Skocz do zawartości
kamilo23

Na światłach Mijania Przez Cały Rok

Rekomendowane odpowiedzi

Przestancie pierdzielic ze bedzie bezpieczniej bo wrecz odwrotnie.

W lecie przy dużym nasłonecznieniu włączone światła wręcz mylą odległość nadjeżdżającego pojazdu z przeciwka i może to spowodować groźny wypadek. Ludzie zacznijcie myśleć.

Totalna bzdura, zostanie szybko zmieniona po analizie statystyk wypadków latem.

Doświadczeni kierwocy wiedzą, że latem w czasie gdy świeci słońce i jedzie sznur samochodów z włączonymi wiatłami, to jadący na przeciwko prawie nic nie wiedzi. No i się zacznie.

:lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram :wink:

35* w cieniu, bezchmurne niebo w środku lata a tu mi ktoś z przeciwka jeszcze daje po oczach..

Już to widze jak przy letnim słońcu czyjeś światła będą Ci dawały po oczach :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram :wink:

 

Już to widze jak przy letnim słońcu czyjeś światła będą Ci dawały po oczach :lol:

Może nie jesteś wyczulony.. albo farta masz, lub wysokim autem jeździsz.. ;)

Mi wystarczy pare samochodów w kolumnie i mam dość.. może nie ślepne ale męczące to jest

 

Tak czy siak jak za światła sie biorą to regulacja też powinna być troche przestrzegana..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam że ten przepis jest idiotyczny

 

raz że to jest 0.5l/100km więcej, a jeśli ktoś jeździ dużo (tak jak ja) to się w końcu uzbiera pewna suma

 

najgorsze jest to że w Polsce nie ma paragrafu określającego na jakiej max. wysokości można ustawić światła

 

dzięki temu jak z naprzeciwka jedzie samochód na ksenonach (a nawet i zwykłych) i ma wysoką regulację to jest tragedia - nawet w słoneczny dzień

 

a co do zwiększania bezpieczeństwa to można to między bajki włożyć - jak ktoś nie jeździ skoncentrowany za kierownicą to żadne światła mu nie pomogą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa 2 strony medalu osobiscie jestem za bo w koncu auta beda bardziej widoczne i sam czesto jezdze na swiatlach jak tylko sie da :) jednak wiem bo mam w domie sa takie pojazdy ktore nie sa przystosowane do czegos takiego ale to raczej wina "projektantow" polskich za czasow prlu kiedy to swiatla byly chyba fenomenem :D i nie potrzebnym dodatkiem ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam że ten przepis jest idiotyczny

Może nie idiotyczny, ale 'głupi'... do tej pory było prawidłowo! Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu...

raz że to jest 0.5l/100km więcej, a jeśli ktoś jeździ dużo (tak jak ja) to się w końcu uzbiera pewna suma

Tego właśnie nie rozumiem! W Niemczech chcą ograniczyć dopuszczalną prędkośc na autostradach, żeby zmniejszyć spalanie i w ten sposób przyczyniać się do ochrony środowiska, a w Polsce słyszę w tv, że nie wpłynie to ani na akumulator, ani na alternator, tylko zwiększy się zużycie paliwa (czyli także zwiększy się produkcja spalin)! Latem w słoneczny dzień jeździć non stop na światłach to głupota! Przecież każdy sam włączał światła, jeśli wynikało to z potrzeby (zmierzch, opady atmosferyczne, itp.), a teraz jeździć na światłach dla samych świateł? I to ma zmniejszyć ilość wypadków? Paranoja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam ustawiam zaleznie od rozkladu masy w samochodzie ;) a jak ktos mi mignie ze przeszkadza to opuszczam o numerek :)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze sprawdzaja i jeszcze rzadziej ustawiaja ;] wiem maja taki obowiazek ale rzeczywistosc pokazuje ze jest inaczej :) Pozatym panowie nie zdarzylo sie Wam kiedys byc zaskoczonym przez samochod koloru myszkowego albo innego zlewajacego sie z otoczeniem ?Dla mnie jesli ktos mnie wczesniej zauwazy albo ja kogos i dzieki temu nie bedzie tarcia blach to i tak to bedzie bardziej oplacalne niz te zaoszczedzone kilka setek paliwa. Pozatym watpie aby wlaczenie swiatel powodowalo az taki wzrost zuzycia moze setke ale nie wiecej :) pozatym paski klinowe beda sie bardziej zuzywac ? przeciec to sie kreci nonstop :)Jesli ktos chce byc takim pro elo ziom zielonym to moze niech zrezygnuje ze wspomagania czy tez klimatyzacji to pobiera znacznie wiecej energi niz same swiatla ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hinco na przeglądzie techniczny ustawiąją ci zawsze światła:P

Niestety nie.

raz że to jest 0.5l/100km więcej, a jeśli ktoś jeździ dużo (tak jak ja) to się w końcu uzbiera pewna suma

To wyłacz klimatyzację.. Spalanie spadnie o tyle, ze wzrostu spowodowanego swiatlami nie zauwazysz..

a co do zwiększania bezpieczeństwa to można to między bajki włożyć - jak ktoś nie jeździ skoncentrowany za kierownicą to żadne światła mu nie pomogą

Wlasnie o to sie rozchodzi, ze mogą pomóc!

Tak czy siak jak za światła sie biorą to regulacja też powinna być troche przestrzegana..

Tu sie zgadzam, tez mnie cos kłuje jak widze delikwenta oswietlajacego czubki drzew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozatym przynajmniej mnie swiatla pomagaj lepiej ocenic predkosc pojazdu przedemna i za mna dzieki czemu moge lepiej zorientowac sie w sytuacji na drodze przy wyprzedzaniu czy jak ktos mnie omija czy nawet jak ktos nagle sie pojawia na moich tylach bo szczerze chyba nikt nie jest w stanie obserowac wszystkich stron pojazdu ze zwiekszona uwaga a zblizajace sie swiatla mimowszystko cos takiego wspomagaja :)

 

btw chyba wystawie na allegro uklad autozalaczania swiatel po uruchomieniu silnika ;)

 

No pozostaje tez kwestia ludzkow dla ktorych ograniczona widocznosc przy ktorej dotychczas trzeba bylo uzywac swiatel to byl juz zupelny mrok ... kilka razy tez zostalem zaskoczony przez temu podobnych delikwentow.

Edytowane przez Linoge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak mam wlaczone caly czas. Volvo ma tak zrobione ze moga byc caly czas zapalone - po prostu bez przekreconego kluczyka w stacyjce nie swieca.

A latem - jak jest goraco i rozgrzane powietrze faluje nad asfaltem, albo jedziesz droga przy ktorej rosna drzewa i slonce po prostu miga ci po oczach - auta ze swiatlami predzej zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie o to sie rozchodzi, ze mogą pomóc!

temu komu mają niby "pomóc" to i tak nie pomogą bo na głupotę nie ma lekarstwa

 

a tym co pomagać nie muszą - będą przeszkadzać

 

i wiem co mówię bo jeździłem po różnych krajach eu

Edytowane przez simic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzeni że tyle paliwa pójdzie na te światła, ale jak teraz musisz mieć włączone to nie jest problem. Powiedzcie mi jeszcze ze przez włączone światła samochód straci 4 km na mocy :mur: , bo też takie komenty wyczytałem :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

simic

Prezentujesz niesamowicie ciekawy punkt widzenia. Tak ciekawy ze chcialbym zobaczyc jak w jezdzic zawsze w stu, a moze nawet wiecej, procentach skupiony na calej drodze. Ogranicze sie do pieknej ikonki :dontfeedtrolls: bo az przykro ciagnac Cie za jezyk.

 

A komentaz:

1. Czemu tak pozno?

2. Szkoda ze duzy % pojazdow regulacje widzialo w fabryce.

3. Nawet te ktore maja wyregulowane moga troche razic na zajebistych polskich autostradach i obwodnicach :lol:

 

fipa

Klima procz tego ze ciagnie tez jest potrzebna - dawno juz udowodniono ze wyzsza temp rozprasza skuczecznie kierujacego.

 

kamilo23

Kazdy wlaczony uklad elektryczny zabiera troche energii. Dlatego totalne ABS'y maja rozwiercone tlumiki i muze na maksa - 65km dla kadetta jest bardzo potrzebne [;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

motonews.pl

"Według raportu opublikowanego przez Europejską Komisję ds. Energii i Transportu (DG TREN) w 2003r. ("Daytime Running Lights, Final Report" TNO Human Factor), stosowanie świateł w dzień:- zmniejsza liczbę wypadków w dzień z udziałem co najmniej dwóch uczestników (wypadki podwójne) o 5-15%;- zmniejsza liczbę wypadków z udziałem motocykli o 32%;- zwiększa zużycie paliwa i emisję CO2 o 0,5 – 1,5% (dla porównania klimatyzacja pobiera moc nawet kilku kW, co oznacza ponad 10% większe zużycie paliwa; nieekonomiczny sposób jazdy zwiększa zużycie paliwa nawet ponad 15% (źródło: dane ITS));- dwukrotnie zwiększa częstotliwość wymiany żarówek, co powoduje wzrost wydatków o 6 € na rok na samochód (DRL Final Report, TNO Human Factor, Komisja Europejska, październik 2003)."

Takie coś znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temu komu mają niby "pomóc" to i tak nie pomogą bo na głupotę nie ma lekarstwa

 

a tym co pomagać nie muszą - będą przeszkadzać

 

i wiem co mówię bo jeździłem po różnych krajach eu

Właśnie! A ja dorzucę do 'tych krajów eu' Chorwację i Bośnię... pomysł jazdy cały rok non stop na włączonych światłach jest naprawdę 'głupi'. Tak się składa, że mam też na codzień kontakt z kierowcami TIR'ów - nie będę komentował ich wypowiedzi, bo poleciałyby procenty!

 

Taki przepis jest naprawdę uzasadniony w Szwecji, ale w Polsce to 'brak rzeczywistego rozwiązania problemu przyczyn wypadków na drogach' i bzdurna propaganda, że zmniejszy to ilość wypadków na drogach! Przecież wiemy, że najczęstszymi przyczynami wypadków na drogach w Polsce to:

- nadmierna prędkość

- nieprzestrzeganie przepisów prawa ruchu drogowego

- jazda pod wpływem alkoholu.

 

PS:

Dziwne, że w Niemczech nie wpadli na pomysł jazdy na światłach przez cały rok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...