Skocz do zawartości
Kaeres

Gf4ti4200 i dx9

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z gf4 przy obsludze funkcji dx9.

Czy funkcje kart zgodnych z dx9 (R9500/9700) moze obsluzyc ti4200 ?

Czy sa takie funkcje w dx9 ktorych wogole nie odpali sie na ti4200 czy beda one po prostu w gorszej jakosci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale GF 4 4x00 bedzie obsługiwał niektóre efekty z DX9 (zwłaszcza pixel i vertex shadery 2.0) ale bedzie wszytko strasznie wolno chodziło a to ze względu na to że karty te będą je osługiwać tak jakby softwerowo (w kilku przejściach). Karty ati r8500 i r9000 powinny sobie lebiej radzić w środowisku DX9 a to ze wzgledu na to że są zgodne z DX8.1.

 

P.S. Zainstaluj to zobaczysz :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem, (a nie jest to wiele) na temat dx9 to glownie wnosi ono rozwiniecie pixel i vertex shaderow. sadze, ze grafika na gf4 bedzie troche zubozona, ale nia wiele. Z drugiej strony dx9 obsluguje wiecej polecen, ktore starsza architektura mozliwe, ze bedzie musiala wykonywac w kilku cyklach, zeby wytworzyc porzadane efekty, co spowolniloby znacznie wydajnosc.

Z trzeciej strony byloby to bez sensu i raczej obciete beda efekty. Moim zdaniem. A na ile to we wtorek 3dmark Ci wyjasni, jak puscisz te dwa testy, ktore pojda na gf4ti ( na mx-ach tylko 1 )

 

Pieklo: ubiegles mnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem zainstalowany dx9 i wszystko chodzilo wolniej, dlatego wrocilem spowrotem do 8.1

a u mnie bez roznicy. na jakims forum pisali, ze "lepiej gry chodza". ale to dupne forum bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem zainstalowany dx9 i wszystko chodzilo wolniej, dlatego wrocilem spowrotem do 8.1

a u mnie bez roznicy. na jakims forum pisali, ze "lepiej gry chodza". ale to <font color="#FF0000">[ciach!]</font> forum bylo.

a jak sprawa ma się do kart ati r8500-9000 dużo daje ten dx9 dla tych kart :?: :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale GF 4 4x00 bedzie obsługiwał niektóre efekty z DX9 (zwłaszcza pixel i vertex shadery 2.0) ale bedzie wszytko strasznie wolno chodziło a to ze względu na to że karty te będą je osługiwać tak jakby softwerowo (w kilku przejściach). Karty ati r8500 i r9000 powinny sobie lebiej radzić w środowisku DX9 a to ze wzgledu na to że są zgodne z DX8.1.

 

Prosze cie, podaj mi zrodlo tych swoich rewelacji... :lol: Szczegolnie przypadl mi do gustu argument, ze 8500/9000 beda lepiej radzic sobie w srodowisku DX9 bo obsluguja DX 8.1. Czyli wg ciebie gf4Ti nie oblsuguje w pelni DX8.1?! Ciekawe 8O  

 

Dobra rada- nie jestes czegos pewien to nie zabieraj glosu. Moze kogos wprowadzic w blad lub sie osmieszyc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie nie chodzi mi o reakcje tego gf na dx9 tylko o gry (tudziez 3dmark2003) wykorzystujace efekty zawarte w dx9.

Wiem, ze narazie takich gier nie ma ale program juz tuz tuz.

To, ze zainstalowalem dx9 nic nie zmienilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj Kareas.....i ty myślisz, że twoje 4TI będzie obsługiwało sprzetowo DX 9.0? :D Człowieku- tutaj chodzi o kompatybilność programową, np. 1MB karta też jest zgodna z DX 9.0 :)

A co do obsługi efektów- Radeon 8500/9100 wyprzedza 4TI niepodważalnie. Przypomina mi się konflikt Vodoo 3 vs TNT 2 ....wiadomo, kto kogo naklepał ;)

A na dzisiaj najwięcej efektów obsługuje najnowsza karta....Tridenta..serio. To samo co FX + to, co ma R 9700 + pare bajerów od SIS Xabre m.in. cieniowanie pikseli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie R9500/9700 sprzetowo beda wspomagac dx9.

Mi chodzi jedynie o to czy bedzie spadek jakosci, spadek wydajnosci czy wogole sie niektore efekty nie odpala np. w 3dmarku2003 (nie ma zadnych gier na dx9 wiec nie moge przytoczyc innego przykladu).

Slayer - jakie efekty ma R8500 ktorych nie ma gf4ti4200 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A choćby i Tru Form :P Nie zagłębiałem sie dawno w to, ale choćby Anizo w R 200 jest leprze niż w FX :)

 

PS- co do Tru Form- Half Life po prostu gniecie tym efektem, szczególnie w Blue Shift- ten potwór na końcu- okrąglutkie macki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, co daje Ci to truform ?

Wiesz wogole co to jest ?

 

Czy bedzie wystepowalo cos takiego jak na 3dmark2001 na kartach bez obslugi pixel shadera - o to mi chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh, faktycznie wychodzi z tego kolejna wojna.

Czyli trzeba poczekac na 3dmarka i posprawdzac jak to sie bedzie przedstawialo.

Pozdro :D

To ja wolę już czekać na Duke - przynajmniej grać się da :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi jedynie o to czy bedzie spadek jakosci, spadek wydajnosci czy wogole sie niektore efekty nie odpala np. w 3dmarku2003 (nie ma zadnych gier na dx9 wiec nie moge przytoczyc innego przykladu).

Wyprzedzasz historię :P poczekaj na nowego Marka i przekonaj się sam, na razie nikt tu nie udzieli Ci obiektywnej odpowiedzi, chyba że są tu jacyś jasnowidze :wink: . Trzeba się przekonać o tym empirycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale GF 4 4x00 bedzie obsługiwał niektóre efekty z DX9 (zwłaszcza pixel i vertex shadery 2.0) ale bedzie wszytko strasznie wolno chodziło a to ze względu na to że karty te będą je osługiwać tak jakby softwerowo (w kilku przejściach). Karty ati r8500 i r9000 powinny sobie lebiej radzić w środowisku DX9 a to ze wzgledu na to że są zgodne z DX8.1.

 

Prosze cie, podaj mi zrodlo tych swoich rewelacji... :lol: Szczegolnie przypadl mi do gustu argument, ze 8500/9000 beda lepiej radzic sobie w srodowisku DX9 bo obsluguja DX 8.1. Czyli wg ciebie gf4Ti nie oblsuguje w pelni DX8.1?! Ciekawe 8O 

 

Dobra rada- nie jestes czegos pewien to nie zabieraj glosu. Moze kogos wprowadzic w blad lub sie osmieszyc...

Już ci udowadniam:

1. gf 4 jest w pełni zgody z DX8 nie 8.1 jak ty to napisałeś

2. dx9 musi być kompatybilny do tyłu czyli ma zawarte efekty z dx8 i 8.1 a gdy zaczną wychodzić gry pod dx9 w tedy w tych grach będo też zawarte efekty z pixel shadera 8.1 i gdy gf 4 będzie musiał obrabiać w kilku przejściach pixel shadery w ver. 1.4 i 2.0 (co bardzo spowalnia) radeon bedzie musiał obrabiać efekty w kilku przejściach tylko pixel shadera 2.0.

3. W gierkach pod DX9 teoretycznie (nie jestem pewien) bedzie przeważał nad gf 4 ti4200

radeon ale 8500, 9000 jest za słaby.

 

P.S. Dobra rada- nie jestes czegos pewien to nie zabieraj glosu. Moze kogos wprowadzic w blad lub sie osmieszyc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już ci udowadniam:

1. gf 4 jest w pełni zgody z DX8 nie 8.1 jak ty to napisałeś 

(...)P.S. Dobra rada- nie jestes czegos pewien to nie zabieraj glosu. Moze kogos wprowadzic w blad lub sie osmieszyc...

Tak to poważny powód, zwłaszcza że DX 8.1 od 8.0 różni się tym że poprawiono TYLKO część odpowiedzialna za kontrolery gier chyba DirectPlay się to nazywa (joye, pady, ect) więc z grafiką nie ma to nic wspólnego ale skoro twierdzisz że GF4Ti nie jest z tym kompatybilny hmm, może racja :lol: .

A rada dobra dla wszystkich także dla Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz kilka słów od psychologa-maniaka komuterów:

 

Róźnice DX 8.0 a 8.1:

 

Pixel Shader 1.1 VS 1.4

Rejestry tekstur: 4 VS 6

 

TO JEST PANOWIE RZETELNA WIEDZA. NIKT NIKOGO NIE OŚMIESZA. TO SĄ FAKTY.

A o Pixel Shaderze i Rejestrach tekstur można przeczytać choćby w... Top Secrecie! :)

 

Pozdrawiam wszystkich. Pociesza mnie fakt, że programiści gier ledwo zaczęli bawić się DX8.1. Spoko. Gry na DX9 będą może za rok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pier***enie, że skoro GeForce4 nie obsługuje DX8.1, tylko 8.0, to będzie się mulić w grach na DX9 jest takim samym idiotyzmem jak mówienie, że dyski obsługujące ATA133 są zaj**iście szybsze od tych na ATA100! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ja coś mówiłem że r8500 przyśpieszy o jakieś 500% :? chodzi mi oto że r8500 w gierkach pod dx9 bedzie dorównywał a czasem przewyszszał (niewiele) gf 4 ti 4200.

 

Tak to poważny powód, zwłaszcza że DX 8.1 od 8.0 różni się tym że poprawiono TYLKO część odpowiedzialna za kontrolery gier chyba DirectPlay się to nazywa (joye, pady, ect) więc z grafiką nie ma to nic wspólnego ale skoro twierdzisz że GF4Ti nie jest z tym kompatybilny hmm, może racja :lol:

to oczym ty mówisz zmnieniono w DX8.2, gf 4 obsługuje pixel shadery 1.4 ale robi to owiele wolniej niż radeon tzw. w kilku przejściach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gry na DX9 będą może za rok...

Nie doceniasz developerow gier :wink: Pierwsza gra wykorzystujaca w pelni DX9 JUZ wyszla, dokladnie 4 lutego trafila na polki sklepowe za duza kaluza :P :P :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...