Skocz do zawartości
Tocki

Audigy 2zs Czy Sound Blaster X-fi Xtreme Audio

Rekomendowane odpowiedzi

ja kiedy ostatnio uzywalem KX nie mialem praktycznie wcale problemow z grami, tylko EAX oczywiscie nie uzywalem

 

i ciekawego linka dales Ralf11 ale z tego co czytam to sie tyczy tylko win2k

 

popej

co ma piernik do wiatraka?

kondensator a tryby DAC`a to troche rozne zagadnienia nie sadzisz?

miedzy innymi dlatego ze rozpatrujemy tutaj dwa rozne typy sygnalow i rozne typy pracy a kondesator dziala przeciez w roznych aplikacjach i ma rozne zadania wiec nie ma tutaj porownania

 

co do slepego testu

nie robilem profesjonalnego testu bo roznice sa na tyle ewidentne ze kazdy potrafil je opisac oddzielnie i wszyscy mieli identyczne spostrzezenia nikt nikomu niczego nie sugerowal

 

moze slon nadepnal na ucho ze nie slyszysz ewidentych zmian przy np. zmianie wzmacniacza czy wstawienia innego konda wyjsciowego

dla mnie roznice sa ewidentne i wyrazne a nie subiektywne

 

co do testu live

ponoc sblive24bit nie resampluje wewnetrznie do 48 bo jest to inny dsp

a resampling z tego co mi wiadomo na tej ruskiej stronie byl programowy

i nadal osiagneli mniejsze wartosci niz u ciebie a oni uzywali lynx two wiec teoretycznie maja troche wiecej do powiedzenia

 

osobiscie u siebie jak zrobie resampling do 48khz(foo2k +asio +resampler otochana) to roznica jest tak nikla ze sam nie wiem czy w ogole tam jest -> zreszta jaka mialaby byc roznica wszystko wyciete w studio resampling nie przywroci tego co wycieli

 

a jak wstawie konda czy zmienie wzmacniacz roznica jest kolosalna

 

wiesz dochodze do wniosku ze jestesmy skrajnie myslacymi osobami i raczej sie nie przekonamy ;) ja wiem swoje ty wiesz swoje i basta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie drugie. Czy konieczne jest posiadanie karty Creativa i Creativo skonfigurowanego foo2k, żeby móc szczerzyć zęby zaposiadowywania otachana? Bo na SS + ALC650 się suka krzaczy i wykrzacza(czyli bug + off foo2k)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz dochodze do wniosku ze jestesmy skrajnie myslacymi osobami i raczej sie nie przekonamy ;) ja wiem swoje ty wiesz swoje i basta :)

Generalnie, to ja Ciebie rozumiem. Sam wymieniałem i modyfikowałem wzmacniacze, żeby grały lepiej. Kiedyś byłem naprawdę zaszokowany jak drastyczny wpływ na mój wzmacniacz miała wymiana kondensatorów w zasilaczu (akurat negatywny). Dobierałem pod względem brzmienia wzmacniacze operacyjne w moim CD. Testowałem wyniki na rodzinie. Wiem o czym piszesz ;-)

 

Niestety utknąłem na kablach. Logika i wiedza konstruktorska tego nie zaakceptowały :-)

Wyjaśnienie problemu dostarczyła mi dopiero ta strona: 2464348[/snapback]

Pytanie drugie. Czy konieczne jest posiadanie karty Creativa i Creativo skonfigurowanego foo2k, żeby móc szczerzyć zęby zaposiadowywania otachana? Bo na SS + ALC650 się suka krzaczy i wykrzacza(czyli bug + off foo2k)

Niektóre wtyczki foobara mają status eksperymentalny. Może zacznij od standardowej instalacji, resamplera PPHS i wyjścia Direct Sound. To chyba nie powinno sprawiać kłopotu, niezależnie od użytej karty dzwiękowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PPHS to ścierwo dla K7 2250MHz. 50-70% użycia proca i żaden efekt.

Dziwne, ja mam A64 2x2G. W normalnym trybie PPHS stoi twardo na 0%, w trybie ultra skacze od 0 do 9%.

IMHO normalny tryb jest w zupełności wystarczający.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy robił ktoś z Was porównanie kabli głośnikowych o skrajnie różnych przekrojach ( np. ten sam producent, ta sama dł. itd. i porównanie 0,5 mm kw vs. 8 mm kw. ? Jeśli jest różnica to jak byście ją określili ?

Akurat przewody głośnikowe mają tu najmniejsze znaczenie. Zawansowani Audio-pedofile nie potrafią odróżnić zwykłego drutu od drutu za 10000 zł. A co dopiero userzy ktorzy nie posiadają tak dopakowanego sprzętu. Różnica za pewne jest! ale jest na tyle mała że słaby ludzki słuch nie jest w stanie tego wychwycić. Ja osobiście bardzo sie ciesze że ludzie mają taki sluch jak mają (czyli niedokskonaly ale uniwersalny) a nie jak kot czy pies. Dzięki temu mozna skupić się na calości przekazu a nie na szczegółach.

 

A jeszcze jest jedna rzecz odnośnie testów odsluchowych. Na prawdę jeśli nie bedą przeprowadzone w 100% bez żadnej sugestii i przy pomocy osoby trzeciej to nie ma ŻADNEGO sensu. Poprostu szkoda na to czasu jeśli nie jest się w stanie zapewnić odpowiednich warunków. Jedyna rzecz jaką powinny robić osoby oceniające to siedzenie na fotelu, sluchanie i zapisywanie swoich spostrzeżeń. Test prowadzi ktoś trzeci kto nie ma wpływu na ocenianie i nic nikomu nie sugeruje, a nie inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy robił ktoś z Was porównanie kabli głośnikowych o skrajnie różnych przekrojach ( np. ten sam producent, ta sama dł. itd. i porównanie 0,5 mm kw vs. 8 mm kw. ? Jeśli jest różnica to jak byście ją określili ?

Kyle, pamiętasz moją wskazówkę z pomiarem sygnału z dokładnością do 3%? Impedancja wyjściowa wzmacniacza, która Cię wtedy zafascynowała, będzie nieistotna, jak podłączysz głośniki 2-3m kablem 0,5mm2 :-)

 

Proponuje Ci pojęcie poprawnego kabla głośnikowego: to kabel, którego rezystancja (mierzona tam i z powrotem) jest mniejsza niż 3% nominalnej impedancji kolumn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy robił ktoś z Was porównanie kabli głośnikowych o skrajnie różnych przekrojach ( np. ten sam producent, ta sama dł. itd. i porównanie 0,5 mm kw vs. 8 mm kw. ? Jeśli jest różnica to jak byście ją określili ?

Co prawda nie jestem tak obeznany w tematyce jak pozostali dyskutanci :) ale miałem okazje swojego czasu bawić się różnymi kablami i różnicy doświadczyć na własnych uszach. Nie były to niestety skrajne przekroje ale trafiła mi się między innymi i taśma z szeroko rozstawionymi żyłami miedzi 0,5mm2 oraz kabel z 8 skręconych izolowanych żył w sumie 3,3mm2 (audioquest type 8 ) . I różnice w tym co wytwarzały kolumny było słychać dość wyraźnie. Grubszy kabel "daje" zdecydowanie ładniejszy bas. Przy cienkich dźwięk wydaje się nieco jaśniejszy acz czegoś mu brakuje. B-)

Edytowane przez Zigi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kyle, pamiętasz moją wskazówkę z pomiarem sygnału z dokładnością do 3%? Impedancja wyjściowa wzmacniacza, która Cię wtedy zafascynowała, będzie nieistotna, jak podłączysz głośniki 2-3m kablem 0,5mm2 :-)

 

Proponuje Ci pojęcie poprawnego kabla głośnikowego: to kabel, którego rezystancja (mierzona tam i z powrotem) jest mniejsza niż 3% nominalnej impedancji kolumn.

Wiele kolumn nawet tych z napisem 8 Ohm jest po pomiarach raczej 4 Ohm [nominalnie] więc weźmy 4 Ohm jako punkt obliczeń:

 

3% z 4 Ohm to 0,12 Ohm

 

Opór kabla wysokiej jakości 0,7 mm ( pamiętajmy że docelowo zastanawiać się powinniśmy czy jest różnica między kablem 0,5mm a 8 mm ) wynosi dla 100m 2,2 Ohm ( dane z procab więc raczej nie "zaniżają w kierunku pozytywnym" parametru dla swoich produktów )

 

Długość kabla do kolumny przyjmijmy 3m - czyli opór widziany będzie jak by z 6m ( jasne czemu ? - mamy dwie żyły a opór całego przewodu "jest widziany" przez wzmacniacz )

 

100m/6m = 16,666666666666666666666666666667 x mniejszy opór przy 6m wzgl. 100

 

2,2/16,666666666666666666666666666667 = 0,132 [ponad] - opór przewodu o dł. od kolumny do wzmacniacza 3m, przekroju 0,7mm wysokiej jakości - OK?

 

0,12 < 0,132

 

..... a przy 0,5mm będzie gorzej

 

A teraz sobie wyobraźmy sytuację kino domowe - kable do gł. surr. o dł. powiedzmy 12metrów ( czyli widziane 24 ) i przekroju 0,5 mm kw.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje monitory maja 8ohm ale w stresie spadaja do 3.2ohm

 

a procab ls25 ma opornosc 6,6ohm/km a nie 100m

procab ls25 ma oporność 6,6 Ohm / 1 km a nie 22 Ohm / 1 km ( to miałeś na myśli zapewne ) - no tak jest - ja nie przeczę .... jednak jak pewnie już zauważyłeś kabel o przekroju 0,7 dla którego wszystko liczyłem zwie się LS07 i jego opór wynosi 2,2Ohm/100m (czy jak kto woli 22 Ohm / 1 km )

 

A jeśli chodzi o zmiany oporu i wartości minimalne kolumny to widziałem jedną kolumnę która na wykresie impedancji miała w najniższych miejscach ok 2 Ohm ( chyba dla okolic 70 Hz i 10000 Hz ) co oznacza ( jeśli dobrze myślę ) że po podaniu złożonej częstotliwości 70 Hz + 10000 Hz opór nam spadnie przy połączeniu równoległym ( ? - chyba tak to będzie widziane przez wzm. ) do 1 Ohm ( 2x2 / 2+2 ) - tutaj widać sens bi-amp - spadek oporu będzie wynosił nie mniej niż okolice 2 Ohm względem ok. 1 Ohm przy single-amp

 

ps. co właściwie zrobimy z tym ciekawym OT - po zakończeniu skasujemy czy postaramy się przenieść do innego tematu przez moderatora ?

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,2/16,666666666666666666666666666667 = 0,132 [ponad] - opór przewodu o dł. od kolumny do wzmacniacza 3m, przekroju 0,7mm wysokiej jakości - OK?

 

0,12 < 0,132

 

..... a przy 0,5mm będzie gorzej

Dokładnie o tym mówię. Przy czym nie chodzi mi o to, że sprzęt z takim kablem będzie źle grać, tylko że to są już wartości, które w dobrze przeprowadzonym teście mogą powodować słyszalne różnice.

 

Albo mówiąc całkiem ogólnie: w optymalnych warunkach ucho ludzkie może wyłapać różnicę głośności rzędu 0.3dB, co jest odbierane jako zmiana brzmienia. Jeżeli chce się testować wpływ czegokolwiek na brzmienie, to trzeba zapewnić wyrównanie poziomu dźwięku z lepszą dokładnością, inaczej wyniki są niewiarygodne.

 

 

A jeśli chodzi o zmiany oporu i wartości minimalne kolumny to widziałem jedną kolumnę która na wykresie impedancji miała w najniższych miejscach ok 2 Ohm ( chyba dla okolic 70 Hz i 10000 Hz ) co oznacza ( jeśli dobrze myślę ) że po podaniu złożonej częstotliwości 70 Hz + 10000 Hz opór nam spadnie przy połączeniu równoległym ( ? - chyba tak to będzie widziane przez wzm. ) do 1 Ohm ( 2x2 / 2+2 ) - tutaj widać sens bi-amp - spadek oporu będzie wynosił nie mniej niż okolice 2 Ohm względem ok. 1 Ohm przy single-amp

Te uskoki to charakterystyka modułu impedancji i raczej trudno sugerować, że fragmenty wykresu dodają się do siebie wzajemnie :-) Po prostu przy takim sygnale wyjściowym popłynie duży prąd. Przy czym nie ma tu zalet bi-wire, jedynie sytuacja, gdy niewiele się na tym traci. Znacznie korzystniejszy będzie układ, kiedy ten kabel bi-wire zewrzesz także od strony kolumn, bo wtedy spadki napięć będą mniejsze także dla nierównego podziału prądów między pasmami.

ps. co właściwie zrobimy z tym ciekawym OT - po zakończeniu skasujemy czy postaramy się przenieść do innego tematu przez moderatora ?

Przypuszczam, że takie rozważania bez impulsu w postaci wyboru rzeczywistej karty to by nie zaistniał ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te uskoki to charakterystyka modułu impedancji i raczej trudno sugerować, że fragmenty wykresu dodają się do siebie wzajemnie :-) Po prostu przy takim sygnale wyjściowym popłynie duży prąd. Przy czym nie ma tu zalet bi-wire, jedynie sytuacja, gdy niewiele się na tym traci. Znacznie korzystniejszy będzie układ, kiedy ten kabel bi-wire zewrzesz także od strony kolumn, bo wtedy spadki napięć będą mniejsze także dla nierównego podziału prądów między pasmami.

nie napisałem o bi-wire tylko bi-amp - wiem że podobna nazwa ale naprawdę zupełnie inna brożka :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------------- Nowa myśl :-)

 

Trafiłem na taką recenzję Audigy 2 Value:

http://www.ixbt.com/multimedia/audigy2-value.shtml

 

Wynika z niej, że niektóre karty Audigy 2 potrafią poprawnie odtwarzać 44.1kHz bez resamplingu. To są te mniej popularne typy:

- Audigy 2 Value,

- Audigy 4 OEM

- chyba także Audigy 2 ZS Notebook

 

Trocki, jeżeli masz A4 OEM, taką małą bez złączy do panela, to jesteś do przodu :-)

 

Spróbowałem samemu sprawdzić i rzeczywiście potwierdzam, bit-perfect playback działa. Zrobiłem parę nowych pomiarów:

http://www.anpo.republika.pl/sb0400/index.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------------- Nowa myśl :-)

 

Trafiłem na taką recenzję Audigy 2 Value:

http://www.ixbt.com/multimedia/audigy2-value.shtml

 

Wynika z niej, że niektóre karty Audigy 2 potrafią poprawnie odtwarzać 44.1kHz bez resamplingu. To są te mniej popularne typy:

- Audigy 2 Value,

- Audigy 4 OEM

- chyba także Audigy 2 ZS Notebook

 

Trocki, jeżeli masz A4 OEM, taką małą bez złączy do panela, to jesteś do przodu :-)

 

Spróbowałem samemu sprawdzić i rzeczywiście potwierdzam, bit-perfect playback działa. Zrobiłem parę nowych pomiarów:

http://www.anpo.republika.pl/sb0400/index.html

W audigy 1 nie ma tej opcji a szkoda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------------- Nowa myśl :-)

 

Trafiłem na taką recenzję Audigy 2 Value:

http://www.ixbt.com/multimedia/audigy2-value.shtml

 

Wynika z niej, że niektóre karty Audigy 2 potrafią poprawnie odtwarzać 44.1kHz bez resamplingu. To są te mniej popularne typy:

- Audigy 2 Value,

- Audigy 4 OEM

- chyba także Audigy 2 ZS Notebook

 

Trocki, jeżeli masz A4 OEM, taką małą bez złączy do panela, to jesteś do przodu :-)

 

Spróbowałem samemu sprawdzić i rzeczywiście potwierdzam, bit-perfect playback działa. Zrobiłem parę nowych pomiarów:

http://www.anpo.republika.pl/sb0400/index.html

braciszek ma cos takiego, wychodzi ze to A4 OEM co piszesz: czyli złe nie jest?

Dołączona grafika

 

btw: porównywałem A4 OEM PAX i LIVE! SB0060 KX i grają bardzo podobnie: na tanszych słabszych głośnikach A4 OEM wypada troche lepiej - czyściej gra (z-540) a na z-2300 brzmiały poodbnie. ooo KXy są głosniejsze od PAX o duuuzo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Audigy 2 Value i NAPEWNO nie odtwarzała dobrze 44.1Khz.

Przy pliku testowym "UDIAL" było słychać przeraźliwy pisk.Dopiero resamplingo do 48Khz lub wyżej naprawił problem i pisk zniknął.

Ale może trzeba było zaznaczyć opcję bit accurate stream ( czy jakoś tak ) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy spotkał się ktoś z Was z Audigy 2 ZS z kolorowymi (nie pozłacanymi) wejściami/wyjściami i bez firewire?? O takiej --> http://allegro.pl/item155212772_promo_soun..._gwarancja.html Wygląda identycznie - symbole te same, prcesor identyczny... Co Wy na to? Kupować?? Czy to jakiś przekręt? Dzięki za ew. pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...