Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam sprawę trochę nietypową jak na ten wątek, ale nie chcę zakładać nowego, bo bądź co bądź chodzi o rower ;)

 

Otóż moja mama ma znajomego, który w ramach hobby buduje nietypowe rowery. Ów znajomy poprosił moją mamę o poszukanie informacji na temat dwóch rodzajów roweru, a że ja mam ferie i "przecież i tak nie mam nic do roboty" :| , to zadanie spadło na mnie. Cały problem polega na tym, że nawet nie wiem jak te rowery się nazywają :) . Wątpię, żeby na forum komputerowym ktoś wiedział, ale a nuż... ;)

 

Więc pierwszy z nich to ma być taka jakby gondola zawieszona między dwoma kołami o średnicy >2m. W gondoli siedzi sobie rowerzysta i pedałuje. Drugi "rower" to po prostu koło (również o średnicy >2m), a wewnątrz niego idzie sobie kolarz i w ten sposób napędza pojazd (ci co mają/mieli jakiegoś gryzonia, wiedzą o co chodzi :P )

 

Myślę, że opisałem to w miarę składnie, ale jakby ktoś mnie nie do końca zrozumiał, to walnę jakiś szkic w Paincie. Generalnie, najważniejsze, żebym dowiedział się jak to się w ogóle nazywa, ale jak znacie jakieś stronki na ten temat to podajcie linki ;)

 

PS:

Kiedyś paru stałych bywalców tego wątku pomagało mi w doborze roweru, jeżeli kogoś to jeszcze interesuje to kupiłem Krossa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wcześniej dyskutowaliśmy na temat wyboru roweru dla mnie. Wahałem się pomiędzy Unibike Flite, a GT Avalanche 1.0 DSC. Wybrałem GT, ale poszperałem trochę w necie, przez co mam trochę wątpliwości, które mam nadzieję pomożecie mi rozwiać.

Przejdźmy do sedna. Mam możliwość kupna starszego rowerka za podobna cenę do tegorocznego GT Avalanche 1.0 DSC. Mam tu na myśli rower tego samego producenta, ale wyższy model z roku 2006 bądź 2007.

Teraz trochę danych na temat tych rowerów.

 

2006 GT Avalanche Expert:

Rama: GT Triple Triangle design 6061

Widelec: Rock Shox TORA, u-turn with rebound adjustment

Korba: Truvativ 5-D with Powerspline 44,32,22

Suport: Power Spline Cartridge Sealed

Pedały: Crank Bros Candy

Przerzutka przód: Shimano Deore LX

Przerzutka tył: Sram X9

Kaseta/wolnobieg: SRAM Nine speed index cassette 12-32

Hamulce: Shimano Deore Hydralic

Kierownica: GT 6061 Butted Alum Adventure bar with 50mm rise and 7

 

2007 GT Avalanche Pro:

Rama: Nowa hydroformowana aluminiowa 6061, zintegrowane stery

Amortyzator: Rock Shock Recon 351 Air

Korba: Truvativ STYLO TEAM

Przerzutka przód: Shimano Deore LX

Przerzutka tył: Shimano Deore XT

Manetki: Shimano Deore LX triagle

Hamulce: Shimano Deore LX Hydralic

 

Pytanie: czy opłaca się kupić rower starszy? jeśli tak to, który z nich. Mam możliwość kupna jeszcze modelu Avalanche Pro z 2006 roku.

Proszę o pomoc! POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tych 2 moim zdaniem ciekawszy będzie

2007 GT Avalanche Pro

1) Amor sporo lżejszy, zwłaszcza od sprężynowej Tory

2) Lepsze hamulce

3) Lepsza korba

 

Przerzutka i manetki to kwestia gustu - ja osobiście jeżdżę na Sram X9 i w życiu nie zamieniłbym na Shimano, ale XT również jest bardzo dobrym produktem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tych 2 moim zdaniem ciekawszy będzie

 

 

1) Amor sporo lżejszy, zwłaszcza od sprężynowej Tory

2) Lepsze hamulce

3) Lepsza korba

 

Przerzutka i manetki to kwestia gustu - ja osobiście jeżdżę na Sram X9 i w życiu nie zamieniłbym na Shimano, ale XT również jest bardzo dobrym produktem.

Tak też myślałem, że GT PRO będzie lepszym rozwiązaniem. Dzięki za odpowiedz. W moim poście wyżej napisałem, że mam możliwość kupna modelu PRO z 2006 roku. Nasuwa mi się tu pytanie, który będzie lepszym wyborem? GT Avalanche Pro 2007, czy GT Avalanche Pro 2006?

Porównanie:

 

2007 GT Avalanche Pro:

Rama: Nowa hydroformowana aluminiowa 6061, zintegrowane stery

Amortyzator: Rock Shock Recon 351 Air

Korba: Truvativ STYLO TEAM

Przerzutka przód: Shimano Deore LX

Przerzutka tył: Shimano Deore XT

Manetki: Shimano Deore LX triagle

Hamulce: Shimano Deore LX Hydralic

 

2006 GT Avalanche Pro:

Rama: GT Triple Triangle design 7005 Kinesis Superlite butted aluminum

Widelec: Rock Shock Recon 327 U-Turn

korba: Truvativ STYLO TEAM 44,32,22 7050

Suport: Truvativ outboard

Przerzutka przód: Deore LX

Przerzutka tył: Deore XT

Manetki: Deore LX

Kaseta: SRAM Nine speed index cassette 12-32

Obręcze: WTB Speed Disc

Piasty przód\tył: Deore LX\Deore LX

Hamulce: Deore LX Hydraulic

 

Wiem, że to prawie te same rowerki. Z tego co sam zauważyłem to różnią się tylko ramą, widelcem i kolorem (GT 2006 - metalic blue, GT 2007 - srebrny), ale napisałem ten post, żeby później nie pluć sobie w brodę. Nie od dziś wiadomo, że dobra rama i widelczyk to podstawa, a one właśnie tym się różnią:P, więc pomóżcie mi dokonać słusznego wyboru.

Pozdrawiam i Dziękuje wszystkim, którzy pomogą rozwiązać mój problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amor bezapelacyjnie lepszy z wyższym numerem - bo bliżej mu do Reby niż Tory, no i ciut lżejszy, bo w końcu powietrzny...

Za to różnie może być z ramą, ta starsza "kinesisowska" pewnie minimalnie lżejsza, ale kto walczy o każdy gram ten łyka Zaskara (jeżeli chodzi o stajnię GT).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amor bezapelacyjnie lepszy z wyższym numerem - bo bliżej mu do Reby niż Tory, no i ciut lżejszy, bo w końcu powietrzny...

Za to różnie może być z ramą, ta starsza "kinesisowska" pewnie minimalnie lżejsza, ale kto walczy o każdy gram ten łyka Zaskara (jeżeli chodzi o stajnię GT).

Czyli brać ten nowszy?, Zaskary też są w tym sklepie, ale mi nie chodzi o lekkość i starty w maratonach tylko chce rower do amatorskiej jazdy po lesie w miarę wytrzymały. Aha ważę 75 kg, czy ten amortyzator Rock Shock Recon 351 Air będzie przy tej masie dobrze pracował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proofit

 

Będzie pracował, tak jak go sobie podpompujesz - to jest zaleta "powietrzniaków". W sprężynowcu przy Twojej wadze to musiałbyś mieć (chyba) niebieską sprężynę = prawie najtwardszą...

 

 

Krzysiek92

 

Może nie do końca to czego szukasz ale http://pl.youtube.com/watch?v=7cU-HlDpWag

Mega Hard-Core :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sie postow narobilo :P

 

gt pro lepszy, recon to fajny amorek, bedziesz zadowolony

 

a sie tylko zapytam, w jakich granicach kwotowych te avalanche mozesz nabyc?, i to sa 'powystawowki' czy uzywki zwykle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli brać ten nowszy?, Zaskary też są w tym sklepie, ale mi nie chodzi o lekkość i starty w maratonach tylko chce rower do amatorskiej jazdy po lesie w miarę wytrzymały. Aha ważę 75 kg, czy ten amortyzator Rock Shock Recon 351 Air będzie przy tej masie dobrze pracował?

Amor to podstawa. Bierz tego z Reconem 351 Air. Dla niego 100kg to nie problem:) on stoi pomiedzy reba a tora 318

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... Bierz tego z Reconem 351 Air. Dla niego 100kg to nie problem:) ...

Wiesz dla sprężynowej wersji z zaplikowaną czarną sprężyną to i 130 kg nie problem. :P Ale fakt jak się szuka uniwerslanego amorka to albo powietrzny albo sprężynowy z asystą powietrzną (jak niektóre Bomberki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sie postow narobilo :P

 

gt pro lepszy, recon to fajny amorek, bedziesz zadowolony

 

a sie tylko zapytam, w jakich granicach kwotowych te avalanche mozesz nabyc?, i to sa 'powystawowki' czy uzywki zwykle

W granicach 3000 - 3500 zł, to jest wyprzedaż, ostatnie egzemplarze z tamtych lat. Mogły stać na wystawie. Chcą się tego pozbyć, wiadomo nikt nie kupi rowerów z przed 2/3 lat po cenie katalogowej.:) Dlatego promocja w granicach 40%. Edytowane przez Proofit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jaki polecacie nowy rower górski w cenie 900-1000zł? moje użytkowanie rowera to codzienna jazda 3km do szkoły i latem ze 2-3 razy w tygodniu 50-100km głównie szosy za miastem, czasem lasy. I jeszcze jaką wielkość rowera byście polecali, mam 185cm wzrostu i ważę 70kg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś o czymś na kołach 28" :?: Do Twoich potrzeb - głównie szosa, asfalt itp, a las sporadycznie - to mogłaby być ciekawsza opcja.

Można poszperać i np taka Merida Crossway 20V z 2008r by się trafiła albo Crossway TFS 100V, choć o tej porze roku to już będzie ciężko, bo rocznik '08 przebrany całkowicie. Gdybyś brał jakiegoś trekinga to myślę, że rozmiar 52cm byłby w sam raz (przy Twoich zastosowaniach), ale polecam przymiarkę.

 

Gdybyś był jednak uparty na 26" to spokojnie powinieneś wyrwać Meridę SUB 20V '08, a gdybyś się mocniej napiął to i 40V. Rozmiar i zastosowanie wskazuje, że mógłbyś brać coś większego (na szosie wygodniej) czyli rozmiar ramy 20" a może i 22".

 

To takie moje propozycje z ramami godnymi jakiejś rozbudowy w przyszłości = wymiana napędu na full alivio itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Oto moj rowerek:

 

Rama: Poison Phosphor 2007 17"

Damper: Manitou Swinger X3

Widelec: Rock Shox Reba Race (skok 115mm)

Stery: Tioga NS

Kaseta: Shimano XT CS-M737

Korba: Shimano XT FC-M770 44/32/22

Przerzutka przednia: Shimano XT FD-M771

Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772

Manetki: Sram Attack 3/8

Łańcuch: Shimano HG93

Hamulce: Avid SD 7 + okładziny Kool-Stop Dual Compound

Klamki: Avid SD 7

Linki i pancerze: Clark's CLIM8 + ACCENT Supreme

Gripy: Bontrager RACE X LITE

Kierownica: Easton EA50

Rogi: ACCENT Airplane

Pedaly: ACCENT Axium

Siodlo: noname

Sztyca: Ritchey WCS 27,2/350

Zacisk sztycy: Accent X-Country

Mostek: Smica Lite PRO 25,4 100mm

 

Koło przednie:

Piasta: DT Swiss 370

Obrecz: DT Swiss XR 4.1

Zacisk: DT Swiss

Szprychy: 32 x DT Swiss Competition

Nyple: 32 x aluminowe DT Swiss

Dętka: Schwalbe EXTRA LIGHT

Opona: IRC Mythos XC 2.1

 

Koło tylne:

Piasta: DT Swiss 370

Obrecz: DT Swiss XR 4.1

Zacisk: Accent

Szprychy: 36 x DT Swiss Competition

Nyple: 36 x aluminowe DT Swiss

Dętka: Schwalbe EXTRA LIGHT

Opona: IRC Mythos XC 2.1

 

Waga: około 11,7-11,8 kg

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Rower na razie w fazie testow, regulacji i dostrajania - dzis jedzilem na nim pierwszy raz. Siodlo niebawem sie zmieni - jestem na etapie poszukiwan i analiz. Zaluje, ze nie udalo mi sie dostac bialej Reby, wtedy rower lepiej by sie prezentowal...

 

Przy okazji mam pytanie odnosnie zabezpieczenia. Czy ktos (poza Neo_x) posiada lancuch z firmy LINPLAST: http://www.linplast.pl/produkty/lancuchy_z...uchy_hartowane/ ?? Jak z jakoscia wykonania? Moze ktos probowal ciac? :D Myslalem o kupnie lancucha Kryptonite, ale cena jest dyskwalifikujaca!

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się chyba zdecyduję na u-locka evolution 4 od kryptonite. Niestety rower mój jest coraz więcej wart, a czasami muszę go zostawić bez opieki na 5 minut, więc warto kupić porządne zabezpieczenie. Ale łańcuch jak by był w dobrej cenie chętnie bym tez zakupił, jako dodatkowe zabezpieczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rower zlozylem, a nie kupilem. Nie wiem ile kasowo wyszlo i chyba nie chce wiedziec :) Mysle, ze okolo 1k wiecej niz toman podal. Nie jest to moj pierwszy rower, choc jest to pierwszy "powazny" rower ;) I daje duzo powaznej frajdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem problemem (przy kolorze amora) nie są dolne lagi tylko złote górne.

W moim biku wygląda to tak

 

Dołączona grafika

 

dlatego uważam że kolor dolnych lag to sprawa 2-rzędna, IMO ważniejszy kolor górnych.

 

PS.

Zdjęce stare - z zeszłego roku - dlatego wszytko takie czyste i niezjechane. :lol2:

 

PS.2

Natomiast co do kół (obręczy) za dużo białych akcentów też nie dobrze (wygląd roweru zrobiłby się mdły, taki bez jaj), IMO do takiej kolorystki jaką ma Martinii i ja fajnie pasowałby czerowne koła (piasty i obręcze) jak taki komplecik http://www.pinkbike.com/photo/1783842/

W czasie jazdy wyglądałoby jakby koła były rozgrzene do czerwoności :lol2: jak np tu http://img165.imageshack.us/img165/1604/dsc03484hb4.jpg :twisted2: albo jak tu fotka 3 http://www.summitride.com/cms/index.php?op...&Itemid=30#

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w rebie ale w marcoku złote golenie mi nie przeszkadzają bo oznaczają że są pokryte teflonem ;). Nie ma nic gorszego jak powycierane do aluminium anodowane golenie w tanich amorkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dostane pierd@#!@!#!@#!@#!@ po prostu brak mi !@#!#@ slow.

 

http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...roducts_id=2192

 

1.5 miesiaca temu 2999zl teraz 4400 przez piepr#!@#!@# zawirowania ze zlotowka.

Kiedy moglem kupic to pracodawca mi nie wyplacal pensji przez 2 miesiace co za !#@!#!@ szmata.

Znowu nie bede miec czym jezdzic.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...