Skocz do zawartości
Caleb

Geforce 8600 GTS / GT

Rekomendowane odpowiedzi

Dośc dziwna to karta na tych skrinach. Nic się nie zgadza :blink:. Taktowanie 540 ma miec wersja GT, a nie GTS (675MHz), ramy są taktowane jednak jak w GTS czyli 1000x2. Shader Unit też o 200MHz mniej niż w początkowej specyfikacji. Poza tym 8ROP to chyba nieporozumienie! Biorąc pod uwagę 20 w 8800GTS, dokładając do tego 128-bitową szynę faktycznie czyni go mega kastratem. Co śmieszniejsze wyniki w testach nie odzwierciedlają aż takich cięc.

Wracając do rewelacji w Evereście - nie rozpoznaje ilości ropów ani shaderów bezpośrednio z karty, a zczytuje te dane z wewnętrznej własnej bazy. Więc tak, czy tak, pozostają wątpliwości, bo niby skąd oni mają takie informacje, i dlaczego w nowszej wersji Everest prezentuje 8600GTS jako 8ropowca, z 32stream procesorami? :blink:

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to już sie staczam nerwowo :F

brać teraz 7900 gs czy czekać 8600?

jak nie to przepije wszyskto :/

Pewnie że przepić! Za tyle kasy można chlać tanie wina non stop przez miesiąc :P

 

A tak na poważnie odpowiedz sobie na te tendencyjne pytania, przewaga "nie" oznacza że powinieneś kupić 79GS, natomiast "Tak" 86GTS,

 

Czy są już jakieś gry na DX10?

Czy gier na DX10 będzie twoim zdaniem dużo w tym roku?

Czy myślisz, że karta o wydajności wystarczającej na styk na chwilę obecną, poradzi sobie z grami za pół roku, nie mówiąc już o 2008r?

Czy masz/planujesz mieć windowsa Vistę, czy pogodziłeś się z myślą że będziesz użerał się z tym systemem?

Czy nie masz oporów by wydać ponad 50% kasy więcej, za samego DX10?

 

EDIT: Jak ktoś chce może dopisać inne tendencyjne pytania, może zmajstrujemy z tego jakiś psycho test, Czy naprawdę chcesz GF8600GTS :lol:

Edytowane przez M4TEUSZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli brać pod uwagę gry dx10, to przez jakiś czas będą one kompatybilne wstecz, to znaczy odpali się je na dx9, tyle że bez niektórych efektów. Nikt obecnie ani również w niedługim czasie nie wypuści gry wyłącznie na dx10- za mało potencjalnych klientów, szczególnie że trzeba do tego używać vistę.

 

Jeśli rozważać dziś kupno GF 8600, to pod kątem dx8, dx9.

8600 GT jeszcze ma jakieś szanse powalczyć ceną, ale nie GTS.

 

edit

Może kiedyś zmienię zdanie, póki co nie podobają mi się owe programowalne shadery GF 8000:

- 8800 jest już dobrych kilka miesięcy, a nadal są narzekania na sterowniki

Edytowane przez WDK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tam dx10 zwisa i powiewa.

Chce wydajniejsza karte od tej co mam, jesli 8600 rodzinka nie spelni moich oczekiwan to jedyne wyjscie zbierac na 8800gts. Niech mi ktos nie mowi o 7900gs bo na tej karcie w najnowszych grach juz sie grac nie da bez zmniejszania detali (TDU bez hdr, gothic oblivion fps na poziomie 20klatek przy otwartej przestrzeni na max detalach etc etc)

Temat na forum 7900gt kontra 8800gts, pokazuje ze karty czasem sa porownywalne czasem nowsza znaczaco lepsza.

Karta to nie tylko ilosc ramu, szyna pamieci czy tez takotwania! Karta to takze nowe technologie, nowe operacje itd itd! Pamietam kolejne odslony Shadow engine u nvidii (jakos tak) dzieki ktorym realistyczne cienie ktore zabijaly karte z poprzedniej epoki, byly bulka dla karty nowej generacji (tej z middle endu) gdyz nie powodowaly az takich spadkow.

Wogole nie sledze historii 8600 rodziny, poprostu poczekam na testy na egieldzie czy innych portalach (ktore dla mnie sa miarodajne i wiarygodne bo nie raz juz sie sprawdzily) Nie placzcie nad rozlanym mlekiem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze w tych kartach jest to , ze teraz ludzie odkryja jaka fajna karta jest 1950xt w cenie ok 720-750 zeta :D

 

Na szczescie po weekendzie wszystko juz bedzie wiadomo.

 

Moze 8600gt po OC pokaze cos dobrego by pokonkurowac z 1950gt albo tanimi 7900gs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FINAL 8600/8500 specs are as follows:

 

GeForce 8600 GTS (G84) Specs:

 

- 289 Million transistors on TSMC 80nm process technology.

- Unified Shader Architecture.

- 8 Raster Operation Units (ROPs).

- 8 Texture Address Units (TA).

- 16 Texture Filtering Units (TF).

- 32 Stream Processors (FP32 Scalar ALUs,MADD+MUL dual-issue) at 1450 MHz.

- Main Thread Processor / Global Thread Scheduler.

- 2 Thread Control Processors (TCPs) / Thread Processing Clusters (TPCs).

- 32 Shader Operations / Clock (Cycle).

- 46.4 Billion Shader Operations / Second.

- Shader Floating Point Operations / Second : 139.2 Billion.

- Shader Processing Power : 139.2 Gigaflops.

- Peak Pixel Fill Rate : 10,800 Million Texels (10.8 Billion) / Second.

- Peak Pixel Fill Rate : 5,400 Million Pixels (5.4 Billion) / Second.

- Vertexes : 2,900 Million (2.9 Billion) / Second.

- Number of Z Compare Units / Clock (Cycle) : 64 pixels or 16 pixels with 4x FSAA.

- Z-Only Fill Rate : 43.2 Giga Samples / Second.

- 128-bit Memory Interface (Two 64-bit Memory Channels).

- 256/512MB GDDR3 Graphics Memory.

- Total Graphics Memory Bandwidth : 32.0 GB / Second.

- Core Clock Speed of 675 MHz.

- Memory Clock Speed of 2.0GHz (Effective) on a 128-bit Memory Interface.

- Support Microsoft DirectX 10 Shader Model 4.0 (D3D10 SM4.0) & WGF2.0.

- OpenGL 2.x support.

- SLI Ready.

 

Price for an 8600 GTS : 199 USD for 256MB version and 229 USD for a 512MB version.

 

GeForce 8600 GT (G84) Specs:

 

 

- 289 Million transistors on TSMC 80nm process technology.

- Unified Shader Architecture.

- 8 Raster Operation Units (ROPs).

- 8 Texture Address Units (TA).

- 16 Texture Filtering Units (TF).

- 32 Stream Processors (FP32 Scalar ALUs,MADD+MUL dual-issue) at 1180 MHz.

- Main Thread Processor / Global Thread Scheduler.

- 2 Thread Control Processors (TCPs) / Thread Processing Clusters (TPCs).

- 32 Shader Operations / Clock (Cycle).

- 37.76 Billion Shader Operations / Second.

- Shader Floating Point Operations / Second : 113.28 Billion.

- Shader Processing Power : 113.28 Gigaflops.

- Peak Pixel Fill Rate : 8,640 Million Texels (8.64 Billion) / Second.

- Peak Pixel Fill Rate : 4,320 Million Pixels (4.32 Billion) / Second.

- Vertexes : 2,360 Million (2.36 Billion) / Second.

- Number of Z Compare Units / Clock (Cycle) : 64 pixels or 16 pixels with 4x FSAA.

- Z-Only Fill Rate : 34.56 Giga Samples / Second.

- 128-bit Memory Interface (Two 64-bit Memory Channels).

- 256/512 GDDR3 Graphics Memory.

- Total Graphics Memory Bandwidth : 22.4 GB / Second.

- Core Clock Speed of 540 MHz.

- Memory Clock Speed of 1.4 GHz (Effective) on a 128-bit Memory Interface.

- Support Microsoft DirectX 10 Shader Model 4.0 (D3D10 SM4.0) & WGF2.0.

- OpenGL 2.x support.

- SLI Ready.

 

 

Price for an 8600 GT : 149-159 USD.

 

GeForce 8500 GT (G86) Specs:

 

 

- 210 Million transistors on TSMC 80nm process technology.

- Unified Shader Architecture.

- 8 Raster Operation Units (ROPs).

- 4 Texture Address Units (TA).

- 8 Texture Filtering Units (TF).

- 16 Stream Processors (FP32 Scalar ALUs,MADD+MUL dual-issue) at 900 MHz.

- Main Thread Processor / Global Thread Scheduler.

- 1 Thread Control Processor (TCPs) / Thread Processing Cluster (TPCs).

- 16 Shader Operations / Clock (Cycle).

- 14.40 Billion Shader Operations / Second.

- Shader Floating Point Operations / Second : 43.2 Billion.

- Shader Processing Power : 43.2 Gigaflops.

- Peak Pixel Fill Rate : 3,680 Million Texels (3.68 Billion) / Second.

- Peak Pixel Fill Rate : 3,680 Million Pixels (3.68 Billion) / Second.

- Vertexes : 900 Million (0.9 Billion) / Second.

- Number of Z Compare Units / Clock (Cycle) : 64 pixels or 16 pixels with 4x FSAA.

- Z-Only Fill Rate : 29.44 Giga Samples / Second.

- 128-bit Memory Interface (Two 64-bit Memory Channels).

- 256 GDDR2 Graphics Memory.

- Total Graphics Memory Bandwidth : 12.8 GB / Second.

- Core Clock Speed of 460 MHz.

- Memory Clock Speed of 800 MHz (Effective) on a 128-bit Memory Interface.

- Support Microsoft DirectX 10 Shader Model 4.0 (D3D10 SM4.0) & WGF2.0.

- OpenGL 2.x support.

- SLI Ready.

 

Price for an 8500GT : 79-89 USD.

 

Czyżby zatem potwierdziło się info o zaledwie 32 SP w GF8600?? :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jedno jest pocieszajace 8600gt ma te same parametry co gts , wiec pewnie bedzie roznil sie tylko napieciem rdzenia i gorszymi pamiatkami. Czyli jest szansa na powtorke z rozrywki i ciekawe karty od galaxy czy palita.

 

Bo powiedzmy ,ze GTS za 850 jest nieciekawy ale gt z rdzeniem @ gts i nieco wolniejszymi pamieciami za powedzmy 650 moglby nawiazac juz jakas walke z poprzednia generacja.

 

No i w sumie 8500 powinno sie dobrze krecic skoro wieksze rdzenie robia 700Mhz to ten z 460 pewnie da sie niezle podgonic ;) Moze nawet 100% OC z odpowiednimi modami jak VRzone zrobil 1000 Mhz na rdzeniu w 8600gts.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale lipa , przydałaby się jakaś karta chociażby z 64 shaderami. Nie wykluczone , że takie cudo się ukaże , między 96 a 32 shaderami to ogromna różnica.

Dokładnie , kompletnie nie opłacalny produkt do nowych gier , 32 to lipa , albo ATI cos lepszego zaproponuje albo pozostaje 8800GTS z miare wydajnych graf...moim zdaniem ATI tutaj ma pole do popisu i NV moze dostać po dupsku w segmencie najbardziej kupowanych kart 500-700 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie wy nie patrzcie na liczby tylko czekajcie na testy wydajności. Niektóre posty po prostu osłabiają :mur:

To nie jest tak do końca prawda....problem w tym że w DX9 ograniczeniem dla G80 jest niestety proc.Ale zakładając że w DX10 będzie wszystko ok i taki 80 GTS ma 96 jednostek , będzie on m/w 2,5 raza wydajniejszy od 8600 , która ma ich tylko 32 , dlatego prawdziwe różnice moim zdaniem pomiędzy GTX , GTS i całą serią 8600 zobaczymy w aplikacjach pod DX10.Łatwo zauważyć że nawet nie podkrecając takiego GTx-a , kręcąc proca wynik w 06 rośnie dosc znacznie , czyli ograniczeniem jest platforma a nie grafa...Mam tylko nadzieję że wychwalany DX10 faktycznie poprawi sprawę z brakiem mocy obliczeniowej naszego CPU.No ale może się myle........Koniec grafy widać dopiero wtedy , gdy podczas OC proca wynik testu jest praktycznie taki sam lub tylko min większy ,Fakt 06 to nie test karty - tylko gry , no ale tu właśnie gry najbardziej nam proca dobijają i jest on niestety najwęższym gardłem dla G80 , czy dla 8600 też - nie wiem nie mam pojecia , ale myśle że pod DX9 w pewnym stopniu tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy bylo -> http://www.hardwarezone.com/articles/view....d=3&id=2231

 

ta karta jest super, ale zdecydowanie nie za 850zl... nvidia chyba mysli ze dx10 wystarczy im do pokonania x1950xt heh

Ta karta 8600 GTS to badziew (jak za taką cene) jak ktoś ma 850 zł to chyba lepiej dodać te 200-250 zł i kupić 8800 GTS 320Mb która jest sporo lepsza a jak nie ma sie kasy to już sporo lepsza jest ATI X1950 Pro która w grach zjada 8600 a to ATI to koszt jakieś 550-600 zł

DX10 to i tak tylko VISTA wiec jak narazie nie ma co sie jarać

ja mam już dwa lata 6600GT i po zmianie procka dalej mogę grać.

Czekam aż na dobre wejdą 8600 i 8500 i szybko zakupie sobie 7900 kta znowu mi starczy na jakiś czas.

 

Oczywiście są to wnioski po przeglądnięciu Hardwarezone - ten 8600 GTS już jest po OC a tak słabo wypada.

Nvidii w głowie sie przewróciło myśle że szybko obniżą cene kart (myśle że na koniec maja)

 

 

Tynio

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Tynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna nadzieja, to szybka obnizka cen, to moze uratować nvidie. Znajac zycie na allegro jak tylko zwesza OCB, cena 7900 i ati x1950 może nawet wzrosnac.

No ale za nowosci sie placi, poczekajmy zobaczymy co zaoferuje galaxy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to NVIDIA nieco się przeliczyła z tym okrojeniem GF8600.... Nie jest na szczescie tak tragicznie jak w przypadku "świetnego" rv530 ale tak czy inaczej żeby GF8600GTS stał się wielkim hitem musiałby kosztowac conajwyżej 600-650PLN....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos takiego nazywa sie palit 8600gt super edition :D Chociaz i tak najgorsze jest to umieranie karty w wysokich rozdzielczosciach.

 

Czasem widac to nawet w 8800gts 320 ktory sobie radzi doskonale w 1280 a potem potrafi byc przegoniony przez jakiegos radka 1950 x costam :D

 

Chociaz karta moze byc bardzo ciekawa przy budowie minikomputerow albo jakichs super cichych zestawow gdzie niska temperatura pracy i maly pobor mocy beda mialy znaczenie.

 

No ale ja na razie zdecydowalem poczekac na ati i 15 maja aby zobaczyc czy te ich 130 watow mocy w middle endowym rv630 cos daje a jak nie to szukam jakiegos starego radeona.

 

A w dodatku bedzie super opis na allegro jak bede sprzedawal 7600 i okaze sie ,ze po testach jest szybszy od 8600gt w grach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem ostatecznie wiedzieć czy jest sens czekać z zakupem nowej karty na wyjście czegoś z serii GF 8, aby to co zamierzam nabyć (Palit GF 7600GS Sonic AGP) jeszcze potaniało? Domyślam się, że seria 8 na AGP prędko nie wyjdzie, ale może jej powszechność sprawi, że modele serii 7 potanieją, jeśli tak, to czy ktoś jest w stanie, będąc doświadczony w przypadku także innych przeskoków z serii 6 na 7, 5 na 6 itp, przewidzieć jakiej to obniżki można się spodziewać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jednym tescie w sieci nie ma sensu zastanawiac sie jakie beda faktyczne roznice w szybkosci kart. Zawsze moga sie trafic ewenementy... :wink: Wpadlem przypadkiem w sieci na pewien sklepik, nie jestem zalogowany wiec nie wiem czy podaja tam date dostawy/oczekiwania ale ceny chlopaki juz wrzucili.

 

8500 GT

8600 GT

8600 GTS

 

Z GT moze byc ciezko wyciagnac do takich zegarow jakie maja GTS'y :blink:

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co cena GTS'a zabija :blink:; ale trzeba brac poprawkę na to, że tych kart poza cennikiem nie mają jeszcze na magazynie. GT w cenie 560zł, też trochę nie halo. Nie mówiąc już o 8500GT. Ale taka jest cena za nowości.

Na dzień dzisiejszy poczekałbym jeszcze za RV630/610, a następnie / w przypadku kolejnej 8ropowo-128-bitowej "padaczki" :wink: / biegł do sklepu po:

dla osób zastanawiających się nad 8500GT - 7600GST od Galaxy/Palita.

dla osób zastanawiających się nad 8600GT - 7900GS od Galaxy.

dla osób zastanawiających się nad 8600GTS - 7900GTO; lub dołożyc nieco na 8800GTS.

 

Wszystko oczywiście skalkulowane, przy uwzględnieniu czynników typu:

- DX10 nie jest obecnie wymagany przez układy graficzne

- Windows Vista nie cieszy się dużą popularnością

- brak gier pod DX10 w przeciągu następnego roku / może góra 2-3 tytuły /, które i tak muszą działac pod DX9c, gdyż producenci mieli by zbyt duże straty

- częsta wymiana kart graficznych, przez większośc użytkowników w przeciągu 1-1,5 roku; a więc zakup karty zgodnej z DX10 można odłożyc, kupując po tym czasie, model wydajniejszy i w pełni zaspokajający oczekiwania.

 

Tak to widzę ... zobaczymy jeszcze co nam pokaże ATi, a wieżę, że znając już sytuację u konkurenta, odpowie układami wydajniejszymi zarówno w DX9c, jak i DX10, w podobnej cenie. Przez co przejmie większośc rynku po użytkownikach 7300GT / 7600GS/GT / 7900GS / 7900GTO/GTX/Radeon X1950.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8500 GT

8600 GT

8600 GTS

 

Z GT moze byc ciezko wyciagnac do takich zegarow jakie maja GTS'y :blink:

 

pzdr

Bardzo dobra propozycja to karta asusa 8600gt 675/2000mhz , czyli zegary GTS. Więc pamięci są 1ns , czyli jak w GTS. Jedyny minus pomijając gorsze chłodzenie niż w GTS to jednofazowe zasilanie gpu i brak dodaktowego złącze zasilającego na karcie , co odbije się negatywnie na oc karty. Jeżeli cena tej karty by spadła do poziomu 500zł -hit murowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...