Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Odświeżę trochę bo mam pytanie,czy kupując rower za takie pieniądze(700funtów) da radę złożyć coś lepszego niż kupując gotowca?Na pewno mogę wtedy dobrać więcej części po swojemu ale czy warto się w to bawić?

Jesli masz czas i wiesz dokladnie czego chcesz to pewnie ze warto, ja gotowca bym nigdy nie kupil, a tak zlozylem sobie rower ktorym moge jechac w gory zjechac na trudnej trasie, poskakac w miescie, a np jak teraz jezdzic nim codziennie do pracy bez bolu w krzyzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się uzbierać na Cube Ltd Comp Disc. Dzwonię dziś do SkiTeam i dowiaduje się że nie mają go w rozmiarze 20" i nie wiadomo kiedy będzie. Ale wszedłem na Allegro i widzę to http://allegro.pl/item639390382_cube_ltd_race_okazja.html Gadałem ze sprzedającym, wydaje się OK. Rower odebrałbym osobiście. Kupiony w Niemczech, bez gwarancji. Za 3300zł (za tyle jest w stanie sprzedać mi go dziś od ręki) warto ? 4700zł cena w SkiTeam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się uzbierać na Cube Ltd Comp Disc. Dzwonię dziś do SkiTeam i dowiaduje się że nie mają go w rozmiarze 20" i nie wiadomo kiedy będzie. Ale wszedłem na Allegro i widzę to http://allegro.pl/item639390382_cube_ltd_race_okazja.html Gadałem ze sprzedającym, wydaje się OK. Rower odebrałbym osobiście. Kupiony w Niemczech, bez gwarancji. Za 3300zł (za tyle jest w stanie sprzedać mi go dziś od ręki) warto ? 4700zł cena w SkiTeam

Piękny wózek. Mam słabość do malowania cube. Nie ma co się zastanawiać IMO. Podpisz ze sprzedającym umowę sprzedaży i jazda w teren.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Piękny wózek. Mam słabość do malowania cube. Nie ma co się zastanawiać IMO. Podpisz ze sprzedającym umowę sprzedaży i jazda w teren.

Sam zaproponował spisanie umowy. OK, no to poluję na niego. Jak narazie prowadzę w licytacji, trzymajcie kciuki :wink:

 

EDIT: Rowerek już w garażu, niedługo wrzuce swoje fotki B-)

Edytowane przez -GIZIU-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratujacje. Co tu dużo mówić; świetna maszyna za super pieniądze. Zapraszam do Wrocławia na wspólne toczenie koła.

 

Edit, widzę, że ramę chcesz zmienić. Jeśli zostajesz przy Cube, to kup coś od reaction wzwyż. Może będę mógł Ci załatwić Reaction za 1110 zł.

Edytowane przez toman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oba rowery siebie warte - nie dość że słabo wyglądają to mają słabe podzespoły - ten 1 ma słaby napęd, a ten 2 słaby amortyzator a rama to jakas makabra (fotel przesunięty do tyłu prawie nad oś - środek ciężkości do bani) , jakby zrobić mixa i poszukać normalnej ramy to może by coś z tego wyszło :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oba rowery siebie warte - nie dość że słabo wyglądają to mają słabe podzespoły - ten 1 ma słaby napęd, a ten 2 słaby amortyzator a rama to jakas makabra (fotel przesunięty do tyłu prawie nad oś - środek ciężkości do bani) , jakby zrobić mixa i poszukać normalnej ramy to może by coś z tego wyszło :P

Moze jakies konkretne propozycje? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że powinieneś brać ten rower co podałeś najpierw. Prawda jest taka, że w tym temacie udzielają się ludzie którzy interesują się rowerami, uwielbiają jeździć, skaczą, trikują itp itd. Dlatego też większość ma wypasione rowerki za wiele tysięcy. Sam mam krossa a6, jak go kupowałem (chciałem wstąpić do klubu mtb xc), to się cieszyłem, że mam lekki rowerek na dobrym osprzęcie, ale po dosyć długim okresie ujeżdżania go stwierdzam, że mogłem przyoszczędzić i kupić coś tańszego. Ja po prostu jeżdżę: miasto, chodniki, krawężniki, asfalt, drogi gruntowe, drogi leśne. Nie uczestniczę w maratonach, nie skacze na dropach. Do tego wystarczy zwykły rower. Też taki za 600zł.

Chyba, że ty jesteś jakimś zawodnikiem i potrzebujesz profesjonalny rower, w co wątpię bo wtedy sam byś wiedział jaką kasę musisz wyłożyć. Myślę, że nie masz co dokładać do tego interesu. Posortuj oferty allegro wg cen (np do 700zł) i ogarnij ten który podoba ci się najbardziej, wszystkie (nowe) będą w miarę do siebie podobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawelekmal buehehehe tak niespójnej wypowiedzi dawno nie czytalem

 

Primo - sam kupiłeś coś z wyższej półki, a innym wmawiasz, żeby kupil makroszrota, wiesz jak to się nazywa - hipokryzja

Secundo - wcale Ci się nie dziwę, że czujesz niedosyt kupując rower pod XC, a jeżdząc miasto i przełaj - trzeba było za te same $$$ kupić np Unibike Vipera lub Meridę Crossway i byś miał rower dostosowany do swoich potrzeb.

Tertio - pomyliłeś chyba fora - streetowców, trialowców, BMXowców tutaj akurat niewielu ...

 

_________________________________

 

d0b0c0p

 

Nie podałeś maksymalnego budżetu, ale na szybko szukaj czegoś na osprzęcie full ALIVIO, z amorkiem Suntour NEX (jezeli świadomie celujesz w rowery na 28" kołach)

Nie podałeś swojej wagi, jak ważysz sporo to nie bierz niczego co ma amortyzowaną sztycę i raczej bierz bez regulowanego mostka

Raczej bym się napiął i kupił coś 24 biegowego - większy wybór części zamiennych

 

Generalnie to najgorsza pora na kupno roweru bo najwyższe ceny - do lutego można było łyknąć w dobrych cenach zeszłoroczne (np Meridę Crossway 20-V w cenie 5-V), a przeceny tegorocznych zaczną się koło lipca/sierpnia (na okazje i tak trzeba będzie poczekać do jesieni)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A maSTHa212 to w końcu się na coś zdecydował?

Sam mam podobne dylematy. Rama Triple Triangle od GT mi się super podoba wizualnie, ale niestety algorytm benka mi się wywala na 1 kroku. ;) Bo po prostu nawet nie wiem jaka geometria ramy mi odpowiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ciezko powiedziec czy sie zdecydowal, skoro dostepnosc kazdej ramy jaka rozwazalem jest praktycznie zerowa. Pomijam juz fakt, ze chyba latwiej trafic w lotto niz znalesc rame AM dla wzrostu powyzej 185cm i przy okazji byc w 100% pewnym, ze nie popelnia sie bledu. Generalnie jest lipa. Bo tak:

 

1. GT Avalanche - ram jest tyle co kot naplakal i w dodatku sa albo w rozmiarze S albo L (M czyli 18,5" brak...).

 

2. Dangerous Mike Funbike - niska cena, wysoka jakosc, polecana na forach, odpowiedni rozmiar dla mojego wzrostu. Minusy: nieprodukowana czyli praktycznie juz nie do zdobycia (kolesie w sklepie powiedzieli, ze moze jakies lezaki magazynowe sie znajda, ale nie nastawiam sie). Szkoda, bo to bylby idealny wybor.

 

3. DC Amstaff - niby maja byc dostepna za 2-3 tygodnie...ale podobno tak mialo byc juz od dawna i generalnie tez raczej sie nie nastawiac. Rozmiar wystarczajacy, bo 19". Cenowo tez do przelkniecia.

 

4. NS Society - L w rozmiarze 16,5" to jednak za malo jak dla mnie. Najdrozsza, ale rzucilbym sie gdyby tylko byl odpowiedni rozmiar.

 

I tak to wyglada. W tym momencie jedyny ratunek to albo GT albo DM Funbike. Wolalbym ta druga ramke, bo tansza, ale nastawiam sie i tak na to, ze trzeba bedzie jednak kupic rower w calosci, bo po prostu nie bedzie innego wyjscia :(

 

edit.

 

A zeby bylo zabawniej to calych rowerow tez nie ma. GT Ava 2.0 brak, jest 3.0 albo 1.0. Corrateca Superbow-a tez nigdzie nie widze...Haro ewentualnie.

Edytowane przez maSTHa212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dziwne.

Rozważałeś level a6, a nawet rowery crossowe, a teraz... ramy do lekkiego katowania.

Zastanów się dobrze, czy na pewno taki typ ramy (roweru) potrzebujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dziwne.

Rozważałeś level a6, a nawet rowery crossowe, a teraz... ramy do lekkiego katowania.

Zastanów się dobrze, czy na pewno taki typ ramy (roweru) potrzebujesz.

No wlasnie absolutnie nie crossowe. Na poczatku faktycznie wyskoczylem z A6, ale potem napisalem, ze troche zle rozumialem pojecie XC i ze to nei jest typ roweru, ktorego szukam. Chociaz mowiac szczerze, biorac pod uwage wspomniany deficyt ram i rowerow, ten Krossik nie jest zupelnie u mnie przekreslony (glownie ze wzgledu na wspolczynnik jakosc/cena).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety się trochę plany pokrzyżowały i będę potrzebował roweru na już praktycznie i nie może on być super drogi.

Znalazłem aukcję na ebay'u,rower Kona Caldera.Link, cena wydaje się być dobra jak narazie.Napisane jest że rower jest 3-4 letni, gość jest z mojego miasta i jutro jadę go obejrzeć.Chciałem się zapytać czy wogóle warto się interesować jeśli cena będzie w miarę dobra.Na co powinienem zwrócić uwagę testując go,amor,przerzutki i co jeszcze?Rower jest ponoć 3-4 letni,tzn 2005 lub 2006.Znalazłem w necie specyfikację z obu roków:

2005,

2006.

Będę wdzięczny za pomoc w rozpoznaniu który to i doradzeniu czy warto.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie to może być '05 bo te amorek EXR PRO miał górne lagi "miedziane" a MZ-2 z rocznika '06 ma już "srebrne". Generlanie róznią się detalami (inne siodełka itp).

 

Co do sprawdzania - przerzutki to pryszcz bo tanio można wymienić,

- oczywiście amortyzator (uszczelki, czy nie cieknie, czy nie ma luzów, najlepiej poprosić o jakiś papier potwierdzający serwis - choć akurat stare bombery to i samemu można serwisować)

- potem piasty - najlepiej byłoby rozebrac (jak masz o tym pojęcie) i zobaczyć łozyska czy kulki w dobrym stanie, czy nie ma nadżerek na nich lub co gorzej na bieżniach w konusach - skoro tylna to shimano to w razie co powinno dać się reanimować (kulki, konusy do kupienia)

- dokładnie pooglądać ramę - czy nigdzie nie ma pęknięć - na czarnym słabo widać - z tego co słyszałem niektórzy "smarują" newralgiczne punkty (okolice główki ramy, okolice mufy suportowej, łączenia, ...) jakimś markerem fluorescencyjnym i potem świecą "lampką UV" i wtedy w pęknięciach widać bo ten marker tam się zbiera ... (nie sprawdzałem czy to działa)

- nie wiem jakie tam są stery - jak ahead to nie ma znaczenia bo wymieniasz całość, jak jakieś inne np zintegrowane to gorzej bo bieżnia łożyska nie jest wymienna tylko to po prostu wytloczenie wewnątrz główki (jak wyrobione to rama do wymiany)

- no i suport - czy nie strzela, skrzypi - ...

- a napęd (przerzutki, kaseta, korba, manetki) to wiadomo że będzie w mniejszym/większym stopniu zjechany

- na hamulcah tarczowych znam się słabo to nie podpowiem na co tam zwrócić uwagę przy używanych

 

PS. No i oczywiście papiery potwierdzające, że obecny właściciel wszedł w posiadanie drogą kupna :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok,tego co napisałeś będę się trzymał w takim razie, na miejscu to raczej piast mi nie pozwoli gość rozebrać.

Ogólnie zakładając że jest to 2005,to warto kupić go?Do ilu go licytować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator to mniej niż zero.

Kupując Ghosta płaci się za markę.

 

Btw. Swoją drogą, osprzęt też bardzo średni.

Edytowane przez Ombre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kicha... kupujcie scott Genius Ltd

 

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=85&id_prod=425

 

Już pawelekmal pisał o takim podejściu. To co dla kogoś jest szczytem marzeń może być kichą dla innego. Określić ile kasy jest dostępne i wtedy szukać czegoś z najlepszą konfiguracją sprzętową.

 

MaSTHa212... a ze scott'a nic się nie podoba? Mają rowery z różnych grup. Ze scott'a może będę mógł coś wystawić na celownik.

 

;)

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kicha... kupujcie scott Genius Ltd

 

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=85&id_prod=425

 

Już pawelekmal pisał o takim podejściu. To co dla kogoś jest szczytem marzeń może być kichą dla innego. Określić ile kasy jest dostępne i wtedy szukać czegoś z najlepszą konfiguracją sprzętową.

 

MaSTHa212... a ze scott'a nic się nie podoba? Mają rowery z różnych grup. Ze scott'a może będę mógł coś wystawić na celownik.

 

;)

Dzis w koncu przejechalem sie po paru sklepach i usiadlem na tym i tamtym. Kross generalnie odpada, oczywiscie jesli chodzi o klase osprzetu to nie ma sobie rownych, ale rama za bardzo uderza w XC. Zreszta obsluga w sklepie powiedziala, ze jesli nie mam ciagat do startow bardziej wyczynowych czy w ogole do tego typu jazdy to ani rodzaju przerzutek nie odroznie w normalnym uzytkowaniu ani tym bardziej taka geometria nie jest tym czego nalezaloby szukac. Czyli Kross out.

 

Haro. Sprawdzilem Escape Sport i Flightline Comp. Oba fajne, aczkolwiek sa to dosc duze i dlugie rowery. 20" to doslownie odrobine za duzo, a mniejszy rozmiar to 18" czyli z kolei za malo. Szkoda, mimo wszystko byl to moj czarny kon zestawienia.

 

I w koncu GT. Przymierzylem sie na rozmiar L czyli 20" i to jest chyba to. Myslalem, ze jednak lepiej pasowac bedzie M czyli 18,5, ale wyszlo inaczej. Jest to o tyle dobra informacja, ze z ramami o takim rozmiarze nie ma problemu i sa dostepne. Czyli generalnie w tym momencie czekam na odpowiedz w sprawie DM Funbike'a i decyzja zapadnie. Mam nadzieje, ze to bedzie trafny wybor.

Edytowane przez maSTHa212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie orientuje się za bardzo w rowerach, czytałem o rodzajach (XC, MTB, ATB itp.), ale nie jestem do końca przekonany jaki typ byłby dla mnie najlepszy. Przechodząc do sedna: szukam czegoś do 800-1000 zł. Zdaje sobie sprawę, że w tej cenie nic rewelacyjnego nie dostanę, ale po prostu więcej kasy nie chcę wydać. Główne przeznaczenie roweru to: jazda po asfalcie, jakiś szuter, lasek, ale żadne skakanie wyczynowe itp. Preferowałbym coś z amortyzatorem z przodu i sztywny tył.

Co byście polecali w przedziale do 800-1000 zł (mimo wszystko wolalłbym coś za 800zł)? Nie musi być model z tego roku, ale rower musi być nowy i ze sklepu, gdyż będzie brany na raty.

 

PS. Widzę, że wyżej rozmowy tyczą się też dopasowania wielkości ramy do wzrostu, więc dodam, że mam 172 cm wzrostu.

Edytowane przez luqash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jawor121

 

Poojęcia nie mam czy to opłacalny zakup, bo nie mam rozeznania w rynku (w cenach uzywek) w UK.

 

______________________

 

borsuczy_król

 

Gdyby w tym Ghoscie siedziała chociaż GILA to byłoby OK, a CAPA ma górne lagi jak zapłaki (wg, producenta 25.4mm, a norma to 28-30) więc jak to może byc sztywne pod dorosłym chłopem. Dobrze, że jeszcze tarczówek tam nie dali bo wtedy ten amor to atrapa.

 

______________________

 

luqash

 

Może rower typu cross byłby OK - czyli rower z osprzętem od MTB ale nie na 26" tylko na 28" kołach - łatwiej się jeździ po mieście i twardym na takim ... Coś pokroju Merida Crossway :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś tańszego niż ta Merida będzie? Po sklepach też widzę, że coś słabo dostępna jest. A jakiś normalny MTB będzie zły dla mnie?

jestem w podobnej sytuacji i od jakiegos czau szukam wlasnie czegos tanszego i moj wybor chyba padnie na krossa hexagon v3

 

http://allegro.pl/item647359421_ostatnie_k...ja_na_maxa.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rowerek wygląda ciekawie tylko jakby się ktoś mógł wypowiedzieć na temat osprzętu w takim rowerze pod względem możliwości/ceny. Jeszcze mam tylko pytanie o ramę. 19" dla 172 cm wzrostu będzie ok? Czy może jednak coś mniejszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I juz wszystko jasne. Funbike-a nie ma i nie bedzie czyli biore ramke GT i zaczynam cos skladac. Czekam tylko na potwierdzenie ceny ze sklepu. Chwila pewnie minie, zanim wszystko uzbieram i zloze do kupy, ale jakby nie patrzec, bedzie to "custom made" ;) Teraz tylko zacznie sie jeszcze wieksza zabawa pod tytulem "wybor czesci"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano byłem zobaczyć tą Kone Caldere,niestety gość nie miał papierów żadnych do niej.Ponad to rower był w średnim stanie,pordzewiałe śruby i tylni hamulec też w średnim stanie.

Znalazłem za to następną aukcję na ebay'u,Kona Hoss 2006:

Materiał ramy: aluminium Kona Clump 7005, cieniowane

Widelec: Marzocchi Dirt Jam Pro

Tłumik: n.d.

Skok przód: 100

Skok tył: n.d.

Rozmiary: 16/18/20/22"

Stery: STS

Mostek: Truvativ XR 3D OS

Kierownica: Truvativ LE OS Riser

 

Pozostałe:

Sztyca: Truvativ XR Double Clamp

Siodełko: WTB Speed V Comp

Piasty: KK Disc/Shimano FH-M475 Disc

Obręcze: Sun Ditch Witch

Opony: Nokian NBT, 26x2,3"

Manetki: Shimano Deore

Przerzutka przód: Shimano Deore

Przerzutka tył: Shimano Deore XT

Dźwignia hamulca: Hayes

Hamulce: Hayes HFX-9 XC, hydrauliczne, tarczowe

Korby: RaceFace Ride XC ISIS, 44-32-22 z.

Środek suportu: RaceFace SRX ISIS

Pedały: Shimano PD-M505

Łańcuch: Shimano CN-HG53

Kaseta: Shimano Deore, 11-32 z

Sprzęt w zasadzie dość podobny do poprzedniej Kony jeśli nie prawie identyczny.Ma inny amor,przynajmniej wydaje mi się że inny.Czytałem trochę i wychodzi że jest dobry,nie jest mulasty itp.Jak myślicie,warto się interesować nim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja... szukam MTB/XC powiedzmy do około 2000, pod zawodnika coś pod 100kg żywej wagi, 182cm.

Na rowerach się zbytnio nie znam, a czytanie for mąci mi już w głowie. :) Byłbym wdzięczny za pomoc.

 

Dzisiaj byłem w lokalnym sklepie (dystrybutor Krossa) żeby coś na żywo obejrzeć i trochę się zawiodłem, bo w gąszczu Hexagonów i trekkingowych stał sobie jeden jedyny biały A2 XT, z tym, że 21 więc pewnie za duży będzie. Gościu ma mi na jutro wyciągnąć z pudła A4, też 2009.

Patrzę na stronie Krossa to jest parę różnic między nimi - http://www.kross.pl/porownaj.php?Page=573&...7&kod2=2179.

Co o tym sądzicie?

 

A, jeśli chodzi o starsze roczniki Krossów z Allegro - patrzeć nie mogę na to stare malowanie więc odpada, możecie się śmiać, ale co poradzę, nie kupię roweru, który mi się nie podoba. <_<

Edytowane przez borsuczy_król

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luqash

 

Crossway to przykład roweru dobrego do Twoich potrzeb - cross na 28" kołach, wolisz MTB na 26" Twój wybór

 

Osprzęt w tym V3 jest biedny - to tyle.

 

Na 172 cm wzr. to rama 16-18" (dlaczego taki rozrzut - pisałem wczesniej czym tak na prawdę jest wielkość ramy)

 

____________________________

 

borsuczy_król

 

Tak na prawdę przy Twojej wadze to newralgicznym punktem jest przedni amortyzator - idz jak będą oba do potestowania i się przejedź, żeby zobaczyć który amorek jest twardszy (bo to żadna frajda "bujać się" podczas jazdy po płaskim) - osprzętem na stronie dystrybutora tak się nie sugeruj bo w sklepach robią takie mixy, że wersji Krossa tyle co sklepów :P

 

Rozmiar sprawdź przedział 18-19" i zobacz na czym lepiej się czujesz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...