Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem ramkę Intense Uzzi VPX z damperam DHX 5.0 do tego:

- hamulce Hope Moto6

- koła: piasty NS szprychy/nyple DT ( przód alpine III, tył Championy ), felgi DT FR

- kierownica zapewne NS, mostek zobaczymy wybiorę coś

Moje pytanie sprowadza się do amora, napędu i opon

1. Do wyboru mam Boxxer RIDE 2006 i Team 2007 ( realnie czym one się różnią oprócz rozbudowanych ustawień ? ( np materiał goleni itp ).

2. Jaka korba 3 rzędowa z suportem ale bez szaleństw cenowych.

3. Jakie opony ? ( dość uniwersalne, błota nie lubię, ale w miarę lekkie ok 800 g max, szerokość 2.3- 2.5 )

 

Przerzutki będą albo XT ( przód napewno ) albo X.9 (z manetkami X.0 ). Kwestia tego jakie manetki uda mi sie trafić, bo zależy mi na obrotowych. Może wiecie gdzie w sklepie ktoś sprzedaje stare plasmy ?

osobiście do tej ramy wpakowałbym amora z jedną półką.

 

co do opon, to słyszałem pochlebne opinie na temat opon firmy schwalbe, np. schwalbe nobby nic, chociaż ja w moim bike'u mam opony tioga dh [2.3 na przedzie i 2.1 na tyle] i jestem z nich ogólnie zadowolony.

 

a co do napędu, to od roku mam napęd w całości sygnowany przez sram'a i nie zamienię go na nic innego! [: ew. na wyższe modele [; hehe. manetki trigger to naprawdę super sprawa! pod względem ergonomi [obsługa tylko jednym palcem!] i działania [system 1:1] nie mają sobie równych!

 

a poniżej zdjęcie mojego bike'a [enduro/lekki freeride]:

 

Dołączona grafika

 

jeśli fundusze pozwolą, to chętnie bym zmienił ramę, tylko do końca nie wiem jaką [; hehe m.in. pod uwagę biorę dc akite 16" + fox dhx 5.0 [coil]

Edytowane przez metal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pochwale sie i ja :D Wreszcie kupilem klocki na przod do vek za chyba 14 zl :D :D :D Zabieralem sie za to od zimy ;D

A tak powaznie... metal jak Ci sie sprawuje ten pike?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam kilka pytań odnośnie akcesoriów:

 

1. Co do konserwacji łańcucha, amorka (czytałem że o XCM trzeba dbać...)?

2. Jakie zapięcie?

3. Jaki licznik, czy te z allegro są ok? http://allegro.pl/item193459943_podswietla...30_funkcji.html

 

na powyższe rzeczy nie chcę wydać więcej niż 100pln

 

PS

przeczytałem recke xcm i już myślę o nowym amorku... [;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam kilka pytań odnośnie akcesoriów:

 

1. Co do konserwacji łańcucha, amorka (czytałem że o XCM trzeba dbać...)?

2. Jakie zapięcie?

3. Jaki licznik, czy te z allegro są ok? http://allegro.pl/item193459943_podswietla...30_funkcji.html

 

na powyższe rzeczy nie chcę wydać więcej niż 100pln

 

PS

przeczytałem recke xcm i już myślę o nowym amorku... [;

1. Lancuch... najlepiej miec rozkuwacz i co jakis czas zrobic szejka... tzw: do butelki wlewasz benzyne... wsadzasz lancuch i wstrzasasz az syf odpadnie :) Pozniej lancuch suszysz. Oliwki do lancuchow kupisz w kazdym lepszym sklepie rowerowym.... jednak wiadomo ze to kosztuje.. ja osobiscie uzywam vexol-u... w castoramie za 1 litr zaplacilem 10 zl.. to jest olej do pil lancuchowych ale swietnie nadaje sie do tego typu zastosowan. Osobiscie zlozylem 0.2 litra w ciagu 2 lat :) Amor.. pamietaj brac model na 2007rok!! Ma bardzo zmieniona konstrukcje w porownaniu do modelu z lat wczesniejszych. Trzeba czyscic co jakis czas golenie i je smarowac smarem do amortyzatorow.. chodz ja uzywam zwyklego smaru do lozysk i amor jakos na to nie narzeka.. co lepsze... moj duro od 2 lat luzow nie zlapal a troszke juz byl jezdzony ;)

2. Na temat zapiec juz tu rozmawialismy tutaj niedawno. Zadne linki za 20-30 zl czy inne badziewia bo to sie kombinerkami niszczy... Najlepiej gruby lancuch z dobra kludka lub u-lock... podawalem link tutaj w temacie do stronki kumpla http://lancuchy.go.pl/ ktory robil takie lancuchy w zeszlym roku.. nie wiem jak w tym roku. Mam taki lancuch w domu i dzielnie mi sluzyl przez 2 lata zostawiania rowerka w szkole przypietego do kaloryfera\lawy. Nie kupisz nic ciekawego do zabezpieczenia rowerka ponizej 100... po prostu nie sa tego warte.

3. Co do licznika... szukaj czegos bardziej konkretnego.. typu sigma.. do 50 zl kupisz spokojnie na allegro ale dostajesz do tego gwarancje i wiesz ze Ci nie padnie po 3 jazdach.

 

No to podsumujmy... rozkuwacz do lancucha 25zl, litr benzyny ~4zl, vexol 10zl, licznik 50zl... Linki jak napisalem odradzam bo szkoda na to kasy a i zlodzieja nie odstraszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiększyć budżetu raczej sie nie da :P

Co do łamania osiek, to nie mam takiej tendencji, poprostu raz mi sie teraz zlamala, bo zapewne jakas badziewna byla (jak caly ten rower zresztą). A co do ceny, to moze i teraz tak nie jest, ale na przyjęcie (kiedy to było :D) dostalem rower za około 600-700, jezdzilem na nim, skakalem wszystko poprostu, i jakos dawal rade. Fakt ze teraz waże zdecydowanie więcej niż wtedy. A co do "rozbierania", to zdaje sobie sprawe, że trzeba czyścić, smarować łańcuch itp, jednak to są normalne sprawy. Natomiast średnio raz na miesiąc rozkładanie rowera na części pierwsze, bo ciągle luzy się robią i wszystko klekoce, to juz chyba nie jest normalne :P. Jak powiedziałem, budżetu niestety powiększyć się nie da. Nie musi to być jakiś super wytrzymały rower, ważne, aby podczas normalnej jazdy z kolegami/kolezankami po miescie/lesie, jednak po lesie to sporadycznie, jestem z Torunia i czasem wyskocze ze znajomymi rowerkiem na Barbarkę, więc jesli ktos jest z moich okolic, to wie jaka mniej wiecej odlegosc z Torunia (około pół godziny jazdy), większych tras leśnych praktycznie nie robię. Ważne, żeby rower wytrzymywał takie właśnie jazdy. Czasami też sie troche poszaleje, ale to nie jest jakies extreme :P

Więc tak jak niektorzy pisali, dobrze by bylo, abym zwiększył budżet - tak sie tez stalo.

Mam teraz 1000zł, jednak to juz jest naprawde max.

Czekam na rozsądne porady :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm do 1000 powiadasz.. unibike mission lub gt aggressor :) widzialem tego aggresora w HiMountain za 999zl. Gt maja piekne ramki :)

Edytowane przez Neo_x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasowałoby wymienić u mnie ramke, mam Arkusowego fulla ze stali, ciężkie, ale bardzo nie przeszkadza, za to niesamowicie sie trzyma, i właśnie tu sie pojawia pytanie o sens jej zmiany, jest sprawdzona, szitowa na max, ale sie trzyma kupy ;) Jeżeli miałbym zmieniać to na coś wyłącznie fullowego, ale ceny fulli są spore, rozejrzałem sie i jedynie Sign FR2 mógłby być, cena w miare, ale i tak duża, no i kiedyś jak sie tym interesowałem były to dobre rowery, ale czy to mnie wytrzyma? I bedzie wystarczajaco duże ? Mam 75kg i ok 182cm wzrostu.

Ah, no i zmiana ramy to też zmiana widelczyka, bo mam rst na 'wianuszkach' czy jak sie to zwie, a tam tylko maszynki chyba wchodzą..

No i FR2 ma tylko tarcze na tył, więc musiałbym narazie jeździć bez hampli na tył(których w sumie nie używam) albo założyć tarcze, założenie tarcz, zmiana tylnej piasty.. taki łańcuszek normalnie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tym agresorze wszedzie piszą ze dla osob od 160cm do 180cm. Byłby na mnie dobry? (mam 184 lub 185cm, zalezy od miary ;) )

Musial bys usiasc i zobaczyc czy bylo by Ci wygodnie :) Poza tym przeciez sa rozne rozmiary ram wiec do koloru do wyboru :) Osobiscie mam ramke rozmiaru 17 cali... niby to do xc bardziej bo ramka jest troche dluzsza od 14" a u mnie sie swietnie spisuje w skakaniu jak i w xc po podniesieniu siodla... a mam 178 wzrostu :)

 

Pasowałoby wymienić u mnie ramke, mam Arkusowego fulla ze stali, ciężkie, ale bardzo nie przeszkadza, za to niesamowicie sie trzyma, i właśnie tu sie pojawia pytanie o sens jej zmiany, jest sprawdzona, szitowa na max, ale sie trzyma kupy ;) Jeżeli miałbym zmieniać to na coś wyłącznie fullowego, ale ceny fulli są spore, rozejrzałem sie i jedynie Sign FR2 mógłby być, cena w miare, ale i tak duża, no i kiedyś jak sie tym interesowałem były to dobre rowery, ale czy to mnie wytrzyma? I bedzie wystarczajaco duże ? Mam 75kg i ok 182cm wzrostu.

Ah, no i zmiana ramy to też zmiana widelczyka, bo mam rst na 'wianuszkach' czy jak sie to zwie, a tam tylko maszynki chyba wchodzą..

No i FR2 ma tylko tarcze na tył, więc musiałbym narazie jeździć bez hampli na tył(których w sumie nie używam) albo założyć tarcze, założenie tarcz, zmiana tylnej piasty.. taki łańcuszek normalnie..

Wiesz co? Moim zdaniem nic Ci z tego nie wyjdzie... Nie wiadomo czy by Ci pasowal suport... korba... sa tez modele signow z piwotami wiec tu problemu nie ma... ale podejrzewam ze kol takze jakis ciekawych w swoim rowerze nie masz. Do tego zmiana amora, sterow i mostka... bo mostek nie bedzie Ci pasowal... a jezeli kupisz mostek na gruba kiere to i kiere musial bys wymieniac... a podejrzewam ze masz najwezsza jaka sie robi hehe :) wymiana tylu czesci wyjdzie Ci drozej niz jak mial bys kupic juz calego signa zlozonego z 2006 roku... bo o 2007 nie mowie bo z cenami tego powariowali. Jezeli nie masz kasy to bardziej zastanowil bym sie nad hardtail-em... kosztuja duzo mniej a i pozniej mniej problemow zeby przerzucic sobie czesci zeby fulla zrobic :) Jeszcze jedno... zastanow sie czy full jest Ci potrzebny... duzo to ciezsze... gdzies dalej marnie jechac, pod gorke nie mowiac i do tego marnujesz duzo sil na bujanie :)

 

-->Neo_x, dzieki ponownie!

 

a piszac o XCM, mialem na mysli to co mam teraz:P

myslalem raczej o czyms konkretniejszym z tlumieniem olejowym ;)

Nie ma za co ;) Jak bardziej konkretnym? ;)

 

serio podobają ci się ramy tych gt?? :blink:

Niom :) GT Chucker jest sliczny :) Nie wiem czy wiecie... ale jeszcze pare lat temu gt dawal wieczna gwarancje na swoje ramy... jak polamales ramke to wymieniali Ci na nowa :) Jednak z tego zrazygnowali z wiadomych wzgledow ;) Edytowane przez Neo_x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 500 powiadasz ?:P Z nowek bez problemu kupisz dj-a 4 czy rs dart :) Ja tez mialem roweru nie tuningowac ;) w koncu z 1300zl zrobilo sie ponad 3 tysiace ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pike'a mam dosłownie parę dni, więc jeszcze nie zdążyłem go wypróbować w "ciężkich" warunkach [; ale tak po mieście i parku/lesie nie jest źle, chociaż mnie osobiście praca pike'a nie powala, ale po za tym jest to idealny amor pod mój styl jazdy.

 

regulacja u-turn to chyba najlepszy patent rock shox'a, jedziesz na miasto/w trasę się przejechać, dajesz 95mm skoku sztycę na 28cm i przy ramie 14" i wzroście 180cm można spokojnie walić kilometry [: oczywiście do tego trzeba dodać blokadę skoku sterowaną z manetki pop-lock na kierownicy i podjazdy się "wyrównują" ;d hehe, a jak chcesz bardziej agresywnie pozjeżdżać, to sztyca w dół, skok na 140mm i można pona... pierdzielać [:

 

już nie mogę się doczekać jakiejś wyprawy w góry, ale na razie nie mam czasu na jakiś konkretniejszy wyjazd, eeeh praca... [; jak tylko będę miał wolne to chcę koniecznie wybrać się do harendy w zakopcu, ponoć bardzo fajna nowa trasa do zjazdu powstała [: ew. jeszcze pozostaje szczyrk, który ma bardzo szerokie pole manewru jeśli chodzi o jazdę, można ostro pozjeżdżać jak i trochę sobie poendurzyć [: hehe, ale mam nadzieję, że do tego czasu sprawię sobie jakiegoś full'a... tylko na takiego [santa nomad] będę musiał trochę jednak popracować [; hehe, ale myślę, że warto, bo dla mnie jest to idealny bike.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialem sie kiedys nad pike jednak zrazygnowalem i zmienilem polowe kompa :)

co do tego santa cruz...nieee... za malo skoku to ma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korba wybrana ( Saint ), manetki znalazłem Sachs Quartz z mikroindeksem :), oponki wybrałem Continental Petrol 2.5 wyglądają bardzo interesująco.

Teraz jeszcze tylko czekam na widelec i wszystkie części :D :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko z seri napedu... smiga ktos na zestawie korba + suport Truvativ Hussefelt Howitzer?

http://www.allegro.pl/item196294522_korba_...tzer_nowe_.html Moja korba padaka i zbieram sie od 2 miesiecy na zakup ale nie moge sie zdecydowac... jak jest z lamaniem tego i sztywnoscia? Potrzebuje cos czego zaraz nie rozwale... dodame ze wazne 60 kilo i mam 178 wzrostu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam już dość długo i nie narzekam - swoje przeżyła, oszczędzana nie była i jeszcze jakoś się trzyma :) Jedyna wada jaka przychodzi mi teraz do głowy to to że lubi się odkręcać lewe ramię ale to akurat norma w truvativach - miałem kilka i z każdym było to samo. Ogólnie polecam za taką cenę warto brać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GT Aggressor

http://www.allegro.pl/item198356535_nowy_r...lka_gratis.html mozna tez dorwac na allegro modele zeszloroczne:

http://www.allegro.pl/item198300486_wyprze...essor_2006.html

 

Unibike Mission

http://www.unibike.pl/mission.html

Edytowane przez Neo_x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wahałbym się ani chwili i wziął Unibike Mission. Jak coś, to mój kumpel ma na sprzedaż właśnie za 1000złzeszłorocznego evolution w stanie idealnym poza tym, że jest małe wgięcie na tylnej obręczy i tylna opona jest starta.

 

EDIT:

TO JEGO ROWER Jak chcesz, to Cię z nim skontaktuję.

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytując z licytacji twojego kolegi:

Rower jest w stanie idealnym

a dalej:

jedynie tylnia opona jest w zużyta . Korba jest minimalnie krzywa jednak w niczym nie przeszkadza . Tylnia obręcz jest w stanie dostatecznym , jeździ się na niej bez zarzutu jednak posiada wgniecenie .

To ja się pytam - gdzie ten stan idealny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od tego jak bardzo zniszczona jest tylna obrecz i korba.. jezeli mam brac pod uwage ze z tylnego kola sie zrobilo jajo... a korba zaraz bedzie tarla o rame to zakup tego bajka jest nieoplacalny za 950 zl. Wymiana tych czesci spowoduje ze koszt rowerka siegnie spokojnie 1300 zl.. a tyle kosztuje nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie to nie wiem, ale jakieś 8 lat temu produkowała jedne z lepszych rowerów do XC i jedna z najlepszych produkujących BMXy. Dla tej firmy w XC jeździł między innymi J.Wiejak ( ciekawe ilu osobom bez google coś to nazwisko mówi :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa.... wie ktos ile by kosztowala wymiana suportu i korby w serwisie?:) Z serwisu rowerowego korzystalem raz.. tylko na przegladzie gwarancyjnym i srednio sie w cenach orientuje :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...