mechl!n Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) Ze względu na charakterystyczną budowę- inną niż w przypadku chłodnic komercyjnych czy też ich odpowiedników wśród samochodówek- rozlutowanie nagrzewnicy firmy harrison było uważane za jednoznaczne z jej rozszczelnieniem. Postanowiłem spróbować. Opiszę tu modyfikację nagrzewnicy od corsy- wcześniej rozlutowałem, wyczyściłem i zlutowałem z powodzeniem kadeta slima- workloga brak, więc proces ten pokażę na przykładzie nagrzewnicy z corsy (mam nadzieję, że i tym razem uda mi się polutować harrisa do kupy bez nieszczelności). Aby odlutować pokrywę zbiornika należy ogrzewać ją właśnie- najpierw porządnie wygrzać na środku a następnie mniejszym płomieniem przy krawędziach. Unikniemy w ten sposób rozlutowania kanałów. Podczas tej operacji pokrywę zbiornika podczas przesuwania palnika po jej długości trzeba coraz bardziej podważać- ja robiłem to szpachelką: (jedną ręką trzymam palnik, drugą szpachelkę a trzecią aparat ;-) ) Po odlutowaniu dekla można zobaczyć w jaki sposób zbudowany jest harris: Jak widać cyna jest na głębokości około 7mm. Kanały mają szerokość grubości nagrzewnicy minus po te 7mm z każdej strony na lut: Cała nagrzewnica zbudowana jest z segmentów. Gdyby postawić ją w pionie to jej końcówka tuż przy deklu wygląda tak (patrząc od dołu): _________|kanał|____________|kanał|_____________|kanał|_________ |___________________________________________________________| pokrywa zbiornika Jeden kanał składa się dwóch blaszek zlutowanych po brzegach na głębokości wspominanych wcześniej 7mm. Harrisy są zazwyczaj niesymetryczne- na każde przejście wypada inna ilość kanałów- zazwyczaj jest to osiem na jedno i 10 na drugie przejście- tak też jest w przypadku opisywanej nagrzewnicy od corsy. W ośmiokanałowym przejściu po dwa skrajne kanały z każdej strony były totalnie zatkane- woda płynęła tylko czterema środkowymi kanałami. Na zdjęciu jest już tylko jeden niedrożny kanał (ósmy z lewej): W drugim przejściu wszystkie dziesięć kanałów było drożne (nie licząc małych papruchów): Kanałów nie można przetkać brzeszczotem szerokości kanału. Blaszki z których składa się kanał są ze sobą połączone w zależności od wielkości nagrzewnicy w jednym lub kilku miejscach. Wewnątrz kanał wygląda tak (tu na przykładzie kadeta slima): Miejsca złączeń widoczne są na bokach nagrzewnicy w postaci charakterystycznych dzyndzlów; na ich podstawie można dobrać płaskownik o odpowiedniej szerokości: Oto ilość syfu wypływająca z jednego tylko kanału w czasie przetykania (najciemniejsza żebelucha zdążyła już niestety spłynąć zanim „uzbroiłem” aparat): Efekt- drożne wszystkie osiem kanałów: Jednorazowe przetkanie nie wystarczy- za każdym razem gdy podłączam wodę pod któreś z przejść wylata mniej lub więcej papruchów- trza płukać/przetykać aż do skutku. Jeśli nie widać fot znaczy interia suxx. - CDN- Edytowane 5 Października 2006 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dem Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) Jak zawsze profesjonalne podejście do tematu. Czekamy na CD. Jak padnie interia ( wcześniej czy później to się stanie) to możesz wrzucać pikczersy tutaj. Edytowane 5 Października 2006 przez dem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxim Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Słyszałem że nagrzewnice dobrze czyści się zalewając octem, prawda to czy bajki mechaników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Słyszałem że nagrzewnice dobrze czyści się zalewając octem, prawda to czy bajki mechaników? tego co robi m!n nie zrobisz octem, ale raczej mechanikowi nie zalezy na takiej czystosci nagrzewki zeby sie pieprzyc z rozlutowywaniem, ocet spoko styka, ale w wc to juz inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
victor89 Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 (edytowane) jakim to palnikiem robiłeś? czym kanały przetykałeś skoro brzeszczotem nie można ;) Edytowane 5 Października 2006 przez victor89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość teat Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2006 Ciekawe, ile ci zajeło czasu rozlutowanie nagrzewnicy? co do octu daje rade;] ale ten sposob jest dla profesjonalistów(lutowanie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolomius Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 Jak zwykle dobra robota i świetne fotki! Będziesz szykował nowe dziecko na sprzedaż? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PMichalak Opublikowano 6 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2006 @Bartolomius - Ta nagrzewka już chyba ma właściciela (m!k) . :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bellon Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 no, w końcu jakiś ciekawy temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!k Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 @Bartolomius - Ta nagrzewka już chyba ma właściciela (m!k) . :>Niestety (albo stety ;)) mam już fiata który w zupełnosci mi starcza.. Nagrzewnica trafi pewnie na polke koło kilkudziesieciu innych... ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolomius Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Nagrzewnica trafi pewnie na polke koło kilkudziesieciu innych... ;] :blink: Przecież to zbrodnia, żeby takie cacka leżały na półce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicko13 Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 wiesz jedni zbierają znaczki,inni odnowione nagrzewnice ;) GJ m!n czekam na dalsza czesc prac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
victor89 Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Niestety (albo stety ;)) mam już fiata który w zupełnosci mi starcza.. Nagrzewnica trafi pewnie na polke koło kilkudziesieciu innych... ;] odpowiedz mi jeszcze na pytanie o ten palnik ;) Ile taka jedna kolekcjonerska nagrzewniczka jest warta? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo23 Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Master of reheater :mrgreen: Masz talen do robienia cudeniek z tych nagrzewnic. Czekamy na cdn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariush190 Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 fajnie, fajnie. Przyda sie na przyszłość. Kiedy instrukcja jak zalutowac zeby było PRO ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Palnik raczej PRO- na małe butle propan-butanu (turystyczne- te z małym gwintem), wymienne dysze: Lutowanko miało być dzisiaj ale się zagapiłem- okazało się, że mam resztki cyny a sklepy już były zamknięte. Tak więc lutowanko pewnie w poniedziałek. Uzbierało już mi się tych odpicowanych chłodniczek... ja wiem- ponad 10 sztuk będzie (część z nich w linku w sigu). Cza zacząć sprzedawać choć trudno będzie mi obecnie konkurować z firmówkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kądziel Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Cza zacząć sprzedawać choć trudno będzie mi obecnie konkurować z firmówkami. Polemizowałbym :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Polemizowałbym :) niestety ceny firmowek nie pozwalaja na to samochodowkom (ktore sa niewymiarowe i to ich najwieksza wada) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolomius Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 niestety ceny firmowek nie pozwalaja na to samochodowkom (ktore sa niewymiarowe i to ich najwieksza wada)Racja, aleeee... jak komuś (odpowiednio duża) firmówka nie wchodzi do budy, a nie chce wystawiać chłodnicy na zewnątrz, to można pokombinować z nagrzewkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 Właśnie- te gabaryty... O ile chodzi o szerokość to prawdopodobnie dałbym rdę zwęzić kadeta/corsę do szerokości wentyla 120x120. Jak już pisałem każdy kanał harrisów to osobny segment zlutowany z sąsiednim- ostrożne podgrzewanie i odejmowanie kolejnych segmentów. Problematyczne było by zasklepienie takiego grilla pokrywami zbiorników- trzeba by je odpowiednio przycinać oraz łączyć i to w ten sposób aby dolna ich krawędź stanowiła idealną płaszczyznę. Oczywista do zrobienia ale osiągnięta cena zapewne nie była by adekwatna do nakładów pracy. Długości harrisa nie da się zmniejszyć bo na końcach kanały z obu stron to blaszka wygięta w U- ucięcie dolnego "brzuszka" tego "U" spowoduje nieszczelność na całej szerokości połączenia grill-zbiorniki. W tak zwężonej nagrzewnicy montował bym schroudy- w przypadku oryginalnych rozmiarów nie robię tego, bo schroud zakrywał by prawie pół grilla co nie wyglądało by ani ładnie ani pro. Do "schroudowania" nadają się harrisy od recorda i tico- te mają szerokość wentyla 120x120. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kądziel Opublikowano 7 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2006 mechl!n a jaki jest koszt takiej nagrzewniczki z twojego siga :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariush190 Opublikowano 8 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2006 Jak widać, chetnych na nagrzewniczki nadal nie brakuje :D A ja myslałem, ze to juz dawno przemineło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2006 Gniazda złączek zrobiłem tradycujnie z redukcji 1/2"-3/8". Po lewej redukcja, po prawej gotowe gniazdo: Otwory w zbiornikach: Oryginały zalutowane, gniazda wlutowane: Nagrzewnica nie ma jeszcze dolnego dekla. Dlaczego taka kolejność? Do gniazda złączek poprzez odpowiednią przejściówkę podłączyłem wąż prysznicowy i w trakcie przepływu wody kilkukrotnie przetkałem kanały- wyleciało jeszcze trochu mniejszych syfków. Fajnie widać jakie ma znaczenie umiejscowienie wlotu na przepływ wody w konkretnych kanałach. Pamiętam, że była kiedyś taka dyskusja na forum. Praktycznie nie ma to znaczenia- kanałem najbardziej oddalonym od wlotu płynie tylko minimalnie mniej wody niż tym bezpośrednio przy wlocie. Aparat niestety oddałem a mój webcam niestety nie da rady tego uchwycić. - CDN - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariush190 Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2006 ładnie. Nie zadługa jest ta "mufa" ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2006 Nie- gniazdo wchodzi w zbiornik na głębokość połowy swojej mniejszej średnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bellon Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2006 Fajnie widać jakie ma znaczenie umiejscowienie wlotu na przepływ wody w konkretnych kanałach. Pamiętam, że była kiedyś taka dyskusja na forum. Praktycznie nie ma to znaczenia- kanałem najbardziej oddalonym od wlotu płynie tylko minimalnie mniej wody niż tym bezpośrednio przy wlocie. Szkoda ze dopiero teraz to udowodniłeś doświadczalnie :wink: , bym zrobił mojego podwójnego fiata, dwu przewałowego (1 przewał - 1 nagrzewnica) woda i tak by się przemieszała a wolniej by w kanałach płynęła i mogło by być wydajniej, chociaż teraz ma dłuższą drogę ... aaa nie wiem, jest jak jest, a jak jest to się okaże na razie robię jeszcze bloki akurat strugam coś na HDD p.s. mech!n odkrywasz wszystkie kary, nie boisz się konkurencji w tak intratnym interesie. B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quarantino Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2006 mam nadzieje że mojego slima podobnie zrobiłeś jak tego kadeta :lol2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2006 Dorwałem aparat. Przez taką kombinację podpinam nagrzewnicę pod wąż prysznicowy: Oto rozkład strumieni na poszczególnych kanałach: bellon -> już nie taki intratny- nie te czasy niestety... Po poprzednich tematach pojawiło się trochu "podróbek" ale jak szybko się pojawiły tak szybko zniknęły ;-). quarantino -> podobnie, tylko gniazda na złączki 1/4". Zresztą prawdopodobnie już ją masz i możesz ocenić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaRoN Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2006 mechl!n jeśli nie da się mechanicznie jak inaczej można wyczyścić podobną chłodniczkę? Widziałeś ją chyba - Grzechu taką odpicował. Czytałem mase rzeczy i co user to inna opinia nt czyszczenia nagrzewnic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2006 Nie wiem czy pytasz o harrisa czy chłodniczkę Grzecha. Wszystkie nagrzewnice NALEŻY czyścić mechanicznie- wszelka chemia wewnątrz nie daje rady. Jeśli pytasz o harrisa z tematu- też czyściłem ją mechanicznie- kanały przetykałem wąskim płaskowniczkiem- jest zdjęcie. Kanału na całej szerokości nie da się wyczyścić ze względu na ten specyficzny "dzyndzel" (lub "dzyndzle"- również na foto). Z tego co wiem Grzechu modował tą nagrzewnicę: KLIK. Nie ma problemów z jej rozlutowaniem i zlutowaniem- to typowy japoniec o budowie znanej z seri BI / fiata / poldka. Kanały da się przetkać na całej szerokości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...