*Snow* Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam, Braciszek ma w planie kupić rower górski tyle że ma na to 500zł ;/ idzie coś dostać w miare dobrego w tych pieniądzach ? Rower przeznaczony będzie głównie do jazdy w lekki teren, jakies tam polne drogi i itp. bez zadnych wyczynów :P tak żeby dalo się na delikatne wertepy pojechac :wink: Jeśli to ma znaczenie waga kierwocy 80kg wzrost 178cm :P Będę wdzieczny za wszelkie rady ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2009 w tej cenie to tylko używkę, nie sądze aby coś sensownego w sezonie dało się "wyrwać" z nowych rowerów. być moze ten: http://allegro.pl/item604027279_scott_yeco...od_1zl_bcm.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
*Snow* Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2009 w tej cenie to tylko używkę, nie sądze aby coś sensownego w sezonie dało się "wyrwać" z nowych rowerów. być moze ten: http://allegro.pl/item604027279_scott_yeco...od_1zl_bcm.html Dobra to może inaczej ;) ile musiałbym dać za coś sensownego ? tylko jak najtaniej ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2009 1000 zl za używkę ma już sens. a z nowych http://allegro.pl/item601288969_rower_kros...r_promocja.html Tylko koniecznie rama 19' (ta i tak będzie pewnie delikatnie za duża) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spider3k Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam, jaki polecicie mi rower do 600 zl. Bede nim jezdzic do szkoly, nad jezioro ogolnie drogiami asfaltowymi/chodniki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FaZiMoDo Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Tak jak widzisz wyzej. Nie da rady nic ciekawego "wyrwac" za ta cene. Sam chcialem za takie pieniadze cos kupic ale z tego co sie dowiedzialem to tylko jednorazowki mozna za taka kase :D @toman Masz moze cos jeszcze do wyboru ? Ja cos takiego znalazlem http://www.allegro.pl/item599708285_nowy_r...werowy_com.html I http://allegro.pl/item604880510_eksporowy_...azja_acera.html Jakies opinie ? Widze ze duzo ludzi kupuje ten sprzet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ekspertem nie jestem, jednak zdecydowanie ten magnum przed horizonem, ze względu na ramę i osprzęt. Z ciekawostek znalazłem wczoraj coś takiego. Sam się zastanawiałem, żeby kupić i zrobić sobie mały swap z rowerem na codzień. http://allegro.pl/item602454548_goral_gian...la_26_cali.html Ten rowerek zasługuje na uwagę: http://allegro.pl/item605169821_super_sprz...eore_xt_lx.html oraz ten (tutaj duża rama): http://allegro.pl/item604114795_carrera_vu...owe_roczny.html a z nowych http://allegro.pl/item602686073_rower_meri...y_29dandul.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FaZiMoDo Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2009 To ja jeszcze ten poddam do dyskusji :) http://www.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=1959 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) Takie pytanko na temat roweru mojej laski a raczej to co sie dzieje ze przednia kaseta. Powiem tak, rower ma okolo 1000-1500km przebiegu na razie, nie wiecej, a kaseta jest zryta tragicznie. Moja kaseta ktora siedzi w moim macrocashu od 11 lat wyglada idealnie w porownaniu do jej. Doslownie sa poprzeczne pekniecia od zewnetrznej strony idace po koronce dobre 2-3cm w strone osi... Takie rzeczy nie podchadza pod gwarancje prawda? Wkoncu sa to rzeczy eksploatacyjne. Poza tym, lancuch do wymiany bo zryty rownie dobrze biorac pod uwage ze nierowno wszystko chodzi a jakies 500km temu bylo wszystko ustawiane. Contessa 50 2009 zeby nie bylo ze nie wiadomo co za rower. Poza tym rower bomba, tyle ze S moze ciutke jednak za mala na dziewczyne 164cm, ale zobaczymy bo w planie dluzsza sztyca i moze 2 podkladki pod mostek bo standardowa sztyca za krotka o jakies 3-5cm, a nie warto ryzykowac zlamanie ramy. Cos co sie potwornie rzuca w oczy to przy tej ramie, mimo braku amortyzacji na tyle jest potwornie miekko na wszystkich nierownosciach, nawet jak dolozylem 4.2bara do jazdy miejskiej. Moze bierznik troche za szybko schodzi. Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Chodzi Ci o korbę ? Z tego co widziałem to jest tam jakiś tourney czyli najniższa półka, ale przecież to stal, więc wydaje mi się to wręcz niemożliwe żeby koronka pękła. Łańcuch to mogę się zgodzić, ja potrafię zajeżdżać dobre łańcuszki w 2000 km, a podejrzewam że podobnie jak korba łańcuch to półka niższa więc miał prawo się sypnąć. Więc jeżeli koronka rzeczywiście pękła i nie są to np rysy w farbie, to musi to być jakaś wada fabryczna i gwarancja powinna to objąć. Jeżeli zaś nie obejmie, to proponuję zrobić jeden duży upgrade - czyli nowa korba, łańcuch i kaseta, bo ta ostatnia pewnie też już jest zajechana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Kaseta z tylu calkiem ok poza rdza, niestety laska trzyma rower na dworze i zima swoje zrobila ;) Ale to nie problem. Pozniej postaram sie dac fotki korby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Czy jest całkiem ok, to się przekonasz jak założysz nowy łańcuch - jak nie będzie przeskakiwał to rzeczywiście ok, a jak będzie skakał to do wymiany. Można ewentualnie spróbować pojeździć na takim skaczącym jakieś 100 km i liczyć że się ułoży. Moja stara kaseta sram pg850 też wyglądała bdb, dopiero po dokładnych oględzinach było widać rozklepane zęby. No i łańcuszka żadnego nie tolerowała poza starym wyciągniętym pc850 ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2009 (edytowane) A już w tą niedzielę pierwszy wyścig z cyklu Eska Fujifilm Bike Maraton 2009 we wrocławiu. Jedzie ktoś ? Edytowane 17 Kwietnia 2009 przez toman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Panowie, mam prawie pełny strój rowerowy, no i właśnie chciałbym go skompletować do końca. Brakuje mi okularów, mam na ich zakup około 100zł. Czy jest jakaś różnica między accentami, arcticami itp.? Dopasować po prostu do głowy czy zwrócić uwagę na coś jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Wybierając kieruj się stabilnością, warto mieć wtedy z sobą też kask ;). Nienawidzę, gdy podczas jazdy po terenie okulary zsuwają mi się z nosa. Zwróć uwagę także na firmę Brenda i Shimano ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2009 ja kupilem w lidlu za 19zeta okular rowerowy. 4 pary szkiel, pokrowiec, szmatka, sznurek na szyje. sa idealne, nie spadaja, nie paruja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 23 Kwietnia 2009 dla szukających taniej i dobrej używki http://allegro.pl/item614768051_mtb_ktm_de..._elite_alu.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tony Soprano Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Może ktoś polecić jakiś fajny rower miejski dla dziewczyny ~18 lat? Chce sobie kupić, może być używka najlepiej z Krakowa, żeby ją obejrzeć lub jakaś nówka, ale nie za droga. Jakby ktoś miał doświadczenia w tej kwestii chętnie skorzystam :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2009 (edytowane) Tony ma to byc 26' czy 28' bo od tego trzeba niestety zaczac. Przerabialem ten temat dobre 7 miesiecy z dziewczyna az wybor padl na Scotta Contesse 50, do wyboru z 26' byl jeszce Trek damksi nie pamietam dokladnie kodu, authory odpadly zupelnie ze wzgledu na denny wyposazenie / cena, Giant Yukon Disc/Normal damska wersja oraz KTM'y i Poisony byly super ale niestety juz za drogie. Jesli budzetowo ~1.5k i 26' MTB to patrz na Scotta Contesse 50 / 55 + lub Giant Yukon. Powyzej 1.8-2.2k to juz KTM Penny lane oraz Poison nie pamietam dokladnie nazwy :S Edytowane 25 Kwietnia 2009 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) A to sa obiecane fotki w jakim stanie jest korba w rowerze laski, Contessa 50 2009r. http://www.brethren-wow.eu/movies/Korba/ Zastanawia mnie czy przypadkiem ona nie zaczela pekac w zimie. Rower byl trzymany na zewnatrz a czasami bylo -20oC jak jezdzilismy wiec korba byla niezle zmarznieta. Zjawisko dotyczy wylacznie sredinej zebatki, mala jest prawie nietknieta bo nieuzywana. Gorna jest ok, sa odpryski ale nie ma pekniec. Srednia korba tez nie jest czesto uzywana. Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zacznij od porządnego wyczyszczenia napędu. Benzyna ekstrakcyjna, potem jakiś fajny, ODPOWIEDNI smar (nie żaden do samochodów czy coś). Co do samego napędu, nie oszukujmy się > jest to najniższa półka, jeżeli nie dziś, to zacznijcie ogólnie zbierać i wymieńcie go jak najwcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Jak zeszlifujesz tą wystającą część to na korbie można jeszcze jeździć :). Co do napędu to jak wyżej napisano wyczyścić i przesmarować, choć już widać że z łańcucha już nic nie będzie ;). Ze smarów polecam finish line pro road. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 najlepej czyści się naftą lub ropą ze stacji benzynowej :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Jak znasz kogoś kto ma klej do silników i innych metalowych powierzchni to można spróbowac wyprostować ten zadzior i skleić. Kupowac się nie opłaca bo on kosztuje połowę nowej korby. :P Dlatego warto w razie wymiany korby pomyślec o Deore i wyższych bo mają wymienne koronki, jak zjedziesz którąś to wymieniasz tylko ją, a nie całą korbę. Co do łańcucha to nie do końca się zgodzę z IGI (jeżeli chodzi o rdzę) wystarczy najpierw wyczyścić np ta benzyną ekstrakcyjną, a potem mocno przczyścić WD40, ten preparat ładnie wypłukuje rdzę. Oczywiście po takim zabiegu trzeba czymś zabezpieczyć łańcuch. Tu wiele różnych opinii... sporo osób używa i chwali Rohloffa, ja do tej pory męczę tego Vexola co go kupiłem 3 lata temu. :P Patent na lepsze rozprowadzanie Vexola - wymieszać z benzyną ekstrakcyjną tak 2/3 do 1/3 w strzykawca lub innym "aplikatorze". Ja używam zasobników po napełnianiu tuszem atramentówek... A na zakończenie - nafta/ropa może i dobra do czyszczenia, ale pozostawia "tłustą" warstwę - lepsza benzyna ekstrakcyjna, bo odtłuszcza dodatkowo. Tylko nie należy mylić benzyny ekstrakcyjnej z rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym. :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Wiadomo rudą da się usunąć :), ale moim zdaniem i tak będzie korodowało, tym bardziej, że łańcuch to widać jakiś badziew :). Ja po zimie swoje stare łańcuszki odrdzewiałem fosolem ;], wyglądały jak nowe, trzeba je było tylko później dokładnie wypłukać i dać dobry smar. Teraz jeżdżę na wippermanie niklowanym i mam nadzieję że już nie będę wiedział co to rdza na łańcuchu :). Co do smaru to też widziałem zwolenników rohloffa, niestety nie miałem z nim do czynienia to nie mogę nic na jego temat powiedzieć. Ja używam finishline pro road, jest o tyle wygodny że nie trzeba starej warstwy czyścić, każda kolejna niby poprawia smarowanie. No i trzyma się dosyć długo na łańcuchu, i "aż tak" ie brudzi, bo nie ukrywajmy, że do każdego smaru który trzyma się dłużej niż 100 km brud będzie się lepił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 6 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2009 Jaki jest w miarę dobry (dobrze jakby był jeszcze w miarę przystępnej cenie)? Czy czymś takim można również nasmarować amortyzator czy konieczne jest użycie specjalnego "smarowidła" do amorów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 6 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2009 zalezy od tego czy masz amortyzator, czy resor zwany potocznie amortyzatorem. do badziewia nie ma sensu uzywac nie wiem jak wysublimowanych smarowidel. ogolnie stosuje sie preparat o nazwie brunox. na rohloffa mowi sie smar, a jest to przeciez olej :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 6 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2009 Czy może być ten http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1825 ? Amorek nic specjalnego - gila pro, ale 13zł mogę wydać na coś takiego. Natomiast rohloff już trochę droższy, dlatego zastanawiam się czy jeśli nie jeżdże wyczynowo nie wystarczy taki uniwersalny olej: http://www.megasport.net.pl/olej-extra-dry-120ml-p-389.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 6 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2009 zamierzasz to wlac do amora czy jak? bo na dobra sprawe powinno sie go rozebrac i nasmarowac smarem stalym. jesli ma w lagach tylko sprezyny. smarowanie samych goleni nie da do konca dobrego efektu a i syfax bedzie sie latwiej czepial i zostawal w lagach po ugieciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 6 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2009 narazie przejechane mam około 200km, to raczej nie będę rozbierał całego amora, chciałem golenie przeczyscic z pyłu i nasmarować olejem chyba ze to zły pomysł to sobie odpuszcze ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...