humax5400 Opublikowano 5 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2006 Mam problem z doborem opon zimowych w rozmiarze 195/65 R15 91 ... 1) Pierwsze pytanie, to czy warto brać opony z indeksem H (do 210km/h) czy troszkę zaoszczędzić i brać indeks T( do 190km/h). Pytam ponieważ żadko przekraczam 100km/h - > nie mam gdzie ;) (nawet latem) 2) Zastanawiam się nad Continental WinterContact TS810 oraz Michelin Alpin A3, ale te Michelin są niby na małe samochody. Co sądzicie o takich Continentalach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziuby Opublikowano 5 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2006 Pytanie, jaką masz brykę wiadomo, że w zimę nie będziesz jeździł 160km/g Osobiście kupowałbym firmowe miszelinki, pirell, dunlopa, (wiem że źle) Nie widać skąd jesteś, bo bym polecił dobry sklepik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^BerZerK^ Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 Jak ktos nie ma duzo kasy to niech tez zobaczy Dayton. Bardzo fajnie sie na nich jezdzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejot Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Dębic Frigo :; kozckie opony na polską zimę...a takie z droższych to conti ts 810 . Edytowane 6 Listopada 2006 przez Dejot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil One Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 Dębica Frigo II. Siedzę trochę też na forach motoryzacyjnych i właśnie te ludzie polecają najczęściej i to nie ze względu na cenę, a na jakość i właściwości jezdne zimą. Polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridczak Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Index T spokojnie starczy. Sam mam takie w Vectrze (letnie V) i spokojnie starczaja. No i moge polecic swoje Goodyeary UltraGrip. Ja mam akurat UG5, ale kolega ma UG7 i sobie baaaaaaaardzo chwalil. Szkoda, ze takie drogie (ja kupilem okazyjnie uzywane prawie nowki - niestandardowy troche rozmiar 195/70 R14) ps. Ludzie mocno chwala Klebery zimowe, ponoc ciekawa opona i w miare tania. Popatrz na opinie na opony.com oraz na testy na adac.de oraz forum autocentrum.pl Edytowane 6 Listopada 2006 przez ridczak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 Mam problem z doborem opon zimowych w rozmiarze 195/65 R15 91 ...Z zasady zimówki powinny być węższe niż letniaki, o dziwo szerokość opony ma znaczenie... odwrotne niż w letnich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridczak Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Wg mnie szerokosc ma wieksze znaczenie, jesli sie jezdzi po warstwie sniegu (wystarczy popatrzec na szerokosc opon w rajdach samochodowych zimowych). Waska opona zapewnia lepsza przyczepnosc na sniegu (opony sie "wgryzaja" w snieg). U nas przewznie jest mokro (solanka) lub blotko posniegowe. Wezsze beda moze minimalnie bardziej przyczepne, ale roznicy wielkiej nie powinno byc (podobnie jak rozmiar letnich przy suchej-mokrej nawierzchni). ps. Oczywiscie mialem na mysli, ze na warstwe sniegu jest lepsza wezsza opona :) Edytowane 6 Listopada 2006 przez ridczak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 Wezsze beda moze minimalnie bardziej przyczepne,Paradoksalnie nie. Jeśli chodzi o przyczepność na śniegu cieńsza opona radzi sobie lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridczak Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Paradoksalnie nie. Jeśli chodzi o przyczepność na śniegu cieńsza opona radzi sobie lepiej. No wlasnie to napisalem, moze pokretnie. Na sniegu bedzie lepsza waska, ale ze u nas przewaznie nie ma warstwy sniegu (przynajmniej po zachodniej stronie :)), to nie ma to takiego znaczenia (jak np. w Norwegii :)) ps. Juz poprawilem na troche jasniej :) Edytowane 6 Listopada 2006 przez ridczak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thermalfake Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 Zimówki im węższe tym lepsze, bo nacisk ciężaru pojazdu na każdy centymetr kwadratowy bieżnika jest większy w porównaniu do letnich a co za tym idzie przyczepność wzrasta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 6 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2006 przesadzać też nie można bo za wąskie gumki diabli wezmą w sezon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 Zimówki im węższe tym lepsze, bo nacisk ciężaru pojazdu na każdy centymetr kwadratowy bieżnika jest większy w porównaniu do letnich a co za tym idzie przyczepność wzrasta. Akurat nie w tym rzecz. Jezeli twierdzisz, ze wezsze gumy lepiej trzymaja na suchym asfalcie to sie mylisz. Czy zimowa czy letnia opona z taka sama szerokoscia to samochod tak samo naciska na kazdy jej centymetr kw. Cos tutaj namieszales. Jezeli chodzi o snieg to na pewno nie chodzi o nacisk na 1cm kw tylko o to, ze szeroka guma po prostu nie wglebi sie tak w snieg jak waska i pewnie chodzilo Ci o nacisk opony na podloze. W szerokim laciu rozlozy sie bardziej i mniej bedzie napierac na podloze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 Akurat nie w tym rzecz. Jezeli twierdzisz, ze wezsze gumy lepiej trzymaja na suchym asfalcie to sie mylisz. Czy zimowa czy letnia opona z taka sama szerokoscia to samochod tak samo naciska na kazdy jej centymetr kw. Cos tutaj namieszales. Jezeli chodzi o snieg to na pewno nie chodzi o nacisk na 1cm kw tylko o to, ze szeroka guma po prostu nie wglebi sie tak w snieg jak waska i pewnie chodzilo Ci o nacisk opony na podloze. W szerokim laciu rozlozy sie bardziej i mniej bedzie napierac na podloze. No dokładnie chodzi o wgłębianie się opony w śnieg - zazwyczaj zimowe mają wyższe bieżniki i węższa opona więcej śniegu nabiera :D Jednak w mieście to śnieg szybko znika i są tylko mokre ulice... Zależy gdzie i kiedy kto jeździ. Ja mam (miałem) w Unie Klebery 155 (dość szerokie jak na ten samochód) i spisywały się świetnie - choć przyczepność czasem mogła zmylić. Na szczęście w zimie nie przyjdzie mi więcej jeździć, bo te opony zimowe co teraz mam to szok - na początku myślałem że to letnie, puki nie zobaczyłem napisu "winter" :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucyk Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 (edytowane) Dębica Frigo II. Siedzę trochę też na forach motoryzacyjnych i właśnie te ludzie polecają najczęściej i to nie ze względu na cenę, a na jakość i właściwości jezdne zimą. Polecam.no bo pękne zaraz, gość chcę opony z wyższej półki, a Ty mu polecasz Dębice :blink: chcesz mu sprzedać 4 Dębice w cenie jednej opony którą wybrał? w ogóle zapoznałeś się z oponami które zaproponował? polecam www.opony.com.pl znajdziesz tam oponki nad którymi się zastanawiasz, poczytaj komentarze, z tego co czytałem to czego byś nie wybrał to będziesz zadowolony B) Edytowane 7 Listopada 2006 przez kucyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil One Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 no bo pękne zaraz, gość chcę opony z wyższej półki, a Ty mu polecasz Dębice :blink: chcesz mu sprzedać 4 Dębice w cenie jednej opony którą wybrał? w ogóle zapoznałeś się z oponami które zaproponował? polecam www.opony.com.pl znajdziesz tam oponki nad którymi się zastanawiasz, poczytaj komentarze, z tego co czytałem to czego byś nie wybrał to będziesz zadowolony B) Spoko ... chill ... :-P przecież Frigo II to inaczej Goodyear Ultra Grip 5 z polskim znaczkiem. Pomijając ten fakt, ja mu tych opon nie wciskam na siłe, podaje mu tylko naprawdę dobrą alternatywę; a to, że cena kogoś razi (bo są za tanie - to nie mogą być dobre) :lol2, to już nie moje zmartwienie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 Nie zebym sie czepiał, ale o tym, czy zimówki mają być węższe był oddzielny topic.. Takze ewentualną dyskusje na ten temat prosze kontynuować tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 Ja z tych bym brał Continentala a tak wogóle to Dunlopa bym obejrzał na twoi miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L.Asten Opublikowano 7 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2006 (edytowane) Ja się szykuje na Goodyear'y Ultra Grip 7, ale rozważam też Continental'e ContiWinterContact TS810 - zobaczymy, narazie jeżdże na starych. :blink: Dębica Frigo to się idealnie nadaje ale na śnieg. Na mokrym i suchym jest zwyczajnie słaba - a zwykle w takich warunkach jeździ się w Polsce w zimie Edytowane 7 Listopada 2006 przez L.Asten Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 9 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2006 Chcialbym aby mnie bylo stac na oponki 300pln+/szt Poki co musze szurac, badz co badz fajnymi oponkami Kormorana juz 4 sezon. W poprzednim z tego co pamietam jezdzilo sie super. Wiele problemowych gorek przejezdzalem omijajac biedakow boksujacych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 9 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2006 A rzeknijcie mię, znawcy tematu, jakie zimowe opony nabyć do Seicento? Rozmiar letnich 155/65/R13, katalog podaje też 165/55/R13. Które byłyby lepsze? Warum? Ośmielę się też zastrzec, że wolałbym zmieścić ten szalony zakup w 500zł za komplet + jakieś najtańsze stalowe felgi do tego (podejrzewam, że skończy się na używanych). Bajdełej - nigdy nie zrozumiem, co wy macie z tymi apostrofami po każdy'm angielski'm słow'ie. Mejks noł sens jak dla mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 10 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2006 po co przeplacac:] biez bieznikowane po 90zl za oponke a reszte zainwestuje w co innego:] "w zimie sie preciez nie szaleje" ale polskie glob-gumy sa gitt nawet na czwiartce idzie na nich wygrac:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 11 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2006 po co przeplacac:] biez bieznikowane po 90zl za oponke a reszte zainwestuje w co innego:] "w zimie sie preciez nie szaleje" ale polskie glob-gumy sa gitt nawet na czwiartce idzie na nich wygrac:P Jak tylko do jazdy po mieście to można bieżnikowane, ale jak też na trasy to odradzam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 11 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2006 Jak tylko do jazdy po mieście to można bieżnikowane, ale jak też na trasy to odradzam. czemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 11 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2006 czemu?Właśnie? I co oznacza "opony bieżnikowane"? Takie refurbished czy inny recykling? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 11 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2006 (edytowane) A rzeknijcie mię, znawcy tematu, jakie zimowe opony nabyć do Seicento? Rozmiar letnich 155/65/R13, katalog podaje też 165/55/R13. Które byłyby lepsze? Warum? Ośmielę się też zastrzec, że wolałbym zmieścić ten szalony zakup w 500zł za komplet + jakieś najtańsze stalowe felgi do tego (podejrzewam, że skończy się na używanych). Bajdełej - nigdy nie zrozumiem, co wy macie z tymi apostrofami po każdy'm angielski'm słow'ie. Mejks noł sens jak dla mnie. Ja do swojego Seja kupiłem Debicę Frigo 2 po 100 zł za gumę 145'tka. Były też Barum Polaris 2 całkiem niezłe opony, ale nie było rozmiaru. Bieżnikowane to właśnie refurbished :wink: Edytowane 11 Listopada 2006 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
humax5400 Opublikowano 15 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2006 kupiłem Continental TS810 właśnie z indeksem T (szerokosc 195 tak jak pisałem na początku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 20 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2006 zimowki z "wyzszej" polki to dla mnie tylko Nokian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 20 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2006 Nokian jest super na śniegu, lodzie, w górach, na jakimś zadupiu gdzie nie odśnieżają dróg lub o tym zapominają. Ale w mieście na błotku pośniegowym czy mokrej nawierzchni to już tak średnio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 21 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2006 Kupiłam dzisiaj cztery (słownie 4) sztuki Dębicy Frigo 2. 123pln/szt. + 60 za przełożenie z wyważeniem i takimi tam bzdetami. Facet obok skomentował nieco ironicznie "też kupię malucha, 500zł za komplet zimówek", na co odparłem, że jak wolał 15-letnie ściągane z niemieckiego szrotu padło na LPG to sam sobie teraz winien :> Kto mię, lajkonikowi motoryzacyjnemu, objaśni bez szyderstw, czemu teraz kręci się fajerą jak ze wspomaganiem, a moja Księżniczka nie wysila się już przy manewrowaniu? Innymi słowy czegóż to ach czegóż zasługa, że teraz lżej skręcać? Większego ciśnienia? Nowych opon? Hę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...