Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Braciszek ma w planie kupić rower górski tyle że ma na to 500zł ;/ idzie coś dostać w miare dobrego w tych pieniądzach ?

 

Rower przeznaczony będzie głównie do jazdy w lekki teren, jakies tam polne drogi i itp. bez zadnych wyczynów :P tak żeby dalo się na delikatne wertepy pojechac :wink:

 

Jeśli to ma znaczenie waga kierwocy 80kg wzrost 178cm :P

 

Będę wdzieczny za wszelkie rady ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tej cenie to tylko używkę, nie sądze aby coś sensownego w sezonie dało się "wyrwać" z nowych rowerów.

 

być moze ten:

http://allegro.pl/item604027279_scott_yeco...od_1zl_bcm.html

 

Dobra to może inaczej ;) ile musiałbym dać za coś sensownego ? tylko jak najtaniej ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak widzisz wyzej. Nie da rady nic ciekawego "wyrwac" za ta cene. Sam chcialem za takie pieniadze cos kupic ale z tego co sie dowiedzialem to tylko jednorazowki mozna za taka kase :D

 

@toman

 

Masz moze cos jeszcze do wyboru ?

 

Ja cos takiego znalazlem

 

http://www.allegro.pl/item599708285_nowy_r...werowy_com.html

 

I

 

http://allegro.pl/item604880510_eksporowy_...azja_acera.html

 

Jakies opinie ? Widze ze duzo ludzi kupuje ten sprzet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekspertem nie jestem, jednak zdecydowanie ten magnum przed horizonem, ze względu na ramę i osprzęt.

Z ciekawostek znalazłem wczoraj coś takiego. Sam się zastanawiałem, żeby kupić i zrobić sobie mały swap z rowerem na codzień.

http://allegro.pl/item602454548_goral_gian...la_26_cali.html

 

Ten rowerek zasługuje na uwagę: http://allegro.pl/item605169821_super_sprz...eore_xt_lx.html

 

oraz ten (tutaj duża rama):

http://allegro.pl/item604114795_carrera_vu...owe_roczny.html

 

a z nowych

http://allegro.pl/item602686073_rower_meri...y_29dandul.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko na temat roweru mojej laski a raczej to co sie dzieje ze przednia kaseta. Powiem tak, rower ma okolo 1000-1500km przebiegu na razie, nie wiecej, a kaseta jest zryta tragicznie. Moja kaseta ktora siedzi w moim macrocashu od 11 lat wyglada idealnie w porownaniu do jej. Doslownie sa poprzeczne pekniecia od zewnetrznej strony idace po koronce dobre 2-3cm w strone osi... Takie rzeczy nie podchadza pod gwarancje prawda? Wkoncu sa to rzeczy eksploatacyjne.

 

Poza tym, lancuch do wymiany bo zryty rownie dobrze biorac pod uwage ze nierowno wszystko chodzi a jakies 500km temu bylo wszystko ustawiane.

 

Contessa 50 2009 zeby nie bylo ze nie wiadomo co za rower. Poza tym rower bomba, tyle ze S moze ciutke jednak za mala na dziewczyne 164cm, ale zobaczymy bo w planie dluzsza sztyca i moze 2 podkladki pod mostek bo standardowa sztyca za krotka o jakies 3-5cm, a nie warto ryzykowac zlamanie ramy. Cos co sie potwornie rzuca w oczy to przy tej ramie, mimo braku amortyzacji na tyle jest potwornie miekko na wszystkich nierownosciach, nawet jak dolozylem 4.2bara do jazdy miejskiej. Moze bierznik troche za szybko schodzi.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o korbę ? Z tego co widziałem to jest tam jakiś tourney czyli najniższa półka, ale przecież to stal, więc wydaje mi się to wręcz niemożliwe żeby koronka pękła. Łańcuch to mogę się zgodzić, ja potrafię zajeżdżać dobre łańcuszki w 2000 km, a podejrzewam że podobnie jak korba łańcuch to półka niższa więc miał prawo się sypnąć.

 

Więc jeżeli koronka rzeczywiście pękła i nie są to np rysy w farbie, to musi to być jakaś wada fabryczna i gwarancja powinna to objąć.

 

Jeżeli zaś nie obejmie, to proponuję zrobić jeden duży upgrade - czyli nowa korba, łańcuch i kaseta, bo ta ostatnia pewnie też już jest zajechana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest całkiem ok, to się przekonasz jak założysz nowy łańcuch - jak nie będzie przeskakiwał to rzeczywiście ok, a jak będzie skakał to do wymiany. Można ewentualnie spróbować pojeździć na takim skaczącym jakieś 100 km i liczyć że się ułoży.

Moja stara kaseta sram pg850 też wyglądała bdb, dopiero po dokładnych oględzinach było widać rozklepane zęby. No i łańcuszka żadnego nie tolerowała poza starym wyciągniętym pc850 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam prawie pełny strój rowerowy, no i właśnie chciałbym go skompletować do końca.

Brakuje mi okularów, mam na ich zakup około 100zł.

Czy jest jakaś różnica między accentami, arcticami itp.?

Dopasować po prostu do głowy czy zwrócić uwagę na coś jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś polecić jakiś fajny rower miejski dla dziewczyny ~18 lat?

Chce sobie kupić, może być używka najlepiej z Krakowa, żeby ją obejrzeć lub jakaś nówka, ale nie za droga.

 

Jakby ktoś miał doświadczenia w tej kwestii chętnie skorzystam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tony ma to byc 26' czy 28' bo od tego trzeba niestety zaczac. Przerabialem ten temat dobre 7 miesiecy z dziewczyna az wybor padl na Scotta Contesse 50, do wyboru z 26' byl jeszce Trek damksi nie pamietam dokladnie kodu, authory odpadly zupelnie ze wzgledu na denny wyposazenie / cena, Giant Yukon Disc/Normal damska wersja oraz KTM'y i Poisony byly super ale niestety juz za drogie.

 

Jesli budzetowo ~1.5k i 26' MTB to patrz na Scotta Contesse 50 / 55 + lub Giant Yukon.

Powyzej 1.8-2.2k to juz KTM Penny lane oraz Poison nie pamietam dokladnie nazwy :S

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to sa obiecane fotki w jakim stanie jest korba w rowerze laski, Contessa 50 2009r.

 

http://www.brethren-wow.eu/movies/Korba/

 

Zastanawia mnie czy przypadkiem ona nie zaczela pekac w zimie. Rower byl trzymany na zewnatrz a czasami bylo -20oC jak jezdzilismy wiec korba byla niezle zmarznieta.

Zjawisko dotyczy wylacznie sredinej zebatki, mala jest prawie nietknieta bo nieuzywana. Gorna jest ok, sa odpryski ale nie ma pekniec. Srednia korba tez nie jest czesto uzywana.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od porządnego wyczyszczenia napędu.

Benzyna ekstrakcyjna, potem jakiś fajny, ODPOWIEDNI smar (nie żaden do samochodów czy coś).

Co do samego napędu, nie oszukujmy się > jest to najniższa półka, jeżeli nie dziś, to zacznijcie ogólnie zbierać i wymieńcie go jak najwcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zeszlifujesz tą wystającą część to na korbie można jeszcze jeździć :). Co do napędu to jak wyżej napisano wyczyścić i przesmarować, choć już widać że z łańcucha już nic nie będzie ;). Ze smarów polecam finish line pro road.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znasz kogoś kto ma klej do silników i innych metalowych powierzchni to można spróbowac wyprostować ten zadzior i skleić. Kupowac się nie opłaca bo on kosztuje połowę nowej korby. :P Dlatego warto w razie wymiany korby pomyślec o Deore i wyższych bo mają wymienne koronki, jak zjedziesz którąś to wymieniasz tylko ją, a nie całą korbę.

 

Co do łańcucha to nie do końca się zgodzę z IGI (jeżeli chodzi o rdzę) wystarczy najpierw wyczyścić np ta benzyną ekstrakcyjną, a potem mocno przczyścić WD40, ten preparat ładnie wypłukuje rdzę. Oczywiście po takim zabiegu trzeba czymś zabezpieczyć łańcuch. Tu wiele różnych opinii... sporo osób używa i chwali Rohloffa, ja do tej pory męczę tego Vexola co go kupiłem 3 lata temu. :P

Patent na lepsze rozprowadzanie Vexola - wymieszać z benzyną ekstrakcyjną tak 2/3 do 1/3 w strzykawca lub innym "aplikatorze". Ja używam zasobników po napełnianiu tuszem atramentówek...

 

Dołączona grafika

 

A na zakończenie - nafta/ropa może i dobra do czyszczenia, ale pozostawia "tłustą" warstwę - lepsza benzyna ekstrakcyjna, bo odtłuszcza dodatkowo. Tylko nie należy mylić benzyny ekstrakcyjnej z rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo rudą da się usunąć :), ale moim zdaniem i tak będzie korodowało, tym bardziej, że łańcuch to widać jakiś badziew :).

Ja po zimie swoje stare łańcuszki odrdzewiałem fosolem ;], wyglądały jak nowe, trzeba je było tylko później dokładnie wypłukać i dać dobry smar. Teraz jeżdżę na wippermanie niklowanym i mam nadzieję że już nie będę wiedział co to rdza na łańcuchu :).

 

Co do smaru to też widziałem zwolenników rohloffa, niestety nie miałem z nim do czynienia to nie mogę nic na jego temat powiedzieć.

Ja używam finishline pro road, jest o tyle wygodny że nie trzeba starej warstwy czyścić, każda kolejna niby poprawia smarowanie. No i trzyma się dosyć długo na łańcuchu, i "aż tak" ie brudzi, bo nie ukrywajmy, że do każdego smaru który trzyma się dłużej niż 100 km brud będzie się lepił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest w miarę dobry (dobrze jakby był jeszcze w miarę przystępnej cenie)? Czy czymś takim można również nasmarować amortyzator czy konieczne jest użycie specjalnego "smarowidła" do amorów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy od tego czy masz amortyzator, czy resor zwany potocznie amortyzatorem. do badziewia nie ma sensu uzywac nie wiem jak wysublimowanych smarowidel. ogolnie stosuje sie preparat o nazwie brunox.

na rohloffa mowi sie smar, a jest to przeciez olej :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może być ten http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1825 ? Amorek nic specjalnego - gila pro, ale 13zł mogę wydać na coś takiego.

Natomiast rohloff już trochę droższy, dlatego zastanawiam się czy jeśli nie jeżdże wyczynowo nie wystarczy taki uniwersalny olej: http://www.megasport.net.pl/olej-extra-dry-120ml-p-389.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamierzasz to wlac do amora czy jak? bo na dobra sprawe powinno sie go rozebrac i nasmarowac smarem stalym. jesli ma w lagach tylko sprezyny. smarowanie samych goleni nie da do konca dobrego efektu a i syfax bedzie sie latwiej czepial i zostawal w lagach po ugieciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...