Skocz do zawartości
Janek_SiD

P4 Prescott 3,2 Ghz Na Płycie Asus P4gpl-x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, potrzebuje porady bardziej doświadczonych „overclokerow” niż ja. Na wstępie zaznaczę, że moje ostatnie doświadczenie z przetaktowywaniem miało miejsce z Celeronem 333 Mhz ładnych parę lat temu. Mój zestaw to:

Płyta główna: Asus P4GPL-X

Procesor: Pentium 4 Prescott 3,2 Ghz

Pamięć RAM: 2x 1 Gb TwinMOS CL. 2.5 (razem 2 GB)

Karta graficzna: Asus 8800GTS

Zasilacz: Cooler Master 650W

Dysk twardy: 2x 250 Gb Seagate Barrakuda 7200

Niedawno zmieniłem kartę graficzną, benchmarki szybko pokazały, że moja karta graficzna jest ograniczona przez resztę sprzętu. Postanowiłem spróbować wycisnąć coś jeszcze ze swojego komputera bo przez najbliższy czas brak funduszy na dalsze upgrady. I tu nasuwa się mnóstwo pytań, gdyż w materii podkręcania jestem laikiem:

- jakie chłodzenie kupić na procka? Górna granica 300zł Na boxowym wiatraku procesor nieraz sięga 75 stopni C

- czy warto podkręcać taki procesor? Da się z niego coś wycisnąć?

- jakie timingi mają moje pamięci? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej info. Wiem, ze to Twinmos 1 Gb CL. 2.5

- czy podkręcać coś poza procesorem?

Wszelkie porady i uwagi mile widziane, gdyż zupełnie się na tym nie znam.

Pozdrawiam serdecznie

SiD

PS.

Widziałem FAQ o podkręcaniu Inteli, ale niestety to nie wyczerpało moich wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

- jakie chłodzenie kupić na procka? Górna granica 300zł Na boxowym wiatraku procesor nieraz sięga 75 stopni C

- czy warto podkręcać taki procesor? Da się z niego coś wycisnąć?

- jakie timingi mają moje pamięci? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej info. Wiem, ze to Twinmos 1 Gb CL. 2.5

- czy podkręcać coś poza procesorem?

a) AC Freezer 4, Scythe Ninja - Freezer trudno dostępny ale warto

b) Prescotty z reguły ładnie się podkręcają na 3.6-4.0 bez problemu...

c) Włącz CPU-Z i spojrzyj na odpowiednią zakładkę?

d) Tak, pamięci :)

Edytowane przez Venom