Janek_SiD Opublikowano 2 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2007 Witam wszystkich, potrzebuje porady bardziej doświadczonych „overclokerow” niż ja. Na wstępie zaznaczę, że moje ostatnie doświadczenie z przetaktowywaniem miało miejsce z Celeronem 333 Mhz ładnych parę lat temu. Mój zestaw to: Płyta główna: Asus P4GPL-X Procesor: Pentium 4 Prescott 3,2 Ghz Pamięć RAM: 2x 1 Gb TwinMOS CL. 2.5 (razem 2 GB) Karta graficzna: Asus 8800GTS Zasilacz: Cooler Master 650W Dysk twardy: 2x 250 Gb Seagate Barrakuda 7200 Niedawno zmieniłem kartę graficzną, benchmarki szybko pokazały, że moja karta graficzna jest ograniczona przez resztę sprzętu. Postanowiłem spróbować wycisnąć coś jeszcze ze swojego komputera bo przez najbliższy czas brak funduszy na dalsze upgrady. I tu nasuwa się mnóstwo pytań, gdyż w materii podkręcania jestem laikiem: - jakie chłodzenie kupić na procka? Górna granica 300zł Na boxowym wiatraku procesor nieraz sięga 75 stopni C - czy warto podkręcać taki procesor? Da się z niego coś wycisnąć? - jakie timingi mają moje pamięci? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej info. Wiem, ze to Twinmos 1 Gb CL. 2.5 - czy podkręcać coś poza procesorem? Wszelkie porady i uwagi mile widziane, gdyż zupełnie się na tym nie znam. Pozdrawiam serdecznie SiD PS. Widziałem FAQ o podkręcaniu Inteli, ale niestety to nie wyczerpało moich wątpliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...