BENITO Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Witam. Na początku marca zamierzam kupić właśnie to auto. Za cenę do 4600zł + ewentualne opłaty. Rocznik 1992-1996. Raczej 3 drzwiowe i silnik 1.3 (12v lub 16v) Jeśli ktoś miał z takim autkiem do czynienia to proszę o wypowiedzi w tym topicu. Będą dla mnie na pewno bardzo pomocne. dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shantillas Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 (edytowane) Czesc Tez planuje zakup tego autka ale w wersji sedan zwana Mirage, ogolnie dostepna tylko w USA ale na mobile.de widzialem kilka takowych. Jezdzilem takim z silnikiem 1.8 16v. Autko zwinne i wytrzymale. Pomimo przebiegu 190 tys mil (~305tys km) silnik chodzil bez problemow i wciaz mial niezlego kopa. Autko nalezalo do kuzyna, ktory rozwozil pizze i przy okazji jest mechanikiem. Jak sam mowil "nie musze nic przy nim robic" :) Edytowane 14 Stycznia 2007 przez Shantillas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuki1989 Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Z tego co słyszałem są to bardzo trwałe samochody. A części nie należą do drogich, są na pewno tańsze od części do Hondy Civic V gen A jeśli chodzi o silnik to ja raczej bym brał 1.6 16V (113km) jest dużo żwawszy od tego 1.3 a spalenie ma nie wiele większe :wink: Ten model jest opisany w Motorze nr14 (3-04-2006) B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 A czy ten silnik 1.3 jest rzeczywiście ekonomiczniejszy od 1.6? Bo z tgo co kiedyś czytałem, to niezbyt, więc pomijając kwestię opłat to chyba lepiej brać ten mocny przy założeniu, że możesz go utrzymać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Ale mnie starczy 1.3 nie zamierzam płacić większej stawki OC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shantillas Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zawsze mozna zrobic swapa na 1.6 badz 1.8 ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Wiekszy silnik moze byc lepsza decyzja - bardzo prawdopodobne jest to ze bedzie mniej palic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Pomyślcie, colt dużo nie waży, 75 lub 90 koni, ma 5 biegów jak wersja 1,6, nie będę nim szalał, tylko dojeżdżał do pracy, po zakupy, itp. sporadycznie jakieś 140km trasy. Poza tym wersje 1.6 są droższe. po co mi większy ja chcę ten i kropka, proszę o wypowiadanie się na temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenji Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 a ja dalej to samo ;) zawsze w głowie mam słowa mojego ojca "mocniejszy silnik to większe bezpieczeństwo", znam wielu którzy kupili mniejszy niż 1,6 i teraz żałują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 (edytowane) Pozatym wydaje mi sie że mały silnik szybciej sie zuzywa od mocniejszych które nie są poddawane tak wielkim obciazeniom względem swej mocy.. Jednak jak to ma być autko miejskie to wydaje mi sie ze silnik ok. Lekkie dosyć (no chyba że kierowca :P), trwały z tego co słyszałem tez.. Kaeres ma chyba Colta.. (?) Edytowane 14 Stycznia 2007 przez hinco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Tak ma Colta 1.6 16V i chyba kiedyś pisał że chce go sprzedać.Ten silnik 1.3 podobno wbrew pozormo jest dosyć żwawy.Aha no i z silnikiem 1,3 to nie masz oborotomierza z klimą tez cięzk dostać.Poprostu 1,6 ma zreguły bogatsze wyposarzenie. Benito 90kucy to miał ale to już nowszy z tego co pamietam to ten rocznik co podałes to tylko 75 kucyków ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Tak, mam tego Colta i oczywiscie silnik 1.6 16V. Dowiedz sie ile moze kosztowac ubezpieczenie 1.3 a ile 1.6 1.3 nie ma 16V tylko 12V. Delikatnie mowiac jest to muł nawet patrzac na jego mase i bedzie Ci brakowalo przyspieszenia majac w mysli, ze mogles wybrac 1.6. Roznica w mocy 75 kontra 113 jest dosc znaczna. Oczywiscie jest to kwestia bezpieczenstwa na drodze. Koszta utrzymania nie musza byc wysokie jezeli samochod nie byl jakis ewidentnie felerny. Japonce maja to do siebie, ze jak cos pada to wszystko naraz. Ja porobilem co trzeba bylo i teraz nie wkladam w niego nic tylko leje benzyne/olej i PZU. Mam nadzieje, ze nic sie nie odezwie jeszcze w przeciagu kolejnego roku eksploatacji. Samochody te sa zadziwiajaco tanie. jest to ich zaleta przy kupnie ale wada przy odsprzedazy. Ja sie dowiedzialem, ze za moj 92rocznik nie dostane wiecej niz 5000pln. Ze sprzedazy zrezygnowalem bo ten samochod na takie traktowanie nie zasluguje. Z tym silnikiem na trasie mozna zejsc ponizej 6l/100km. Sa czasami takie anomalie, ze niektorym pali w miescie 16l/100km ale to ewidentne usterki ukladu paliwowego/elektroniki/lamby albo wszystkiego naraz. Srednie spalanie jednak jest tak jak podaje producent i nie przekracza 8l/100km w cyklu mieszanym (mnie w spitmonitorze wychodzi 7l) Jakby co to na priv albo tutaj pytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Właśnie takich postów oczekiwałem, jeśli nie macie nic do dodania w temacie to nie filozofujcie, uprzejmie proszę. @Kaeres Dzięki, tylko ja dopiero zaczynam jeździć i podejrzewam, że to nie będą długie trasy. Więc dlatego wybrałem ten silnik, bo nigdzie się nie śpieszę. Muszę jeszcze sprawdzić jak będzie z ubezpieczeniem, jeśli dużej różnicy nie będzie to kto wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 (edytowane) Chodzi tutaj rowniez o wersje wyposarzeniowa. 1.6 GLXi (chyba z 99%) ma elektryke szyb, lusterek, czasami ABS, poduszke, szyberdach, obrotomierz. W 1.3 musisz szukac z lupa aby trafic tak wyposarzonego (ten 1% to moj egz. ktory mimo GLXi nie ma elektryki ale to inna historia bo chyba tylko ma drzwi z 1.3) Naprawde radze sie dobrze zastanowic. Pochodz po forach i sie dowiedz, wielu zaluje ze szczedzila przy zakupie bo sie okazuje, ze 1l wiecej pali na 100km, a wrazenia i wygoda z jazdy sa nieporownywalne. Jeszcze z tym ubezpieczeniem se zobacz (pewnie bedzie z 50-80pln roznicy - przynajmniej przy moich znizkach tak wychodzi). Edytowane 15 Stycznia 2007 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 A ja uważam że jak nie będzie nim duzo w trasy jeździł to 1.3 spokojnie starczy do miasta.Pozatym koszta wymiany rozrządu są mniejsze. To już naprawde musisz sam pomyśleć czy potrzeba ci tak duzo mocy czy nieAha jedyną taką powżaniejszą wadą to są z tego co pamiętam kondesatory.Ty też Kaeres u siebie to robiłes? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 (edytowane) U mnie padlo ECU jakies 8 lat temu. Wtedy jeszcze ten egzemplarz to byl egzotyk w Polsce. Nie bylo zadnych for internetowych i ku*** nie wiedzialem, ze trzeba tylko wymienic kondziory za 5 pln, zreszta dwoch elektrykow tez o tym nie wiedzialo i poplynalem wowczas 1000pln PS. Wymiana rozrzadu na oryginalny kosztowal mnie 100pln + robocizna wiec sami sobie odpowiedzcie czy na to nalezy zwracac uwage :P Edytowane 15 Stycznia 2007 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Benito 90kucy to miał ale to już nowszy z tego co pamietam to ten rocznik co podałes to tylko 75 kucyków ma. 1.3 nie ma 16V tylko 12V. Z tego co wiem są wersje 1.3 16v 90km, produkowane chyba od rocznika 94r. ale głowy nie dam :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Nie. CAO (92-96) nie bylo wersji 16V tylko jedna jedyna 12V - 75KM (12,5s 0-100) CJO (96-2004) byly 12V i 16V 75KM i 82KM i co dziwne (12,5s 0-100 oba silniki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Tylko 100zł? To pewnie o samym pasku mówisz? Chociaż rolek się nie wymienia za każdym razem. A co do części to zawsze można się do Japaneze odezwać i on coś załatwi.Więc nie taki diabeł straszny jak to piszą o japońcach że drogie w utrzymaniu(mi mechanik mówił np że hondy są bardziej awaryjne od mitsu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 16 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2007 Tylko 100zł? To pewnie o samym pasku mówisz? Chociaż rolek się nie wymienia za każdym razem. A co do części to zawsze można się do Japaneze odezwać i on coś załatwi.Więc nie taki diabeł straszny jak to piszą o japońcach że drogie w utrzymaniu(mi mechanik mówił np że hondy są bardziej awaryjne od mitsu) Wymienialem rozrzad jakies 3-4 lata temu. No na dzien dzisiejszy sie to zmienia o jakies 30 pln (pasek Mitsuboshi 70pln i rolka KOYO 63pln - czyli to co w oryginale). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 16 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2007 Cari jednak droższy w utrzymaniu ma silnik niż Colcik:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 Uszczelka pod glowica z planowaniem i robocizna wyszla mnie - uwaga - 150pln :) (kolega robil) Mit drogich w utrzymaniu japoncow pada, a szczegolnie jak patrze na po moim misku (obym nie wywolal wilka z lasu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 BTW, Co ci dała planowana głowica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 BTW, Co ci dała planowana głowica? ??? Sens zalozenia nowej uszczelki jest chyba taki aby dokladnie dolegala. W tym celu planuje sie glowice przy kazdym zmienianiu uszczeki pod nia. Moze pomyliles z jakims dziwactwem tuningowym typu szlifowanie kanalow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 Może jak będę brałauto to się przejadę do ciebie do Wodzisławia. W razie czego mógłbyś mi odpowiedzieć co jest do zrobienia. Mam nadzieję, że chwilę czasu znajdziesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 Do mnie masz jakies 250km. Z gornego slaska bedziesz bral ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 Jeszcze nie wiem, zalezy jak się trafi. Najgorsze to, że większośc handlarzy niemczyzną mieszka bardziej na północy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...