Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

No i wlasnie w tym problem hehe :) Ramy nie lamia sie od stania w pokoju tylko od tego ze sie je uzywa... a jak sie ich uzywa zbyt duzo\czesto to na kwitku dostaniesz wpis: rower\rama uzywana nie zgodnie z przeznaczeniem ;)

Podobno gwarantują nawet mega dropy przez 2 lata. To rama do ostrego DH/FR :D jak rozwalę to sprawdzę, choć jak patrzę na nią to zaczynam wątpić czy dam radę jej coś zrobić bez zderzenia z tirem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no ratujcie bo juz poprostu nie wiem co robic... dzisiaj nowym rowerkiem przejechałem dokładnie 24km i lewy pedał poprostu odpadł od korby, gwint w korbie całkiem się wyślizgał, gwint na pedale tez, ale nie jest az tak zle jak na korbie... :mur:

Druga sprawa to jak amorek pracuje, to piszczy, ale to raczej kwestia smarowania...

Mam nadzieje ze z tą korbą to tylko taki jednorazowy przypadek, ze trafilem poprostu na jakis beznadziejny material z ktorego zostala zrobiona, ewentualnie goscie z serwisu nie dokrecili go do konca.

Edytowane przez Arczimodo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie dętki z allegro polecacie, możliwie jak najtańsze ale dobre. Do zwykłego roweru górskiego MTB

Najzwyklejsze na świecie. I raczej nie opłaca się kupować u wujka alla. Idź BYLE GDZIE i se kup najzwyklejsze na świecie dętki. Tutaj guma (opona) sie dużo bardziej liczy.

 

mialem ZPP... idz z tym rowerem na gwarancje.. przeciez dopiero co go kupiles

Co żeś nabroił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do detek... kupujesz najzwyklejsza detke za 7 zl... jak chcesz miec troche odponiejsza na przebicia to na nadmuchana troche detke nakladasz druga ktora jest rozcieta w polowie... po prostu jedna rozcieta wkladasz do opony... a pozniej ta wlasciwa wkladasz do opony na ta wczesniejsza detke... troche zamotalem ale mam nadzieje ze wiadomo o co chodzi

 

ZPP za co? Sam chcialbym wiedziec ale daruje sobie. Czasami jest tu lekka przesada. Jeszcze troche a bana dostane jak tak dalej bedzie... mam konto od 2002 roku ktorego troche bylo by mi szkoda.

"Domik	  Ostrzeżony  3 cze 2007, 15:13Dodano do poziomu ostrzeżenia 	Posty niewnoszące nic do dyskusji - 10% +3 dni ZPP."
Edytowane przez Neo_x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie dętki z allegro polecacie, możliwie jak najtańsze ale dobre. Do zwykłego roweru górskiego MTB

TRAX - szybko tracą ciśnienie, pomimo, że nie przekraczałem zalecanych wartości :unsure:

KENDA - mam takie z butylem (takim niebieskim glutem w środku, który zapobiega ucieczce powietrza po przebiciu) i są nawet OK, poza 1 przypadkiem, zmiany ogumienia :arrow: jak spuszczasz powietrze to troszkę brudzą tym niebieskim glutem :lol: na szczęście schodzi po umyciu zwykłą wodą

Schwalbe - też mam takie do slicków, jak dla mnie dętki 1 klasa, długo trzymają ciśnienie

 

Reszty nie pamietam (wywaliłem opakowania juz dawno) :razz: ale IMHO nie ma co oszczędzać, bo ceny tanich badziewi no-name, a dętek ze średniej półki różnią sie o kilka PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Chcialem zmodernizowac nieco tylna czesc mojego roweru. Prosze Was o porade. Na razie wybralem:

 

* Obrecz: http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53041089-...01__PZTA_0.html lub http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

* Przerzutka: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

* Piasta: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

* Kaseta: i tu nie wiem :? Chcialbym kasete 8-rzedowa 11-32/34 (sa takie w ogole)? Znalazlem cos takiego: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

 

Co z tych czesci jest najwyzszego priorytetu? Na czym najlepiej nie oszczedzac, a co mozna kupic nizszej klasy? Jezdze raczej rekreacyjnie-weekendowo, czasem zbaczajac z trasy w bardziej nierowne tereny. Jednak chcialbym zapewnic sobie w miare komfortowy sprzet.

 

Prosze o opinie i porady.

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na obreczy mozesz zaoszczedzic kupujac dm24... jej minusem jest to ze jest ciezsza od tych ktore podales ale wytrzymalsza... kosztuje w granicy 80 zl i teoretycznie sluzy do skakania. Piasta... osobiscie bral bym cos na 2 maszynach... wytrzymalsze to... i bron boze novatec bo bebenki padaja ze wzgledu ze te piasty sa zrobione z najtanszych materialow. Wymiana bebenka z novatec to 100-120 zl (wiem bo mi padl bebenek po 2 albo 3 dniach).

Kaseta ktora podales to sram 5 nie? Mam to i nie narzekam, kaseta jak kaseta.. raczej nie ma co sie tu popsuc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że nie warto oszczędzać na łańcuchu i kasecie...

A ja dodam od siebie, że podstawa to odpowiedni dobór komponentów. Jak dasz zbyt twardy łańcuch, to szybko zjedziesz ząbki w korbie i kasecie/wolnobiegu, jak zrobisz na odwrót (zbyt miękki łańcuch) to szybko sie rozciągnie i bedzie przeskakiwał/spadał/rwał się. Więc nie ma co szaleć i wywalać kase na 1 b.dobrą część kosztem innych, lepiej kupić wszytko ze średniej półki.

 

Martinii @

Co do piast, jak nie zamierzasz skakać itp, to mogąbyć ostatecznie na kulkach. O ile pamietam Shimano od Deorek LX ma inną budowę i poniżej tych nie ma co schodzić. Na zwykłe Deorki ludzie narzekają.

 

Tylną przerzutkę wolałbym SRAM'a X-7, tyle tylko, że to się wiąże z wymianą manetek/gripshiftów/... bo maja indeksowanie 1:1, a nie jak Shitmano 2:1. Ale skoro to ma wyjść jak najtaniej to SRAM odpada - bo sama przerzutka dorższa no i wymiana manetek też kosztuje.

Ten LX może być bo ma zwykłą/klasyczną sprężynę (a nie odwrotną) - tzn. luzując linkę zrzucasz łańcuch na mniejszą zębatkę w kasecie (w odwrotnej jest odwrotnie - łańcuch wskakuje na wyższą - to rozwiązanie dobre dla "podjazdowców" a nie na płaski teren/na maratony/rekreację/...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że nie warto oszczędzać na łańcuchu i kasecie...

Jak dla mnie jak już kupować kasetę to powyżej 100zł i do tego dobry łańcuch :D

Teoretycznie :wink: , ale wiesz drogie nie oznacza że jest dobre :D

Zaprzeczasz sam sobie... dla osoby ktora jezdzi sporadycznie na rowerze i rekreacyjne taki drogi zakup jest bezsensowny... osobiscie posiadam kasete sram 5 ktora nowke wyrwalem za bodajrze 30 zl na allegro 2 lata temu i nie widac na niej wiekszych sladow zluzycia... a rower mi nie sluzy do tego bym na niego patrzyl...

 

teat, tzn ta kaseta ktora podalem bylaby ok?

Tak, ten sram w zupelnosci wystarczy.

 

Czyli taka bedzie lepsza: 2640192[/snapback]

A ja dodam od siebie, że podstawa to odpowiedni dobór komponentów. Jak dasz zbyt twardy łańcuch, to szybko zjedziesz ząbki w korbie i kasecie/wolnobiegu, jak zrobisz na odwrót (zbyt miękki łańcuch) to szybko sie rozciągnie i bedzie przeskakiwał/spadał/rwał się. Więc nie ma co szaleć i wywalać kase na 1 b.dobrą część kosztem innych, lepiej kupić wszytko ze średniej półki.
Dokladnie... kupujesz osprzet napedowy tej samej grupy... moze i tanszy ale bedziesz mogl mi sie odwdzieczyc za dobre rady browarkiem za kase ktora zostanie z napedu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzis zmienili mi przerzutki:

 

przednia: http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53038369-...01__PZTA_0.html

 

tylna: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

 

Jestem bardzo rozczarowany - przy przedniej przerzutce lancuch trze mi niemalże na wszystkich przelozeniach! Facet powiedzial, ze w instrukcji SHIMANO jest napisane, ze na przelozeniach przod:2 tyl: skrajne 1/8 moze lekko trzec - prawda to? Tak czy siak mi trze na przelozeniach nawet 1/1, 1/2, 1/3, 2-1/2/3, 2/8... Masakra po prostu.

 

Przerzutka tylna chodzi w miare ok.

 

Co wiecej - po odebraniu roweru nie oddali mi zdemontowanych przerzutek. A powinni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle ustawione są przerzutki i tyle. Nie ma prawa to źle chodzić jak dobrze się ustawi

 

Tylną przerzutkę wolałbym SRAM'a X-7, tyle tylko, że to się wiąże z wymianą manetek/gripshiftów/... bo maja indeksowanie 1:1, a nie jak Shitmano 2:1. Ale skoro to ma wyjść jak najtaniej to SRAM odpada - bo sama przerzutka dorższa no i wymiana manetek też kosztuje.

Ten LX może być bo ma zwykłą/klasyczną sprężynę (a nie odwrotną) - tzn. luzując linkę zrzucasz łańcuch na mniejszą zębatkę w kasecie (w odwrotnej jest odwrotnie - łańcuch wskakuje na wyższą - to rozwiązanie dobre dla "podjazdowców" a nie na płaski teren/na maratony/rekreację/...)

Dobrym wyborem jest przerzutka shimano + stare manetki Sachsa. Mam u sioebie XTR na tył + manetki Quartz i chodzi to rewelacyjnie (uważam, że to jedne z najlepszych manetek i żadne nowe im nie dorównują )

Edytowane przez Skibi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko do warszawskich rowerzystow: mam na kierownicy aluminiowe rogi i niestety swego czasu zaliczylem spotkanie z gleba na tyle mocne, ze jeden z nich sie wygial.

A teraz pytanie: czy jest jakis serwis, ktory mi to wyprostuje, czy mam sie raczej za nowymi rozgladac/przyzwyczaic sie do krzywego?

 

EDIT: I pytanie nr dwa przy okazji: czy do kazdej ramy da sie zalozyc przedni amortyzator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Jestem bardzo rozczarowany - przy przedniej przerzutce lancuch trze mi niemalże na wszystkich przelozeniach! ...

Zobacz czy przerzutka prosto założona - tzn. czy prowadnica łańcucha nie jest przekrzywiona (2641683[/snapback]

...Dobrym wyborem jest przerzutka shimano + stare manetki Sachsa. Mam u sioebie XTR na tył + manetki Quartz i chodzi to rewelacyjnie (uważam, że to jedne z najlepszych manetek i żadne nowe im nie dorównują )

No tak tylko, że XTR jest jeszcze droższy od X-7, a to miało być nie za drogie.

 

Takie pytanko do warszawskich rowerzystow: mam na kierownicy aluminiowe rogi i niestety swego czasu zaliczylem spotkanie z gleba na tyle mocne, ze jeden z nich sie wygial.

A teraz pytanie: czy jest jakis serwis, ktory mi to wyprostuje, czy mam sie raczej za nowymi rozgladac/przyzwyczaic sie do krzywego?

 

EDIT: I pytanie nr dwa przy okazji: czy do kazdej ramy da sie zalozyc przedni amortyzator?

AD.1 - wiesz jest też taka teoria, że po każdej większej glebie trzeba wymieniać całą kiere :rolleyes: a na serio jak lekko wygięty i nigdzie nie ma pęknięć to można jeździć, prostować nie radzę, bo wtedy jeszcze bardziej osłabisz ten róg (aluminium przecież nie jest pancerne) ...

 

AD.2 - podstawa to średnica rury sterowej - jak masz jakąś stareńką ramę, to pewnie będziesz potrzebował amorka z rurą 1" (obecnie króluja 1+1/8") - ale można tylko teoretyzować. podaj jaką masz ramę, wtedy łatwiej będzie coś doradzić. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...że XTR jest jeszcze droższy od X-7, a to miało być nie za drogie.

XT też działa bardzo dobrze, a jest już dużo tańsze ( od ok 130 zł ). Nowe manetki Sachs Quartz 120 zł ( z mikroindeksem z przodu :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benek wielkie dzieki za poradnik. Jutro jade do tego serwisu z reklamacja. Wymienilem przednia przerzutke z NONAME na Deore LX i jest gorzej niz bylo! I facet mi wmawia, ze w instrukcji pisza, ze tarcie jest dopuszczalne. Poprosze tez o zwrot zdemontowanych elementow - nie byly uszkodzone. A w ostatecznosci poprosze o zalozenie spowrotem starej przerzutki a ta sprzedam!

 

PS. Czy istnieje dobrej jakosc kaseta 8-rzedowa 11-34 ? 11-32 znalazlem, ale chcialbym najwieksza koronke 34.

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka : )

wetnę się w temat, mam rowerek Merida Kalahari 510 gdzieś tak z lat 2000/2001 (jeżeli to komuś coś mówi to ma zielono białe malowanie) i muszę go trochę podratować, bo dziadek zaczyna odmawiać współpracy, dzisiaj odpadła mi lewa korba, odkręciła się z suportu, ale to moja wina :D Nie jestem w stanie Wam podać dokładnej specyfikacji tego w co ten rower jest wyposażony, bo nigdzie nie idzie tego znaleźć w internecie a sam się nie znam za bardzo.

No tak, ale wypadało by zadać jakieś pytanie :D otóż chciałem, żebyście mi polecili jakieś korby i pedały (pewnie to wymaga podania szczegółów technicznych tego, co już jest zamontowane na rowerze.. wiem, że mam 18 przerzutek, Shimano z gripshiftami), pewnie po 6-7 latach wypadałoby wymienić także łańcuch.. chociaż szczerze mówiąc pewnie "tył" też by wypadało, ale nie mam tyle siana, bo jeżeli pewnie wolałbym już wymienić wtedy na 7 przerzutek,a to się wiąże z wymianą koła oraz manetek.

 

hmm.. gdzie mogę o tym wszystkim poczytać? po prostu chciałbym trochę powymieniać w rowerze osprzętu, a jak wszedłem na allegro do działu "pedały" :D to zastałem X stron pedałów, "platform z pinami" i jakimiś (dla mnie) kosmosami..

 

macie jakieś opisowe strony na takie tematy? D:

 

edit: http://allegro.pl/item202553959_dzwignie_r...ty_gratis_.html takie mam przerzutki

btw, przecież gripshifty (bo tak się to nazywa nie?) są najwygodniejsze na świecie, czemu tego już się tak nie stosuje w rowerach? a może ja czegoś nie wiem, i się nadal stosuje? :D wiem, że w "modzie" jakiś czas temu były takie z dwoma dźwigienkami, jak dla mnie kompletnie kijowe.. może już się tak przyzwyczaiłem do tych moich :D

Edytowane przez PhoboS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do korby i pedałów najlepiej by było jakbyś podał przedział cenowy w jakim chciałbyś się zmieścić ;)

 

Hmm te gripshifty to straszny kicz jak dla mnie nie wiem co w nich fajnego, chyba tylko to że są nie poręczne :D Ja tam chwale sobie manetki o których wspominasz mianowicie te z "dwoma dźwigienkami" i w życiu bym ich nie zamienił na nic innego :P A i tak jestem zdania że najlepszy jest single speed ale to już inna bajka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka!

no widzisz, ciężko jest mi stwierdzić ile bym na to miał kasy, bo bardziej chodzi mi o to, żebym odczuł różnicę w komforcie jazdy. Czyli chciałbym, żeby mi ktoś podrzucił jakieś przykładowe sprzęty dla amatora, lepsze niż to co seryjnie było zamontowane (mam plastikowe pedały np.)

czaję się na jakieś aluminiowe pedały i korby nowe i może środek suportu, sam nawet nie wiem jaki teraz mam (był wymieniany, bo oryginalny na łożyskach "wieńcowych"? rozpadł się po paru tygodnaich :D mam kasetowy jakiś)

po prostu doradźcie jakieś fajne pedały :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moich perypetii ciag dalszy. Bylem w serwisie, zostawilem rower na 1,5 godziny. Potem okazalo sie, ze troche podregulowali, ale przednia przerzutka nie jest kompatybilna z mechanizmem korbowym! I od razu polecono mi wymiane na taki: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T Co o tym myslicie? :blink:

 

Zdemontowane elementy oddali.

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...