Krzysiek92 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2009 Witam, mam sprawę trochę nietypową jak na ten wątek, ale nie chcę zakładać nowego, bo bądź co bądź chodzi o rower ;) Otóż moja mama ma znajomego, który w ramach hobby buduje nietypowe rowery. Ów znajomy poprosił moją mamę o poszukanie informacji na temat dwóch rodzajów roweru, a że ja mam ferie i "przecież i tak nie mam nic do roboty" :| , to zadanie spadło na mnie. Cały problem polega na tym, że nawet nie wiem jak te rowery się nazywają :) . Wątpię, żeby na forum komputerowym ktoś wiedział, ale a nuż... ;) Więc pierwszy z nich to ma być taka jakby gondola zawieszona między dwoma kołami o średnicy >2m. W gondoli siedzi sobie rowerzysta i pedałuje. Drugi "rower" to po prostu koło (również o średnicy >2m), a wewnątrz niego idzie sobie kolarz i w ten sposób napędza pojazd (ci co mają/mieli jakiegoś gryzonia, wiedzą o co chodzi :P ) Myślę, że opisałem to w miarę składnie, ale jakby ktoś mnie nie do końca zrozumiał, to walnę jakiś szkic w Paincie. Generalnie, najważniejsze, żebym dowiedział się jak to się w ogóle nazywa, ale jak znacie jakieś stronki na ten temat to podajcie linki ;) PS: Kiedyś paru stałych bywalców tego wątku pomagało mi w doborze roweru, jeżeli kogoś to jeszcze interesuje to kupiłem Krossa ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proofit Opublikowano 21 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2009 Witam Wcześniej dyskutowaliśmy na temat wyboru roweru dla mnie. Wahałem się pomiędzy Unibike Flite, a GT Avalanche 1.0 DSC. Wybrałem GT, ale poszperałem trochę w necie, przez co mam trochę wątpliwości, które mam nadzieję pomożecie mi rozwiać. Przejdźmy do sedna. Mam możliwość kupna starszego rowerka za podobna cenę do tegorocznego GT Avalanche 1.0 DSC. Mam tu na myśli rower tego samego producenta, ale wyższy model z roku 2006 bądź 2007. Teraz trochę danych na temat tych rowerów. 2006 GT Avalanche Expert: Rama: GT Triple Triangle design 6061 Widelec: Rock Shox TORA, u-turn with rebound adjustment Korba: Truvativ 5-D with Powerspline 44,32,22 Suport: Power Spline Cartridge Sealed Pedały: Crank Bros Candy Przerzutka przód: Shimano Deore LX Przerzutka tył: Sram X9 Kaseta/wolnobieg: SRAM Nine speed index cassette 12-32 Hamulce: Shimano Deore Hydralic Kierownica: GT 6061 Butted Alum Adventure bar with 50mm rise and 7 2007 GT Avalanche Pro: Rama: Nowa hydroformowana aluminiowa 6061, zintegrowane stery Amortyzator: Rock Shock Recon 351 Air Korba: Truvativ STYLO TEAM Przerzutka przód: Shimano Deore LX Przerzutka tył: Shimano Deore XT Manetki: Shimano Deore LX triagle Hamulce: Shimano Deore LX Hydralic Pytanie: czy opłaca się kupić rower starszy? jeśli tak to, który z nich. Mam możliwość kupna jeszcze modelu Avalanche Pro z 2006 roku. Proszę o pomoc! POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janisław Opublikowano 22 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2009 Z tych 2 moim zdaniem ciekawszy będzie 2007 GT Avalanche Pro 1) Amor sporo lżejszy, zwłaszcza od sprężynowej Tory 2) Lepsze hamulce 3) Lepsza korba Przerzutka i manetki to kwestia gustu - ja osobiście jeżdżę na Sram X9 i w życiu nie zamieniłbym na Shimano, ale XT również jest bardzo dobrym produktem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proofit Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2009 Z tych 2 moim zdaniem ciekawszy będzie 1) Amor sporo lżejszy, zwłaszcza od sprężynowej Tory 2) Lepsze hamulce 3) Lepsza korba Przerzutka i manetki to kwestia gustu - ja osobiście jeżdżę na Sram X9 i w życiu nie zamieniłbym na Shimano, ale XT również jest bardzo dobrym produktem. Tak też myślałem, że GT PRO będzie lepszym rozwiązaniem. Dzięki za odpowiedz. W moim poście wyżej napisałem, że mam możliwość kupna modelu PRO z 2006 roku. Nasuwa mi się tu pytanie, który będzie lepszym wyborem? GT Avalanche Pro 2007, czy GT Avalanche Pro 2006? Porównanie: 2007 GT Avalanche Pro: Rama: Nowa hydroformowana aluminiowa 6061, zintegrowane stery Amortyzator: Rock Shock Recon 351 Air Korba: Truvativ STYLO TEAM Przerzutka przód: Shimano Deore LX Przerzutka tył: Shimano Deore XT Manetki: Shimano Deore LX triagle Hamulce: Shimano Deore LX Hydralic 2006 GT Avalanche Pro: Rama: GT Triple Triangle design 7005 Kinesis Superlite butted aluminum Widelec: Rock Shock Recon 327 U-Turn korba: Truvativ STYLO TEAM 44,32,22 7050 Suport: Truvativ outboard Przerzutka przód: Deore LX Przerzutka tył: Deore XT Manetki: Deore LX Kaseta: SRAM Nine speed index cassette 12-32 Obręcze: WTB Speed Disc Piasty przód\tył: Deore LX\Deore LX Hamulce: Deore LX Hydraulic Wiem, że to prawie te same rowerki. Z tego co sam zauważyłem to różnią się tylko ramą, widelcem i kolorem (GT 2006 - metalic blue, GT 2007 - srebrny), ale napisałem ten post, żeby później nie pluć sobie w brodę. Nie od dziś wiadomo, że dobra rama i widelczyk to podstawa, a one właśnie tym się różnią:P, więc pomóżcie mi dokonać słusznego wyboru. Pozdrawiam i Dziękuje wszystkim, którzy pomogą rozwiązać mój problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiu_konin Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2009 2007 ma lepszy amorek, bo reszte maja praktycznie identyczna;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2009 Amor bezapelacyjnie lepszy z wyższym numerem - bo bliżej mu do Reby niż Tory, no i ciut lżejszy, bo w końcu powietrzny... Za to różnie może być z ramą, ta starsza "kinesisowska" pewnie minimalnie lżejsza, ale kto walczy o każdy gram ten łyka Zaskara (jeżeli chodzi o stajnię GT). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proofit Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2009 Amor bezapelacyjnie lepszy z wyższym numerem - bo bliżej mu do Reby niż Tory, no i ciut lżejszy, bo w końcu powietrzny... Za to różnie może być z ramą, ta starsza "kinesisowska" pewnie minimalnie lżejsza, ale kto walczy o każdy gram ten łyka Zaskara (jeżeli chodzi o stajnię GT). Czyli brać ten nowszy?, Zaskary też są w tym sklepie, ale mi nie chodzi o lekkość i starty w maratonach tylko chce rower do amatorskiej jazdy po lesie w miarę wytrzymały. Aha ważę 75 kg, czy ten amortyzator Rock Shock Recon 351 Air będzie przy tej masie dobrze pracował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2009 Proofit Będzie pracował, tak jak go sobie podpompujesz - to jest zaleta "powietrzniaków". W sprężynowcu przy Twojej wadze to musiałbyś mieć (chyba) niebieską sprężynę = prawie najtwardszą... Krzysiek92 Może nie do końca to czego szukasz ale http://pl.youtube.com/watch?v=7cU-HlDpWag Mega Hard-Core :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukov Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2009 sie postow narobilo :P gt pro lepszy, recon to fajny amorek, bedziesz zadowolony a sie tylko zapytam, w jakich granicach kwotowych te avalanche mozesz nabyc?, i to sa 'powystawowki' czy uzywki zwykle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiu_konin Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2009 Czyli brać ten nowszy?, Zaskary też są w tym sklepie, ale mi nie chodzi o lekkość i starty w maratonach tylko chce rower do amatorskiej jazdy po lesie w miarę wytrzymały. Aha ważę 75 kg, czy ten amortyzator Rock Shock Recon 351 Air będzie przy tej masie dobrze pracował?Amor to podstawa. Bierz tego z Reconem 351 Air. Dla niego 100kg to nie problem:) on stoi pomiedzy reba a tora 318 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2009 ... Bierz tego z Reconem 351 Air. Dla niego 100kg to nie problem:) ...Wiesz dla sprężynowej wersji z zaplikowaną czarną sprężyną to i 130 kg nie problem. :P Ale fakt jak się szuka uniwerslanego amorka to albo powietrzny albo sprężynowy z asystą powietrzną (jak niektóre Bomberki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proofit Opublikowano 25 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2009 (edytowane) sie postow narobilo :P gt pro lepszy, recon to fajny amorek, bedziesz zadowolony a sie tylko zapytam, w jakich granicach kwotowych te avalanche mozesz nabyc?, i to sa 'powystawowki' czy uzywki zwykle W granicach 3000 - 3500 zł, to jest wyprzedaż, ostatnie egzemplarze z tamtych lat. Mogły stać na wystawie. Chcą się tego pozbyć, wiadomo nikt nie kupi rowerów z przed 2/3 lat po cenie katalogowej.:) Dlatego promocja w granicach 40%. Edytowane 3 Lutego 2009 przez Proofit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek92 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2009 Może nie do końca to czego szukasz ale http://pl.youtube.com/watch?v=7cU-HlDpWag Mega Hard-Core blink.gif Dzięki, no to na pewno nie to, ale też jest fajne ;) W każdym razie, na pewno przekażę, komu trzeba :) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 26 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2009 Mała zagadka - do czego to służy? http://www.allegro.pl/item524170299_rogi_p...kierownicy.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radd Opublikowano 9 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2009 Witam Jaki polecacie nowy rower górski w cenie 900-1000zł? moje użytkowanie rowera to codzienna jazda 3km do szkoły i latem ze 2-3 razy w tygodniu 50-100km głównie szosy za miastem, czasem lasy. I jeszcze jaką wielkość rowera byście polecali, mam 185cm wzrostu i ważę 70kg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 9 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2009 A nie myślałeś o czymś na kołach 28" :?: Do Twoich potrzeb - głównie szosa, asfalt itp, a las sporadycznie - to mogłaby być ciekawsza opcja. Można poszperać i np taka Merida Crossway 20V z 2008r by się trafiła albo Crossway TFS 100V, choć o tej porze roku to już będzie ciężko, bo rocznik '08 przebrany całkowicie. Gdybyś brał jakiegoś trekinga to myślę, że rozmiar 52cm byłby w sam raz (przy Twoich zastosowaniach), ale polecam przymiarkę. Gdybyś był jednak uparty na 26" to spokojnie powinieneś wyrwać Meridę SUB 20V '08, a gdybyś się mocniej napiął to i 40V. Rozmiar i zastosowanie wskazuje, że mógłbyś brać coś większego (na szosie wygodniej) czyli rozmiar ramy 20" a może i 22". To takie moje propozycje z ramami godnymi jakiejś rozbudowy w przyszłości = wymiana napędu na full alivio itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 9 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2009 Witam, Oto moj rowerek: Rama: Poison Phosphor 2007 17" Damper: Manitou Swinger X3 Widelec: Rock Shox Reba Race (skok 115mm) Stery: Tioga NS Kaseta: Shimano XT CS-M737 Korba: Shimano XT FC-M770 44/32/22 Przerzutka przednia: Shimano XT FD-M771 Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772 Manetki: Sram Attack 3/8 Łańcuch: Shimano HG93 Hamulce: Avid SD 7 + okładziny Kool-Stop Dual Compound Klamki: Avid SD 7 Linki i pancerze: Clark's CLIM8 + ACCENT Supreme Gripy: Bontrager RACE X LITE Kierownica: Easton EA50 Rogi: ACCENT Airplane Pedaly: ACCENT Axium Siodlo: noname Sztyca: Ritchey WCS 27,2/350 Zacisk sztycy: Accent X-Country Mostek: Smica Lite PRO 25,4 100mm Koło przednie: Piasta: DT Swiss 370 Obrecz: DT Swiss XR 4.1 Zacisk: DT Swiss Szprychy: 32 x DT Swiss Competition Nyple: 32 x aluminowe DT Swiss Dętka: Schwalbe EXTRA LIGHT Opona: IRC Mythos XC 2.1 Koło tylne: Piasta: DT Swiss 370 Obrecz: DT Swiss XR 4.1 Zacisk: Accent Szprychy: 36 x DT Swiss Competition Nyple: 36 x aluminowe DT Swiss Dętka: Schwalbe EXTRA LIGHT Opona: IRC Mythos XC 2.1 Waga: około 11,7-11,8 kg Rower na razie w fazie testow, regulacji i dostrajania - dzis jedzilem na nim pierwszy raz. Siodlo niebawem sie zmieni - jestem na etapie poszukiwan i analiz. Zaluje, ze nie udalo mi sie dostac bialej Reby, wtedy rower lepiej by sie prezentowal... Przy okazji mam pytanie odnosnie zabezpieczenia. Czy ktos (poza Neo_x) posiada lancuch z firmy LINPLAST: http://www.linplast.pl/produkty/lancuchy_z...uchy_hartowane/ ?? Jak z jakoscia wykonania? Moze ktos probowal ciac? :D Myslalem o kupnie lancucha Kryptonite, ale cena jest dyskwalifikujaca! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 9 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2009 Ja się chyba zdecyduję na u-locka evolution 4 od kryptonite. Niestety rower mój jest coraz więcej wart, a czasami muszę go zostawić bez opieki na 5 minut, więc warto kupić porządne zabezpieczenie. Ale łańcuch jak by był w dobrej cenie chętnie bym tez zakupił, jako dodatkowe zabezpieczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 9 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2009 @ Martinii KOZAK sprzęt. Jaki całkowity koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 9 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2009 Pewnie z 4,5-5K. Martini to Twój pierwszy rower? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 10 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2009 Rower zlozylem, a nie kupilem. Nie wiem ile kasowo wyszlo i chyba nie chce wiedziec :) Mysle, ze okolo 1k wiecej niz toman podal. Nie jest to moj pierwszy rower, choc jest to pierwszy "powazny" rower ;) I daje duzo powaznej frajdy :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 10 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2009 Widze, cykloza w pelni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 10 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2009 Ta i zarazilem sie nia tu w tym watku... ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toman Opublikowano 11 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2009 Prócz białej Reby przydałyby Ci się jeszcze białe obręcze Halo Combat. A ta sakiewka pod siodełkiem wygląda strasznie turystycznie, bleee ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 11 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2009 Taa... Obręcze do dh w rowerku xc... :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 11 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2009 A moim zdaniem problemem (przy kolorze amora) nie są dolne lagi tylko złote górne. W moim biku wygląda to tak dlatego uważam że kolor dolnych lag to sprawa 2-rzędna, IMO ważniejszy kolor górnych. PS. Zdjęce stare - z zeszłego roku - dlatego wszytko takie czyste i niezjechane. :lol2: PS.2 Natomiast co do kół (obręczy) za dużo białych akcentów też nie dobrze (wygląd roweru zrobiłby się mdły, taki bez jaj), IMO do takiej kolorystki jaką ma Martinii i ja fajnie pasowałby czerowne koła (piasty i obręcze) jak taki komplecik http://www.pinkbike.com/photo/1783842/ W czasie jazdy wyglądałoby jakby koła były rozgrzene do czerwoności :lol2: jak np tu http://img165.imageshack.us/img165/1604/dsc03484hb4.jpg :twisted2: albo jak tu fotka 3 http://www.summitride.com/cms/index.php?op...&Itemid=30# Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 11 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2009 Nie wiem jak w rebie ale w marcoku złote golenie mi nie przeszkadzają bo oznaczają że są pokryte teflonem ;). Nie ma nic gorszego jak powycierane do aluminium anodowane golenie w tanich amorkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 11 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2009 benek możesz napisać coś o tej ramce gt? Coś tzn jaki rozmiar, jaki wzrost (Twój) i wrażenia z użytkowania. Fotki też mile widziane B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 11 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2009 A ja właśnie nie lubię anodowanych na czarno lag. Zdecydowanie wolę złote pokryte teflonem :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 11 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2009 (edytowane) A ja dostane pierd@#!@!#!@#!@#!@ po prostu brak mi !@#!#@ slow. http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...roducts_id=2192 1.5 miesiaca temu 2999zl teraz 4400 przez piepr#!@#!@# zawirowania ze zlotowka. Kiedy moglem kupic to pracodawca mi nie wyplacal pensji przez 2 miesiace co za !#@!#!@ szmata. Znowu nie bede miec czym jezdzic. Edytowane 11 Marca 2009 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...