Skocz do zawartości
yuucOm

Problem Z Połączniem Dwóch Kompów Przez Lan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam teraz dwa kompy (drugi to p4) i chciałem je połaczyć kablekiem lan. JEżeli chodzi o sieci to jestem zielony :/.

Mam dwie karty sieciowe + kabel utp z przeplotem (cross). Zainstalowałem na obu kompach stery do sieciówek. Gdy podłaczam kabel do obydwu sieciówek nic sie nie dzieje ;(. Cały czas mam dwa monitorki z "X" z napisem:" Połączenie lokalne. Kabel sieciowy jest odłaczony." Może trzeba najpierw coś zkonfigurować ? Nie wiem bo sie na tym nie znam. HELP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, iż masz komunikat "kabel odłączony" wskazywać może na awarię... kabla :) sprawdź końcówki, czy faktycznie jest to cross(kableki w końcówkach: 1-3, 2-6,3-1,4-4,5-5,6-2,7-7,8-8), a najlepiej sprawdź z innym kablem. Sprawdź też czy oba interface'y są włączone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no innymi slowy sprawdz czy obie karty sa wlaczone , komunikat o kablu sieciowym odl moze sugerowac ze urzadzenia sa wl. ale na wszelki wypadek sprawdz w biosie / przeinstaluj sterowniki , kabelek rozumiem ze testowales z innym sprzetem i dzialal ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnie bywa. Zwykle winny jest kabel, nieco rzadziej gniazdo, a czasem zdarza się że walnęta jest karta. Nie zdarzyło mi się nigdy kupić uszkodzonej karty, ale parę razy walczyłem nadaremnie z kartą kumpla, uszkodzoną przez pogodę (jak się łączy 50 m napowietrznym kablem 2 domki jednorodzinne i nie zwija go przed burzą, to siecówki mają potem ciężkie życie :rolleyes: ).

 

Przede wszystkim sprawdź kabel. Fakt, że to już trzeci nic nie daje, jeśli pan w sklepie nie umie używać zaciskarki :wink: Schemat połączeń znajdziesz RJ45.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji