Jump to content
meehoo

Wybór Laptopa 12"

Recommended Posts

Witam!

 

Planuję zmianę laptopa na coś mniejszego, 12-13 cali, ewentualnie lekki 14-calowy.

Przejrzałem trochę rynek i znalazłem coś takiego:

- Aristo Slim 330 Aristo

Troszkę mam obawy co do jakości tego notka, ale może...

- MSI S260 lub S270 Recka

Marka niby znana, ale laptopy mało popularne. Podobno ma fajną, magnezową obudowę. Co o nim sądzicie/wiecie/słyszeliście?

- Fujitsu Siemens Amilo Pro V3205 - obecnie mój faworyt, ma w zasadzie wszystko czego potrzebuję, ale nie jestem przekonany do marki (tak samo jak i w pozostałych przypadkach :lol: )

- BenQ Joybook S53 BenQ - ciekawy model, fajne zwornictwo, no ale właśnie... BenQ - czytałem na forum że mają coś wspólnego z Acerem? A wiadomo czym to grozi :P

 

Czekam również na Wasze propozycje.

Przedział cenowy - do 4000 zł brutto, choć wolałbym coś bliżej 3500 zł.

Procek - minimum Pentium M, ale nie upieram sie przy CD.

 

Poza tym min. 512 Ramu, 60 GB, chętnie Crystal Glare i S-Video.

Miło by było jak by była jakaś porządna obudowa - podobno MSI i FS takie mają - magnezowe czy coś takiego.

 

Co o tym sądzicie?

Wszystkie marki dosyć egzotyczne, ale niestety nie stać mnie na malutkiego Asusa :sad:

 

Może warto by było zapoczątkować jakąś dyskusję na forum na temat małych laptopów, wydaje mi się że zainteresowanych jest wielu, a tak mało się o nich mówi. Była już taka próba na głównym forum, ale temat umarł śmiercią naturalną, jednak teraz rynek 12" jest coraz bogatszy i może warto wrócić do rozważań?

 

PS. Jeszcze jedno pytanie natury technicznej - wszystkie te małe laptopy mają dyski 2,5" czy 1,8"? I jak to jest z dostępem do dysku i Ramu? Ponieważ gdybym kupił lapa z 512Mb szybko bym chciał rozbudować do 1GB, ale jak to wygląda? Ile mają slotów itp?

Nigdzie nie mogę tego znaleźć.

 

Pozdrawiam i dzieki za wszelkie odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.mobilworld.pl/produkt/a8jn4p016.php roznica miedzy 13 a 14" jest praktycznie znikoma, dlatego ja bym proponowal kupic to co w linku podalem. Asus, 1GB ramu wiec juz nie musialbyc zwiekszac, C2D, duza ilosc portow laczni z DVI. Cena 3900 z haczkiem. Wg mnie do 4k jest to jedna z lepszych, jesli nie najlepsza propozycja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Fujitsu Siemens Amilo Pro V3205 - obecnie mój faworyt, ma w zasadzie wszystko czego potrzebuję, ale nie jestem przekonany do marki (tak samo jak i w pozostałych przypadkach :lol: )

Witam,

tylko o tym mam kilka informacji od jednego z użytkowników tego lapka

 

cyt.

"1. Chłodenie to heatpipe, zaleznie co robimy i jak szybko nagrzewa sie proc tak czesto wlasncza sie chłodzennie, jeśli gramy ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: włancza</span> sie dosc czesto co jakies 5-7 min, jesli tylko na nim pracujemy, muzyka, ff, internet, itp. to dość rzadko cos na około 10-15min. Co do głośności, hmmm trudno tu oceniac, gdyz kazdy inaczej to widzi :D Jenak nienależy do az tak głośnych, miałem wczesniej fujitsu-siemensa l6820 i tam była prawdziwa suszarka, wiec to oceniam raczej jako ciche.

2 Jezeli laptok jest urzytkowany prawodłowo czyli ma dostep powietrza od spodu to nienagrzewa sie znacznie, o dziwo w miejscu gdzie jest procesor jest zazwyczaj zimny, najbardziej nagrzewa sie w miejsu gdzie zamontowany jest dysk twardy. Z łatością mozemy wyczuć to miejscena obudowie gdyz jest ciepłe ;) Natomiast jesli postaimy go na poscieli to wtedy ładnie sie grzeje ;)

3 Co do wykoniania, jest to laptop raczej ze sedniej pułki, ale zato praktycznie najwyzszy model producenta wiec o wykonanie bym sie niemartwił, niejest to zaden IBM czy Dell. Plastiki jak ich montaz sa raczej na dobrym poziomie, odporne raczej na zarysowanie. Plastiki ładnie sie schodza, sa dopasowane nie widac dużych szap czy jakiejs tam innej "szydery" ;)bJedyne co robiłem to dokrecałem sróbki od dolnych pokryw bo troche miały luzu pozatym wszystko ok, nic nietrzeszczy przy składaniu jak i rozkładaniu.

4 Naped dvd, co tu pisac jak kazde dvd długi czas dostepu do płytki z poczatku jak ja mieli to naped słchac wyraznie, natomiast pozniej zwalnia i cichnie, staje sie niesłyszalny, na szczescie nietrzesie całym laptokiem jak pracuje ;) bo miałem do czynienia z innymi laptokami w którym naped trzasł calym nobem.

5 Matryca smiga w rozdzielczosci 1280x1024 odwzorowanie kolorów na przyzwoitym poziomie, jasnośc tez jest dobra mozemy ja regołowac poprzez kombinacje klawiszy na klawiatórze, ustawic wedlug własnych upodoban, kąty widzenia tez sa dobre według mnie bedzie to jakos około 150-170 stopni z prawej i lewej strony, katy widzenia z góry i dołu sa bardzo małe, niema problemu ogladajac film w kilka osób ze ktoś "niedowidzi :D

6 klawa, wykonanie stoi na wysokim poziomie, skok klawiszy bardzo niski, chodza w miare cicho, nie klekocza nie zacinaja sie, mozna na nich naprawde szybko pisac, pale i nadgarstki niemecza sie zbyt szybko gdyz klawisze chodzą lużno niestawiaja wiekszego oporu.

7 loptop ten niejst jakims mercedesem, ale za te pieniadze byłem naprawde mile zaskoczony, ja wstawiłem 2gb ramu takze maszynka jest naprawde bardzo wydajna byłem testerem microsoftu i maiałem kilka orginalnych wersji visty, RC1 i RC2 takze Beta 2 i smigały bez zajakniecia, pracuje sie na nim bardzo przyjemnie, praktycznie zastapił mi komputer stacjonarny ;)"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi.

Używany raczej nie wchodzi w grę - interesuje mnie f-vat.

Co do tego 14" Asusa - model całkiem ciekawy, znalazłem nawet jeszcze tańszy z gorszą, ale dla mnie wystarczającą konfiguracją.

Rozważę go, ale nadal proszę o info w sprawie 12", gdyż one mnie najbardziej interesują... Cały czas się przychylam w stronę FS, macie może jakieś spostrzeżenia?

I jeszcze raz ponawiam prośbę o info w sprawie dysku - mają 2,5 czy 1,8" w takich malenstwach?

 

EDIT:

Gwoli wyjaśnienia - FS ma rozdzielczość matrycy 1280x800, a nie 1280x1024.

Byłem w MediaMarkt, myślałem że obmacam jakiegoś 12", ale najmniejsze co mieli to 14" i to BenQ :/

A tu znalazłem conieco o Aristo: Notatka

Oraz jego krótka recka: Recka

 

Znalazłem również recenzję MSI S271, którego również biorę pod uwagę. Dwa rdzenie od AMD, jak to się sprawuje? Recka

Edited by meehoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetnie!

 

Gratuluje zakupu przede wszystkim:)

Byłoby super jakbyś wrzucił parę fotek, nie mówiąc już o całej recenzji ;)

Widzę że kupiłeś już całkiem dobrze wyposażony model, mnie będzie stać raczej tylko na najtańszy...

No ale przejdę do pytań:)

Po pierwsze - jak z temperaturą, słyszałem/czytałem że dysk lubi się mocno rozgrzać...

Dalej - jak z hałasem, jak często włącza się wentylator?

Dysk jest 2,5"?

Ewentualnie - czy są jakieś plomby? Myślę tu o rozbudowie ramu, a wiem że do wszystkiego dostać się można jedynie od klawiatury...

 

To na razie tyle, czekam na odzew i pozdrawiam!

 

EDIT

Jeszcze jedno pytanko - jak z matrycą? Kąty, jasność, nie za duża rozdzielczość?

Gwarancja 24 m-ce obowiązuje również dla firm?

Edited by meehoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki,

to do rzeczy

 

1. dysk podczas normalnej pracy 37-45 (na kolanach miałem nawet 55) lapek jest cieply tylko z prawej strony na dole - tam jest dysk :)

2. wentylator włącza sie bardzo rzadko (w czasie 2 godz. przegladania netu włączył się 3 razy na maxa i to na 3-5 sek., na wolnych jeszcze sie nie wlaczyl)

3. dysk to WD1200BEVS 2,5"

4. plomby - wszystko mozna zmienic samemu (jest klapka pod lapkiem hdd,ram,proc - dostep rewelacyjny nie trzeba rozkrecac calego lapka - instrukcja opisuje krok po kroku jak zmienic hdd lub ram - do odkrecenia 4 srubki od spodu)

5. matryca to jeszcze nie wiem, narazie wydaje sie byc ok - model QD12TL011

6. gwarancja - napisane jest ze 24mc i nie ma ograniczen odnośnie firm

 

ps. Jeśli chcesz kupic model z 512 ram, 80GB HDD to dobrze to policz bo dokupienie drugiej kosci to koszt 300 zł a dokładając tyle masz model z 1GB ram i dyskiem 120GB

 

jak znajde troche czasu to napisze wiecej

 

info: znowu zaczynają się problemy z dostepnością V3205 wiec moze FS cos planuje

info2: wyczytalem ze majac nalepke Vista Capable mogę uaktualnić za darmo XP do Visty (fajny prezent)

 

pozdrawiam

contradanza

Edited by contradanza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Dzięki wielkie za informacje.

Laptop zaczyna mi się coraz bardziej podobać ;)

Po przeanalizowaniu cen faktycznie oczywistym jest, że Twój model wychodzi najkorzystniej... bedę więc chyba musiał nieco dozbierać ;P

Cieszy mnie przede wszystkim nieskomplikowana rozbudowa i 2-letnia gwarancja.

 

Chciałem jeszcze zapytać gdzie go kupowałeś?

Obudowa jest cała magnezowa czy tylko obudowa matrycy?

Jak z wielkością i pracą klawiatury?

Może mało istotne, ale jaka jest jakość głośniczków?

Praca napędu optycznego -szybki/wolny, cichy/głośny, producent?

Byłoby super jak byś zamieścił parę fotek (powtarzam się;)) i test SuperPi na próbce 8M.

 

Poza tym nie znalazłem nic o matrycy, której model podałeś. Masz może jakieś info o niej?

 

To chyba na razie tyle, pozdrawiam!

Edited by meehoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

1. kupowalem w www.afgcomputers.pl (zakupy przez internet)

2. tylko obudowa jest magnezowa (ale lapek jest kruczo-czarny a nie jak na zdjeciach w necie w odcieniu zielonego, a elementy srebrne są z połyskiem)

3. klawiatura jest ok, moze strzalki sa troche za male - ale moze to kwesta przyzwyczajenia (ale strzalki sa mniejsze) - klawisze schodza nisko, a dzwiek od uderzenia jest gluchy, bez nadmiernego halasu

4. glosniki sa - narazie tyle jeszcze nic nie odpalalem zeby sprawdzic, musialem przyciszyc bo wydaja mi sie za glosne

5. o napedzie narazie nic nie powiem (przy starcie plyty troche buczy, pozniej juz jest ciszej - ale moj poprzedni - matshita chyba byl troche glosniejszy i wpadal w wibracje - tutaj narazie tego nie zaobserwowalem - model LG GWA-4082N)

6. zdjecia i testy w przyszlym tygodniu

7. matryca - tez nic nie znalazlem - musze sciagnac nowszego everesta bo ten ktorego mam cos pisal ze nie moze wszystkiego sprawdzic (moze sie pomylil)

8. testowalem karte wifi zasieg w mieszkaniu 20m od rutera (znakomity) moze dzialala by dalej ale mam nieduze mieszkanie

9. wkurza mnie brak OSD przy funkcjach specjalnych - w acerze widzilem co jak ustawiam (trzeba bedzie poszukac jakiego softu)

 

resza w przyszlym tygodniu

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo miło :)

 

Faktycznie zauważyłem że w większości sklepów model ten nie jest dostępny, ciekawe co się dzieje? Zmiana modelu czy wyprzedali wszystko? :D

 

Pojawiło się też 12" w wydaniu Gigabyte Gigabyte

Hmm szczerze to nie miałem nigdy do czynienia z laptopami tej firmy, choć płyty główne sobie chwalę. Wie może ktoś coś o tych laptopach? :unsure:

 

EDIT

Gdy tak patrzę na tego Gigabyte'a, to układ portów bardzo mi przypomina ten z FS...

Czy to nie jest jakiś jego brat-bliźniak?

Edited by meehoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy tak patrzę na tego Gigabyte'a, to układ portów bardzo mi przypomina ten z FS...

Czy to nie jest jakiś jego brat-bliźniak?

Pewnie że jest przecież cała seria Amilo i Amilo Pro jest robiona przez ODM, tylko Lifebooki to produkty wytwarzane przez FS. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz jeszcze takie lapki wypuszczone przez jakąś koreańską czy japońską firmę.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na fotki i spostrzeżenia :)

Więc będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość :(

 

Wszystko ładnie tylko mam problem z instalacją WinXP Pro

Jeśli system WinXP Home jest instalowany z płyty producenta to wszystko jest super, natomiast jeśli chcę zainstolawać swojego starego WinXP Pro to po zintegrowaniu sterowników SATA - iaStor.sys z systemem - windows instaluje się niby z obługą ACPI, ale przy pierwszym logowaniu wygry to wala błąd, jak wyłącze obługę ACPI w biose to chodzi ok, ale nie mogę dojść o co chodzi, dlaczego tak się dzieje??? i już nie mam pomysłu jak to rozwiązać, a bardzo mi na tym zależy bo mam zrobioną instalację nienadzorowaną z instalacją wszystkich potrzebnych programów. Może ktoś ma jakiś pomysł - wiem że nie ten dział ale trudno.

 

Co do lapka to troche szczegółów mogę podać:

1. Najbardziej grzeje się dysk HDD

2. Chłodzenie to wielka zaleta tego lapka, praktycznie niesłyszalne (tylko dysku nie chłodzi)

3. Klawiatura jest miękka, szczególnie na środku, ale nie wpływa to na komfort pisania (shifty zdecydowanie za małe, ctrl trochę źle rozmieszczony powinien być na zewnątrz

4. Czujnik pomiaru ilości światła, umiszczony za nisko - w czasie pisania jak ręka znajdzie się za blisko to zmienia jasność

5. DVD bardzo dobra kultura pracy - w porównaniu z matshita to bardzo cichy (CDx16 nagrywa ok. 6min., DVDx8 nagrywa 13 min.)

6. Nic nie skrzypi, wszystko idealnie do siebie pasuje

7. Przycisk do DVD trochę za mały i trzeba go wieczorem szukać

8. Bateria 3 godziny na luzie, bez żadnego oszczędzania

9. Gry - nie gram i nie wiem

10. Lapek lekki, obudowa bardzo sztywna, idealne rozmieszczenie USB - z 3 stron

11. Wyjście TV-out w normie - jakość taka jak na acerze - filmy spoko się ogląda

12. Głośniki - muzyki to nie posłuchamy są ale bardzo słabe - takie nijakie te dzwięki

13. Dalej nie wiem co ten speedfan - jak nacinę to niby coś pokazuje ale różnicy żadnej nie zauważyłem

14. Problemy z instalajć XP Pro - obługa ACPI (ale może się nie znam)

15. mikrofon w obudowie to fajne rozwiązanie - nie trzeba się nad nim nachylać jak ktoś na skype mówi że słabo słyszy

16. wifi smiga az milo zadnnych problemów

17. superpi - 8M - 6.13

 

Jak masz jakieś konkretne pytania to łatwiej mi będzie odpowiedzieć niż wymyślać co jeszcze może być dla Ciebie istotne.

 

Podsumowanie: Jestem zadowolony tylko ten ACPI nie daje mi spokoju

 

EDIT: ACPI już działa, więc jest wszystko tak jak trzeba, musiałem tylko istalować XPPRO z wymuszeniem instalowania ACPI (F5 przy starcie instalacji i wybrać wieloprocesorowy komputer PC z interfejsem ACPI)

 

pozdrawiam

Edited by contradanza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pół roku używam Toshibę Portege M300. Sprzęt bardzo solidnie zrobiony (magnezowa obudowa, zabezpieczenia dysku), niezbyt szybki (Pentium ULV), ale za to ultraprzenośny (małe wymiary i waga) i długo chodzi na baterii (standard 4,5 godz., w trybie oszczędnym ok. 6,5). Idealny dla często podróżujących. Przez jakiś czas miałem też Portege R200. Praktycznie identyczny z M300, ale brak napędu DVD i krótszy czas na baterii, za to jest czytnik linii papilarnych. No i znacznie cieńszy (grubość 9,9 - 19,8 mm czyli tyle co komórki). Typowo biznesowe laptopy, mają komplet wejść i wyjść poza S-VHS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tą R200 używałem przez tydzień razem z M300. Bardzo fajny sprzęcik tyle, że brak napędu cd/dvd i słabiutki głośniczek (tylko jeden więc nie ma stereo, a jakość dźwięku to porażka). Plusem jest czytnik linii papilarnych.

 

Tą R200 używałem przez tydzień razem z M300. Bardzo fajny sprzęcik tyle, że brak napędu cd/dvd i słabiutki głośniczek (tylko jeden więc nie ma stereo, a jakość dźwięku to porażka). Plusem jest czytnik linii papilarnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do ekranu to nie jest zbyt jasny, ale do typowej pracy biurowej czy internetu wystarcza. Ja i tak go jeszcze przyciemniam. Klawisze są mniejsze niż zazwyczaj, z tymi podstawowymi nie ma problemu, ale funkcyjne czy np. tab są na prawdę miniaturowe. Szkoda że producent nie przerzucił wyłącznika gdzieś na górę, byłoby więcej miejsca na klawsze. Laptop jest naprawdę bardzo solidnie wykonany i wyglądem przyciąga uwagę innych (zwłaszcza kobiet :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do ekranu to nie jest zbyt jasny, ale do typowej pracy biurowej czy internetu wystarcza. Ja i tak go jeszcze przyciemniam. Klawisze są mniejsze niż zazwyczaj, z tymi podstawowymi nie ma problemu, ale funkcyjne czy np. tab są na prawdę miniaturowe. Szkoda że producent nie przerzucił wyłącznika gdzieś na górę, byłoby więcej miejsca na klawsze. Laptop jest naprawdę bardzo solidnie wykonany i wyglądem przyciąga uwagę innych (zwłaszcza kobiet :) ).

Mozesz dokladniej opisac jasnosc? Bylbym wdzieczny za jakas fotke.

 

Z ultralekkich jest jeszcze kosmiczny i bezglosny Samsung Q30 http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Samsung-Q30.1223.0.html . Ech ma nawet dysk twardy w technologii flash :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wklejam fotki porównawcze, z lewej FS 15", z prawej toshiba.

Najniższa jasność ekranu (obydwa):

Dołączona grafika

 

Największa jasność ekranu:

Dołączona grafika

 

Jakość zdjęć adekwatna do jakości aparatu :? .

Laptop ma 8 stopni jasności, pierwszy jest stanowczo zbyt ciemny (chyba że komuś bardzo zależy na czasie pracy na baterii). Na 3 stopniu wygodnie pracuje się na dokumentach, przy 5 można oglądać filmy, zdjęcia. Najwyższej jasności praktycznie nie używam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.