Skocz do zawartości
BENITO

Mitsubishi Colt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na początku marca zamierzam kupić właśnie to auto.

Za cenę do 4600zł + ewentualne opłaty.

Rocznik 1992-1996.

Raczej 3 drzwiowe i silnik 1.3 (12v lub 16v)

 

Jeśli ktoś miał z takim autkiem do czynienia to proszę o wypowiedzi w tym topicu.

Będą dla mnie na pewno bardzo pomocne.

 

dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Tez planuje zakup tego autka ale w wersji sedan zwana Mirage, ogolnie dostepna tylko w USA ale na mobile.de widzialem kilka takowych. Jezdzilem takim z silnikiem 1.8 16v. Autko zwinne i wytrzymale. Pomimo przebiegu 190 tys mil (~305tys km) silnik chodzil bez problemow i wciaz mial niezlego kopa. Autko nalezalo do kuzyna, ktory rozwozil pizze i przy okazji jest mechanikiem. Jak sam mowil "nie musze nic przy nim robic" :)

Edytowane przez Shantillas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem są to bardzo trwałe samochody. A części nie należą do drogich, są na pewno tańsze od części do Hondy Civic V gen

A jeśli chodzi o silnik to ja raczej bym brał 1.6 16V (113km) jest dużo żwawszy od tego 1.3 a spalenie ma nie wiele większe :wink:

 

 

Ten model jest opisany w Motorze nr14 (3-04-2006) B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ten silnik 1.3 jest rzeczywiście ekonomiczniejszy od 1.6? Bo z tgo co kiedyś czytałem, to niezbyt, więc pomijając kwestię opłat to chyba lepiej brać ten mocny przy założeniu, że możesz go utrzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomyślcie, colt dużo nie waży, 75 lub 90 koni, ma 5 biegów jak wersja 1,6, nie będę nim szalał, tylko dojeżdżał do pracy, po zakupy, itp. sporadycznie jakieś 140km trasy. Poza tym wersje 1.6 są droższe.

 

po co mi większy ja chcę ten i kropka, proszę o wypowiadanie się na temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozatym wydaje mi sie że mały silnik szybciej sie zuzywa od mocniejszych które nie są poddawane tak wielkim obciazeniom względem swej mocy..

Jednak jak to ma być autko miejskie to wydaje mi sie ze silnik ok. Lekkie dosyć (no chyba że kierowca :P), trwały z tego co słyszałem tez..

Kaeres ma chyba Colta.. (?)

Edytowane przez hinco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma Colta 1.6 16V i chyba kiedyś pisał że chce go sprzedać.Ten silnik 1.3 podobno wbrew pozormo jest dosyć żwawy.Aha no i z silnikiem 1,3 to nie masz oborotomierza z klimą tez cięzk dostać.Poprostu 1,6 ma zreguły bogatsze wyposarzenie.

Benito 90kucy to miał ale to już nowszy z tego co pamietam to ten rocznik co podałes to tylko 75 kucyków ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam tego Colta i oczywiscie silnik 1.6 16V.

Dowiedz sie ile moze kosztowac ubezpieczenie 1.3 a ile 1.6

1.3 nie ma 16V tylko 12V. Delikatnie mowiac jest to muł nawet patrzac na jego mase i bedzie Ci brakowalo przyspieszenia majac w mysli, ze mogles wybrac 1.6. Roznica w mocy 75 kontra 113 jest dosc znaczna. Oczywiscie jest to kwestia bezpieczenstwa na drodze.

Koszta utrzymania nie musza byc wysokie jezeli samochod nie byl jakis ewidentnie felerny. Japonce maja to do siebie, ze jak cos pada to wszystko naraz. Ja porobilem co trzeba bylo i teraz nie wkladam w niego nic tylko leje benzyne/olej i PZU. Mam nadzieje, ze nic sie nie odezwie jeszcze w przeciagu kolejnego roku eksploatacji.

Samochody te sa zadziwiajaco tanie. jest to ich zaleta przy kupnie ale wada przy odsprzedazy. Ja sie dowiedzialem, ze za moj 92rocznik nie dostane wiecej niz 5000pln.

Ze sprzedazy zrezygnowalem bo ten samochod na takie traktowanie nie zasluguje.

Z tym silnikiem na trasie mozna zejsc ponizej 6l/100km.

Sa czasami takie anomalie, ze niektorym pali w miescie 16l/100km ale to ewidentne usterki ukladu paliwowego/elektroniki/lamby albo wszystkiego naraz. Srednie spalanie jednak jest tak jak podaje producent i nie przekracza 8l/100km w cyklu mieszanym (mnie w spitmonitorze wychodzi 7l)

Jakby co to na priv albo tutaj pytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie takich postów oczekiwałem, jeśli nie macie nic do dodania w temacie to nie filozofujcie, uprzejmie proszę.

 

@Kaeres

Dzięki, tylko ja dopiero zaczynam jeździć i podejrzewam, że to nie będą długie trasy. Więc dlatego wybrałem ten silnik, bo nigdzie się nie śpieszę.

 

Muszę jeszcze sprawdzić jak będzie z ubezpieczeniem, jeśli dużej różnicy nie będzie to kto wie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi tutaj rowniez o wersje wyposarzeniowa.

1.6 GLXi (chyba z 99%) ma elektryke szyb, lusterek, czasami ABS, poduszke, szyberdach, obrotomierz. W 1.3 musisz szukac z lupa aby trafic tak wyposarzonego (ten 1% to moj egz. ktory mimo GLXi nie ma elektryki ale to inna historia bo chyba tylko ma drzwi z 1.3)

Naprawde radze sie dobrze zastanowic.

Pochodz po forach i sie dowiedz, wielu zaluje ze szczedzila przy zakupie bo sie okazuje, ze 1l wiecej pali na 100km, a wrazenia i wygoda z jazdy sa nieporownywalne. Jeszcze z tym ubezpieczeniem se zobacz (pewnie bedzie z 50-80pln roznicy - przynajmniej przy moich znizkach tak wychodzi).

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że jak nie będzie nim duzo w trasy jeździł to 1.3 spokojnie starczy do miasta.Pozatym koszta wymiany rozrządu są mniejsze. To już naprawde musisz sam pomyśleć czy potrzeba ci tak duzo mocy czy nieAha jedyną taką powżaniejszą wadą to są z tego co pamiętam kondesatory.Ty też Kaeres u siebie to robiłes?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie padlo ECU jakies 8 lat temu.

Wtedy jeszcze ten egzemplarz to byl egzotyk w Polsce.

Nie bylo zadnych for internetowych i ku*** nie wiedzialem, ze trzeba tylko wymienic kondziory za 5 pln, zreszta dwoch elektrykow tez o tym nie wiedzialo i poplynalem wowczas 1000pln

 

PS. Wymiana rozrzadu na oryginalny kosztowal mnie 100pln + robocizna wiec sami sobie odpowiedzcie czy na to nalezy zwracac uwage :P

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benito 90kucy to miał ale to już nowszy z tego co pamietam to ten rocznik co podałes to tylko 75 kucyków ma.

1.3 nie ma 16V tylko 12V.

Z tego co wiem są wersje 1.3 16v 90km, produkowane chyba od rocznika 94r. ale głowy nie dam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko 100zł? To pewnie o samym pasku mówisz? Chociaż rolek się nie wymienia za każdym razem. A co do części to zawsze można się do Japaneze odezwać i on coś załatwi.Więc nie taki diabeł straszny jak to piszą o japońcach że drogie w utrzymaniu(mi mechanik mówił np że hondy są bardziej awaryjne od mitsu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko 100zł? To pewnie o samym pasku mówisz? Chociaż rolek się nie wymienia za każdym razem. A co do części to zawsze można się do Japaneze odezwać i on coś załatwi.Więc nie taki diabeł straszny jak to piszą o japońcach że drogie w utrzymaniu(mi mechanik mówił np że hondy są bardziej awaryjne od mitsu)

Wymienialem rozrzad jakies 3-4 lata temu.

No na dzien dzisiejszy sie to zmienia o jakies 30 pln (pasek Mitsuboshi 70pln i rolka KOYO 63pln - czyli to co w oryginale).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod glowica z planowaniem i robocizna wyszla mnie - uwaga - 150pln :) (kolega robil)

Mit drogich w utrzymaniu japoncow pada, a szczegolnie jak patrze na po moim misku (obym nie wywolal wilka z lasu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW, Co ci dała planowana głowica?

???

Sens zalozenia nowej uszczelki jest chyba taki aby dokladnie dolegala. W tym celu planuje sie glowice przy kazdym zmienianiu uszczeki pod nia.

Moze pomyliles z jakims dziwactwem tuningowym typu szlifowanie kanalow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...