Skocz do zawartości
JejoX

Jak Jest W Końcu Z Tą Gwarancją?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam sie nad zaspokojeniem moich potrzeb finansowych(ucze sie na exam z marketingu i mi odwala :lol2: ) poprzez sprzedaz sprzętu komputerowego będącego na gwarancji.Chodzi tu dokładnie o zasilacz który został kupiony u Zenfista i który został wymieniony na nowy po wcześniejszej reklamacji.Chodzi o Tagana380UO1(strasznie pechowe dla mnie były te zasilacze-2 razy reklamowałem aż w końcu kupiłem Seasonica :D )

 

Wysłałem w tej sprawie e-mial do Zenfista którego treść przedstawiała sie mniej-więcej tak:

 

"Witam,

 

Posiadałem zasilacz Tagan380uo1 który został zakupiony przeze mnie ok roku temu w waszym sklepie. Zasilacz zareklamowałem i otrzymałem nowy w ramach gwarancji. Wcześniej jednak zaopatrzyłem sie w nowy zasilacz i tego nowego Tagana chciałbym sprzedać. Problem w tym, że posiadam fakturę, na której widnieje czarno na białym ze zasilacz został zakupiony przeze mnie rok temu a nie posiadam dowodu potwierdzającego ze ten zasilacz jest nowy i posiada 3 lata gwarancji a nie 2 jak mogłoby wynikać z faORT: ORT: ORT: ktury. Czy jeśli sprzedam komuś ten nowy który otrzymałem na warunkach gwarancji to czy ten ktoś może dostać ode mnie gwarancje(faktura) którą ja posiadam i bez problemow może korzystać z gwarancji przez 3 lata?? Czy możecie przesłać mi jakiś dowód potwierdzający ze ten zasilacz nie leży u mnie w szafce od roku tylko jest nowym sprzętem??"

 

Odpowiedz otrzymałem niezwykle wyczerpującą :wink: :

 

"Witam!

 

Gwarancję na zakupiony towar w naszej firmię

otrzymał pan i reklamacje na ten sprzęt

możemy zrealizować tylko panu nikomu innemu."

 

Radosław Zygadło

 

Bardzo ciekawe bo jak rozmawiałem z kims innym z zenfista to mi powiedzieli ze bez problemow moge komuś odsprzedac bo to producent wymienia i ponosi koszty wymiany a nie Oni.A faktura nie jest chyba jak "gwarancja imienna"-czy jest?? :rolleyes:

 

Juz sam nie wiem co mam zrobić.

Edytowane przez JejoX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zenfist - Warunki gwarancji

 

Punkt 13:

Prawa gwarancyjne posiada wyłącznie bezpośredni nabywca sprzętu. Dalsze zbycie sprzętu nie powoduje przeniesienia praw gwarancyjnych na kolejnego nabywcę.

Taka prawda, że u Zenfista gwara jest przypisana do właściciela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zenfist swoje warunki gwarancji może sobie w d...ę wsadzić. Nadrzędna jest ustawa a gwarancja udzielana jest na produkt. Przy reklamacji wystarczy powołać się na ustawę i w zgodzie z nią sklep musi realizować reklamację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zenfist swoje warunki gwarancji może sobie w d...ę wsadzić. Nadrzędna jest ustawa a gwarancja udzielana jest na produkt. Przy reklamacji wystarczy powołać się na ustawę i w zgodzie z nią sklep musi realizować reklamację.

Dokladnie... Zenfist nie ladne zagranie :-|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zenfist swoje warunki gwarancji może sobie w d...ę wsadzić. Nadrzędna jest ustawa a gwarancja udzielana jest na produkt. Przy reklamacji wystarczy powołać się na ustawę i w zgodzie z nią sklep musi realizować reklamację.

 

Wiadomo ze na produkt, ale gdzie pisze ze sprzedawca nie może zastrzec sobie że gwarancja nie może przejść na inną osobę??

 

Jedynym wyjściem z tej sytuacji byłoba chyba sprzedaz a nastepnie jesli zasilacz sie komuś zepsuje to ja bym musiał go wysyłac do Zenfista.Ale oczywiście to nie wchodzi w grę-bez przesady!!!

Edytowane przez JejoX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze na produkt, ale gdzie pisze ze sprzedawca nie może zastrzec sobie że gwarancja nie może przejść na inną osobę??

warunki gwarancji są ustalone ustawą i nie można jej przypisywać do danej osoby... jak już wcześniej wspomniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warunki gwarancji są ustalone ustawą i nie można jej przypisywać do danej osoby... jak już wcześniej wspomniałem.

 

Staram się odnaleźć ten art. mówiący o tym, że „sprzedawca nie może zastrzec sobie, że gwarancja jest imienna i nie można jej przenieść na inną osobę”, ale nie mogę odnaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze na produkt, ale gdzie pisze ze sprzedawca nie może zastrzec sobie że gwarancja nie może przejść na inną osobę??

 

Jedynym wyjściem z tej sytuacji byłoba chyba sprzedaz a nastepnie jesli zasilacz sie komuś zepsuje to ja bym musiał go wysyłac do Zenfista.Ale oczywiście to nie wchodzi w grę-bez przesady!!!

Przecież to kompletna bzdura, co jeśli nie będziesz w stanie osobiście złożyć reklamacji i poprosisz np. kolegę… Inaczej jeszcze, kupisz na prezent kuzynowi i co odmówią :lol2: absurd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Staram się odnaleźć ten art. mówiący o tym, że „sprzedawca nie może zastrzec sobie, że gwarancja jest imienna i nie można jej przenieść na inną osobę”, ale nie mogę odnaleźć.

Czegoś takiego nie znajdziesz. Żadna z ustaw nie reguluje takich drobiazgów. Zapewniam Cię, że każdy sąd polubowny nakaże im naprawę. Ot cwaniacki wybieg ze strony sklepu

 

 

 

 

 

 

Poczytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zenfist spoko gość, sklep również ale ze względu na to nie kupię tam czegokolwiek....

Ja również sie z tym zgadzam. Ogólnie bardzo dobrze dbają o klienta, maja wiedzę i profesjonalnie podejście. Gdyby tylko wymazali nieszczęsny punkt 13 z warunków gwarancji to by było idealnie.

 

Czegoś takiego nie znajdziesz. Żadna z ustaw nie reguluje takich drobiazgów. Zapewniam Cię, że każdy sąd polubowny nakaże im naprawę. Ot cwaniacki wybieg ze strony sklepu

Poczytaj

A ja jestem pewien ze cos takiego jest, bo jest to dość istotna sprawa i nieuregulowanie tego może powodowac wiele problemów i nieścisłości w interpretacji pozostałych art.

 

W życiu bym nie ciągał nikogo po sądach w sprawie takich dupereli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również sie z tym zgadzam. Ogólnie bardzo dobrze dbają o klienta, maja wiedzę i profesjonalnie podejście. Gdyby tylko wymazali nieszczęsny punkt 13 z warunków gwarancji to by było idealnie.

W kwestii prawa jestem noga ale opieram się na tym co piszę w tym bzdurnym regulaminie. Przecież to się w głowie nie mieści...

 

:lol:

 

Tu kolejny punkt jak daleko jesteśmy w stosunku od innych krajów...

 

Co by było jak by sklepy tak jak np. w USA musiały przyjmować zakupiony towar z naklejką "bo zupa była za słona" i oddawać całość kasy a potem sprzedawać po cenie czasem dużo mniejszej niż normalnie?

 

Tutaj dla każdego liczy się kasa, kasa i jeszcze raz ta [ciach!]a kasa i [ciach!]a polska mentalność. Zenfist dobrze przewidział że jeśli kupujesz zasilacz do jakiejś tam konfiguracji i gwarancja jest na powiedzmy te 36 miesięcy to jest możliwość że nabywca x i y będzie musiał po jakimś czasie sprzedać zasilacz. W razie awarii Zenfist umywa rączki...

 

Ciekaw jestem słów Zenfista.

Edytowane przez Soker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem słów Zenfista.

Nie ty jeden.Właśnie stoje przed kupnem następnego zasilacza, być może u zenfista bo trudno znaleźć aktualnie sklep gdzie wyjdzie taniej z przesyłką (w Gdańsku nie znalazłem sklepu gdzie by seasonici sprzedawali, poza kompuszrotem ale tam kosmos ceny, S12 330 za 220zł) i się zastanawiam czy by nie dołożyć pare PLN i kupić gdzie indziej lepiej (już nie wspominając złych wspomnień z zakupu tam mojego obecnego PSU) :?

 

Edit:

Przy okazji, stykał się ktoś z was z takim oto sklepem -> http://sklep.komputerowy.pl/ ? Dobrą cene na S12 380W mają, 205zł wersja OEM.

Edytowane przez hary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem pewien ze cos takiego jest, bo jest to dość istotna sprawa i nieuregulowanie tego może powodowac wiele problemów i nieścisłości w interpretacji pozostałych art.

A właśnie, że ustawa tego nie reguluje.

W odróżnieniu od uprzednio obowiązujących w tej materii przepisów, ustawa nie przewiduje nałożenia na gwaranta żadnych minimalnych wymagań dotyczących załatwiania reklamacji z tego tytułu. Należy podkreślić, że ( podobnie jak poprzednio) udzielenie gwarancji jakości na towar nie jest obligatoryjne.

Termin gwarancji oraz inne uprawnienia nabywcy mogą być swobodnie (nie oznacza to, że dowolnie) – kształtowane przez gwaranta, w granicach swobody umów (art. 353 k.c.), z uwzględnieniem przepisów o niedozwolonych klauzulach umownych (art. 385 i n. k.c.).

Oczywiście narzuca się pytanie, jak swobodnie można kształtować gwarancję...? Jak widać pewna swoboda jest...

źródło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, że ustawa tego nie reguluje.

Oczywiście narzuca się pytanie, jak swobodnie można kształtować gwarancję...? Jak widać pewna swoboda jest...

źródło

 

No to mnie zestrzeliłeś :sad: Czyli koniec rozkminy.Zasilacz bedzie dalej leżał w szafce albo to ja przejme obowiązki jako tzw. "pośrednik gwaranta" i go sprzedam.Tylko czy ja bede pamiętał za przykładowe 2 lata ze cos sprzedawałem :wink: Bardzo bym chciał jednak aby ktos od Zenfista zechciał wytłumaczyc ,dlaczego prowadza taka polityke zachowawczą skoro to producent wymienia sprzet na nowy i Oni nie ponoszą praktycznie zadnych kosztow z tytułu wymiany sprzętu na nowy.

Edytowane przez JejoX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak przyjdzie to może nie, ale jak wyśle to gorzej, bo adres zwrotny na swoje nazwisko przecierz bedzie musial dać.

 

1)Wpierw ta osoba musiałaby zarejestrować sie na stronce Zenfista

 

2)Wypełnić zgłoszenie RMA(reklamacji), w którym podając własne dane wzbudziłaby podejrzenia wynikajace z tego ze w bazie danych niemieliby nikogo takiego kupujacego kiedykolwiek u nich zasilacz Tagan380Uo1 a co za tym idzie, „Co On/Ona madafaka chce reklamować??" Po każdym serwisie lub wymianie sprzetu na nowy jest to chyba odnotowywane aby nie było poźniej problemów z okresem gwarancji- z tąd teza o bazie danych.

 

 

2')Wypełnic zgłoszenie RMA w którym podałaby moje dane osobiste i zasilacz przyszedł by do mnie a ja musiałbym temu komus go wysyłać. :mur:

 

P.S. Robie postepy.Zrobiłem Taganikowi juz zdjęcia :wink: .

Edytowane przez JejoX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, a jak ktos od czasow zakupu zmienil adres zamiszkania i mieszka u kochanki, babci albo w hotelu? litosci <_<

 

Adres zamieszkania można zmienić, ale nazwiska się nie zmienia tak często :lol2: A ja bym nie chciał żeby ktokolwiek kiedykolwiek pod czymkolwiek podpisywał się moim imieniem i nazwiskiem.Capito?? :huh:

 

P.S Chociaz,jak bym zmienił nazwisko to bym bez problemów go sprzedał-hmm :lol2:

 

W poniedziałek wystawiam hama na allegro.End of Story :D

Edytowane przez JejoX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym nie chciał żeby ktokolwiek kiedykolwiek pod czymkolwiek podpisywał się moim imieniem i nazwiskiem.

No i pozatym jakby podpisał się twoim nazwiskiem to kurier czt tam listonosz miałby prawo nie wydać mu tej paczki, w zasadzie właśnie oni mają obowiązek weryfikacji komu dostarczają paczke, ale że mało kiedy to się zdaża to już inna historia (tzn. jak zostawi awizo i pozniej bedziesz chcial odebrac na poczcie czy gdzies to już napewno nie wydadzą) ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i pozatym jakby podpisał się twoim nazwiskiem to kurier czt tam listonosz miałby prawo nie wydać mu tej paczki, w zasadzie właśnie oni mają obowiązek weryfikacji komu dostarczają paczke, ale że mało kiedy to się zdaża to już inna historia (tzn. jak zostawi awizo i pozniej bedziesz chcial odebrac na poczcie czy gdzies to już napewno nie wydadzą) ;]

Bardzo trafne spostrzeżenie.Czyli całkowicie odpada mozliwośc posługiwania sie moim skromnym nazwiskiem :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawde zastanawiajace, ze taka zdawaloby sie pewna firma stosuje takie praktyki :/ Sami sobie szkodza, bo nie dosc,ze nie maja prawa nie przyjac gwarancji jesli ktos dostarcza sprzet z faktura, to tylko klientow traca taka bzdurnym wymogiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JejoX - dzięki za sygnał. Co prawda nie zajmuję sie serwisem jednak ta sprawa wymaga mojej interwencji. Sprawa z Radkiem załatwiona. Sporny punkt nie znajduje się już w warunkach gwarancji. Bez problemu nowy nabywca może korzystać z 3-letniej gwarancji na ten zasilacz. Wystarczy abyś wraz z zasilaczem dołączył mu kopię dowodu zakupu. To wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JejoX - dzięki za sygnał. Co prawda nie zajmuję sie serwisem jednak ta sprawa wymaga mojej interwencji. Sprawa z Radkiem załatwiona. Sporny punkt nie znajduje się już w warunkach gwarancji. Bez problemu nowy nabywca może korzystać z 3-letniej gwarancji na ten zasilacz. Wystarczy abyś wraz z zasilaczem dołączył mu kopię dowodu zakupu. To wystarczy.

Tak jak mówiłem, spoko gość, spoko sklep. Tylko czemu Zenfist takie coś jednak się przytrafiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...