Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

W sklepach rowerowych powinien byc jakis wybor, tyle ze te galotki typu freeride potrafia byc czasem makabrycznie drogie, mozesz sprobowac kupic slipy z wkladka antykbakteryja (pielucha) a na to zalozyc dowolne odpowiadajace ci szorty - moze byc taniej i wygodniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i teraz powiedzcie mi... Czy przezyje na nim wiecej niz sezon :).

Pzdr.

Jak ważysz nie więcej niż 80 kg to jest szansa, jak ważysz więcej lub zamierzasz go katować to juz na dwoje babka wróżyła, w kazdym razie wtedy polisę na zycie powinineś wykupić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie jest zle z tym rowerkiem

 

Ja sie wkurzylem urwalem pedal. Moja zasluga :/ Jak go dokrecalem to ciut za mocno dokrecilem i gwint polecial :P

I tak powinieneś skakać ze szczęścia, że ukręciłeś gwint w pedale, a nie w korbie, bo byś miał trochę większe wydatki. :)

 

BTW. A mi dla odmiany padł trzymiesięczny suport. :| Zaczął stukać jak się mocniej nadepnie na pedały. Ech... A wszystko to zasługa debila ze sklepu rowerowego:

"Ja na takim jeżdżę i jest bardzo dobry" (mowa o Futurze za 20zł.) Dopiero gdy poprosiłem o docentrowanie nowego koła, złożonego u nich (Alex Rims DH19, Mach1, Sram 9.0 ), które złapało centrę już po 100km i ten sam koleś powiedział mi

-"Nie martw się. Ja też mam lekką centrę i jest ok." zorientowałem się jaki błąd popełniłem kupując ten pakiet. No i miałem rację. Kolejną dziwną sprawą jest to, że suport zaczął stukać dopiero gdy oddałem korbę do prostowania, ale serwisant ponoć stwierdził, że jest prosta i sprawę zostawiono w spokoju. :| Ech te serwisy. Więcej zepsują niż zrobią. Teraz będę się kłócił, żeby mi wymienili ten syf w ramach gwarancji i za dopłatą zamienili na FSA Power PRO BB-7420/AL/ST

Edytowane przez Sysak13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzizas, zwykle Alivio :banana:

Juz nowe do mnie leci. Z czasem i tak pewnie zamienie na LX albo XT ale narazie nie musze :D

Rowerek dopiero poskladany i z tym osprzetem radzi sobie pierwsza klasa

Ile teraz za takie zwykłe Alivio sobie cenią??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No. FC-MC20 są fajne. Zastanawiałem się nad taką, ale kupiłem używkę Deore z Hollowtechem za 80zł, tylko leciutko krzywa jest, co mi działa na nerwy. Bicie dużej tarczy około 1mm. Anyway ja bym sobie chyba krzywdę zrobił jak bym z własnej winy zepsuł korbę za 100zł. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorka za lamerskie pytanie.

Kompletne korby obejmują przednie zębatki ??

Wiem i widzę, że technicznie można to rozmontować, ale szukałem w ofertach internetowych i samych zębatek luzem nie widziałem.

 

Generalnie chodzi mi o wymianę napędu.

Kupuję łańcuch, kasetę do tyłu i ... same zębatki do przodu czy kompletne korby z zębatkami??

 

A żeby nie było, zaznaczałem na wstępie, że pytanie jest lamerskie :)

Edytowane przez wheelerfan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Co do tej korby "...korba jest w pełni rozbieralna co dodatkowo wydłuża jej czas eksploatacji, gdyż w przypadku zużycia blatów(zębatek), można je w prosty sposób wymienić na nowe, ..." - cytat z aukcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i teraz powiedzcie mi... Czy przezyje na nim wiecej niz sezon :).

Pzdr.

Jak nie bedziesz skakal to wytrzyma :) Ja zawsze do rowerow tego typu wozilem caly plecak kluczy ktore wazyly tyle co ten rower ;)

 

Ja sie wkurzylem urwalem pedal. Moja zasluga :/ Jak go dokrecalem to ciut za mocno dokrecilem i gwint polecial :P

Ja ukrecilem kiedys gwint w osce tylnego kola :lol:

 

S-Works FSR-XC z 2000r, a widelec to manitou X-Vert z 1998r.

2232788[/snapback]

Nie zawsze mozna je wymontować ;]
Zawsze mozna ;) Kwestia wprawy i urzadzen z korych mozesz skorzystac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nice :) Stare amorki to byl sprzet, a nie to co dzisiaj...

Fakt, ten X-Vert moze nie jest zbyt komfortowy i czuly na malych nierownosciach ale w ciezkich warunkach w gorach spisuje sie swietnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma pytanie do posiadaczy roweru Mongoose Renegade albo osób które próbowały na nim jazdy. Czy też zaczepialiśce pedałami o ziemie na zakrętach? :oops: Wydaje mi się że jest on trochę zaniski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@adamm

A jaki rozmiar ramy testowałeś??

Może ten co testowałeś jest za mały na Ciebie.

 

Tak kompletna korba to takze zebatki.

Mozna je wymontowac i wymienic.

Ja po mojej wpadce bede mial piekny nowiotki komplet zebatek :D

Moje też wyglądają na rozkręcalne.

Inna rzecz czy znajdę zębatki do nich, bo mam jakieś niestandardowe - nie wiem jako to producent, ani model.

Długi czas trzymałem je za Alivio właśnie (bo rower kupowałem jako na pełnym Alivio i owszem przerzutki oraz manetki to Alivio).

Połamałem jednak w górskich haszczach osłonę tych zębatek i jak chciałem w sklepie dokupić okazało się, że Alivio to nie jest :(.

Na razie czeka mnie prawdopodobnie zmiana ramy, ale następny będzie napęd.

Czy wliczając w to korby Alivio, kasetę tył też Alivio i jakiś łańcuch do tego w 250 PLN się zmieszczę??

 

Na marginesie w czasach kiedy jeszcze kupowałem BikeBoard tłukli tam, że napęd powinno wymieniać się kompleksowo (o czym zresztą raz się przekonałem w poprzednim bike'u).

Nie boisz się jonathanie, że Ci nowe zębatki z zużytym łańcuchem nie spasują??

Edytowane przez wheelerfan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@adamm

A jaki rozmiar ramy testowałeś??

Może ten co testowałeś jest za mały na Ciebie.

Moje też wyglądają na rozkręcalne.

Inna rzecz czy znajdę zębatki do nich, bo mam jakieś niestandardowe - nie wiem jako to producent, ani model.

Długi czas trzymałem je za Alivio właśnie (bo rower kupowałem jako na pełnym Alivio i owszem przerzutki oraz manetki to Alivio).

Połamałem jednak w górskich haszczach osłonę tych zębatek i jak chciałem w sklepie dokupić okazało się, że Alivio to nie jest :(.

Na razie czeka mnie prawdopodobnie zmiana ramy, ale następny będzie napęd.

Czy wliczając w to korby Alivio, kasetę tył też Alivio i jakiś łańcuch do tego w 250 PLN się zmieszczę??

 

Na marginesie w czasach kiedy jeszcze kupowałem BikeBoard tłukli tam, że napęd powinno wymieniać się kompleksowo (o czym zresztą raz się przekonałem w poprzednim bike'u).

Nie boisz się jonathanie, że Ci nowe zębatki z zużytym łańcuchem nie spasują??

Kasetę Ci polecę Sram 5.0, bo jest leciutka i w miarę niedroga, a łańcuch Sram PC48 (Czy tam coś tej klasy na 9 biegów), bo też jest niedrogie i będzie ładnie pasować do kasety. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wheelerfan

Nie nie chodzi o rozmiar ramy. Chodzi o to ze jak jade i przy większej prędkości się pochylam na zakrętach to pedałem szoruję o podłoże. Aha no i nie testowałem tylko posiadam taki od 2 dni :wink:

Edytowane przez adamm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kasetę Ci polecę Sram 5.0, bo jest leciutka i w miarę niedroga, a łańcuch Sram PC48 (Czy tam coś tej klasy na 9 biegów), bo też jest niedrogie i będzie ładnie pasować do kasety. ;-)

Manetki mam na 8 biegów i ich akurat nie chcę zmieniać, więc na 9 biegów odpada :(

 

@adamm

Nie jestem ekspertem, ale mam wrażenie, że to o czym mówisz zależy od 3 rzeczy:

1. Rozmiaru ramy - czym większa tym suport wyżej, a co za tym idzie korby wyżej od podłoża.

2. Długość korb - czym dłuższa tym do ziemi bliżej

3. Położenie wewnętrznej korby w skręcie - tego nie analizowałem czy inni jeźdżą nieco inaczej czy też tendencja do trzymania wewnętrzej* korby w skręcie na dole jest naturalna?

 

Któryś z tych czynników powoduje Twój problem.

W skrócie:

Albo masz za małą ramę, albo za długie korby lub też trzymasz wewnętrzną korbę w skręcie w dół podczas kiedy inni potrafią inaczej (ja mam wrażenie, że w skręcie mam korby mniej więcej poziomo)

 

 

* dla mnie wewnętrza korba to ta do której się pochylamy skręcając i tak przy skręcie w prawo, będzie to korba prawa, przy skręcie w lewo korba lewa.

Edytowane przez wheelerfan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Staram się trzymać wewnętrzną korbę do góry (choc nie zawsze o tym pamiętam, ponieważ dopiero się przyzwyczajam) Problem występuje również gdy chcę przyspieszyć na zakrecie. Rama jest chyba 20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...