Skocz do zawartości
Caleb

Geforce 8800 GTX / GTS

Rekomendowane odpowiedzi

Bo spadki są zazwyczaj chwilowe i mają niewielki wpływ na wyliczenie sredniego fps. Np. przy wybuchach, gdzie oprócz dymu, proc musi się zając dużą iloscią fruwajacych obiektów.

Nawet 1-sekundowy powazny spadek fps odbilby sie na srednim fps. Jakos jak nie bylo jeszcze C2D nikt specjalnie nie narzekal na brak mocy CPU :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając wątek o nadchodzącym Unrealu Tournament 2007 natrafiłem na post [#440], którego treść przedstawia się następująco:

Czy Unreal Tournament 3 wykorzystuje 512 MB pamięci graficznej?

 

Podejmujemy wiele kroków aby wykorzystać karty z 512 megabajtami i komputery z dużą ilością pamięci. Na PC-tach obecnych jest wiele tekstur o rozdzielczości 2048x2048, to wyższa rozdzielczość z którą konsolę sobie nie radzą. Jednakże, komputery z 32-bitowymi Windowsami XP czy Vistami nie wykorzystają więcej, niż 512 MB pamięci ze względu na metodę, z jaką 32-bitowy system operacyjny adresuje pamięć graficzną. Więc nie skupiamy się na wykorzystywaniu większej ilości pamięci.

Czy to znaczy, że kupując np. GF8800 GTS 640MB - będzie można cieszyć się 'tylko' większą częścią pamięci karty [zarówno bezpośrednio w systemie jak i grach] ?

 

Jak to wygląda w praktyce ?

 

Pozdrawiam, wyyzy.

Edytowane przez wyyzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość wolfszary

Bedzie idealnie gdyz 8800gts640 ma 512 mega na tekstury a 128 na obliczenia fizyczne. Zatem wszystko bedzie wykorzystane. Wiecie czy 8800gts ma LinkBoost?

Edytowane przez wolfszary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, że kupując np. GF8800 GTS 640MB - będzie można cieszyć się 'tylko' większą częścią pamięci karty [zarówno bezpośrednio w systemie jak i grach] ?

Jak to wygląda w praktyce ?

w praktyce wyglada to tak, ze np. taki Dirt na karcie 512MB tnie strasznie w trybie Ultra, a monitor RT wskazuje wtedy na jakies 640Mb zaalokowanej pamieci na karcie, tak wiec nie wiem co "autor" w sumie mial na mysli. taki Lost Planet tez ponad 600MB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale te wartości co podajesz to są razem z potrzebną pamięcią na obraz , na troche pamięci jest na to potrzebne wraz z z wyższą rozdziałką zapotrzebowanie rośnie. Być może nie da się za adresować więcej jak 512mb na textury.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja, po dłuższej chwili refleksji nad 8800 kupiłem x1950xt 512MB z cichym chłodzeniem za 700zł. Pomyślałem sobie, że na chwilę obecną i do nowego roku powinno starczyć, zwłaszcza, że mam trochę "zaległości".... A po nowym roku opylę radka i kupię coś nowego pod dx10. Tymczasem trochę kasy pozostało w kieszeni, poza tym myślę, że radosłw relatywnie mniej straci na swej wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może nie da się za adresować więcej jak 512mb na textury.

zapewne masz racje. szukalem, ale zadnego konkretnego info nie znalazlem. trudno w sumie okreslic ile faktycznie idzie na tekstury, ile na np. msaa, filtrowanie i postprocessing. RT podaje calkowite "obciazenie". no, ale w takim razie daleko im jescze do tych 512MB, wiec nie wiem w czym tkwi problem. zreszta Carmack, obszedl jakos wielkosc/problem pojedynczej tekstury, tak wiec byc moze "zlej baletnicy" itd itp ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w praktyce wyglada to tak, ze np. taki Dirt na karcie 512MB tnie strasznie w trybie Ultra,

Ja tam gram w Dirta w 1280x1024 na ultra (cienie tez ultra) i jest powyzej 30 fpsow napewno (nie mierzylem frapsem),bo to widac i czuc :) Dzis bede mial nowy dysk to zainstaluje Colina i zalacze frapsa specjalnie by to sprawdzic po czym zrobie screena z wlaczonym frapsem starajac sie ustawiac tak by miec przed soba jak najwieksza liczbe aut i byc jak najblizej ich, bo wtedy na single core tnie najbardziej. Pokaze, ze nawet gts320 w tej grze swietnie sobie radzi. Poki co ciezko jest znalezc gre, w ktorej bym robil jakas znaczaca redukcje detali (czytaj jakosc grafiki na medium).Wyjatkiem jest Lost Planet w DX10, gdzie trza bylo ustawic cienie na medium (by nie miec 23/4 klatek tylko 70) Edytowane przez Andare

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam gram w Dirta w 1280x1024 na ultra (cienie tez ultra) i jest powyzej 30 fpsow napewno (nie mierzylem frapsem),bo to widac i czuc :) Dzis bede mial nowy dysk to zainstaluje Colina i zalacze frapsa specjalnie by to sprawdzic po czym zrobie screena z wlaczonym frapsem starajac sie ustawiac tak by miec przed soba jak najwieksza liczbe aut i byc jak najblizej ich, bo wtedy na single core tnie najbardziej. Pokaze, ze nawet gts320 w tej grze swietnie sobie radzi. Poki co ciezko jest znalezc gre, w ktorej bym robil jakas znaczaca redukcje detali (czytaj jakosc grafiki na medium).Wyjatkiem jest Lost Planet w DX10, gdzie trza bylo ustawic cienie na medium (by nie miec 23/4 klatek tylko 70)

a ja gdzieś czytałem, albo ktoś tutaj podał, że tryb ultra jest dla przyszłych kart, oferujących największą wydajność, więc chyba nie dla dzisiejszych 8800. Zresztą różnica w jakości po włączeniu trybu ultra i tak jest minimalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andare na takim sprzęcie jak w mojej sygnaturce na ultra to prawie nie da sie grać co z tego że na planszach z odcinkami specjalnymi jest dobrze.Jak w wyścigach z przeciwnikami potrafi na high spaść framerate do 24 klatek a co dopiero na ultra.Niedługo kupuję wersje 640mb ale myślę że dużo lepiej nie będzie,poprawcie mnie jeżeli sie mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andare na takim sprzęcie jak w mojej sygnaturce na ultra to prawie nie da sie grać co z tego że na planszach z odcinkami specjalnymi jest dobrze.Jak w wyścigach z przeciwnikami potrafi na high spaść framerate do 24 klatek a co dopiero na ultra.Niedługo kupuję wersje 640mb ale myślę że dużo lepiej nie będzie,poprawcie mnie jeżeli sie mylę.

Gra chodzi dobrze z kolesiami dopiero na C2D. Nie wiem czemu, ale X2 to przeca tez dual core a jednak tam skacze a na C2D nie. Bezsens ale tak jest. Natomiast co do konfiga: C2D4300@3Ghz,3GB Ram i ten geforce podkrecony na 650/950

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki geforce? 8800gts 320/640/gtx/ultra?

 

Ja mam e4300 +2gb ramu + gts320 i wiem, że nie da się grać na ultra więc nie ściemniaj.

Dokladnie gts320. Zeby bylo ciekawiej, specjalnie zrobie takiego screena by miec jak najwiecej kolesi przed soba i byc ich jak najblizej. Detale ultra, nie high. Jesli ten Twoj 4300 jest w stocku to sie nie dziwie. Moj pracuje na codzien w 3ghz wiec wiesz jak jest. Zreszta mowie - poczekaj do wieczora, gora do jutra do 16stej (praca i odbior dysku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:DDDD mój e4300 chodzi na 3,0 więc się nie martw. Wiem co potrafi ta karta więc sorry. Nie dasz rady pokazać nam stałych 30fps z masą samochodów przed Tobą jadąc kamazem i na detalach ultra w 1280.

 

Jestem fanboyem nvidii, ale Ty bijesz mnie na głowę :D keep up the good work. Poproszę benchmark z frapsa ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mów, że na 88 ultra też? :D

Ultry niestety w łapkach nie miałem ;). Czy sruo duo czy niewiadomo co nie da sie grac w tego colina zwlaszcza gdy jedzie przed nami 9 bugi czy kamazów. Myślę , że sli tu jedynie może pomóc. Edytowane przez Gregor1230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ultry niestety w łapkach nie miałem ;). Czy sruo duo czy niewiadomo co nie da sie grac w tego colina zwlaszcza gdy jedzie przed nami 9 bugi czy kamazów. Myślę , że sli tu jedynie może pomóc.

Grałem w Dirta z ustawieniami Ultra (sprzęt w podpisie) i nie miałem żadnych problemów z prędkością działania gry. Wszystko działało bardzo dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grałem w Dirta z ustawieniami Ultra (sprzęt w podpisie) i nie miałem żadnych problemów z prędkością działania gry. Wszystko działało bardzo dobrze.

W pełną wersję czy w demo?

 

Było płynnie także na planszach z przeciwnikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Carl Orff

ta. ale ty tu masz gtxa, a mowa jest zdaje sie o gts320. gts to nie grafa z najwyzszej polki, wiec NIE MUSI podolac grą w max detalach, od tego mamy ultre/gtx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wlasnie - Pawel S. pewnie gral w demo i to jeszcze nie na najnowszych sterach z guru3d. Ja staram sie byc ze sterownikami na bierzaco. Zagraj sobie na 162.18 i w pelna wersje a nie w demo i z patchem najnowszym. Demo bez patcha to chodzilo mi nawet w 18 fpsach na trasie z kolesiami. Pelna wersja (koniecznie spatchowana) utrzymuje wrecz plynnosc idealnie,no ale dobra chce dowodu - ok. Przyjde do domku (w pracy jestem), zjem obiadek,zainstaluje systemik, przeniose dane na nowy dysk, zainstaluje Colina i specjalnie porobie screeny z kolesiami bedac wrecz tuz za nimi (za maksymalna ich liczba, nie pamietam ilu sie tam sciga). Z tego co mi wiadomo to pierwsza trasa to akurat ta, na ktorej najbardziej skacze. Tam porobie screeny z widocznymi klatkami special 4 u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zagraj sobie na 162.18 i w pelna wersje a nie w demo i z patchem najnowszym.

patch 1.1 nie daje mozliwsoci wlaczenia Shadows na ultra, tzn wlaczyc w menu sie da, ale i tak opcja/efekt zostaje wylaczona. tak wiec po patchu, opcje ultra juz nie odpowadaja opcja ultra z dema i wersji 1.0 gry. fajna zagrywka "przyspieszajaca", a najbardziej mnie rozbawilo tlumaczenia tego faktu na oficjalnym forum - ze nia ma karty, ktora moze to uciagnac i dlatego wylaczyli. :lol2: oczywiscie na pytania odnosnie SLI, nastepowala grobowa cisza. nic tylko ich tam powybijac. :damage_wall:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówiłem , że się nie da grać na wersji 1.0 , bo ja akurat pacza nie wgrywałem totez jedni mają super płynnosc po magicznym paczu a drudzy nie bo pozostali przy wersji 1.0 ;).

Jesli następowała grobowa cisza tzn , że albo nie testował nikt tam tego w sli , albo sli g daje ;/.

Edytowane przez Gregor1230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wlasnie - Pawel S. pewnie gral w demo i to jeszcze nie na najnowszych sterach z guru3d.

No faktycznie, nie na sterach od guru bo ściągam z nvidia.pl nowe sterowniki na bieżąco. Gram w pełną 1.0, potem ściągnąłem łatkę. Staram się mieć uaktualnienia do gier na bieżąco. Wiem, że na ultra to przycinało potem już nie testowałem (po wgraniu patcha). Post pod twoim jest wyjaśnione, że cienie już nie chodzą na ultra więc wyszło na moje, na tych nie dało się grać w tę grę. :) Ale nie ma się co spierać, bo nie od tego są takie fora :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...