Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę bardzo. :)

 

Dołączona grafika

 

 

@Dredcore - Szkoda że nie dali, tak, jak w poprzednich modelach,Tory i lepszych opon. Do reszty się nie czepiam za tą cenę. Pozdrawiam.

Edytowane przez Corso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

^ 20''.

 

A4 ma dokładnie takie same wymiary aczkolwiek troszkę inną geometrię ramy, rura górna idzie ciut wyżej.

W starszych rocznikach też tak było? (wydawało mi się, że starsze A4 i A6 były na dokładnie takiej samej ramie).

 

Jutro może zważę A4 bo ponoć jest cięższy niż w specyfikacji. Chyba, że będzie @$#@$ znowu padało i nie pojadę bicyklem do roboty.

Edytowane przez borsuczy_król

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o Authorze Kinetic? Znalazłem ofertę z '08 za 1500 zł w sklepie u mnie w mieście. Corss, osprzęt na Shimano (alivio i deore). Planuję głównie jeździć po drogach, lasach i tym podobne.

 

http://www.authorbicycles.com/en/kola/kata...10083&mid=1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie Cross tylko MTB (26 calowe koła), generalnie szału nie ma za tą cenę, nie pamiętam jakie były podzespoły w zeszłym roku (głównie amortyzator i korba). Teoretycznie można za te pieniądze mieć np Levela A4 z DARTem 2/3 ale za to korba tam słabiutka na wielowpust ISIS czyli padaka. Jeżeli w tym Authorze jest na Octalinku to ALIVIO i nie ma CAPY z przodu to można się zastanowić jak rower pasuje i wizualnie i rozmiarowo, bo widzisz co kupujesz, nie płacisz za przesyłke i masz na miejscu serwis.

 

Pytanie ile ważysz bo jak z 90kg to ta GILA (o ile tam jest) może mieć ciężko z Tobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie Cross tylko MTB (26 calowe koła)

Niby tak, choć typowy MTB też nie jest: opony łyse, rama nakierowana na tłumienie drobnych nierówności, i tym podobne. Producent dał go do kategorii MTB jako cross country ;) W sklepie sprzedawca też raczej go crossem nazywał.

 

przodu to można się zastanowić jak rower pasuje i wizualnie i rozmiarowo, bo widzisz co kupujesz, nie płacisz za przesyłke i masz na miejscu serwis.

Co do samego wyglądu - ładny :wink: Dość wygodny, kufer boli, ale trzeba się przyzwyczaić.

 

Pytanie ile ważysz bo jak z 90kg to ta GILA (o ile tam jest) może mieć ciężko z Tobą.

Blisko. 85 niecałe. I tak, GILA tam siedzi. Ale żadnych problemów nie było, myślę, że ktoś cięższy o 10 kg też bez problemu by jechał. Dodatkowo blokada skoku i regulacja twardości. Pełen wypas :wink: Prawdopodobnie go sobie sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, choć typowy MTB też nie jest: opony łyse, rama nakierowana na tłumienie drobnych nierówności, i tym podobne. Producent dał go do kategorii MTB jako cross country ;) W sklepie sprzedawca też raczej go crossem nazywał.

Może chodziło mu o CrossCountry (dyscyplina kolarska) ;) Bo do Crossa mu daleko, rower typu Cross to hybryda MTB&Szosówka = koła 28 calowe, rama pod te koła, osprzęt od MTB itd.

 

...

Co do samego wyglądu - ładny :wink: Dość wygodny, kufer boli, ale trzeba się przyzwyczaić...

Albo kupić gacie z wkładką, nie chcesz kolarskich to można same bokserki z wkładką ...

 

Blisko. 85 niecałe. I tak, GILA tam siedzi. Ale żadnych problemów nie było, myślę, że ktoś cięższy o 10 kg też bez problemu by jechał. Dodatkowo blokada skoku i regulacja twardości. Pełen wypas :wink: Prawdopodobnie go sobie sprawie.

Do wypasu to jej trochę brak, jak nie będziesz szalał (hopki, schody, ...) to trochę pojeździsz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo kupić gacie z wkładką, nie chcesz kolarskich to można same bokserki z wkładką ...

Możesz podać jakieś namiary, gdzie takie cuś można dostać?

 

Do wypasu to jej trochę brak, jak nie będziesz szalał (hopki, schody, ...) to trochę pojeździsz...

Do szaleństw mam inny sprzęt :wink: Turystycznie, tylko i wyłącznie, czasem podjechać pod jakąś góre niską, w końcu na południu mieszkam, tu prostych dróg jak dziewic w gimnazjum :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupujesz Authora to sklep musi współpracować z VELO, więc może mają Accenty. (jak nie to alledrogo zostaje)

http://www.velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=148

http://www.velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=2333

Generalnie takie sobie, ale lepsze niż 0 wkładki. A tu fotki wkładek moich wybranych gaci ...

 

obciślaki na szelkach Biemme Special - wkładka FXPro b.dobra

Dołączona grafika

 

szorty Fox MidRanger - wkładka b.dobra

Dołączona grafika

 

bokserki Accent Corso (stara wersja rocznik '06) wkładka taka sobie

Dołączona grafika

 

wewnętrzne gacie z szortów Decathlon RR5 - wkałdka beznadziejna, na szczęście można to wypiąć i pod szorty zakładać te bokserki Accenta

Dołączona grafika

 

mam jeszcze ze 3-4 inne gacie (Kellys, Rogelli, zimowe Biemme, ...) ale nie chce mi się fotek wkładek robić :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benek, mam te same rockiredy. Mówisz, że pampers potrafi być lepszy ? :)

Tak, ogólnie płaskie = słabe, profilowane (z wytłoczeniami) = lepsze, kilkuwarstwowe (połączenie różnych materiałów) = IMHO najlepsze.

Kolejność jest odwrotna tylko pod 1 względem - schnięcia wkładki po praniu, ta od Biemme potrafi schnąć na prawdę długo (często wspomagam się wiatrakiem) :mrgreen:

 

A w tych RockRider-ach to najgorzej, że te wewnętrzne gacie sie przemieszczają (a siłą rzeczy wkładka też się przemieszcza) - ale człowiek uczy się na błędach = co tanie to drogie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam biemme z wkładką jak u benka. Imho idealna choć porównanie mam z innymi tylko wzrokowo. Do materiału spodenek można mieć tylko zastrzeżenia bo mam kilka dziurek. Wybaczam im bo spodnie eksploatowane kilka lat a co za tym idzie prane niezliczoną ilość razy (choć zawsze ręcznie).

Aha często zakładam na nie normalne spodenki - shorty sportowe (dobre dla kogoś komu nie pasuje wygląd kolarskich)

Edytowane przez kenji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tyle u dystrybutora na "polandię" :P http://www.rowersport.pl/sklep/product_inf...roducts_id=2526 Z tym, że teraz nie wiem jakie są wkładki. Moje gacie mają FXPro (biało niebieska wkładka jak na fotce wyżej), potem były Pro Tech (takie biało czarno pomarańczowe), a co jest teraz i czy jest wygodne nie mam pojęcia :P I z biemme raczej kupowałbym nażywo - bo bywały przypadki złego wszycia wkładki i gatki się zwyczajnie pruły -_-

A tu fotki różnych wkładek-pieluch http://www.geocities.com/almost_fast/shorts/chamois/

 

A tak BTW popatrzcie na jakiś większy "rajd" (np. teraz na TdF) i zobaczycie ciuchy jakich firm noszą zawodnicy elity - ja zaobserwowałem Nalini, Craft, Specialized, Castelli, Biemme , Pearl Izumi ... ;) Zawsze może to stanowić jakiś wyznacznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro jestem umowiony w inzynierii rowerowej w Lublinie. Szukam Marathonczyka do ~3k jak juz moze niektorzy pamietaja ale...

Rockrider 8.2 - Wyprzedane

Vipery - Sprzedane WSZYSTKO juz w polowie lipca ;o

Poison zynkali T - niewiele zostalo ale od wrzesnia -22% na wszystko

Radon - Troche jeszcze jest ZR 6.0 / 7.0 ~3.7-4.2k ale to jeszcze nie to, przeceny sie jeszcze nie zapowiadaja.

Giant XTC - nie to czego oczekuje po osprzecie, fakt rama genialna. W kazdym razie NIE bedzie zadnych przecen, praktycznie wszystko juz poszlo.

Merida mi nie odpowiada na R7

Kellys - A co to :D

Cannondale - Tutaj bedzie loteria do jesieni

GT - Nic ciekawego

Lapierre - NIe ten poziom cenowy

 

W kazdym razie bede ogladac uzywanego marathonczyka z 2006/2007 na ramie bergmonta i SIDie WC i pelnym XT podobno w swietnym stanie z 6 miesieczna gwarancja. Zobaczymy jutro i zdam relacje. Mam nadzieje sporo utargowac bo wezme jeszcze pewnie buty, kask i moze nowa korbe SLX albo Deore dla dziewczyny do contessy (W nowym juz sie posypala :lol2: ). PS waze 57-63kg wiec SID nie wydaje sie zlym pomyslem. Szkoda ze nie reba no ale cuz ;)

 

EDIT: Dobra wlasnie widzialem rower...

i wzialem ale bede sie jeszcze targowac.

 

Rama Bergwerk Mercury SL 1296g

SID WC

Hample/Kaseta/Korba XT

Przerzutka przod/tyl XTR

Kola DT Swiss nie spisalem sobie jeszcze

Kokpit Ritchey WCS

 

Luzow nie uswiadczylem. Amor bez przegladu, nie cieknie, uszczelki ladnie wygladaja jak i sama golen. Czysty zadbany, nie wyglada na duzo przejechanych kilometrow. Na ramie brak zadrapan ale jade zaraz sie przejechac, pstryknac fotki i zrobic doglebne ogledziny.

 

Jedyne co mi brakuje to brak SPD, opony nie pamietam.

Pelna specyfikacja za jakies 1.5h i fotki.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od jakiegos czasu rozmyslam nad zakupem roweru i mam nadzieje, ze udzielicie mi jakiejs konkretnej pomocy, gdyz o rowerach nie mam zadnego pojecia - jedyny rower jaki mialem to ten z komuni, kiedy to dla takiego malego lebka wyznacznikiem zayebistosci roweru gorskiego byla grubosc ramy (im grubsza tym lepsza, a jakze), grubosc opon itp. (rower byl oczywiscie na mnie za duzy, ale to szczegol ;)).

 

Przez ostatnie dni zorientowalem sie troche w roznych typach rowerow (czytajac m.in. kilka ostatnich stron tego tematu) i wydaje mi sie, ze najodpowiedniszym rodzajem bedzie dla mnie cos z rodziny crossowatych, ewentualnie szosowatych.

 

Rower ma mi sluzyc jako srodek transportu do pracy (weekendy), a takze do zwyklej (czestszej lub rzadszej) jazdy po miescie na tyhodniu. Nie przewiduje jazdy po lasach ani typowego off-roadu, co najwyzej po jakiejs ubitej sciezce (niedaleko mam tutaj jezioro, dookola ktorego jest wlasnie taka ubita sciezka). Byc moze czasem wybiore sie na jakis dluzszy wypad za miasto.

 

Jako, ze aktualnie jestem w Szkocji, to rower bedzie kupowany na wyspach, najprawdopodobniej w jakims sklepie netowym. Kwota jaka chce przeznaczyc na rower to 350 funtow i jest to absolutne maximum.

 

Zima w Szkocji jest dosyc lagodna, sniegu malo badz wcale, temperatury oscylujace kolo 0 stopni (+/- 5 stopni) wiec pewnie i w tym okresie bede chcial posmigac (przede wszystkim do pracy). Pewnie nie raz zdarzy sie jechac w deszczu, wiec przydalo by sie zamontowac jakies blotniki.

 

Wzrostu mam 179cm, waze 80kg (chce jeszcze zrzucic te pare kilo).

 

Poki co zainteresowaly mnie 4 rowery:

Merida Crossway 10-V Gents Comfort Bike (2009) - £279.99

Merida Crossway 40-VR Gents Comfort Bike (2009) - £339.99

Vitus Stag 2008 - £275.00

Vitus Razor Triple 2008 - £325.00

 

Jezeli bym sie zdecydowal na ktoras Meride, dostalbym od sklepu dodatkowe akcesoria, takie jak linka, pompka, licznik.

Vitusy zas kusza niezla cena po przecenie.

 

Osprzet to dla mnie czarna magia, wiec nawet nie mam pojecia, ktory prezentuje sie najlepiej pod tym wzgledem (na przednim amortyzatorze mi nie zalezy). Nie ukrywam jednak, ze najbardziej podoba mi sie Vitus Razor.

 

A moze Wy bedziecie miec jakies inne propozycje?

Jezeli chodzi o sklepy na wyspach to tez mam blade pojecie - ten ChainReactionCycle byl polecany na kilku forach, pierwszego nie znam (znalazlem po googlach).

 

Chcialbym, zeby rower zapewnial mi w miare komfortowa jazde - jak pod tym wzgledem wypadaja kolarki?

Czy w ogole kolarka sprawdzila by sie w takich zastosowaniach, jakie wymienilem wyzej?

Czy moze lepiej dac sobie spokoj z takim typem rowerow i myslec tylko o crossach?

 

Rower chcialbym kupic do konca przyszlego miesiaca.

 

Nie wiem, czy wszysto zawarlem w tym poscie, wiec jak czegos brakuje, to mowic ;)

 

Z gory wielkie dzieki :)

Edytowane przez brachol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z chainreaction jest ciezko bo nie pisza czy te rowerki sa na kolach 26' czy 28'

 

W kazdym razie do tak sprecyzowanych potrzeb, szukaj crossa na 28' kolach. Bedzie wygodniejszy i szybszy.

Minimum 28 biegow.

 

Mozna sie takze zastanowic nad sensem przedniej amortyzacji, a raczej jej braku. Za ta kwote nie dostaniesz przyzwoitego amortyzatora z lockoutem na manetce, co sie bardzo przydaje na rownej szoszie. Amora sobie wlaczasz jak wiesz ze bedziesz walil po kraweznikach tu i tam.

 

Drobnym szczegolem moze byc takze wybor kierownicy, prosta kiera bedzie znowu szybsza i w wiekszosci przypadkow wygodniejsza, ale to juz osobiste podejscie do tematu.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z chainreaction jest ciezko bo nie pisza czy te rowerki sa na kolach 26' czy 28'

Jak na moje to wyraźnie jest w opisie podane
• Tyre: Michelin Dynamic black 700 x25

 

brachol, jeżeli do 350 funciaków możesz jeszcze zerknąć na

BH Bikes Volan

 

Z amortyzacją przedniego kółka raczej nic nie wyrwiesz, wcześniej był jeszcze dostępny Cube LTD CLS Comp 2009 From £356.00, ale niestety został wyprzedany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Aurora001:

Jestem juz zdecydowany na crossa, oczywiscie na kolach 28 cali. Niestety nie udalo mi sie znalezc zadnego roweru do 350 funtow, ktory by mial 27 biegow - widzialem jeden taki, ale jego koszt to ponad 500 funtow, a to jest juz ponad moj budzet.

 

Posiadanie amortyzatora nie jest dla mnie zadnym priorytetem, wiec jezeli za te pieniadze nie kupi sie czegos fajnego (lockout na kierownicy bylby rzeczywiscie dobrym udogodnienem) to plakac nie bede :)

 

@Janisław:

widzialem tego BH, jednak opinia jaka tem jest nieco mnie zrazila. Wiem, ze koles mogl trafic na jakis trefny egzemplarz, ale... Zawsze to negatywne pierwsze wrazenie ;)

 

 

W tej chwili najbardziej zainteresowany jestem wspomnianym juz przeze mnie Vitus Stag 2008.

Najwiekszym plusem jest cena, przez co reszte moglbym przeznaczyc na akcesoria (licznik, linka, blotniki...). Wczoraj przesiedzialem caly wieczor na roznych forach rowerowych, a takze na stronach producentow osprzetu. Z tego co zdazylem sie zorientowac, to osprzet SRAMu, ktory posiada ten rower, nie jest taki najgorszy/najnizszej klasy (zwlaszcza tylna przerzutka oraz manetki). Kilka niepochlebnym opinii przeczytalem o kasetach tego producenta oraz przednich przerzutkach (polecane sa raczej Shimano). Ogolnie wydaje mi sie niezly ten rower - co o nim myslicie?

 

W jaki rozmiar ramy powinienem sie wpasowac przy wzroscie 179 cm? Przy tym Vitusie mam do wyboru 52cm i 56cm.

 

Czy moglibyscie mi jeszcze powiedziec, jak wyglada serwisowanie roweru zakupionego w sklepie internetowym?

 

//edyta:

Przy Vitusie zostala juz tylko rama 52cm...

Edytowane przez brachol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema,

 

przymierzam się do zlożenia roweru na bazie ramy Kross A2 lub A4.Na początku chcialem gotowca ale zmienilem zdanie bo skladając mam możliwość dostosowania go pod siebie. Wydumalem takie coś:

Cables:

Cassette:Shimano Saint/SLX Cassette 9 Speed HG80 11-32 lub Shimano HG40 Cassette 8 Speed jesli przerzutka alivio

Chain:Shimano HG73 Chain 9 Speed lub SRAM PC850 Chain 8sp jeśli alivio

Crankset:Truvativ Firex 3.3 GXP

Derlr (Front):nie wiem czy będzie mi potrzebna jak jeśli to Shimano Alivio Front Derailleur Top Swing M412

Derlr (Rear):Shimano SLX Shadow Rear Derailleur M662 lub Shimano Alivio Rear Derailleur M410

Fork:

Frame:Kross A2

Grips:

Handlebar:Truvativ Stylo Race Riser Bar 2009

Headset:

Pedals:Wellgo CNC Platform B18 Ball Bearing

Seat:

Seatpost:

Seatpost clamp:

Shifters:

Skewers:

Spacers:

Stem:Truvativ Team Stem 2009

Tire (Front):

Tire (Rear):

Top Cap:

Tubes:Maxxis Ultralight Tube 26 x 1.9-2.1

Wheels:

Co do reszty rzeczy;nie znam się aż tak dobrze i nie wiem co dobrać.Rower będzie sluzyl do jazdy w mieście i czasem po okolicznych lasach.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korbę zamiast firexa wziął bym slx. Sam się zastanawiałem między nimi, wziąłem slx i nie żałuję. Firex zresztą nie ma zbyt dobrej opinii.

Jeżeli już truvativ to stylo.

 

Przerzutki - ja osobiście jestem fanem srama. Można czasami na allegro tanio wyrwać jakieś wystawowe 7.0 na tył. Sam mam taką i jest genialna. Praca sramów bije na głowę tańsze shimano. No ale mamy z kolei gorszy wybór manetek - ja osobiście uwielbiam grip shifty więc dla mnie nie było problemu ;). No i na grip shiftach bardzo dużo można zbić na wadze.

 

Amor - jak masz dużo kasy to reba. Jak trochę mniej to recon/bomber. Jak bardzo mało to jakiś axon :).

 

Opony - jak na miasto/rzadziej las i nie masz dużo kasy to polecam kenda karma. Jak dużo po lesie to raczej nie polecam - ja już przednią łatałem 4 razy.

 

Koła - zależy ile ważysz. Jak podobnie jak ja (w granicach 100) to polecam to co sam mam - alexrims ace19 + novatec na maszynach.

Napisz też czy chcesz tarcze czy vki. Jak tarcze to polecam moje piasty: novatec NT-D041 SB i NT-D042 Może nie są lekkie ale stosunkowo tanie i pancerne.

 

 

Linki używam do przerzutek clarks teflon. Polecam - bardzo lekkie i lekko chodzą w oplotach.

 

Nie podałeś najważniejszego. Ile masz kasy, i jaki chcesz rower.

Czy ma być ultralekkim ścigantem czy może statecznym miejsko terenowym rowerkiem ;) , więc nie mogę za bardzo sugerować reszty.

 

JA początkowo nie patrzyłem na wagę, jednak później dużo części poszło w kosz i wymieniłem je na lżejsze odpowiedniki. Więc dobrze się zastanowić wcześniej, żeby później niepotrzebnie nie wydawać drugi raz kasy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc;chce rower o lekko sportowym zacięciu.Zależy mi na ok.12kg;jak będzie mniej to się nie obraże.Tak patrze na te Sramy i rzeczywiście to nie zly pomysl jest.

Wziąl bym np:

SRAM PG950

Sram X7 na przód

manetki x7

Czy do przerzutek srama nie mógl bym dać manetek Shimano?Waże 93kg a tendencją do malenia w ostatnim czasie.Kola chcę pod tarczę;jak nie kupie ich na początku to później pewnie tak.Myślalem o obręczach Mavica.Tych piast co podales;nie mogę znaleźć w sklepie gdzie kupuję.Jakieś inne dobre na maszynach w umiarkowanej cenie?

Co do ogólnej kwoty jaka chcę wydać;nie wiem ile będę mial.Liczę że 400f będzie na 100%.Zależy ile sam dozbieram to może będzie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do srama tylko manetki srama - z racji systemu esp 1:1. To właśnie ten system daje tak dobrą pracę sramów - czyli o tyle ile poruszasz manetką, o tyle porusza się ramię przerzutki. 400f to 400 funtów ?

Podaj może link do sklepu z którego chcesz kupić to coś wymyślimy.

Co do obręczy mavic xm317 są całkiem przyjemne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korbę zamiast firexa wziął bym slx. Sam się zastanawiałem między nimi, wziąłem slx i nie żałuję. Firex zresztą nie ma zbyt dobrej opinii.

A najczęściej jest to opinia ludzi, którzy na tej korbie nie jeździli :wink:

Od roku mam ją w rowerze i złego słowa nie mogę powiedzieć, jeżeli będę ją zmieniał to raczej ze względu na wagę, ale to już na coś w granicach XTR / Aerozine Titanium.

Koła - zależy ile ważysz. Jak podobnie jak ja (w granicach 100) to polecam to co sam mam - alexrims ace19 + novatec na maszynach.

Napisz też czy chcesz tarcze czy vki. Jak tarcze to polecam moje piasty: novatec NT-D041 SB i NT-D042 Może nie są lekkie ale stosunkowo tanie i pancerne.

Chyba prościej będzie kupić te - 135 funciaków za fabrycznie złożone Maviki to całkiem dobra cena :wink:

 

Z pozostałych w CRC maja bardzo fajną cenę na R7 Elite

Przerzutki, manetki - kwestia gustu bo obie grupy pracują bardzo dobrze. Z doświadczenia podpowiem, że kasety Sram'a nie są zbyt trwałe - u mnie 970 wytrzymała 3000km mocnego deptania.

Linki i pancerze - polecam Accent Supreme, wcześniej testowałem Clarks'y i XTR'y ale te Accenty biją ich na głowę, głównie sztywnością pancerza.

Pomyśl też od razu nad tarczówkami, bo jednak warto te parę groszy wydać na początku i potem nie kombinować. Myślę że Elixiry powinny być wystarczające, jeżeli jednak za drogie to poszukaj Juicy 5, ostatecznie Juicy 3.

Edytowane przez Janisław

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarczy opinia osób które jeździły na firex na forumrowerowe.org :]. To że tobie działa ok, nie znaczy że pod kimś kto waży 93 kilo, albo tym bardziej 100 tak jak ja będzie ok.

Na forumrowerowe bardzo często czytam o odkręcaniu się korby, albo pojawieniu się luzów na łączeniu sztywnej osi z korbą od strony zębatek, czy wręcz urwaniu całej korby.

Tutaj np: http://www.forumrowerowe.org/topic/49357-k...gxp-dziwny-luz/

Zresztą po wpisaniu w szukajkę firex wyskakuje najwięcej tematów dotyczących problemów z korbą - o czymś to chyba świadczy.

 

Obecnie korba slx bije na głowę wszystko pod względem cena/jakość.

 

Pancerze accenta - co kto lubi. Dla mnie za ciężkie, i bez sensu płacić tyle za pancerze przerzutkowe, które nie przenoszą praktycznie żadnych obciążeń. Tym bardziej że zmieniam na ogół komplet - linki plus pancerz.

 

Edit

Co do kasety srama to potwierdzam. Moja pg850 ledwo wytrzymała 2000 km.

Z kaset tanich i dobrych polecam alivio - sam jeżdżę wolę wydać częściej 35 zł za kasetę niż rzadziej 120, z droższych slx, a jak chcesz full wypas xt.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarczy opinia osób które jeździły na firex na forumrowerowe.org :]. To że tobie działa ok, nie znaczy że pod kimś kto waży 93 kilo, albo tym bardziej 100 tak jak ja będzie ok.

Na forumrowerowe bardzo często czytam o odkręcaniu się korby, albo pojawieniu się luzów na łączeniu sztywnej osi z korbą od strony zębatek, czy wręcz urwaniu całej korby.

Ważę od 88 do 95 kg w zależności od pory roku i dnia, a nie jeżdżę rowerem tylko do sklepu po bułki :wink: Korba spokojnie wytrzymuje moje szaleństwa w lesie, jak i w wysokich górach gdzie momentami zdarzają mi się krótkie loty - po roku bez luzów i trzasków ze strony suportu. Zresztą na FR.org możesz zobaczyć temat o moim rowerze i jego eksploatacji :wink:

Walnięta korba to kwestia sztuki, może kilku - też było mnóstwo użytkowników skarżących się na LX'a ze zintegrowaną ośką (głównie padające łożyska) co nie zmienia faktu że nadal jest to bardzo dobra i warta polecenia.

Pancerze accenta - co kto lubi. Dla mnie za ciężkie, i bez sensu płacić tyle za pancerze przerzutkowe, które nie przenoszą praktycznie żadnych obciążeń. Tym bardziej że zmieniam na ogół komplet - linki plus pancerz.

Fakt, tanie nie są. Z wagą to chyba żartujesz, bo to kwestia 15-20 gram, dla osoby ważącej 100kg raczej nie robi różnicy. Ja je cenię za to, że rok po zamontowaniu i 2000km w różnych warunkach cały czas przerzutki pracują idealne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulców to raczej BB5 wezme,tanie są,dobre no i mi hydrauliki nie potrzebne.Mówicie że lepiej wziąć kasete Shimano,w takim razie wziąl bym Slx bo alivio to chyba tylko na 8biegów.Co do amora;teraz kupie jakiś slaby,używany i później go na coś dobrego wymienie.Co do korby;jest jeszcze coś innego wartego uwagi oprócz Slx?Nie wiem jak wyjdę z kasą;kola też do tanich nie należą wiec wolal bym na początku tańszą korbę.Nad takimi pierdulkami jak pancerze to będę się zastanawial na końcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn chodziło mi o kasetę cs-hg50. NA 8 rzędów należy ona do grupy alivio, na 9 rzędów do grupy deore.

 

 

Co do 15-20 gram to zależy co kto lubi ;) Dla mnie jak mogę zyskać je bardzo niskim kosztem to warto. Mój komplet linek i pancerzy waży w sumie 57 gram. A zbijając po 10 - 30 gram, bardzo szybko i niskim kosztem zbiłem prawie 300 gram :). Może dla zwykłego rowerzysty 12.300 a 12.000 nie robi różnicy, ale dla mnie tak :).

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...