Jump to content
Sign in to follow this  
Camis

Internet W Netii Dla Klientów Tp

Recommended Posts

Według tego obrazka powinno polecieć > 20Mbit

 

Dołączona grafika

 

Opis słowny:

 

Noise Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)

Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.

6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems

7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions

11dB-20dB is good with no synch problems

20dB-28dB is excellent

29dB or above is outstanding

 

Line Attenuation

Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.

20dB and below is outstanding

20dB-30dB is excellent

30dB-40dB is very good

40dB-50dB is good

50dB-60dB is poor and may experience connectivity issues

60dB or above is bad and will experience connectivity issues

Edited by Aquarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wam przyjdzie faktura na kwote wieksza o 10zl niz zawsze to sie nie zdziwcie. Ja wczoraj zostalem w taki sposob zaskoczony. Okazalo sie ze ktos z neti uruchomil bez mojej wiedzy usluge bezpieczny internet. Innego wytlumaczenia nie ma. Polecam sobie sprawdzic w panelu klienta na ich stronie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainicjowałem w Netii przejście z TP (z tym samym numerem), zależało mi na necie-20 Mbit. Po 1,5 m-cu oczekiwań

na instalację dowiedziałem się w TP, że Netia nie zainicjowała nawet tej procedury. Złożyłem reklamację, w odpowiedzi napisali, że rozwiązują umowę w trybie natychmiastowym, bo .... nie udostępniłem instalatorom lokalu do założenia linii (nikt u mnie nie był). I teraz najlepsze - od 3 m-cy otrzymuję od nich faktury !!! (bałagan, masakra) i powiadomienia sms+mail o tym, że odłączą mnie od sieci. :damage_wall:

Edited by AFX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam chcialem przedłużyć umowę w netii (telefon+net) i spotkało mnie kilka niespodzianek

1. po mimo ze na stronie jest informacja o tym ze przedluzajac umowe przez internet mamy miesiac gratis - Konsultatka poinformowala mnie ze dostaje tylko 4 miesiące z obniżoną oplatą (tyle z tego co widze na stronie przysluguje nowym klientom)

2. Koszt miesieczny abonamentu to 109zł - na stronie 99zł...(tu powiedziano mi ze oferta dotyczy łącz netii co jest dla mnie też pewnym zaskoczeniem...)

 

Powiem szczeze ze dostalem lepszą ofertę nawet od TP...

 

Czy przedłużał ktoś z was ktoś ostatnio umowę z netią - też mieliście takie atrakcje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiedzieliscie ze majac telefon w tp i neta z netii mozna zawiesic numer (zlikwidowac) i placic mniej, tylko za samo utrzymanie linii? Ja sie o tym przez przypadek dowiedzialem i oczywiscie skorzystalem bo z telefonu nie korzystam. Zawsze to dodatkowe 10zl w kieszeni ;)

Edited by Carson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wam przyjdzie faktura na kwote wieksza o 10zl niz zawsze to sie nie zdziwcie. Ja wczoraj zostalem w taki sposob zaskoczony. Okazalo sie ze ktos z neti uruchomil bez mojej wiedzy usluge bezpieczny internet. Innego wytlumaczenia nie ma. Polecam sobie sprawdzic w panelu klienta na ich stronie

 

Gdyby ktoś czytał SWP, to Bezpieczny Internet jest tam wymieniony jako usługa obowiązkowa do każdej nowej umowy czy przedłużenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatkowo po zmianie umowy przychodzi mail - informujacy o aktywacji tej właśnie usługi - co nie zmienia faktu że netia za przyjazną firmą dla użytkownika nie jest i mam o niej bardzo złe zdanie - teraz przedłużyłem umowę ze względu na koszty - niemniej przez to że gorzej traktuje obecnych niż nowych klientów więcej przedłużania nie będzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby ktoś czytał SWP, to Bezpieczny Internet jest tam wymieniony jako usługa obowiązkowa do każdej nowej umowy czy przedłużenia.

 

Nieprawda - przedłużałem umowę 3 tygodnie temu i owszem, BI mi zaproponowano, ale odmówiłem i usługa nie została włączona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie czeka przedłużenie w kwietniu...teoretycznie umowa którą podpisałem kończyła się w styczniu, ale 2 lata temu procedura przedłużenia z winy netii trwała 3 miesiące, niespecjalnie mnie się to spodobało zwłaszcza, że na bezużytecznym netia online nawet nie ma informacji, że mam aktywowaną jakąkolwiek usługę dostępu do internetu. Jak się zapytałem na infolinii dlaczego, to odpowiedzieli, że nie po to jest ten panel...

 

Obecnie mam 2 mb/s za 59 zł i oferują mi albo ta sama prędkość za 49 zł albo 20 mb/s za 59 zł czyli oferta taka sama jak dla nowych klientów. Lepszej nie udało mi się znaleźć, ale jako stały klient mógłbym oczekiwać nieco lepszej.

 

Ciekawostką jest też fakt, że jak zapytałem czy dostanę router to powiedzieli że się skończyły i bym musiał poczekać ze 4 miesiące i nie miałbym pierwszego miesiąca za złotówkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przedłużałem pod koniec lutego, to usłyszałem, że Netiaspota dostanę za ok. 2 miechy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja z netia spotu zrezygnowalem - ponieważ zamiast 2 miechów za free niuedostałbym nic - na lini TP mam 20mbit + tel bez limitu na polskę za 99,90 i pierwsze 2 miechy po 2 zł (czy za free coś w tym stylu) inna sprawa że oferta nie zaszokowała - nowi klienci dostawali 4 miechy ale że teraz płacę ponad 150zł to im szybciej tym lepiej... - zauważyłem że z biegiem czasu netia ma coraz gorsze oferty - ogólnie jestem średnio zadowolony z obsługi netii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jakiegoś czasu mam problem taki w Neti, że ruter (firmy Pirelli) świeci do mnie czerwonym okiem (dioda internet). Dzwoniłem zgłaszałem ale problem wraca. Ostatnio rozmyślałem i wpadłem na pomysł. Mieszkam na osiedlu domków jednorodzinnych i o ile zmieniali kable (infrastrukturę) to przewód biegnący do mojego domu (a co za tym idzie będący na mojej posiadłości) jest niewymieniany od jakichś 15-20 lat. Czy może to być problemem ze stabilnością internetu? Czy nie wpływa to na maksymalny transfer? (Maksymalnie ok 10 Mbit) Jeśli tak to kto odpowiada za ten przewód? Czy jest to problem dostawcy internetu czy mój osobisty? Będę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jakiegoś czasu mam problem taki w Neti, że ruter (firmy Pirelli) świeci do mnie czerwonym okiem (dioda internet). Dzwoniłem zgłaszałem ale problem wraca. Ostatnio rozmyślałem i wpadłem na pomysł. Mieszkam na osiedlu domków jednorodzinnych i o ile zmieniali kable (infrastrukturę) to przewód biegnący do mojego domu (a co za tym idzie będący na mojej posiadłości) jest niewymieniany od jakichś 15-20 lat. Czy może to być problemem ze stabilnością internetu? Czy nie wpływa to na maksymalny transfer? (Maksymalnie ok 10 Mbit) Jeśli tak to kto odpowiada za ten przewód? Czy jest to problem dostawcy internetu czy mój osobisty? Będę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania.

 

Router powinien mieć gdzieś zakładkę która poda ci parametry łącza (nie znam tej firmy więc nie podam gdzie).

 

Jeśli masz internet z neti na lini TP to linia należy do TP sa - z tego co wiem to aż do gnizdka temat ich po ich stronie - inna sprawa czy ma to jakieś znaczenie? - moim zdaniem niewielkie istotniejsza jest odległość od centrali oraz jej typ - a tego nie zmienisz - ja na miedzi mam 20mbit dlatego że dość nową centralę mam niedaleko.

 

Jeżeli problem wcześniej nie występował a niedawno się objawił - spróbuj z innym modemem/routerem - to wg mnie najbardziej prawdopodobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja z netia spotu zrezygnowalem - ponieważ zamiast 2 miechów za free niuedostałbym nic - na lini TP mam 20mbit + tel bez limitu na polskę za 99,90 i pierwsze 2 miechy po 2 zł (czy za free coś w tym stylu) inna sprawa że oferta nie zaszokowała - nowi klienci dostawali 4 miechy ale że teraz płacę ponad 150zł to im szybciej tym lepiej... - zauważyłem że z biegiem czasu netia ma coraz gorsze oferty - ogólnie jestem średnio zadowolony z obsługi netii

 

Ja dostałem (którąś z kolei) propozycję telefon weekendy czy jakoś tak + NET 20 Mbit za 90 zł / m-c (pierwsze dwa po 2 zł) - całkiem OK. Normalnie taki zestaw to 110zł /m-c . Nie wiem czy dostanę netia spot - w sumie średnio mnie to obchodzi... i tak pierwsze co bym zrobił to wystawił na allegro (chyba że znowu coś pozmieniali i już się go wynajmuje, a nie dostaje na własność - w tym przypadku dostałbym szmelc, który musiałbym przechowywać)

 

ps. nie dałem sobie wcisnąć TV ... szczególnie że zatajają fakt spowolnienia internetu przy IPTV

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwonili dziś do mnie z Netii.

Aktualnie w tej firmie mam telefon + internet. Dziś zaproponowano mi telewizję za 29,90zł. Sporo standardowych kanałów, chyba HBO GO, ipla, kinoplex, jakaś biblioteka filmowa.

 

Wg. Pana sprzedawcy internet i telewizja mogą działać jednocześnie, a do dekodera można podłączyć zewnętrzny dysk i nagrywać filmy.

 

Orientuje się ktoś z was jak wygląda w rzeczywistości ich aktualna oferta? Są jakieś kruczki czy coś?

 

W netii usługa internetowa jest na zasadzie ile kabel da radę. Problem jest w tym, że jakiś czas temu miałem ok 16Mbps, a po remoncie w mieszkaniu (odłączyłem i podłączyłem kable od nowa) prędkość wynosi ok 10Mbps.

Czy jest możliwe, żeby wymiana kabla pomogła w polepszeniu transferu?

 

Generalnie chodzi mi o pozbycie się cyfry+

Kanały powinny być podstawowe i dodatkowo może jakieś TVN Turbo dla ojca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z nowszych promocji netii mam tylko internet max 20mb/s ofc jak sprawdzałem to na linii mogę mieć max 14 mb/s w praktyce mam 10mb/s w porywach. Kable mam stare, ale raczej nie będę wymieniać, bo wydaje mi się że największy wpływ ma stara infrastruktura tp do której jestem podłączony.

Może spadek z 16 do 10 zbiegł się z remontem, ale wynika z faktu że kogoś po prostu dołączyli do twojej centrali i jest bardziej obciążona.

 

Kruczków raczej jakiś nadzwyczajnych nie ma, sam tylko się ostatnio naciąłem, bo nie aktywowałem e-faktury i dodawali 5 zł do rachunku, a ceny w tabelkach(np w regulaminie promocji) uwzględniają cenę z e-fakturą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwonili dziś do mnie z Netii.

Aktualnie w tej firmie mam telefon + internet. Dziś zaproponowano mi telewizję za 29,90zł. Sporo standardowych kanałów, chyba HBO GO, ipla, kinoplex, jakaś biblioteka filmowa.

 

Wg. Pana sprzedawcy internet i telewizja mogą działać jednocześnie, a do dekodera można podłączyć zewnętrzny dysk i nagrywać filmy.

 

Orientuje się ktoś z was jak wygląda w rzeczywistości ich aktualna oferta? Są jakieś kruczki czy coś?

 

W netii usługa internetowa jest na zasadzie ile kabel da radę. Problem jest w tym, że jakiś czas temu miałem ok 16Mbps, a po remoncie w mieszkaniu (odłączyłem i podłączyłem kable od nowa) prędkość wynosi ok 10Mbps.

Czy jest możliwe, żeby wymiana kabla pomogła w polepszeniu transferu?

 

Generalnie chodzi mi o pozbycie się cyfry+

Kanały powinny być podstawowe i dodatkowo może jakieś TVN Turbo dla ojca Dołączona grafika

 

Jak masz teraz 10 Mbit/s, to po wączeniu IPTV będzie pewnie z 4 Mbit mniej (wersja dla kanałów SD) - czyli "kruczek" taki że nic nie wspominają, że telewizja Netii zjada przepustowość łącza.

 

A tak poza tym ... w cyfrowej TV naziemnej masz podstawowe programy (TVP1 HD, TVP2 HD, regionalny, Polsat, TVN) + kilkanaście innych (Puls, Puls2, TVN 7, Polsat Sport News, TV6, TV4, Rozrywka, ESKA i inne) - w sumie 18 programów polskich. A jak ktoś mieszka nie za daleko od granicy to pewnie przy okazji złapie jeszcze kilka kanałów od "sąsiadów".

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, w jaki sposób mogę się zabezpieczyć przed włamaniami na moją sieć? Posiadam router Netia Spot.

Tzn. mam wprowadzone hasło dostępu, ale ktoś włamał się do sieci, chciałbym tego typu sytuacji na przyszłość uniknąć.

Czy osoba z 'zewnątrz' może wejść na panel administracyjny nie znając hasła dostępu do sieci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, w jaki sposób mogę się zabezpieczyć przed włamaniami na moją sieć? Posiadam router Netia Spot.

Tzn. mam wprowadzone hasło dostępu, ale ktoś włamał się do sieci, chciałbym tego typu sytuacji na przyszłość uniknąć.

Czy osoba z 'zewnątrz' może wejść na panel administracyjny nie znając hasła dostępu do sieci?

 

Zastosuj:

- wysoki standard zabezpieczeń WPA2

- nietrywialne hasło

- filtrowanie MAC (tylko numery sprzętowe będące na liście dopuszczonych połączą się z siecią po wi-fi)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tej pory mialem w netii 2Mb i pingi na polske tak 10-20ms, teraz mam nowa umowe na max 20Mb, ale powiedzieli mi ze moje lacze pociagnie max 6, zmierzylem predkosc na speedtest.net i pokazuje 4Mb, ale pingi mi jeszcze o kilka ms spadly.

Czy niski ping oznacza ze zostawili tryb FAST, i gdybym poprosil o zmiane na INTERLEAVED to moje lacze pociagneloby wiecej megabitow?

 

Przejrzalem wszystkie opcje routera i nie ma tam zadnych parametrow jakosci lacza, czy sa do tego jakies programy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noise margin masz niski, nie zrywa Ci polaczenia czesto ?

 

Attenuation wysoki - to niedobrze

 

ADSL G.dmt... Ile km. od centralki/szafy czy co tam macie jestes ? bo chyba jest dosyc daleko co ?

 

Ogółem na wiecej niz 6Mbps to bym nie liczyl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysokie tłumienie, minimalny dopuszczalny margines, więc z łącza raczej nic więcej wycisnąć się nie da. Jeżeli błędy się powtarzają to możliwe że łącze już jest zbytnio eksploatowane, jeżeli nie to może to być wina urządzenia np. routera lub starych/kiepskich kabli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce więcej wycisnąć bo 10Mb wystarcza, ale mam straszny ping 100ms.

Rok temu byli u mnie panowie serwisanci i mówili że mam kiepski kabel od domu do skrzynki(około 20m). Na pytanie co mam zrobić dostałem odpowiedź, że muszę wymienić ten kabel na własny koszt bo ówczesne dostawca(TPSA) nie ma pieniędzy na wymianę.

Co mogę z tym zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.