Skibi Opublikowano 8 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2007 (edytowane) Do łańcucha dobrze używać łączonych ogniwek np SRAMa. Zapina się to palcami ( rozpina też ) łatwo łańcuch zdjąć do czyszczenia i z wytrzymałością nie ma problemu Edytowane 8 Lipca 2007 przez Skibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helm Opublikowano 9 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2007 (edytowane) Witam, Zastanawiam się nad zakupem smaru do łancucha. Wiem że "MARATON" ,FL Cross Country. Rohloff to głownie polecane smary, jednak w opisie mają napisane że są przeznaczone do hardcorowych warunkow - deszcz, błoto itd. Warto je kupować, skoro 98% jazdy jezdze w suchych warunkach - głownie asfalt i zwir/piasek.. ? Te 2% to niespodziewany deszcz Zobaczylem oferte FL i mają np. Teflon Plus do suchej i pylistej nawierzchni, Krytech, Pro Road do zmiennych warunkow pogodowych... Edytowane 9 Lipca 2007 przez Helm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skibi Opublikowano 10 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2007 (edytowane) Cross Country jest bardzo uniwersalny. Używany przez zawodników do każdych warunków. Bardzo dobrym uniwersalnym smarem jest również Pedros Wax. Smary na "trudne" warunki są trudniej wypłukiwane i to właściwie jedyna istotna różnica. Edytowane 10 Lipca 2007 przez Skibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 10 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2007 :cry: Jako, że ostatnio niemal nie straciłem życia pod kołami samochodu, czas zakupić kask. Poloceno mi Trek Vapor 3, http://www.trekbike.co.uk/acatalog/trek_va...sport_2006.html Czy znajdzie się coś lepszego w cenie do 140 zł?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 10 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2007 :cry: Jako, że ostatnio niemal nie straciłem życia pod kołami samochodu, czas zakupić kask. Poloceno mi Trek Vapor 3, http://www.trekbike.co.uk/acatalog/trek_va...sport_2006.html Czy znajdzie się coś lepszego w cenie do 140 zł?? TREK raczej nie firmowałby swoim logiem jakiejś tandety. Czy lepsze to nie wiem (porównawczych crash testów nie robiłem) ale masz tańsze AUTHOR: BASIC i REFLEX które też wiele osób chwali. REFLEX lepiej wentylowany, BASIC sałaba wentylacja, najtańszy jaki opłaca sie brać, no może jeszcze te tanie KELLY'S ale też słabo wentylowane. Jak będziesz szukał na żywca to polecam dokładnei sprawdzić regulacje (czy na kółku nie przeskakują ząbki pasków) i zobaczyć czy mają siateczke w przednich otworkach (muchy/robale i gałązki nie wpadają) B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skibi Opublikowano 10 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2007 Na allegro można upolować bardzo dobry kask Specialized Chamonix ok 110 zł. Polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 10 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2007 Na allegro można upolować bardzo dobry kask Specialized Chamonix ok 110 zł. Polecam.A ja nie :P robiłem w zeszłym roku rozeznanie i Spec ma słabe wkładki/gąbki w środku - praktycznie tylko nad czołem, dla mnie niewygodne. Juz lepsze ma Cratoni - wiem bo mam. :razz: Spec to ma fajne buty - IMO tylko, tez wiem bo mam. :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro87 Opublikowano 10 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2007 Co sądzicie o korbie Ritchey WCS ? W miejscowym sklepie jest nówka, a nawet nie znam jej katalogowej ceny, na allegro tylko używka i to jedna, przestali je produkować ? Ogólnie lepsza niż LX z 2006 ? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 11 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2007 Wiesz co - mi trudno powiedzieć, ale patrząc z ekonomicznego punktu widzenia tu kupijesz samą korbę, musisz mieć (lub kupić) suport; mocowanie Octalink = słabe łożyska (IMO) - powiedz jaka cena u Ciebie w sklepie za nówkę, bo jak taka jak podaje sprzedający to IMO szkoda ZEN. Jak jeżdzisz XC/maratony to za ~1/2 ceny kupujesz XT (ma HollowTecha II = sztywna oś/suport w komplecie/w miarę mocne łożyska) i waga podobna (pamiętaj że te 865 gram to razem z suportem/osią) Jak jeździsz coś cięższego to za taka samą kasę (jaką przytacza ten kolo z alledrogo.pl) kupujesz SAINT'a = pancerna korba i gwiżdzesz na wszytko. I co najważniejsze masz wszytko na gwarancji. Takie jest moje zdanie :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skibi Opublikowano 11 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2007 Gąbki zostały mocno poprawione. Fakt kask wymaga dobrego doboru rozmiaru. Gąbki są nad czołem i na szczycie głowy. ale nie może być za bardzo inaczej bo ten kask ma opaskę na głowę dopasowującą ( taki stelażyk do którego jest przyczepiona skorupa ). duzym plusem jest otwór wentylacyjny pod daszkiem :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro87 Opublikowano 11 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2007 (edytowane) Pomyłka, to nie WCS a Pro. Cena to 250zł. Warto ? Czy kupić LX'a 2006? Edytowane 11 Lipca 2007 przez Jaro87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yearman Opublikowano 13 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2007 Witam...chce sobie sprawic rower....za bardzo nie wiem na co sie zdecydowac...jestem po prostu zielony. budzet ok. 800 do uzytku codziennego czyli szosa i wertepy-pełna amatorka... co radzilibyscie kupic mozliwie dobra jakosc przy niskiej cenie. waga 73 wzrost 180 (jaki rozmiar).Kupowac na allegro czy raczej w sklepach i na co zdecydowanie zwrocic uwage i czego sie wystrzegac. widzialem podobne pytanie w tym watku i polecano rower MERIDA KALAHARI-mozna wiedziec dlaczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skibi Opublikowano 13 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2007 O pełnej amortyzacji zapomnij. Szajs i tyle. Za tą cenę podstawowy model ze słabym amortyzatorem przednim to max co wyciągniesz. Chcesz coś lepszego szukaj wśród używek na allegro, ale i tak będzie trudno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnny00 Opublikowano 13 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2007 ja juz od 2 tygodni zapierdzielam aby zakupic sobie nowa maszynke do mielenia lasu :D co byscie poradzili do 1300 zl z XC? myslalem nad unibike evolution ale sam juz nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neo_x Opublikowano 13 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2007 Witam...chce sobie sprawic rower....za bardzo nie wiem na co sie zdecydowac...jestem po prostu zielony. budzet ok. 800 do uzytku codziennego czyli szosa i wertepy-pełna amatorka... co radzilibyscie kupic mozliwie dobra jakosc przy niskiej cenie. waga 73 wzrost 180 (jaki rozmiar).Kupowac na allegro czy raczej w sklepach i na co zdecydowanie zwrocic uwage i czego sie wystrzegac. widzialem podobne pytanie w tym watku i polecano rower MERIDA KALAHARI-mozna wiedziec dlaczego. Szukaj uzywek na allegro.. w takiej cenie mozna jeszcze cos dorwac sensownego... nic nowego nie oplaca sie kupowac. ja juz od 2 tygodni zapierdzielam aby zakupic sobie nowa maszynke do mielenia lasu :D co byscie poradzili do 1300 zl z XC? myslalem nad unibike evolution ale sam juz nie wiem...Jak napisales... unibike evo... chyba ze jeszcze uda Ci sie dorwac zeszlorocznego krossa a2, a4 w co watpie ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rowerzysta Opublikowano 15 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2007 Witam, jestem tu nowy. Prosiłbym Was o wytłumaczenie mi co oznaczają na mojej obręczy cyferki 559x21? I druga kwestia: jak się mierzy długość szprychy, tzn odkąd dokąd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 15 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2007 Pomyłka, to nie WCS a Pro. Cena to 250zł. Warto ? Czy kupić LX'a 2006? IMO to zalezy - jeżeli na tego Ritchey'a pasują blaty od Shimano (jak sie wyrobią ząbki, będzie można dokupić nowe) i jeżeli masz sprawny suport (nie masz zamiaru wymianiac w najbliższym czasie) na Octalinka to mozna spróbować - ja nie znam nikogo na MTB z taka korbą więc nie powiem jak sie działa po dłuższym użytkowaniu. Natomiast jeżeli masz zamiar w najbliższym czasie wymieniać/kupić suport i/lub na tego Ritchey'a nie pasują blaty innych producentów to IMO daj sobie na wstrzymanie = masz mało kasy kup zwykłą Deorkę, masz więcej ZEN lub planujesz wymianę suportu łykaj LX. Witam, jestem tu nowy. Prosiłbym Was o wytłumaczenie mi co oznaczają na mojej obręczy cyferki 559x21? I druga kwestia: jak się mierzy długość szprychy, tzn odkąd dokąd? primo 559 - to rozmiar/średnica obręczy w mm (czyli 26") 21 - to szerokość obręczy czyli przy obręczy 559x21 możesz stosować opony w rozmiarach ETRTO od 35-559 do 50-559 (tak wynika z TEJ tabelki) czyli od około 26 x 1.35 do około 26 x 2.00/2.10 (tak wynika z TEJ tabelki) secundo długość szprychy mierzy się od srodka główki (tej na zagięciu szprychy) do końca gwintu (tam gdzie nakładasz nypel) T______________________________________~~~~ :rolleyes: to jest szprycha (te falki to gwint, a duże T to zgięcie i główka) :P |<----------------------------------------------------------------->| :razz: to jest długość szprychy Jak coś to na tej stronie jest program do wyliczania długości szprych w zależności od zaplotu - nie sprawdzałem w praktyce czy dobrze liczy :razz: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rowerzysta Opublikowano 15 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2007 (edytowane) O człowieku dzięki za pomoc. Wytłumaczyłeś mi to jak nie wiem co. I jeszcze kolejna sprawa: mówi się, że w tylnym kole do zaplotu 3-krzyżowego używa się dwóch różnych długości szprych. I teraz niech ktoś napisze, czy jedna szprycha od drugiej w tylnym kole ZAWSZE różni się 2-oma milimetrami, czy też różnica ta jest większa? Proszę jeszcze mi doradzić w sprawie zakupu opon, ponieważ znalazłem na Allegro opony SCHWALBE (razem z dętkami), tylko że natrafiłem na dwa modele i proszę mi napisać czym one się różnią między sobą. Są to modele KING JIM (jedna opona wraz z dętką kosztuje 35 zł) oraz SPACE (jedna opona wraz z dętką 29 zł). Który model lepiej wybrać? Co mi polecacie? Czy w ogóle te dętki i opony nadadzą się do obręczy DIN ETRTO 559x21: (?) MODEL SPACE: http://allegro.pl/item212603271_najtaniej_...ka_gratis_.html MODEL KING JIM: http://allegro.pl/item211881540_schwalbe_k..._70_taniej.html Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 15 Lipca 2007 przez Rowerzysta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 15 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2007 ad 1 - aż taki kozak nie jestem :razz: sam nie zaplatam bo nie mam centrownicy, a bez niej łatwo zbyt mocno ponaciągać szprychy i będą strzelać (dosłownie) w czasie jazdy - czyli nie powiem czy 2 mm czy więcej/mniej ad 2 - przecież te oponki mają zbyt szeroki kołnierz do Twoich obręczy - mogą się zsuwać/wyłazić w czasie jazdy, a jak przyszczypiesz obręczą to najpewniej rozerwiesz i opona do kosza :rolleyes: poza tym takie szerokie opony to tylko na piach bo już nawet na szutrze duże opory toczenia, nie mówiąc o asfalcie - napisz jaki styl jazdy to łatwiej coś zaproponować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rowerzysta Opublikowano 15 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2007 (edytowane) Asfalt przede wszystkim i drogi polne. Co proponujesz? http://allegro.pl/item214203035_nowa_opona...rna_tanio_.html Taka może być? http://allegro.pl/item214207224_nowa_opona...er_26x1_95.html Albo taka. Która lepsza? Edytowane 16 Lipca 2007 przez Rowerzysta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 16 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2007 Jeżeli asfalt to większość trasy, a drogi ubite (nie sypki piasek) to ten Author może się sprawdzić - zerknij tu tam pisałem o SemiSlickach (o Kobrze jakoś mało słyszałem). Natomiast jeżeli ten piach jest lekko sypki to może Continental EXPLORER - wersja PRO jest wytrzymała więc myślę, że ta podstawowa wersja po ~ 40PLN nie powinna się dużo szybciej ścierać na asfalcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil2201 Opublikowano 16 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2007 Jakie polecacie rękawiczki? Bo od jazdy na kole mam duże odciski a jak się tak jedzie 100-200metrów to rączki też już bolą. Rękawiczki powinny być przedewszystkim tanie bo dużym funduszem nie dysponuje niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 16 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2007 Mówisz o manualu ? A powiedz jakie masz gripy ? Zreszta co to za chłop co nie ma odcisków na łapach :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rowerzysta Opublikowano 17 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2007 Zamówiłem sobie takie oto opony: http://www.allegro.pl/item215873153_nowa_o...2_0_tanio_.html Chcę jeszcze kupić czarne szprychy do tylnego koła (obręcz srebrna). Myślicie, że pasowałby taki design z czarnymi szprychami z tyłu a srebrnymi z przodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil2201 Opublikowano 17 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2007 Odcisków to ja mam w nadmiarze. Robie zarówni whellie jak i manuala i potrzebuje kontroli. Bo czasami czuje że rączki mi się ślizgają. A mam gripy takie seryjne jak w krossie V6 . Fajne są bo miękie ale idą z nich siepy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neo_x Opublikowano 17 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2007 Zamówiłem sobie takie oto opony: http://www.allegro.pl/item215873153_nowa_o...2_0_tanio_.html Chcę jeszcze kupić czarne szprychy do tylnego koła (obręcz srebrna). Myślicie, że pasowałby taki design z czarnymi szprychami z tyłu a srebrnymi z przodu? Sory ale moim zdaniem zakup czarnych szprych to przeplacanie.. bo kosztuja 2 razy tyle co srebrne a roznicy w prowadzeniu\wytrzymalosci i tak nie ma :) Tez chcialem sobie na tyl czarne dawac ale jak zobaczylem cene to podziekowalem :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rowerzysta Opublikowano 17 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2007 Cena nie gra roli, napiszcie tylko czy by to ładnie wyglądało tak z tyłu czarne a z przodu srebrne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 17 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2007 Ja mam akurat na odwrot z przodu czarne z tyl srebrne bo jestem w trakcie wymiany kol, wyglada to tak sobie ani zle ani dobrze, oryginalnie moj rower byl utrzymany w tonacji czerwono(rama, amor)-czarnej i do tego chce wrocic. Stan aktualny: http://picasaweb.google.pl/intimidator69/2...113437978171298 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skibi Opublikowano 17 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2007 Ja mam czarne felgi ( DT FR )+ czarne szprychy DT Alpine III + czarne mosiężne nyple ( DT ) i oczywiście czarne piasty NS ( tył 150 mm ) i wygląda to bardzo dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 17 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2007 Odcisków to ja mam w nadmiarze. Robie zarówni whellie jak i manuala i potrzebuje kontroli. Bo czasami czuje że rączki mi się ślizgają. A mam gripy takie seryjne jak w krossie V6 . Fajne są bo miękie ale idą z nich siepy.Czyli jak na gumiakach się ślizgaja to niedobrze, bo bym zaproponował piankowe Setlazy (~20PLN) - ja co prawda manuali/bunny-hopów itp nie trzaskam ale po zmianie gumiaków na w/w Setlazy mogę nawet jeździć bez rękawiczek i jest wygodnie Cena nie gra roli, napiszcie tylko czy by to ładnie wyglądało tak z tyłu czarne a z przodu srebrne?A po co takie udziwnienia :rolleyes: jakie masz hamulce, jak V-ki to i tak obręcze są srebrne, na styku z okładzinami -> wtedy IMO j.w. szkoda kasy na czarne bo zakurzone z daleka wyglądają tak samo :razz: Z udziwnień to jedynie rozumiem szprychówki u kolesia na ostrokołowcu, a te ~ 30PLN różnicy wolałbym wydać np. na mocniejsze dętki/bidon/lepsze rękawiczki/... :rolleyes: . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...