Skocz do zawartości
deadfrog

Konwersja Filmu, Watpliwosci...

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec mam problem: mam film avi z tylko 12fps zakodowany FFDS jednak nie da sie go ogladac ze wzgledu na duza ilosc scen dynamicznych. :? Czy jezeli by go przekonwertowac na 24/25 fps bedzie dzialal plynnie? I teraz jak to zrobic? Chodzi o to ze nie znam sie na tym kompletnie i nie chciałbym pogorszyc jakosci ani marnowac na niego MB, wiec czy jest jakis program ktory sam wybierze optymalne ustawienia kompresji (najlepiej do formatu rmvb)? :rolleyes: pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslalem ze moze jakims sposobem da sie dorobic co druga klatke na podstawie sasiednich na przyklad... Przecierz w kompresji divx itp zapisane sa co ktores klatki a posrednie to tylko zmiany jakie w nich wystepuja i to mnie interesuje, czy nie mozna jakos tego wykorzystac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecierz w kompresji divx itp zapisane sa co ktores klatki a posrednie to tylko zmiany jakie w nich wystepuja i to mnie interesuje, czy nie mozna jakos tego wykorzystac?

No i masz przykład tego, że się tak da tylko trzeba to robić z głową :)

 

Podczas konwersji filmów w jakimkolwiek kierunku ważna jest jedna zasada => wszystko zależy od źródła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

' date='25 gru 2006, 23:20' post='2440425']

No i masz przykład tego, że się tak da tylko trzeba to robić z głową :)

 

Podczas konwersji filmów w jakimkolwiek kierunku ważna jest jedna zasada => wszystko zależy od źródła.

 

Czyli da sie czy nie? Moj tok myslenia jest taki ze skoro normalnie jest co ktoras klatka pelnowartosciowa to czy nie mozna "dorobic" tych "brakujacych" tak jak ma to miejsce normalnie, i jak to zrobic? A, i nie musi to byc rmvb koniecznie, tak tylko podalem bo mniej by mi na hdd zajmowalo ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak YogiCK mówi. Gdyby udało Ci się zwiększyć framerate do 24 bez fizycznych klatek, film po prostu leciał będzie 2 razy szybciej.

Nie prawda... jeśli już to 2x wolniej, ale i tak nie, bo player odtwarza film tak aby zawsze frejmrejt zgadzał się z czasem , jesli jest 12fps to w ciagu sekundy pokaże ci 12 klatek, jeśli masz 25 fps to w ciagu sekundy masz 25 klatek wyświetlanych...

 

Myslalem ze moze jakims sposobem da sie dorobic co druga klatke na podstawie sasiednich na przyklad... Przecierz w kompresji divx itp zapisane sa co ktores klatki a posrednie to tylko zmiany jakie w nich wystepuja i to mnie interesuje, czy nie mozna jakos tego wykorzystac?

Czyli da sie czy nie? Moj tok myslenia jest taki ze skoro normalnie jest co ktoras klatka pelnowartosciowa to czy nie mozna "dorobic" tych "brakujacych" tak jak ma to miejsce normalnie, i jak to zrobic? A, i nie musi to byc rmvb koniecznie, tak tylko podalem bo mniej by mi na hdd zajmowalo ^_^

Twój tok rozumowania jest błędny... Mylisz 2 pojęcia ze sobą, mianowicie ilość klatek na sekundę i ilość klatek pełnowartościowych (key frames). Klatki pełnowartościowe faktycznie występują co jakis czas.. co kilka sekund, a kolejne są genrowane na podsatwie różnic pomiedzy poprzednią klatką, ale zwróc uwagę, iż nie ma to nic wspólnego z frejmrejtem (fps). FPS określa po prostu ile ma być takich klatek w ciągu sekundy.

 

Jeśli pracuejsz nad skompresowanym materiałem, który zawiera włąsnie te klatki kluczowe + różnice, to przy odtwarzaniu tego na ekran, bądź renderowaniu ponownym czy miksowaniu przywracane są całe klatki z klatek kluczowych + modyfikacje na podstawie różnic, więc de facto masz tu normalne odtwarzanie pierwotnego przekazu z okrojonych informacji... ale

 

jesli masz np nagrane machnięcie ręki w 12fps... i ręka w ruchu widoczna jest na 2 klatkach a ruch trwa 1/6 sekundy, np pierwsza to klatka kluczowa... a następna to klatka wygenerowana z różnicy to po podnesieniu frejmrejtu do nawet 60 fps ręka w ruchu będzie widoczna na 10 klatkach (nie na 2).. ale nie ma fizycznie możliwości aby komputer wyłuskał informację jak rozszerzeyć te 2 klatki na 10.. więc ostatecznie będzie tak, że pierwsza klatka będzie dajmy na to kluczowa, i będzie zawierała rękę w położeniu startowym.. nastepnie 4 kolejne klatki będą zawierały różnicę pomiędzy poprzednimi. Tylko że ta różnica będzie zerowa, gdyż ręka bedzie stałą w miejscu - 5 klatek zatem będzie w połozeniu startowym, a 5 kolejnych w połozeniu końcowym...

 

Algorytm powiększania kejfrejmingu nie jest w stanie wymyślić co ma wstawić pomiędzy te 2 klatki pokazujące ruch ręki przy 12fps bo tej informacji nigdzie nie ma.

 

Niektóre algorytmy stosują tzw motion blur, czyli po prostu uśredniają kolejne klatki wstawiając klatki pośrednie których nie było wcześniej - robią coś jakby morphing pomiędzy 2 klatkami rozszerzajac je do 3 czy 4 klatek - ale to zwiększy jedynie płynność pozornie. Na ekranie będzie obraz niby płynniejszy ale będzie widać rozmycie poruszających się obiektów... - motion blur....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...