Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja do mojego marcoka używam tego cuda:

http://www.k2.com.pl/sklep/product_info.php?products_id=93

 

Smaruję różnie - jak czułość się zmniejszy ;), tak średnio raz w tygodniu psikam na golenie.

Plusy to na pewno bardzo tani, nic się go nie lepi, w sposób zauważalny poprawia czułość amorka, konserwuje uszczelki.

Minusów na razie nie znalazłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, za namową mojej lubej postanowiłem że w tym roku wrócę do jazdy na rowerze i zabiorę ją na wycieczkę rowerową :D Jestem zielony w temacie a chciałbym kupić coś lepszego. Szukam sympatycznego górala do max 2000zł, lecz im mniej tym lepiej :wink: Mam 184cm wzrostu, rower będzie używany do jazdy rekreacyjnej na asfalcie i czasem jakaś polna droga, las. Mimo że nie będzie katowany, fajnie by było aby fajnie wyglądał :wink: W rachubę wchodzi tylko nowy. Z góry ogromne dzięki za pomoc :)

 

Bardzo podoba mi się ta Merida: http://allegro.pl/item620298275_merida_sub..._od_merluk.html Co o nim myślicie ?

Edytowane przez -GIZIU-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to Ty mnie szukasz górala, tylko roweru crossowego - czyli rowerka na 28" kołach.

 

Możesz poszukać sklepu stacjonarnego z Meridą i spróbowac ponegocjować cenę CROSSWAY TFS 300-V http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=70&id=472

 

Możesz poszukać najbliższego sklepu z Unibike i zerknąć na Zethosa http://www.unibike.pl/zethos.html - moja rada przy unibike - wywal od razu nóżkę bo tylko lakier zdziera <_<

Z tańszych masz Vipera (z cięższą ramą)

 

itd...

 

A jak juz na 100% jestes zdecydowany na rower XC (26" koła itp) od Meridy to szedłbym w klasę bardziej usportowioną (lżejsza rama itd.) = MATTS TFS i wybierał w zależności od budżetu i mozliwości "utargowania rabatu" z MATTS TFS XC 100-V / 300-V

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=76&id=500

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=76&id=502

 

Można tez pomysleć o Unibike Evolution - z tańszych i rodzimej produkcji.

 

Co do rozmiarów:

- XC to bym brał 18-19 (niby chcesz jeździć turystycznie, ale te rowery są bardziej sportowe więc śmiesznie się wygląda na przerośniętej ramie)

- CROSS - chyba 19-20/48-50 (bo tu większa rama nie wygląda dziwnie - w końcu rowery bardziej turystyczne)

Ale jak zwykle wyprawa do sklepu i przymiarka wskazana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem fajny sklep gdzie przy zakupie dają 10% rabat i jest możliwość kupna na raty w Żaglu: http://www.nartyrowery.pl/index.php Może jednak dołożyć i kupić coś lepszego (do 4000zł) ? Choć przypominam że rower będzie służył przeważnie do jazdy rekreacyjnej (szosa, i raz w tygodniu wypad na polną drogę, las). Jest sens ? Baaardzo proszę o pomoc, chciałbym już kupić :wink:

Edytowane przez -GIZIU-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też będę nudny ;) chyba lepiej kupić coś do 2-2.5k ZEN a resztę dorzucic na podmianę amorka z przodu na coś co będzie na prawdę amortyzowało - jakiś Bomberek MX Pro (przegląd tańszy niż "rokszoka") itp. W wysokogrupowe komponenty nie ma się co pchać, bo zeby odczuć ich działanie to trzeba ze 4x w tyg. nieźle dymać (mieć dobrą formę) a nie jeździć rekreacyjnie. :P IMO do Twoich potrzeb full DEORE (fajnie gdyby korba była na HollowTechII) + na tył SLX/X-7

 

No chyba że kwestia lansu wchodzi w grę to przejdź się do SKiTeamu i pooglądaj CUBE z serii LTD - nawet Teama wciągniesz za 4k ZEN przy programie lojalnościowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benek - Twoje założenia świetnie spełnia a6 krossa ;), no zamiast bomberka ma torę 318 air z manetką, a zamiast korby na ht2 ma firexa na zintegrowanej osi :) i kosztuje 2100 "ZEN" ;] - ja bym poszedł w tą stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci sie nie spieszy to poczekaj az euro poleci w dol. Ja czekam -_- na http://www.extreme-shop.nazwa.pl/pro-sport...roducts_id=2192

 

Nawet obnizyli cene w euro ale i tak daleko do ceny ze stycznia, a przypomne ze wtedy to bylo tylko 2999zl @!#!@#!@#!@ ale jak euro zejdzie chociaz do poziomu 3.6-3.8 to juz nie bedzie tak zle.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, krótko i na temat: A4 i A6 - czy warto dolozyc 500 zeta do A6? Ma byc solidny rowerek na lata, nie jezdze sporo ani mega agresywnie, ale tereny sa rozne (raz las, raz trasa, raz gory) wiec ma byc to rower bardzo uniwersalny. Wzrost 187, 85kg wagi (przy okazji: rama 19" bedzie w sam raz nie?). Zakladajac takie wytyczne oplaca sie inwestowac wiecej? Szczerze mowiac, cenka za A4 bardzo mi odpowiada, ze tak powiem jest to dokladnie tyle ile chcialbym wydac, ALE jesli FAKTYCZNIE warto dolozyc to rzuce sie na A6 (oczywiscie wersja z Torą). Z gory dzieki za odp.

 

P.S. Jesli nie warto dokladac do A6 to czy jest jakas alternatywa do A4 w tej cenie?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zakladajac ze A6 zarowno 2008 jak i 2009 moge miec w tej samej cenie? Gadalem z typem i mowil, ze 2009 ma lepsza duzo lepsza rame (nie wiem na ile jest to prawdziwa opinia) oraz osprzet, ale oczywiscie nie ma juz Tory. Ktory brac w takim wypadku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy rama z 2009 jest dużo lepsza to nie wiadomo - rower ma niewiele ludzi :). Na papierze jest lepsza, ale ta z 2008 też jest bardzo dobra, sztywna i mocna. Ja bym chyba brał starszy model z torą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy rama z 2009 jest dużo lepsza to nie wiadomo - rower ma niewiele ludzi :). Na papierze jest lepsza, ale ta z 2008 też jest bardzo dobra, sztywna i mocna. Ja bym chyba brał starszy model z torą.

OK, dzieki za odpowiedz. W takim razie bede polowal na 2008. Teraz tylko pytanie: czy przy moim wzroscie 19" to odpowiedni rozmiar? Bede zamawiac z netu, wiec nie bardzo mam mozliwosc przymierzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja bym jednak to przemyślał. Do wzrostu 187cm to 22" rama. Od tego zależy odpowiednia pozycja i komfort użytkowania. Ostatnio kupowałem dwa rowery i wnikliwie to "przećwiczyłem" :wink: Pomimo dobrania wielkości ramy do wzrostu gość wrzucił mnie na dwie wielkości i sprawdzaliśmy jak "leży". Na 18" i 19" było niewygodnie ale o tym przekonałem się wsiadając na 20". Zdecydowanie proponuję podjechać do jakiegoś sklepu i przymierzyć się do odpowiedniej ramy. Jest to zakup na kilka sezonów więc sprawa wydaje mi się pierwszoplanowa.

Co tam będę powoływał się na sprzedawców... sporo osób z mego otoczenia połknęło bakcyla a kilka jeździ zawodowo z wieloletnim doświadczeniem.

 

Tutaj pierwszy link jaki mi wpadł pod kursor odnośnie doboru wielkości roweru.

 

http://www.rower.com/archiwum.php?art=2831

 

Zresztą taki wysoki facet na 19" będzie wyglądał co najmniej komicznie. Na 19" jeździ moja żonka, która ma 175cm wzrostu.

 

:wink:

 

P.S. Redaktor to powinien zwracać uwagę chyba na pisownie i co "wzieł" a co nie.

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Ło matko, córko !!!" 8O Co Wy tu wypisujecie, przecież rozmiar ramy to tak na prawdę tylko długość rury podsiodłowej. Nic nam ten rozmiar nie mówi o:

- długości ramy - zdecydowanie ważniejszy parametr, bo decyduje czy będziemy zmuszeni leżeć na górnej rurze, żeby dosięgnąć kierownicy; znowu jak kupimy za krótką to trzeba będzie dać dłuższy mostek = zmienić właściwości jezdne roweru

- bazie kół - ten parametr mówi nam o zwrotności roweru

- ...

(Radzę dla testów np. dosiąść jakiegoś Garego z geo genesis - ramy niskie (małe rozmiary) a długie jak diabli ...)

 

Za to zbyt niską ramę (za mały rozmiar) łatwo zniwelować dłuższą sztycą, ażeby nie zmieniać srodka ciężkości to taką dłuższą dajemy prostą = bez seatbacka, czy tam przesuniętego jarzma.

 

qqrydza przemyślałeś to co napisałeś - 22" przy 187cm w górach, jakoś tego nie widzę, chyba że na drogach asfaltowych, bo przy zjazdach przy takim rozmiarze to raczej za sodełko się nie opuścisz, żeby przenieść ciężar ciała...

 

maSTHa212 jak ma być uniwersalny rower MTB (też w góry) to przy Twoim wzroście ponad 20" bym nie tykał.

 

A na koniec ja przy 179-180cm jeżdziłem kiedyś na Evolutionie 17" (rama rozmiarowo jak 18" Meridy) a teraz na rowerku na ramie GT Avalanche 18", który nie dość że "niski" to jeszcze krótki = mała baza kół = zwrotny na leśnych singletrackach. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qqrydza przemyślałeś to co napisałeś - 22" przy 187cm w górach, jakoś tego nie widzę, chyba że na drogach asfaltowych, bo przy zjazdach przy takim rozmiarze to raczej za sodełko się nie opuścisz, żeby przenieść ciężar ciała...

:lol:

Ja jakoś nie widzę, że szuka roweru do downhill'u i jazdy agresywnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jakoś nie widzę, że szuka roweru do jazdy emeryckiej ekhmm... :razz: znaczy się turystycznej. Bo gdyby szukał takowego to pytałby o rowery crossowe/trekingowe, a nie mtb/xc. A zresztą to nie mój problem jak ktoś w górach wybije zęby, bo kupił rower jak na "starszego brata", albo będzie narzekał na bolące plecy bo kupi "jamnika" na którym będzie leżał, żeby dosięgnąć kierownicy.

Kupujcie co chcecie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jakoś nie widzę, że szuka roweru do jazdy emeryckiej ekhmm... :razz: znaczy się turystycznej. Bo gdyby szukał takowego to pytałby o rowery crossowe/trekingowe, a nie mtb/xc. A zresztą to nie mój problem jak ktoś w górach wybije zęby, bo kupił rower jak na "starszego brata", albo będzie narzekał na bolące plecy bo kupi "jamnika" na którym będzie leżał, żeby dosięgnąć kierownicy.

Kupujcie co chcecie ...

Hold on benek, hold on... hehe. Ostatnie zdanie jak u obrażonego przedszkolaka. Nie chcę tu Cię uczyć podstaw bo sam jestem laikiem ;-) ale wysokość rury podsiodłowej wpływa na całą geometrię roweru i raczej rower z danej grupy będzie "proporcjonalny". Jeśli ktoś kupuje rower do jazdy wyczynowej jak downhill, zwróćcie uwagę na kąty ramy i widelca, czy też do skakania (dirt urban) to może mieć mniejszą ramę co pozwoli na lepszą kontrolę toru lotu, łatwiej będzie wykonywać triki i są łatwiejsze do manewrowania. Większe (hardtaile) lepiej amortyzują wibracje, stabilniej się prowadzą i są spokojniejsze. Zresztą pisałem, że najlepsze rozwiązanie to przymierzyć sobie taki rowerek. Minimum to 21" a myślę, że na dobry rower jak wsiądzie w odpowiednim rozmiarze to zrozumie o co mi chodzi. Ja mam 20" i jestem bardzo zadowolony. Wzrost 182cm i pomimo, że rower jest całkiem spory jest szybki, zwrotny i ma świetne przyspieszenie a to wszystko dzięki geometrii ramy.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem troche w sieci i o ile na poczatku myslalem, ze 19" to bedzie odpowiedni rozmiar to teraz coraz bardziej jestem przekonany do 21". Ale do glowy przyszla mi jeszcze inna mysl. Czy daloby sie "przerobic" rower dirtowy na taki, ktory bardziej (albo rowniez) nadawalby sie w teren? Taki mix, ktory z tego co sie orientuje nazywa sie enduro hardtail? Bo wydaje mi sie, ze byloby to najlepsze wyjscie z sytuacji. Nie musialbym sprzedawac obecnego sprzetu, a i cena upgrade-u moze bylaby nizsza niz dolozenie do nowego. Poza tym jakas ostrzejsza jazda nadal mnie kusi. Obecnie posiadam Kone Scrap 2005, ostatnie 2 lata praktycznie nieuzywana i az zal mi jej sprzedawac za bezcen. Jesli taka operacja bylaby mozliwa to na czym wartoby bylo sie skupic (amor, kola, opony?). Z gory dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś to?

 

Zmieniać osprzęt? Raczej ramę :D choć najlepiej(jeśli lubisz sobie jeszcze poskakać) kupić drugi rower.

 

Ot i cała moja rada.

No wlasnie rama mialaby zostac, ale to juz i tak niewazne - teraz dopiero sie zjarnalem, ze przeciez ta moja ma 17 czy 17,5", bo tyle jest przewidziane w dircie, a ja potrzebuje jak juz wiadomo 20-21". Ale flair na drzewie w tym filmie mnie zniszczyl ;) Chyba nie ma co swirowac i popedzic Kone na Allegro, a potem sie rzucic na Krossa A6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maSTHa212, wg mnie dla Twojego wzrostu dobra będzie rama 19-20' Sam mam 193cm wzrostu i i mam dwa rowery w rozmiarze 20' i jest idealnie. Lepiej mieć rower trochę za mały, niż za duży. Miałem kiedyś Treka 8500 21' i nawet jak dla mojego wzrostu była masakra. Im większy jest rower, tym jest mniej zwrotny. A zwrotność w przypadku roweru górskiego jest cholernie ważna - przynajmniej w odniesieniu do przeznaczenia w jakim został ten rower stworzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qqrydza jesteś przewrażliwony, ja już dawno wyrosłem z fochów ;) Moje ostatnie zdanie miało na celu uzmysłowienie, że każdy kupuje co chce (rozmiar), bo nie będę na siłę przekonywał - jak nabywca kupi zły rozmiar po własnej decyzji, to będzie mógł mieć pretensję tylko do siebie. I tyle, tylko tam było w skrócie/uproszczeniu :P Jak wyżej proponuję celem testów poszukać gdzieś rowerków Garego Fishera i zrobić przymiarkę do jakieogoś z geo genesis, zobaczymy czy wtedy też będziesz pisał że wielkość ramy = długość rury podsiodłwej to jedyny ważny prametr przy zakupie :rolleyes:

 

Tomwer jedyny głos rozsądku ;) bo inni widzę chcą kupic rower MTB/XC (26" koła) robiąc z niego na siłę CROSSówkę. IMO jak już ktos chce "zaduże" rozmiary to chyba od razu lepiej kupić właśnie taki rower - jakąś Meridę Crossway, Unibike Vipera/Zethosa lub coś w ten deseń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O.K. benek, wiele zależy od preferencji w dodatku coś mi się wydaje, że maSTHa212 trochę się zagubił :> i chciałby rower do wszystkiego co niestety jest niemożliwe. Jak coś jest do wszystkiego to znaczy, że jest do niczego. Nie ma sensu się sprzeczać i przepychać w "doradzaniu" Myślę, że jak ktoś handluje rowerami za 2 kawałki i wyżej to poziom wiedzy ma na takim samym poziomie i będzie potrafił dobrać odpowiedni rower do indywidualnych potrzeb. Chyba, że jakiś ciołek będzie chciał wcisnąć coś na siłę bo "coś tam". Wizyta w dobrym sklepie mile widziana. W Warszawie nie będzie problemu ze znalezieniem odpowiedniego salonu z rowerami.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...