Skocz do zawartości
Gość Bio

Sprężarka Czy Nos?

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.autokrata.pl/ogien/136/drift_na...licznej_drodze/

 

mam pytanie związane z tym filmikiem, gdy samochody wychodzą z tego zakrętu słychać taki świst... opony to nie są... i teraz mam dylemat... schodząca sprężarka czy suche nitro?

Niezły temat o drifcie założyłeś drift golfem MK3 :lol:

 

Za dużo chyba Fast N furious :wink: Nie wiem jak by to miało nitro być? chyba w 2F2F tak było no i jeszcze ten ogień z rur :lol:

 

Przed wejściem w zakręt redukcja biegu większe obroty, większe ciśnienie, redukcja ciśnienia przez wypuszczanie go dzięki czemu słyszymy taki pssyk. Dzięki temu turbo nie straci obrotów a i będzie dalej ładowało. Oczywiście BOV a nie NOS.

Edytowane przez Ludwiczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po gwałtwonym zdjęciu nogi z gazu przy wyzszych obrotach turbina dalej tłoczy powietrze, a przepustnica jest już zamnkieta przez co turbina bardzo szybko traci obroty i spadaja osiagi silnika (musi się od nowa wkrecić) no i jest to szkodliwe dla samej turbiny bo jak powszechnie wiadomo nie można odrazu gaścić silnika jak turbina jest rozgrzana tylko trzeba poczekac aż sie schłodzi... a bov się otwiera po zamknieciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze.

Edytowane przez Dejot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW Jakie oni muszą dawać turbiny że tak świszczy :blink: niezakuty silnik raczej tego nie wytrzyma.

Silniki zapewne maja kute graty, duże turbiny które też dużo pompują :D ale świst zależy też od zastosowanego BOV'a...jeździła po Lublinie Impreza 06' (na projekt do Need For Speed Carbon z Neodesign) która miał strasznie potwornego BOV'a :D Edytowane przez Dejot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW Jakie oni muszą dawać turbiny że tak świszczy :blink: niezakuty silnik raczej tego nie wytrzyma.

To raczej zależy od ustawień BOVa nie koniecznie większa turbina= większy BOV :wink:

 

Bio dzięki. Możesz mnie pozdrawiać ale mam wiedze o silnikach "trochę" większą od twojej więc chyba dobrze by było dla ciebie słuchać :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mam wiedze o silnikach "trochę" większą od twojej więc chyba dobrze by było dla ciebie słuchać :wink:

co trudne nie jest... ale po kija wspominasz o bajkach typu F&F? ok koniec offtopa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blow nie ma ładnie syczeć tylko spełniać poprawnie swoją rolę.

Mylisz sie kolego - BOV ma ladnie syczec. Do spelniania poprawnie swojej roli spokojnie wystarczy BV (czasem zwane DV) ktory nie marnuje powietrza wypuszczajac je do atmosfery tylko tworzy obieg zamkniety zrzucajac sprezone powietrze z powrotem przed turbine. BOV to najzwyczajniej przerost formy nad trescia :roll:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DV audi + zawor zwrotny i zwezka, ciezko opisac uklad. Dziala to tak ze doladowanie moze tylko leciec do membrany kontrolnej zaworu przez co przy WOT cisnienie uszczelnia zawor natomiast po zdjeciu nogi z gazu kiedy jest podcisnienie w kolektorze zawor zwrotny nie pozwala zaworu otworzyc jak to byloby w normlanej sytuacji, upust do atmosfery wyrownuje cisnienie na membranie do atmosferycznego i wykorzystuje fakt ze zawor popuszcza do 0.5 bar cisnienie na sprezynie. Tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po gwałtwonym zdjęciu nogi z gazu przy wyzszych obrotach turbina dalej tłoczy powietrze, a przepustnica jest już zamnkieta przez co turbina bardzo szybko traci obroty i spadaja osiagi silnika (musi się od nowa wkrecić) no i jest to szkodliwe dla samej turbiny bo jak powszechnie wiadomo nie można odrazu gaścić silnika jak turbina jest rozgrzana tylko trzeba poczekac aż sie schłodzi... a bov się otwiera po zamknieciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze.

 

Chyba nie chcesz powiedziec ze oni w tym zakrecie jada bokiem bo odpuscili calkiem gazu ? Zreszta upust przez BOV trwa sekunde a nie tyle czasu.

Ten dlugi jednostajny syk to turbina na maksymalnym doladowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obie rzeczy są sprężarkami, tylko kompresor jest napędzany bezpośrednio z silnika (zwykle paskiem zębatym), a turbo wykorzystuje do napędu strumień wydalanych spalin z kolektora wylotowego.

Tyle to wiem, chodziło mi o to czy określenie 'turbo' można używać do obu urządzeń ?

Czy np kompresor to sprężarka a turbina to turbo? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...