radiergummi 1082 Report post Posted November 4, 2018 Z tego testu jedno wynika, że wielosezonówki to przyszłość. W naszym obecnym klimacie gdzie śnieg oglądamy tylko na świątecznych pocztówkach to szkoda marnować czas i kasę na wymianę opon. Oczywiście najlepsze projekty wielosezonowych opon leżą jeszcze w szufladach producentów, ale skoro Michelin przetarł szlak to niedługo będzie w czym wybierać. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kilokush 503 Report post Posted November 4, 2018 3 godziny temu, KAX_ napisał: Dębica HP2 to budżetówka, która osiagami moze sie plasować w klasie sredniej natomiast Nokian to niby klasa wyzsza, ktora w testach raczej gdzieś w srodku stawki wypada. Tegoroczny test autobilda http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm W kilku testach ciekawie wypada Kleber HP3 i jak ktoś szuka niedrogiej opony to w ta strone bym szedł. Osobiscie latam RSem na Dunlopach Winter Sport 5 Nie wierzyłbym w nic co napisał Autobild. Tam nie ma obiektywizmu tylko opłacane artykuły. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted November 4, 2018 2 godziny temu, radiergummi napisał: Z tego testu jedno wynika, że wielosezonówki to przyszłość. W naszym obecnym klimacie gdzie śnieg oglądany tylko na światecznych pocztówkach to szkoda marnować czas i kasę na wymianę opon. Oczywiście najlepsze projekty wielosezonowych opon leżą jeszcze w szufladach producentów, ale skoro Michelin przetarł szlak to niedługo będzie w czym wybierać. Pod warunkiem, że ktoś zimą lata tylko wokół komina. Jak pokazuje test nadal w warunkach typowo suchych letnia sprawuje sie lepiej tak jak w warunkach typowo zimowych zimówka jest lepsza. Najwiekszym problemem aby wielosezonowki dogonily sezonówki jest odpowienia mieszanka gumy, ktora zachowa stabilność temperaturową od -20 do +30. Przy moim aucie wielosezon mysle, ze bym wymienial co roku wiec prawie na jedno wyjdzie za to dziadkowi co robi kilka tys rocznicę wokol komina zamowilem wielosezon. 6 minut temu, Kilokush napisał: Nie wierzyłbym w nic co napisał Autobild. Tam nie ma obiektywizmu tylko opłacane artykuły. Jak Ci nie pasuje autobild to sa tam testy z wielu innych czasopism i portali ale wymaga to choć minimum chęci aby je poprzeglądać. Ogólnie Nokian z jedym modelem w jednym roku potrafil w zaleznosci od rozmiaru wypasc od 1 do 14 miejsca w teście. Rozrzut jak z dobrego gnojownika. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted November 4, 2018 Ja nie widzę sensu kupować wielosezonowych. Sezon na zimówki jest na tyle krótki, że opony wystarczają mi na 4 lata. Biorąc pod uwagę szybsze zużycie wielosezonowych niż letnich, oszczędność w skali roku to może 200 zł? Pewnie nawet nie. Na oponach i hamulcach nigdy nie będę oszczędzał. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mikelos 82 Report post Posted November 4, 2018 Wielosezon jak najbardziej ma sens. Przy przebiegach kilku tys km, na krótkich odcinkach, głównie ruch miejski i klasie auta od C w dół. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted November 4, 2018 13 godzin temu, goral2099 napisał: . Chyba nie ma co na bezpieczeństwie za bardzo oszczędzać. :) jw. poprzegladaj testy [ jest tego trochę] i kup cos lepszego premium [bo kujesz na kilka sezonów] niekoniecznie zaraz Continental wintercontact ts860 [bo się cenia ] ale np goodyear ug 9, wspomniany nokian, dunlop ws5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted November 4, 2018 Z tym oponowym "premium" to chyba tak samo jak w samochodach bo często klasą średnia wcale nie wypada gorzej niż premiumy za worki zlota. Przyklad Kleber Kristal HP3 w tym roku dwukrotnie na podium i raz tuż za. Do zwyklego dupowozu szedlbym właśnie w tym kierunku. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
goral2099 81 Report post Posted November 4, 2018 Dzięki panowie za zainteresowanie. Jeżeli chodzi o parę, którą wybrałem wcześniej, to z testu podlinkowanego przez KAX_a, wynika że jakiejś mega różnicy w osiągach nie ma (śmiesznie niektóre wykresy są wyskalowane, żeby zbyt płasko nie było. :) ). Frigo HP2 (~800PLN) nie odstaje za bardzo od WR D4 (<1200PLN). Niemniej jednak, myślę że w sytuacji podbramkowej, każdy km/h i każde pół metra może mieć znaczenie. Więc chyba rzeczywiście zdecyduję się Krisalp HP3, które wyprzedzają na wykresach wspomnianą dwójkę i są rozsądnie wycenione (< 1k). Nie wiem, czy jest sens kupowania zawodnika zgarniającego wszędzie złoto (TS 860 ~ 1300PLN) do tego samochodu i przebiegów rocznych rzędu 20-25k km. Zastanawiają mnie też niektóre opinie o rozpadających się oponach po jednym sezonie. Spotkałem i w przypadku Nokianów i Dębic. Z kolei gdzie indziej można wyczytać, że i jedne i drugie starczą na kilka sezonów. Skąd takie różnice? Sposób użytku? Różne partie/fabryki? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted November 4, 2018 Przy tak małych różnicach w cenie ja bym nawet się nie zastanawiał i brał od razu Conti. Nigdy mnie ta marka nie zawiodła. Przy takich przebiegach masz opony na 5 lat. Warto oszczędzać ~60 zł rocznie? W sytuacji podbramkowej liczą się centymetry a nie pół metra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
goral2099 81 Report post Posted November 4, 2018 (edited) Już pomijając cenę, to Kleber jest cichszy i lepiej na śniegu sobie radzi. Natomiast Continental na mokrej nawierzchni niby się lepiej się sprawdza. Ciekawa sprawa jest też z tymi certyfikatami UE. Opony z tymi samymi, w testach zupełnie różnie wypadają. Czyli niezbyt to miarodajne, albo różnice niezbyt znaczące. Idę zapalić i porozmyślać jeszcze. Dziś trzeba coś zamówić. Niby mam dane, wykresy i certyfikaty, tylko nie za bardzo potrafię nadać im wagę i przydatność ocenić... :) Edited November 4, 2018 by goral2099 Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted November 4, 2018 Etykiety EU odpuść są gówno warte, a dlaczego to wystarczy przeczytać w jakich warunkach mozna testowac opony podpowiem, ze zimówki mozna testowac w dosc sporych widełkach temperatur dodatnich, a producent sam sobie wybiera temperaturę testu byle się w tych widelkach mieściła. Quote Share this post Link to post Share on other sites
goral2099 81 Report post Posted November 4, 2018 Dobra, komplecik Kleber Krisalp HP3 kupiony. W tygodniu powinny przyjść. Mam nadzieję że dokonałem dobrego wyboru. Zresztą każde zimówki będą o niebo lepsze niż letnie. ;) Dzięki za pomoc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kamilo23 36 Report post Posted November 6, 2018 Sam się zastanawiałem nad wielosezonowymi oponami. Jednak jak na moje górskie warunki gdzie w zimie potrafi być, lód, błoto pośniegowe, nawiany śnieg. Główne odcinki są w miarę odśnieżone to jednak lepiej mieć dwa komplety. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kilokush 503 Report post Posted November 14, 2018 Fulda kristall control hp2 niczego sobie. Dobra trakcja, hamowanie i jazda po zakrętach na mokrym. Znacznie ciężej zerwać trakcję niż na letnich, na zakrętach też czują się pewnie. Głośność akceptowalna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1082 Report post Posted November 14, 2018 Ja dziś w pracy wytypowałem Goodyear Ultragrip Performance Gen 1.https://best-tyres.uk/ranking/winter Fajna stronka ze zbiorczymi testami. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1082 Report post Posted November 15, 2018 Słuchajcie moi drodzy chciałem was ostrzec przed firmą logistykaopon.pl Tak jak powyżej pisałem. Szukam opon w rozmiarze 215/55/R16. Wytypowałem 4 pacjentów: Kleber Krisalp HP3 - 1391,96 zł Dunlop Winter sport 5 - 1555,96 zł Goodyear Ultragrip Performance Gen 1 - 1567,96 zł Continental Wintercontact TS860 - 1719,96 zł Conti raczej odrzuciłem ze względu na cenę. Co do Dunlopów Winter sport 5 to miałem w poprzednim sezonie kupiony ładny komplet używek z bieżnikiem ~7 mm i po tych niecałych 5 miesiącach były dosyć mocno zużyte. Gdyby nie uszkodzenie nie do naprawienia były by na śmietnik po następnym sezonie. Bałem się zatem zaryzykować zakup nowych, które będą do wyrzucenia po 3 sezonach. W związku z tym zacząłem szukać jeszcze lepszej oferty na Goodyear niż z Norauto powyżej. Na skąpcu trafiłem na hiper ofertę ze strony logistykaopon.pl Na Opineo.pl prawie 1600 komentarzy w 90% pozytywne, przejrzałem z grubsza opinie i doszedłem do wniosku, że sklep legitny. https://www.opineo.pl/opinie/logistykaopon-pl Dziś z rana złożyłem zamówienie i chyba opatrzność nade mną czuwała, bo przez przypadek kliknąłem płatność tradycyjnym przelewem, a chciałem blikiem. Potem zaglądam na opinie na Ceneo i tam z goła inny obraz tych oszustów: https://www.ceneo.pl/sklepy/logistykaopon.pl-s21951 Wyciąg z regulaminu: Cytat Platforma internetowa www.logistykaopon.pl, nie sprzedaje opon starszych niż 36 miesięcy, podyktowane jest to dyrektywą unijną, sprzedawane są tylko opony fabrycznie nowe z pełną gwarancją producenta. Każde zapytania odnośnie roku produkcji opon (DOT) będzie traktowane jako informacja, a nie oferta handlowa w rozumieniu przepisów prawa artykuł 66 , paragraf 1 KC (Polska) Cytat Towar sprzedający dostarcza do 10 dni roboczych od daty zaksięgowania środków na własnym koncie. Oczywiście na pytania o rok produkcji każdy dostaje odpowiedź: na dzień zapytania opony są z 2018r. Oczywiście w dniu wysyłki okazuje się, że opon w tym roczniku brak i czy mogą wysłać starsze lub inne. Na zamrożoną gotówkę w przypadku zwrotu też się czeka. Pod mailami nikt się z imienia i nazwiska nie podpisuje. Przestrzegam. 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1082 Report post Posted November 21, 2018 Kupiłem Goodyear w Norauto za 392 zł szt. W piątek montaż. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted November 21, 2018 U mnie wskoczyły Conti TS850P, bo 860 nie produkują w rozmiarze 215/55 R17. Nigdy mnie ta marka nie zawiodła i teraz też jestem zadowolony. Dobra przyczepność, nie hałasują. W sumie nie zauważyłem gorszej trakcji niż na letnich Pirelli P7 o 20 mm szerszych. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amanda99 713 Report post Posted November 21, 2018 25 minut temu, Imperator Kret napisał: U mnie wskoczyły Conti TS850P Poletzam +1 W sumie jakbym nie miał zimówek to całą zimę bym przejeździł na letnich. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted November 21, 2018 Coś dla wyznawców teorii "Mam czterynacztery, więc zimówki są zbędne": 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1082 Report post Posted November 24, 2018 Mój karawan po swapie. Niesamowicie ciche te Goodyear. Quote Share this post Link to post Share on other sites
goral2099 81 Report post Posted November 30, 2018 (edited) Sądziłem że mazda 5 jest głośna ze względu na areodynamikę kredensu, a tu się okazało, że po zmianie na zimówki można całkiem komfortowo lecieć ponad 120 i nie trzeba krzyczeć podczas rozmowy. :) Krisalp HP3 są mega ciche w porósnaniu do letnich TOYO. Edited November 30, 2018 by goral2099 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kilokush 503 Report post Posted April 5, 2019 Fulda Kristall Control hp2. Najlepsze zimówki jakie w życiu miałem. Na mokrym zachowują się bezbłędnie. Na suchym idealnie, nawet dziś przy 22*C nie piszczą. Miałem je będąc w górach jak zaatakował niż na początku lutego. Warunki były tragiczne. Pod ostre wzniesienia suvy wymiękały a ja na tych oponach dałem radę podjechać wszędzie. Wyjeżdżając z parkingu gdzie był lód ludzie zakładali łańcuchy. Ja bez problemu wyjechałem bez. Opony te nie są też jakieś szczególnie głośne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
AudiAWX 4 Report post Posted October 28, 2019 A ja polecę Hankook RS2. W porównaniu do Uniroyal 66 ciszej. Quote Share this post Link to post Share on other sites