Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

...Dziekuje Wam, a w szczegolnosci benkowi za dobre rady!

...Jednoczesnie chcialem Wam polecic forum rowerowe: 2649646[/snapback]

...Ostatnio coś mi strasznie trzeszczy kiedy mocniej naciskam na pedały.

Wydaje mi się że to suport....

może być suport - ale może być też korba, zwłaszcza jak sie poluzowała śruba mocująca i są luzy, to moze strzelać/trzeszczeć/... więc zanim wydasz $$$ może warto rozebrac (nasmarować przy okazji) i złożyć do kupy cały mechanizm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj lancuch lubi wd40 fajnie po nim smiga ;]

 

a z tym syfem nie wiem moze nastepnym razem wsadze w benzyne e.

Ad 1 - do czasu, bo 0 smarowania = szybki zgon łańcucha :P chociaż z 2 strony może lepszy suchy łańcuch, niż oblepiony smarem i syfem (a takich tez duzo można teraz spotakć na drodze.) :rolleyes:

Generalnie WD40 jest dobry jako szybki odrdzewiacz ;)

 

Ad 2 - najlepiej zrobić szejka, ja mimo, że posiadam maszynkę do czyszczenia FL to czasem kupuję 1l kefir/maślankę w takiej plastikowej białej butelce i po wypiciu (oczywiście kefiru/maslanki nie benzyny) :lol: robię szejka :arrow: zdjety/rozpięty łańcuch + benzynka ekstrakcyjna B-) a po zabiegu benzynkę zlewam do słoiczka, jak sie odstoi to syf zostanie na dnie, a benzynkę można uzyc ponownie. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemacie, jako, że niedługo będę miał zastrzyk gotówki, chciałem kupić sobie rower. Jeden mam ale taki rekreacyjny do spokojnej jazdy, ale teraz chciałbym BMX'a. Pieniędzy dużo miał nie będę, jakiś 700-800zł wiec cudów sie nie spodziewam, ale co możecie polecić do tej ceny? Jak mówiłem, chodzi o BMX'a, street/dirt, do skakania itd. Aha i prosiłbym o tłumaczenie tego co do mnie piszecie bo nie jestem w tym wszystkim zorientowant i nie wszystko kapuje z jezyku rowerzystów.

Edytowane przez el_gringo_dado

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuje pomocy :) Witam.

Rok temu dostałem rower, nic specjalnego, ale że dawno nie jeździłem, a dostałem za free, nie narzekam :)

kross

Pod koniec roku złapałem gume z przodu i teraz kilka pytań z tym związanych:

Chciałem zmienić opony na jakieś cieńsze, trekkingowe czy jakoś tak. Po górach nie jeżdże, tyle co czasem wjade do lasu i chciałbym przez niego przejechać, pojeździć sobie po nim. Co wybrać? W miare dobrego i nie bardzo drogiego. Podajcie jak możecie link'a np do allegro, albo nazwe opony.

Drugie. Przy okazji pomyślałem, że zmienie dętki. Na złapanej gumie wracałem do domu, więc pewnie jest pocięta... podobnie jak przy oponie prosze o jakiś konkretny model.

Trzy. Apetyt rośnie w miare jedzenie. Zastanawiałem sie, czy nowa opona będzie pasowała do starej obręczy? Co byście polecili nowego, wymagania jak poprzednio.... żeby cena nie była z kosmosu (w koncu rower jest wart kilkaset złotych), ale jak już kupować to w miare dobre, optymalne w stosunku jakość-cena.

Roweru używam amatorsko, do dojechania do pracy, poruszania sie ogólnie po mieście. Czasem dłuższe przejażdżki, ale beż żadnych maratonów.

No to sie rozpisałem...

Jesli ktoś by pomógł byłoby miło :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co zrób to podaj rozmiar obręczy - powinno byc na niej napisane coś w stylu 559x19 lub 559x21 ...

 

potem możesz zerknąc np do tej tabelki żeby sprawdzić z jakiego przedziału mozesz szukać - jak bedziesz miał np 559x21 to szukasz opon o rozmiarach 35x559 / 37x559 / 40x559 / 44x559 / 47x559 / 50x559

model cięzko podac nie znając rozmiaru obręczy

 

co do dętek to juz wczesnie napisałem - nie ma co oszczędzać 5-6 PLN (takie często sa róznice między dolna a średnią półką) polecam TRAX z butylem albo Schwalbe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co zrób to podaj rozmiar obręczy - powinno byc na niej napisane coś w stylu 559x19 lub 559x21 ...

 

potem możesz zerknąc np do tej tabelki żeby sprawdzić z jakiego przedziału mozesz szukać - jak bedziesz miał np 559x21 to szukasz opon o rozmiarach 35x559 / 37x559 / 40x559 / 44x559 / 47x559 / 50x559

model cięzko podac nie znając rozmiaru obręczy

 

co do dętek to juz wczesnie napisałem - nie ma co oszczędzać 5-6 PLN (takie często sa róznice między dolna a średnią półką) polecam TRAX z butylem albo Schwalbe

Hmm. Na obręczy nic nie jest napisane. Na oponie znalazłem takie coś: 26x2.00 Potem było: (51-559) Nie mam pojęcia co i jak :)

Nie chce oszczędzać kilku, czy nawet kilku dziesięciu złotych, jeśli moge kupić coś sporo lepszego. Ale wiem, że rower jaki posiadam jest cieńki i nie chce pakować do niego niewiadomo jakich części. Dlatego prosze o pomoc w doborze tych trzech elementów. Ok, więc dętki będe szukał tej Schwalbe, bo taką jeszcze na allegro znalazłem.

Prosze, pomóżcie dobrać obręcze i opony, cieńsze niż zwykłe górskie, tzw trekkingowe. Jazda po mieście i czasem przez las itp.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu chcesz zmieniać obręcze - te mają jakis feler :?: Jak nie to imo szkoda kasy - bo zaplatanie nowych kół kosztuje + zakup nowych szprych (bo na starych nie warto - szybciej pękają).

 

Nie wiem co rozumiesz przez "czasem przez las" - jeżeli to ubite drogi/dróżki, a nie piach to szukaj jakiegoś semislicka. Skoro teraz masz 2.00 to IMO powinny wejśc 1.75, być moze też 1.5 ale tego nie gwarantuje.

Teraz zalezy ile chcesz kasy wydać:

- z tańszych masz np Author MTB CROSS lub szersza, ale z małymi oporami SILK ROAD, teoretycznie KENDA KOBRA (sprzedawana też jako Kelly's Kobra) - ale o tej musiałbys sam poszukac opini

- ze średniej półki np. Contitnental TRAVEL CONTACT

- IMO w najdroższe nie ma sensu sie ładować - (po co ładować opony o wartosci 1/2 roweru do takiego roweru) :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstaw sobie łańcuch i kasetę o klasę wyższe niż te co posiadasz i będzie ok.

 

Do tych co mają Boxxery 2007: jest możliwość taniej ( ok 500 zł ) przeróbki modelu Team na spręzynę powietrzną ( i tym samym posiadania tych samych "flaczków" co w WC. Zaletą oprócz ceny jest również fakt, że widelec będzie mocniejszy niż standardowy WC ( mniej wycieniany )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, moj rower to http://unibike.pl/evolution.html w wersji 06 i mam łańcuch i kasete do wymiany, co polecacie do kwoty 150zł? :wink:

To co Ty robiłeś na tym rowerku, że kaseta do wymiany :rolleyes: Ja na moim od zeszłego roku zrobiłem około 5000 km i tylko robię żonglerkę łańcuchami - po szybkim rozciągnięciu się firmowego HG40 teraz lecę na 2 szt. HG50. A napęd u mnie nie ma lekkiego życia - przy SPD'kach jest bardziej obciążony, niż na standardowych pedałach trekingówkach.

 

Weź najpierw kup nowy łańcuch bo ten firmowy pewnie sie wyciągnął. Jak dalej przeskakuje (bo pewnie takie masz objawy) to zrób regulacje tylnej przerzutki - jak jej nie robiłeś od nowości, bo linki też sie wyciągają, nie tak jak te od v-brejków, ale zawsze.

 

Jak to nie pomoże to dopiero szukaj kasety - i też bez przesady powyżej HG50-8I (lub odpowiednika) nie wrzucaj, bo szybko bedzie niszczyła łańcuch, a ten znowu (jak za bardzo się wyciągnie) szybko poniszczy blaty w korbie.

 

Generalnie jak planujesz stopniowy upgrejd to IMO do EVO najbardziej pasuje grupa ALIVIO - zdecydowanie lepsza od DEORE, a tańsza i nie będzie przerostu formy nad treścią przy tej ramie (co tu ukrywać ciężkiej i miękkiej z tyłu). A jak ktoś chce troszkę przyszaleć to można pomyśleć nad tylna przerzutką z wyższej grupy.

 

PS.

Nawet widzę, że producent idzie zgodnei zmoim tokiem rozumowania - też dał w 2007r. więcej ALIVIO. :razz:

Edytowane przez benek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mycie i smarowanie łańcucha

Czytam tu, czytam gdzie indziej, i już sam nie wiem jak robić...

 

Zdecydowałem się na smar FL zielony, najbardziej uniwersalny i polecany.

Teraz tylko problem jak czyścić ?

Jedni piszą, aby płyn do mycia naczyń z wodą i szczoteczką szorować...

Inni, że benzyną (albo naftą) i też chyba szczoteczką.

Po takim zabiegu spłukać potem to wodą ?

Dodam, że nie chce rozkuwać łańcuha

 

Ciekawi mnie też kwestia co jaki czas smarować łańcuch takim FL zielonym, i po czym poznać, że jest nadmiar i trzeba wytrzeć ?

Czy po prostu po np. godzinie wytrzeć cały łańcuch a smar będzie w środku ogniw ?

Edytowane przez FoX 13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do czyszczenia preferuje metode z benzyna.

Przewaznie uzywalem Finish Line Cross Country (to chyba zielony?) aplikuje sie go 1 kropla na 1 ogniwo (sworzen) nastepnie trzeba chwilke odczekac zeby smar spenetrowal ogniwa i potem wytrzec nadmiar smaru z lancucha, ja nijak nie rozpoznaje czy jest nadmiar czy nie - po prostu wycieram lancuch zeby nie zostawial mi pieczatek na lydce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Teraz tylko problem jak czyścić ?

Jedni piszą, aby płyn do mycia naczyń z wodą i szczoteczką szorować...

Inni, że benzyną (albo naftą) i też chyba szczoteczką.

Po takim zabiegu spłukać potem to wodą ?

Dodam, że nie chce rozkuwać łańcuha...

Niestety najlepsza metoda to ta z rozkuwaniem & szejkiem - chyba gdzieś to już w tym temacie opisywałem (i chyba nie tylko ja)

Jak nie chcesz rozkuwać, a chcesz w miarę dobrze wyczyścić to zainwestuj w maszynkę - nawet te tanie z Alledrogo.pl są OK, ja sam używam maszynkę FinishLine - jej podstawowa przewaga nad tymi po 25-35 PLN to magnesik na dole, który wułapuje opiłki ...

 

Sam używam benzynę ekstrakcyjną - po użyciu zlewam do słoiczka i zakręcam, jak się odstoi to czysta benzynę dolewam do butelki, a szlam z dna słoiczka do WC (wiem nie jestem ekologiczny) ^^

 

Wody nie polecam, zwłaszcza jak potem smarujesz teflonowym FL, łańcuch może szybko zardzewieć - jakby co to najlepsze odrdzewiacze to WD40 (używam go tylko jako odrdzewiacza) i ... CocaCola :)

 

Co do samego smarowania - nie sugeruj sie filmikami ze strony FL, gdzie koleś naciska zasobnik ze smarem, kręci korbą i zużywa ~1/4 pojemniczka na 1 smarowanie, a potem wyciera prawie cały zmarnowany smar białym ręcznikiem - ten film powstał chyba dla bezmózgich Jameryknów :mur:

Jak to zostało wyżej napisane dajesz po kroplece na kazdy sworzeń, kręcisz korbą, czekasz kilka min., znowu kręcisz i po tym zabiegu wycierasz to co zostało na wierzchu, na przejażdzkę najlepiej zabrać ze soba kawałek smatki, bo jak łańcuch sie "spoci" po kilku km to go wytrzesz i masz spokój że nie będzie się przylepiało zbyt duzo syfów. B-)

 

Gdybyś zaczął używac Vexolu - jak sporo osób w tym ja :P i chciałbyś żeby dobrze penetrował (a jest dosyć gęsty) to polecam metodę ze strzykawką - ja stosuję mieszankę na ~4/5 Vexolu daję 1/5 benzyny ekstrakcynej i już taki smar sam ładnie się wciska w ogniwa B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benek wielkie dzięki :)

 

No to teraz tylko pytanie, bo ostatnio w serwisie smarowano mi łańcuch, koleś najpierw spryskał go czymś, brud ściekał, potem pojechał karsherem całość, odczekaliśmy 10 min. i nałożył FL zielony.

Czyli np. też mogę umyć łańcuch, spłukać i nakładać FL ?

Czy może tylko umyć benzyną i od razu FL ?

Bo nie wiem, czy ją spłukiwać czy nie...

 

A z wycieraniem chyba pojmuje :) Po prostu, aby nie był mokry na zewnąrz, tylko w środku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Czym oni polewali nie mam pojęcia

 

2. Tylko benzynka, a ona sama "wysycha" (dlatego pisałem o zakręcaniu słoiczka przy akcji z odcedzaniem ...) - tyle tylko, że ona sprawdza się najlepiej przy szejku lub maszynce (polecam kupno - nawet tej najtańszej BARBIERI jak kupisz sama maszynkę bez płynów to do 30PLN się zmieścisz) - natomiast na szybko to ja czyszczę WD40 - podkładam szmatkę pod kilka ogniw i psikam w nie tym preparatem i cały syf spada na szmatkę, potem jeszcze dla pewności starą szczoteczką do zębów i ... powtórka na kolejnych ogniwach - jak wszytko wyschnie/odparuje robię smarowanko strzykawką.

 

3. Tak dokładnie - ogniwa mają być nasmarowane od środka tam gdzie piny itd, a od zewnątrz łańcuch ma byc "suchy" - tak na prawdę pokryty cieniutka warstwą smaru w celu zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi (ale bez obaw mozna wycierać szmatką bo ona i tak nie usunie w 100% smaru)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, od jakiegoś czasu planuje zakupić nowy rower .. w znanym przedziale cenowym do 2k pln...

Nie ukrywam że głównie moje zainteresowanie skupia rower GT Avalanche ... aczkolwiek chętnie wysłucham innych propozycji ;)

Rower przeznaczony do jazdy po mieście oraz po lesie...

Miałem zamiar kupić TEN rower... aczkolwiek amortyzatory RST ponoć nie cieszą się najlepszą reputacją.. tak więc mam pewne wątpliwości co do tego wyboru .. czekam na wasze opinie bądź ewentualne propozycję B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza amorkiem klamkomanetk do pupy - beznadziejna kultura pracy, jak już chcesz coś z tarczami to może http://unibike.pl/flite.html - hydrauliki a nie machaniki (na linkach), troszkę bardziej pancerny amorek, lepsze klamki i manetki, ... A jak nie to GF Wahoo DSC, chyba już jest promocja w Ski-teamie (zjazd cenowy) http://www.skiteam.pl/promocja/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok .. dzięki .. teraz sie trzeba zdecydować .. i myślę że Flite jest nieco lepszy ... (a przy okazji słyszałem ze hamulce hydrauliczne są ponoć bardziej użyteczne (: )

Edytowane przez ssbs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok .. dzięki .. teraz sie trzeba zdecydować .. i myślę że Flite jest nieco lepszy ...

IMO to zależy - jak chcesz rozbudowywać w przyszłości to ramka genesis od GF lepsza, jak chcesz jeździć jak najdłużej na fabrycznych częściach to ... rzut monetą :wink:

 

Ale z tego co widzę w Ski-Teamie to np GF piranha (2199 PLN) ma niezły amorek Manitou AXEL Elite i mostek z lepszą geometrią niż Wahoo, niestety nadal mechniki :rolleyes: Jak widac nie można mieć wszytkiego.

 

PS.

No i kupka - najlepszy jest ten napis w prawym dolnym rogu ulotki z promocjami - oferta nie dotyczy modeli z katalogu 2007 = z poprzednich lat pozostały same "fajne" rozmiary - dla krasnali i wielkoludów. :unsure:

Edytowane przez benek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS.

No i kupka - najlepszy jest ten napis w prawym dolnym rogu ulotki z promocjami - oferta nie dotyczy modeli z katalogu 2007 = z poprzednich lat pozostały same "fajne" rozmiary - dla krasnali i wielkoludów. unsure.gif

heh .. ja mam 173 wzrostu (; wiec mi chyba będzie pasować 17"-18"

 

tak więc nawet nie mam specjalnego wyboru.. faktem jest też to że aż takim maniakiem żeby co sezon albo i częściej części wymieniać to nie jestem :blink: nie szaleje też aż tak abym wszystko zaraz popsuł :-P

thx za rade.. przydała się..

Edytowane przez ssbs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok .. dzięki .. teraz sie trzeba zdecydować .. i myślę że Flite jest nieco lepszy ... (a przy okazji słyszałem ze hamulce hydrauliczne są ponoć bardziej użyteczne (: )

Osobiscie posiadam hydraulika shimano na tyle i nigdy w zyciu nie wymienil bym go na mechanika.. o vkach nie mowiac :)

 

Za takie coś też bym sie z chaty wywalił ;)

PRzeczytaj moze pierw kiedy ten post byl pisany...

 

heh .. ja mam 173 wzrostu (; wiec mi chyba będzie pasować 17"-18"

 

tak więc nawet nie mam specjalnego wyboru.. faktem jest też to że aż takim maniakiem żeby co sezon albo i częściej części wymieniać to nie jestem :blink: nie szaleje też aż tak abym wszystko zaraz popsuł :-P

thx za rade.. przydała się..

zgadza sie.. taki rozmiar Ci styknie.. ja mam 17 cali do xc jak i skakania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...