aby zbierać w nieskończoność.

Jak ktoś kasy nie ma to kupuje na co go stać - to chyba oczywiste i kupi 320 , ale jak ktoś ma aby kupić 640 a kupuje 320 bo uważa że 640 to za wiele ....... wtedy moim zdaniem lepiej dołożyć te 200.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...