Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

benek jakbyś mógł to podaj jeszcze jakieś tańsze alternatywy (coś w przedziale 800-900zł) dla tej meridy bo ona coś mało popularna i praktycznie wszędzie kosztuje więcej niż 1000zł. Co do ramy to myślę, że najlepiej by było jakbym zobaczył rowery z ramą z tego przedziału co podałeś w sklepie i sobie wybrał najwygodniejszy. Jeszcze mi powiedz jak możesz co sądzisz na temat osprzętu tej Meridy.

Edytowane przez luqash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

Idz najpierw do sklepów i poprzymierzaj się i do róznych typów rowerów cross 28" i mtb 26" i do róznych rozmiarów ram - potem będzie łatwiej coś doradzac jak już wybierzesz typ roweru

 

masz dilerów

Merida http://rowerymerida.com.pl/dystrybucja.php...=KRAK%D3W#dystr

Unibike http://www.unibike.pl/dys/malopolskie.html

Kross http://www.kross.pl/index.php?Page=464

Przejdź się może tez do Decathlonu i pooglądaj Rockridery

 

2-3 miechy temu za 1000 kupiłbyś rower wart obecenie jakieś 1300 - teraz za 1000 mozna mieć rower dobrą bazę pod rozbudowę ale bez rewelacji jeśli chodzi o osprzęt

 

Merida Crosssway i inne rowery crossowe mało populare bo ludzie nawet na miasto kupują MTB (bo im ktoś tak doradził) i potem często jeszcze się męczą po asfalcie na terenowych oponach :lol: Nie kosztuje powyżej 1000 bo podstawowa wersja 5-V to 959 PLN a jak "chwilę" poczekasz to koło lipca/sieprnia pewnie ze 100 da się stargować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. W takim razie myślę, że Cross będzie lepszy dla mnie niż MTB.

http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-5-1-h-34976167/ - a co powiesz o tym? W tej chwili jest w promocji w decathlonie właśnie za 800zł.

 

Co do wyboru roweru to na razie chce coś tak w przedziale 800-900zł, a potem jak się wkręce w temat to coś powymieniam.

 

Rower chce kupić po sesji (czyli tak końcówka czerwca), jeśli jednak ten Rockrider za tą cene to dobry zakup to kupię wcześniej bo promocja jest do 21 czerwca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym razem szukam roweru dla kolegi, kolega również mieszka w Uk więc rower będzie tam kupowany.Ma to być Mtb,nie będzie katowany w jakiś hardcorowych warunkach.Trochę jazdy po lesie i reszta to asfalt.Kolega ma 1,85m i 89kg wagi.Ma do wydania jakieś 350-370f.Ma to być rower który będzie można w przyszłości rozbudować,wymiana hamulców na tarcze hydrauliczne,amor itp.

Mamy na oku kilka rowerków:

GT Avalanche 3.0 2009,

Scott Contessa 50 2009,

Felt Q220 2009,

Scott Voltage YZ 35 2009,

Felt Q520 2009,

Gary Fisher Wahoo 2009,

Scott Aspect 50 2009,

i rowery z tej podstrony.

Dużo tego jest i nam najlepszy wydał się Scott Aspect i Gary Fisher, ciekawy jest jeszcze Felt q520.Niestety wszystkie podane mają kijowe amory,no ale to można w przyszłości wymienić dlatego koledze bardziej zależy na wytrzymałej ramie.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luqash

 

Piszesz że cross a dajesz link do MTB :P co mam myślec jak tam w opisie nie ma nazw/symboli tylko opisy, w 5.2 masz przynajmniej jakies nazwy Altus, Spinner, a w tym 5.1 same "niespodzianki". Idz poogladaj na żywo rózne rowery bo takie wybieranie tylko na sucho (na podstawie fotek)to słabe jest.

 

__________________________

 

jawor121

 

hehehehe :lol: dla kolegi chcesz Contesse, no chyba że kolega innej orientacji ;)

Voltage to do streetu więc też odrzuć

Avalanche jak już to wersję DISC http://www.evanscycles.com/products/gt/ava...n-bike-ec016368 bo przynajmniej kół nie będzie musiał wymieniać (piasty pod tarcze) - z tego względu Aspect odpada i Wahoo też - zostają FELTy i GT. Chyba że przy tarczach kiedyś i koła do wymiany to wybór większy. Generalnie już pisałem - Gary Fisher - długie ramy (wygoniejsze do długich podrózy po płaskim) GT Avalanche przeciwnie - krótkie, sportowe i sztywne z tyłu (jak ktoś ma problemy z krzyżem to odradzam chyba że na bezdętkowachach i niskim ciśnieniu ma zamiar jeździć) ale pod cięzkiego zawodnika dobra podstawa pod rozbudowę. Reszta ram pomiędzy GF i GT.

Jak kolega z brzuszkiem i stąd ta waga to pewnie GT i bardziej wyprostowana postawa wygodniejsza - tylko podkreslam rama sztywna = lepsze przeniesięnie siły na napęd (nic się "nie ugina") ale i lepsze przeniesienie "dziur na dupę" :P

 

PS

amortyzatory wszędzie słabe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobał mu się,co ja na to poradze :P.Załóżmy że przy zmianie hamulców zmieni on również koła.Co wtedy będzie najlepsze?Kolega ma brzuch troszkę,to fakt ale jest w sumie ogólnie "duży".Rama musi być wytrzymałą żeby mu się pod d@#4 nie złamała :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jawor121

 

przecież w poście nad Twoim napisałem jaka jest najwytrzymalsza/najsztywniejsza :rolleyes:

 

_________________________

 

luqash

 

5.1 bym sobie odpuścił (chyba że nigdy nie zamierzasz nic w niego ładować, tylko pojeździć i wywalić rower jak coś padnie) bo na fotkach rama wygląda na nierozwojową - na 99% główka 1" czy na amortyzatory crapy (o ile jeszcze coś na taki rozmiar poza Zoomem i najtańszymi RST/Suntourami robią), 5.2 powinien mieć już ramę z główką 1 i 1/8 " = można myśleć w przyszłości o wymianie amortyzatora na taki który jest bardziej amortyzatorem niż atrapą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi polecić rower MTB do 2200zł max. Najlepiej jakby miał osprzęt Deore XT sprzodu i z tyłu. W zeszłym roku widziałem promocję Cross Level A6 z osprzętem Level A8, właśnie za 2200zł. Teraz już nie ma. Zastanwiam się również nad rozmiarem ramy, moje "gabaryty" to 186cm wzrostu, waga 86kg. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Corso

 

Nie ma co rozpamiętywać zeszłego roku kiedy części były sporo tańsze. Rozumiem, że wybór roweru na kołach 26 cali jest świadomy i na pewno nie potrzebujesz crossa na kołach 28 cali. :rolleyes:

 

Poza tym nie ma się co napinac na te XT w Krossie bo o ile pamiętam to z tyłu była zwykła przerzutka XT, a nie XT Shadow (zmieniony profil, mocniejsza sprężyna, ...) czyli użytkowo niewielka różnica do LX (no chyba że za napis XT ważny +1 pkt do lansu) ;) Jakbyś polował A6 to raczej zwracaj uwagę na TORĘ 318 z przodu, a nie przerzutkę.

 

Do Twojego wzrostu to ja bym na jakąś 19-20 popatrzył, chyba że brałbyś crossa (28" koła) do jazdy po mieście i płaskim terenie (lasy, łąki, ...) to 48-50 (a może i 52)

 

Z fajnych rowerków "MTB" może jeszcze CUBE Attention http://www.skiteam.pl/rowery/cube/88/ + program lojalnościowy http://www.skiteam.pl/programy_lojalnosciowe.html i się mieścisz - tu słaby amortyzator, do zajeżdzenia w sezon lub dwa (przy rekreacyjnej jeździe).

 

Gdybyś chciał nadal wspierać rodzimy przemysł ;) to moze coś z Unibike:

- Evolution (oszczędnosciowo) http://www.unibike.pl/evolution.html

- Flite http://www.unibike.pl/flite.html - tu trochę razi ilość biegów 24, za taką kasę mozna wymagac 27 ale tarczówki niezłe (hydrauliki AVIDa)

 

Gdybyś zaczął rozważać jednak crossa (28" koła):

- Merida Crossway 300-V i zostaje kasa na wymianę na tego XT Shadowa z tyłu ;)

- Unibike VIPER lub ZETHOS - SLX w tym 2 ma budowę jak XT Shadow

 

Generalnie to przy wadze ponad 80kg ważny staje się amortyzator z przodu - słaby szybko zajeździsz, a dobry (przy tym pulapie cenowym) będzie tam kosztem reszty klamotów - przy MTB to raczej XCR (bez blokad = 2 sprężyny) lub DART 2/3 to byłoby minimum. XCM z CUBE szybko zacznie robić za atrapę (tępa praca, ...) no ale moze warto a za rok wymiana na coś z wyższej półki :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpujące rady. :) Dość długo wożę się z kupnem roweru, ponad rok (wstyd!). W grę wchodzi tylko MTB (lubię zapieprzać po lesie 35-40km/h ;))

Chyba jednak wezmę Krossa level A6, a pod koniec roku, jak stanieją trochę części, zaszaleję z widelcem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i pieknie, ukradli lasce i mnie bajki w noc kultury w lublinie.

 

Sprawcy WYLAMALI cala balustrade w przedwojennym bloku zeby do nich sie dostac.

 

Poszukiwany Scott Contessa 50, szczegolowe zdjecia dojda pozniej. Jakikolwiek scott contessa 50 gdziekolwiek prosimy o kontakt.

 

Moj to szkoda gadac, nawet nie mogli odjechac bo zlamalem kasete przed dojazdem do centrum, o maly wlos nie wpadlem na samochod na przejsciu bo stracilem caly naped....

 

Dobrze ze monitoring wszedzie w okolo, rower skradziony z bloku na skrzyzowaniu M.C sklodowskiej i Chopina w Lublinie

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba musze to dodac...

 

Dzisiaj, dorwalem zlodzieji naszych rowerow. Bo oprocz tego ze skradli moj rower to i laski, na razie odzyskalem swoj rower ale sprawa jest bardzo rozwojowa...

 

Wracalem autobusem do domu az k... patrze, ze moj bike prowadzi 2 cweli. 112 i tajniacy zaraz ich mieli :x

Jutro troche roboty, musze przejrzec zeznania i dalej pracowac nad sprawa, bo ewidetnie po rozmowac z cpunami i pijakami z okolicy chcieli pozbyc sie rowerow z tamtejszej okolicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ borsuczy_król. Przy twojej wadze sugeruję skupić się na dobrej ramie kosztem osprzętu.

Kross a4 spokojnie się nadaje pod zawodnika 100 kilo (przynajmniej wersja 2008), ja mam też około 100, czasami z plecakiem na trasie waga dochodzi do 110 kilo ;) + 12.0 kilo rowerka i rama krossa gorsza teoretycznie od a4 spokojnie daje radę. Próby terenowe też przeszła już ostre i daje radę, więc moim zdaniem nie trzeba koniecznie ładować masę kasy w ramę.

Ale o ile dobrze pamiętam to już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety Scott'ik dziewczyny nadal sie nie odnalazl, a panowie zlodzieje milcza wiec poki co prawdopodobnie w przyszlym tygodniu przyjedzie do nas praktycznie nowa Contessa 50 2009, tym razem w rozmiarze M co jest nam na reke bo S byla jednak za mala za rowne 1000zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porzuciłem chwilowo temat bo się wkurzyłem (nie mają tu nic co bym chciał), poza tym ciągle leje i leje... no ale już mam zamiar kupować.

 

Muszę sobie rower zamówić poniekąd "w ciemno", bez przymiarki.

Rozważam te dwa:

Level A4 '09

GT Avalanche 2.0

 

No i niby więcej przemawia za Krossem:

- mogę zamówić w sklepie w mieście więc odbieram gotowca i nie ma problemów z przeglądem zerowym czy serwisem itp. (GT musiałbym z neta).

- 9 biegów z tyłu

- możliwość założenia ściąganych błotników, bo w GT to chyba tylko ta łopata do sztycy siodełka.

- rama 7005 lżejsza (?)

 

Tyle, że GT i tak mnie kusi bo jest taki uroczy. :)

 

Muszę też dobrać rozmiar, wszystko wydaje się wskazywać na 18''/M (182 cm wzrostu, 82 cm długość nogi wewnętrznej).

 

Dosiadłem starego roweru i go zmierzyłem:

 

Dołączona grafika

 

A = ~550

D = ~570 (+90 kierownica)

H = ~810

 

Wydaje się być dopasowany, z drugiej strony mógłby być ciut większy i też byłoby dobrze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje, ze to jest kwestia wyboru stylu jazdy: Kross to raczej XC, GT to zdecydowanie bardziej all-mountain/enduro. Stad tez moj wybor padl wlasnie na Avalanche. Co do rozmiaru wieksza L tez powinna Ci podejsc, ja wlasnie wzialem taka chociaz mam te pare cm wiecej (187). Przy okazji spytam jeszcze o jedna rzecz: wie ktos jaka dlugosc i kat ma mostek w GT?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

borsuczy_król

 

Zerknij do tego linka, tam wrzucałem rozmiarówkę GT Avalanche '07

http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;#entry558812

 

A ten Twój stary rower (nie obraź się) to jakiś "pokrak" ;) wysokość rury podsiodłowej 21.5" a długość górnej rury mniejsza niż w mojej Lawince rozm M (jakieś 18.3") która i tak jest dosyć krótka. :rolleyes:

 

___________________________

 

maSTHa212

 

O takie szczegóły to juz chyba tylko na forum stricte rowerowym można pytać, ja Ci nie odpowiem bo kupowałem tylko ramę z hakiem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten Twój stary rower (nie obraź się) to jakiś "pokrak" ;) wysokość rury podsiodłowej 21.5" a długość górnej rury mniejsza niż w mojej Lawince rozm M (jakieś 18.3") która i tak jest dosyć krótka. :rolleyes:

No może i pokrak, ale on ma już ponad 10 lat.

Click.

Rura górna idzie praktycznie poziomo więc podsiodłowa jest długa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie zakupiłem rowerek. :) "Szczęśliwcem" jest Kross Level A6 2009 na Deore SLX. Minusem jest amortyzator Rock Shox Dart 3. Pod koniec roku wymienię go na Torę i będzie ok. Dzięki wszystkim za pomoc w wyborze. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Corso, dzięki za wymiary. :)

Chyba jutro albo pojutrze zamawiam A4 20''.

 

A4 20'' zakupiony: click. Okazało się, że już mają na miejscu. :)

Ja się zastanawiałem czy 18 czy 20, a tu i 20 wydaje się troche przymały.

Edytowane przez borsuczy_król

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ty do ramy jaki dobrales?

Tajemnica :P a na serio, chciałem zwrotny rowerek (z premedytajcą brałem ramę z małą bazą kół) i dlatego brałem prostą kierownicę i krótki mostek 90mm (kierownica i mostekl Boplight OS jakby ktoś chciał wiedzieć)

 

 

Corso i borsuczy_król

Jak macie te rowery '09 na nowych ramach to zarzućcie wymiarami, może się przyda potomnym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od ok. 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem roweru kross level a6 disc teg. model :) Zakupiłem go w tym sklepie za uwaga: 2350 zł ;] + darmowa wysyłka... Negocjacja ceny rulez ;g Co moge powiedzieć o rowerze? Dobre hamulce (jak za taką cene aurigi comp'y sa git), lekka rama, pięknie pomalowana (nie widać spawów), slx'y. Minusy to dosyc twardy widelec (ważę ~75 kg) (Rock Shox Dart 3, ale + to, że ma blokadę skoku przydatna na szosie), twarde siodełko, cienkie jak jakaś podpaska, waga opon i dołączone standardowe pedała.

 

@Corso - No szkoda, że nie dodali Tory, ale o ile kojarze to zeszłroczne Levele A6 Tore miały tylko modele z v-brake'ami. A6 z tarczami widziałem z dartem 3

 

[Edit 2] I pomyśleć, że za 2600 zł w sklepie z okolicy gosciu chciał mi wcisnąć kellysa magic'a :lol2: Ale co sie dziwić, jak same kelly'sy prowadzi :D

Edytowane przez Dredcore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...