Skocz do zawartości
gigart

Nforce 680i Sli Na Pokładzie Pod Socket 775

Rekomendowane odpowiedzi

uzytkownicy evga, jaka macie temperature chipsetu?

ja w orthosie (blendtest) mam 65C i czego uzywacie do mierzenia temperatury?

wentylator na 60% , zasilanie chipsetu 1,35v.

jakie macie pozostale napiecia?

u mnie to wyglada nastepujaco

cpu 1,55v (1,49stress) 1,5real max. 70C w orthosie

cpu fsb 1.2

memory 2,2v @ 953mhz 4-3-3-3-7

chipset 1,35v

nforce 1,5v

ht 1,2v

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie płyt eVGA... nowa rewizja w marcu, a główna poprawka dotyczy tylko użytkowników Kentsfieldów (obsługa FSB1333+), no to teraz pora na ruch innych producentów w tym temacie :|

Edytowane przez pmp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś zapodać linka do szerszego opisu?? Mam takie odczucie że mało się będzie różniła nowa wersja od starej :/

 

no i FSB1333 już obecna obsługuje....

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2521-6

 

 

 

ale podkreślam - specjalnie się nie orientuje w temaci i wolałbym link do pełnego textu ;)

 

 

EDIT:

 

acha - czy może kod producenta nowej rewizji nie jest : 122-CK-NF68-AR

Edytowane przez Kyniek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie płyt eVGA... nowa rewizja w marcu, a główna poprawka dotyczy tylko użytkowników Kentsfieldów (obsługa FSB1333+), no to teraz pora na ruch innych producentów w tym temacie :|

A jesli chodzi o uzytkownikow quad'ow :) Nic mi narazie nie wiadomo o nowej rewizji. I raczej jestem pewnien ze nie bedzie jej.

Plyta z poprawionym bledem w obsludze 4 rdzeniowcow bedzie miala te same oznaczenia.

 

Dobra i zla wiadomosc. Zla jest taka ze wina jest hardware, a dobra ze juz sa mobo wolne od tego problemu. Kiedy sie pojawia w EU nie wiadomo. W USA jak wspomnial PMP - w marcu.

 

Czy mógłbyś zapodać linka do szerszego opisu?? Mam takie odczucie że mało się będzie różniła nowa wersja od starej :/

 

no i FSB1333 już obecna obsługuje....

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2521-6

ale podkreślam - specjalnie się nie orientuje w temaci i wolałbym link do pełnego textu ;)

EDIT:

 

acha - czy może kod producenta nowej rewizji nie jest : 122-CK-NF68-AR

To nie jest nowa rewizja - kod ktory podales maja dotychczasowe plyty. Wszystko ladnie wytlumaczylem w tym temacie - o oznaczeniach plyt EVGA ;)

Edytowane przez Malik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie zmiany wprowadza, co poprawia, czy go polecasz i dlaczego? Jak z OC?

-Quad-core overclocking improvements

-Vreg fan header default set to on

-Memory performance improvements

-Fix for SATA disk drives

-Improvements to memory stability and overclockability

-Disabled spread spectrum tables for improved overclockability

-Improve POST screen CPU speed reporting

-Improve X-Fi and internal audio functionality

Edytowane przez Lancer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesli chodzi o uzytkownikow quad'ow :) Nic mi narazie nie wiadomo o nowej rewizji. I raczej jestem pewnien ze nie bedzie jej.

Plyta z poprawionym bledem w obsludze 4 rdzeniowcow bedzie miala te same oznaczenia.

Pisząc o nowej rewizji, mam na myśli płytę wolną od wymienionego błędu. Poprawka natury elektronicznej - jak dla mnie taka poprawka to nowa rewizja. A nazwa handlowa - czas pokaże czy będzie jak napisałeś :twisted2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o nowej rewizji, mam na myśli płytę wolną od wymienionego błędu. Poprawka natury elektronicznej - jak dla mnie taka poprawka to nowa rewizja. A nazwa handlowa - czas pokaże czy będzie jak napisałeś :twisted2:

 

No dobra - a zapodał byś linka do jakiegoś arta czy coś?? to tylko hasło rzuciłeś i koeniec.... chociaż wiesz jak będzie można odróznic nową od starej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bedzie odswiezona wersja EVGA z oznaczeniem BR. Mozna zadac pytanie czym sie bedzie roznila od AR - tylko i wylacznie brakiem kondensatorow w tylniej czesci socketu. Takie informacje narazie mam. Wiekszych szczegolow nie ujawniono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem dzisiaj z poczty moją płytę główną która wróciła z serwisu.

 

Z informacji jakie otrzymałem dzwoniąc do serwisu siriusa wynika że przeprogramowali lub wymienili kość biosu w serwisie Asusa.

 

Wielki minus dla siriusa za wysłanie do mnie płyty zwykłą paczką i do tego nawet nie chciało im się zapakować tej płyty do jakiegoś dodatkowego pudełka, tylko owinięto ją czarną folią i zaklejono taśmą "sirusówką" z napisem "sprawdź zawartość przesyłki w obecności kuriera" :mur:

 

Oczywiście folia była w dwóch miejscach uszkodzona ale po rozpakowaniu na poczcie okazało się że płyta wygląda na całą ( nie mówiąc już o tym że opakowanie z płytą było na górze, zamiast pod pudłem z akcesoriami ).

 

No cóż, jutro zamontuję kompa i sprawdzę to się okaże czy ją naprawili czy nie.

 

Przy okazji zauważyłem niezły bug konstrukcji płyty, a mianowicie to że chłodzenie mosfetów od strony I/O i przy krawędzi od strony zasilacza wygina płytę i z tym chłodzeniem stykają się tylko dwa najbardziej skrajne mosfety. Problem ten rozwiązałem przez podłożenie pod płytę dwóch kawałków kartonu z naciągniętymi na nie kawałkami dętki rowerowej, co powoduje dociskanie płyty do środkowej części tych fragmentów chłodzenia i dzięki temu wszystkie mosfety ładnie do niego przylegają.

 

Zdemontowałem również całe to chłodzenie płyty i usunąłem badziewiasty syf termoprzewodzący jaki był na NB i SB oraz na odpowiednich elementach chłodzenia ( twarde i suche, szare badziewie które się kruszyło jak je zeskrobywałem plastikową kartą ). Zaaplikowałem na NB, SB i mosfety pastę "Zalman ZM-STG1" ( o ok 3*C lepsza od Arctic Silver 5, szybciej reaguje na zmiany temperatur i wygodniej się ją aplikuje). Na mosfetach oryginalnie były paski jakiejś termoprzewodzącej gumy.

 

Wyniki tych modyfikacji podam jutro jak złożę i uruchomię kompa.

 

PS. Użytkując przez ten czas P5B Dlx zauważyłem że sama płyta jest mniej prądożerna ponieważ na P5B Dlx napięcie +12V pod windozją wynosi ok 12,3V natomiast z tego co pamiętam na Strikerze wynosiło ok 11,86V ( reszta podzespołów ta sama więc to zapewne Striker ciągnie więcej z +12V ).

 

Może w przyszłym tygodniu zakupię Vistę 64 Ultim. to dam znać czy działa SMART.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Kencho-1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem dzisiaj z poczty moją płytę główną która wróciła z serwisu.

 

Z informacji jakie otrzymałem dzwoniąc do serwisu siriusa wynika że przeprogramowali lub wymienili kość biosu w serwisie Asusa.

 

Wielki minus dla siriusa za wysłanie do mnie płyty zwykłą paczką i do tego nawet nie chciało im się zapakować tej płyty do jakiegoś dodatkowego pudełka, tylko owinięto ją czarną folią i zaklejono taśmą "sirusówką" z napisem "sprawdź zawartość przesyłki w obecności kuriera" :mur:

 

Oczywiście folia była w dwóch miejscach uszkodzona ale po rozpakowaniu na poczcie okazało się że płyta wygląda na całą ( nie mówiąc już o tym że opakowanie z płytą było na górze, zamiast pod pudłem z akcesoriami ).

 

No cóż, jutro zamontuję kompa i sprawdzę to się okaże czy ją naprawili czy nie.

 

Przy okazji zauważyłem niezły bug konstrukcji płyty, a mianowicie to że chłodzenie mosfetów od strony I/O i przy krawędzi od strony zasilacza wygina płytę i z tym chłodzeniem stykają się tylko dwa najbardziej skrajne mosfety. Problem ten rozwiązałem przez podłożenie pod płytę dwóch kawałków kartonu z naciągniętymi na nie kawałkami dętki rowerowej, co powoduje dociskanie płyty do środkowej części tych fragmentów chłodzenia i dzięki temu wszystkie mosfety ładnie do niego przylegają.

 

Zdemontowałem również całe to chłodzenie płyty i usunąłem badziewiasty syf termoprzewodzący jaki był na NB i SB oraz na odpowiednich elementach chłodzenia ( twarde i suche, szare badziewie które się kruszyło jak je zeskrobywałem plastikową kartą ). Zaaplikowałem na NB, SB i mosfety pastę "Zalman ZM-STG1" ( o ok 3*C lepsza od Arctic Silver 5, szybciej reaguje na zmiany temperatur i wygodniej się ją aplikuje). Na mosfetach oryginalnie były paski jakiejś termoprzewodzącej gumy.

 

Wyniki tych modyfikacji podam jutro jak złożę i uruchomię kompa.

 

PS. Użytkując przez ten czas P5B Dlx zauważyłem że sama płyta jest mniej prądożerna ponieważ na P5B Dlx napięcie +12V pod windozją wynosi ok 12,3V natomiast z tego co pamiętam na Strikerze wynosiło ok 11,86V ( reszta podzespołów ta sama więc to zapewne Striker ciągnie więcej z +12V ).

 

Może w przyszłym tygodniu zakupię Vistę 64 Ultim. to dam znać czy działa SMART.

 

Pozdrawiam

I jak ? Striker juz zalozony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak ? Striker juz zalozony ?

Spokojnie. Nocka w pracy. Właśnie wstałem.

 

Kawka, papierosek, śniadanko i zabieram się za montowanie.

 

Najbardziej jestem ciekaw temperatury chipsetu i sekcji zasilania.

 

Muszę jeszcze "wypalić" na dyskietkę :D bios 1002 ,przygotować sobie na drugiej partycji potrzebne programy typu "Core Temp" Orthos ITP, wymontować P5B DLX, wmontować Strikera i postawić system na czystej partycji.

 

Więc jeszcze chwilkę musisz poczekać.

 

Jak tylko to zrobię to zaraz zrobię "EDITED:" tego posta, lub napiszę świeżego posta, jak ktoś coś w międzyczasie napisze.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Komp chodzi bezproblemowo, natomiast dostawcy netu padło jakieś urządzenie na mojej ulicy i w większości bram internet strasznie rwie i chodzi gorzej niż modem 56k.

 

Narazie jestem w fazie testów i szukania stabilnego maximum.

 

Wgrałem biosik 1002 i muszę powiedzieć że jest to pierwszy porządny bios do tej płyty.

 

Vdroop dalej jest ( ok 0,5V ) ale można bezproblemowo ustawiać napięcie CPU co wcześniej było niemożliwe bo ustawiał sztywno określone wartości.

 

Jak narazie mam bardzo mało czasu ( Praca, praca, praca ), ale jak naprawią necior i juz wszystko dokładnie przetestuje to opiszę wszystkie pikantne szczegóły :)

 

Narazie max jaki udało mi się przetestować to ok 3,4GHz dla CPU przy 1,48V i pamięciach na 1100MHz 5-5-5-15-2T lub 3,2GHz dla CPU przy 1,45V i pamięciach na 1210MHz 5-5-5-15-2T.

 

Zmaiana pasty i zastosowanie dodakowego nawiewu na radiator przy krawędzi płyty od strony zasilacza, obniżyła temperaturę na NB/SB ok 7*C a temp radiatorów sekcji zasilania spadła o ok 12-14*C więc opłaca się zamontować jakiś wentyl 8x8cm wiejący na ten radiator na samej górze płyty bo dzięki temu wszędzie spada zauważalnie temperatura.

 

Zamontowałem te trzy diody termiczne płyty na NB, SB, radiatorze od strony I/O, oraz czujnik z panelu Chiefteca ( DT-5000 ) wymontowanego ze starej obudowy, naradiatorku pod zasilaczem i na dwóch kościach pamięci. Temperatury poczas liczenia "Orthosa" są na poziomie: NB 42*C, SB 42*C , radi. I/O 43*C, radi. pod zasil. 43*C. NA NB i SB diody dotykają Heat Pipe'ów bezpośrednio nad środkami chipsetów.

 

Jedyne co mnie martwi to temp. procka która wynosi ok 45-55* w zależności od ustawień i obciążenia ( 55*C podczas pracy programu Orthos. Chyba czas zainwestować w lepszy zasilacz i zamontować WC na procka :-|

 

Połączenie się z netem, zalogowanie na Pjurpcu i dodanie tego posta po wielokrotnym odświeżaniu i "naprawianiu połączenia sieciowego zajęło mi 54min. :mur: :mur: :mur:

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Komp chodzi bezproblemowo, natomiast dostawcy netu padło jakieś urządzenie na mojej ulicy i w większości bram internet strasznie rwie i chodzi gorzej niż modem 56k.

 

Narazie jestem w fazie testów i szukania stabilnego maximum.

 

Wgrałem biosik 1002 i muszę powiedzieć że jest to pierwszy porządny bios do tej płyty.

 

Vdroop dalej jest ( ok 0,5V ) ale można bezproblemowo ustawiać napięcie CPU co wcześniej było niemożliwe bo ustawiał sztywno określone wartości.

 

Jak narazie mam bardzo mało czasu ( Praca, praca, praca ), ale jak naprawią necior i juz wszystko dokładnie przetestuje to opiszę wszystkie pikantne szczegóły :)

 

Narazie max jaki udało mi się przetestować to ok 3,4GHz dla CPU przy 1,48V i pamięciach na 1100MHz 5-5-5-15-2T lub 3,2GHz dla CPU przy 1,45V i pamięciach na 1210MHz 5-5-5-15-2T.

 

Zmaiana pasty i zastosowanie dodakowego nawiewu na radiator przy krawędzi płyty od strony zasilacza, obniżyła temperaturę na NB/SB ok 7*C a temp radiatorów sekcji zasilania spadła o ok 12-14*C więc opłaca się zamontować jakiś wentyl 8x8cm wiejący na ten radiator na samej górze płyty bo dzięki temu wszędzie spada zauważalnie temperatura.

 

Zamontowałem te trzy diody termiczne płyty na NB, SB, radiatorze od strony I/O, oraz czujnik z panelu Chiefteca ( DT-5000 ) wymontowanego ze starej obudowy, naradiatorku pod zasilaczem i na dwóch kościach pamięci. Temperatury poczas liczenia "Orthosa" są na poziomie: NB 42*C, SB 42*C , radi. I/O 43*C, radi. pod zasil. 43*C. NA NB i SB diody dotykają Heat Pipe'ów bezpośrednio nad środkami chipsetów.

 

Jedyne co mnie martwi to temp. procka która wynosi ok 45-55* w zależności od ustawień i obciążenia ( 55*C podczas pracy programu Orthos. Chyba czas zainwestować w lepszy zasilacz i zamontować WC na procka :-|

 

Połączenie się z netem, zalogowanie na Pjurpcu i dodanie tego posta po wielokrotnym odświeżaniu i "naprawianiu połączenia sieciowego zajęło mi 54min. :mur: :mur: :mur:

Pozdrawiam

No Kencho podziwiam Cie :) Ja bym nie mial tyle cierpliwosci - a co do mobo - trzymam kciuki zeby w koncu to chodzilo jak nalezy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drobne sprostowanie:

 

VDroop dla CPU jest oczywiście 0,05V a nie tak jak błędnie napisałem w poprzednim poście :lol2:

 

Na "Linked" działa na 3,4GHz i 1210Mhz :lol2:

 

Muszę zaraz śmigać do pracy, ale może chociaż na chwilę włącze Orthosa i sprawdzę czy jest to stabilne ;)

 

Mam teraz do was takie standardowe pytanie: Jakie są bezpieczne temperatury dla C2D ??

 

Z tego co wyczytałem to najlepiej poniżej 65*C i nie przekraczać 75*C a przy 85*C się spali :huh:

 

U mnie przy 1,48V jest ok 48*C w Idle i 55*C Stress.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drobne sprostowanie:

 

VDroop dla CPU jest oczywiście 0,05V a nie tak jak błędnie napisałem w poprzednim poście :lol2:

 

Na "Linked" działa na 3,4GHz i 1210Mhz :lol2:

 

Muszę zaraz śmigać do pracy, ale może chociaż na chwilę włącze Orthosa i sprawdzę czy jest to stabilne ;)

 

Mam teraz do was takie standardowe pytanie: Jakie są bezpieczne temperatury dla C2D ??

 

Z tego co wyczytałem to najlepiej poniżej 65*C i nie przekraczać 75*C a przy 85*C się spali :huh:

 

U mnie przy 1,48V jest ok 48*C w Idle i 55*C Stress.

 

Pozdrawiam

55*c stress @ 3.4ghz +1,48 ? Ja mam 60*c @ 3375mhz +v1.42... :-| Czym mierzysz temp?.. Edytowane przez acrobat13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

55*c stress @ 3.4ghz +1,48 ? Ja mam 60*c @ 3375mhz +v1.42... :-| Czym mierzysz temp?..

Programem "Core Temp", bo podobno podaje realną temperaturę z wnętrza rdzeni, a pozostałe temperatury są z diód termicznych.

 

Ostatnia zabawa to 3345Mhz/ 1,47V real ( 46*C Idle/ 55*C max temp w Orthos po 15 minutach ) i pamięci na 1115Mhz 5-4-4-12-2T i lekko zmniejszone Alphy ( jeszcze z nimi kombinuję ).

 

Niestety jutro idę do roboty, bo mam zastępstwo za chorego typa z roboty, więc się nie pobawię jutro dalej i dopiero w sobotę popołudniu coś usiądę i będe testował dalej.

 

Może VCore jeszcze trohę zwiększe do 1,5V i zobaczę czy coś więcej nie wykręce, ale wtedy to już temperatura procka będzie zapewne 50*C Idle / 60*C Stres.

 

Na noc zostawię Orthosa i zobaczę czy wytrzyma całonocne katowanie i się nie zawiesi :unsure:

 

Jak już znajdę stbilny max 24/7 to zapodam trochę fotek na Imageshack i pomęczę go benchmarkami.

 

Narazie na każdych ustawieniach testuję 32M PI, 1h Orthos i 3DM05 i jak wszystkie trzy pójdą, bez zawieszki to testuje mocniej :)

 

Pozdrawiam

 

PS. 3,4GHz +1210Mhz > Orthos Unstable :( zapewne dlatego że na VCore 1,48V , może na 1,5V będzie OK. Wywalało Orthos po ok 10min .

Edytowane przez Kencho-1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteśmy przy temacie Striker'a - doszukałem się właśnie różnic w stosunku do P5N32-E SLI. Inaczej zrobione są układy zasilania SB/NB/RAM/CPU, Striker lepszy.

Edytowane przez pmp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano lepsze :lol2:

 

Rozwala mnie regulacja napięcia CPU typu 1,46250V :blink: i regulacja o bodajże 0,00675V.

 

Właśnie wróciłem z jednej pracy i jak zjem obiad to będę miał z godzinkę czasu na testy ( zanim nie będe musiał wychodzić do drugiej pracy na nockę :-| ) i spróbuję wywalczyć jeszcze kilka mhz :damage_wall:

 

Narazie proc na 3347Mhz 1,48V i pamięci na 1116Mhz 2,4V 5-4-4-12-2T. Orthos, 32M SuperPI i 3DM05 Stabilne :)

 

Teraz do pełni szczęścia brakuje mi już "tylko" <_< : 2xGF8800GTX + AGEIA + Enermax Galaxy 850W lub 1000W i Kentsfielda.

 

Może za rok/dwa już będzie to wszystko na pokładzie mojego kompa. Chyba zacznę grać w totka :lol2:

 

Jako pierwszy zakup zapewne kupię zasilacz, ponieważ na tym po takim podkręceniu na linii +12V mam 11,71V więc zasilacz się chyba kończy :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opanowalem problem ktory byl opisywany przez Malika ,1 czy 2 temu, otóż wiem dlaczego płyta nie chciala sie botowac po calkowitym wylaczeniu komputera z sieci. Aby komputer normalnie startowal , bez zadnego resetu ,tylko odrazu, nalezało ustawić taktowanie pamieci na = 800mhz. dam mniej, nie startuje, wiecej nie startuje po wlaczeniu komputera do pradu. Gdy np. teraz wejde do biosu ustawie 1000mhz to chodzi wszystko elegancko, ale gdy wylacze z sieci i spowrotem sprobuje wlaczyc to juz C1 . Plyta evga.

BIOS 025. * wydaje mi sie ze ram w jakims tam stopniu jest uszkodzony * chociaz na asusie na nf680i zachowywal sie ok, na 900mhz.... albo evga nie lubi sie z teamxtreem... :?

 

ram puszczony teraz na 800mhz @ 4-3-3-3-3-2t. napiecie 2.0v

Edytowane przez Blue

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opanowalem problem ktory byl opisywany przez Malika ,1 czy 2 temu, otóż wiem dlaczego płyta nie chciala sie botowac po calkowitym wylaczeniu komputera z sieci. Aby komputer normalnie startowal , bez zadnego resetu ,tylko odrazu, nalezało ustawić taktowanie pamieci na = 800mhz. dam mniej, nie startuje, wiecej nie startuje po wlaczeniu komputera do pradu. Gdy np. teraz wejde do biosu ustawie 1000mhz to chodzi wszystko elegancko, ale gdy wylacze z sieci i spowrotem sprobuje wlaczyc to juz C1 . Plyta evga.

BIOS 025. * wydaje mi sie ze ram w jakims tam stopniu jest uszkodzony * chociaz na asusie na nf680i zachowywal sie ok, na 900mhz.... albo evga nie lubi sie z teamxtreem... :?

 

ram puszczony teraz na 800mhz @ 4-3-3-3-3-2t. napiecie 2.0v

Ja bym bardziej obstawil uszkodzenie pamieci niz brak kompatybilnosci.

U mnie np. ten problem nie wystepuje. Komputer uruchamia sie prz kazdym taktowaniu pamieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...