Skocz do zawartości
Gość

Simcity 4

Rekomendowane odpowiedzi

Ja urozmaicam teren i tworze lasy, pagórki i rzeki a czasem i ich ujście do "morza" ale wydaje mi się , że jest łatwiej na płaskim :D

Edytowane przez PaBlO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z chęci urozmaicenia ostatnio zacząłem robić miasto na malutkiej i cholernie górzysztej wyspie. Większość miejsca już zajęta, a tu dopiero marne 8tys. mieszkańców. Jak się trochę zagęści może być niewesoło - sieć komunikacyjna to kompletny chaos (jak to zwykle u mnie). Dodatkowo staram się grać proekologicznie. Nie ma to jak z własnej i nieprzymuszonej woli zrezygnować z 3k zysku na rzecz postawienia oczyszczalni i wymiany elektrowni na czystsze :D .

 

Chyba wyprasuję jakiś kawałek regionu i wypróbuję granie "w kratkę" skoro to takie korzystne ;) . Na razie moje największe miasto przy 190tys. mieszkańców zaczyna się zapychać. I w większości składa się z morza malutkich domków - ciekawy widok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze na plaskim jest latwiej, chociaz trzeba zrezygnowac z portow oraz ladnych widoczkow. Zeby nie miec tych malutkich domkow sciesniaj jak sie da i nie tworz stref o niskim zageszczeniu - only wysokie. Gdy poziom zapotrzebowania wzrasta nie buduj nowych, tylko czekaj az wiezowce urusna. Ludzie nie majac gdzie sie podziac beda stawiac czynszowki. Dopiero gdy powstana blokowiska i nie bedzie miejsca na wieksze budynki, stworz kilka nowych stref. U mnie to dziala... szkoda ze nie ma tak latwo z handlowymi. Tzn nie istnieja biorowce o niskiej wartosci (tzn. 1$).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej byduje na tym co jest. Dodaje tylko zawsze przed założeniem miasta drzewa i zwierzęta choc później to i tak zwierząt nie widac.

Sypie drzewami na całej planszy aż nic nie widac. Co prawda później chyba jest droższa budowa ale z drugiej strony nie musze już sadzic drzew. Czasami robie wielkie góry lub jakieś jeziorka, rzeki dla urozmaicenia terenu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie kolej omijam szerokim łukiem - pewnie nieslusznie. Poprostu jest dla mnie zbyt rozlazla i ciezko dla niej znalezc miejsce. Lepiej przeczekac do metra. Jesli juz ja buduje to jedybnie w strefach przemyslowych, zeby wywiesc towary.

 

Lotniska buduje gdy tylko simowie sie o nie upomna i gdy widze ze strefy handlowe sie dobrze rozwijaja. Na poczatku male lotnisko, obok tego kilka PKS'ów. Jesli jest na nie rzeczywiscie zapotrzebowanie, szybko sie przeciaza i koles od administracji wylatuje z zapytaniem czy je powiekszyc, oczywiscie warto sie zgodzic. Oczywiscie ponosimy pewne koszty, ale i tak sa one sporo mniejsze niz budowa wiekszego lotniska. Lokuje je przewaznie niedaleko stref przemyslowych, zn tam gdzie jest spory smog.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam buduje kolej nadziemną jak w Chicago B-) Lokuje ją w samym centrum miasta. Żeby zrobić dla niej trochę miejsca burze jakieś porzucone slumsy lub budynki które mi się nie podobają :D przy 40 000 tysięcznym mieście wykorzystanie stacji w centrum miasta miałem 60 % Co do kolei towarowej to spróbuj dobudować kilka mniejszych miast i połącz je ze sobą torami. Może to pomorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie bylo jakies ogromne. Zazwyczaj miescilo sie w normie. Im wiecje miast masz polaczonych koleja tym lepiej zostaje wykorzystana.

 

Przed chwilka zrobilem 50k mieszkancow w 4 lata, po kolejnych 6 ponad 115k, kilkanascie scycraperow i ok 3-4$ na miesiac. Wlasnie uzylem kolejki nadziemnej dookola stref + pks zwazace do nich ludzi. W momencie sie zapchala, a czas podrozy... 120min! Miasto ma byc zbudowane segmentowo (fotka wyjasni). Mialy laczyc sie ze soba tylko za pomoca tej kolejki, ale przeciazenia sa zbyt duze. Po weekendzie sprobuje zastapic kolejke, lub jej pomoc autostradami ;p

 

Wydajne przemieszczanie ludzi to najwieksza trudnosc tej gry. Piwo dla tego kto zaprojektuje najwydajniejszy ;p

Dołączona grafika

Edytowane przez xpektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, spróbowałem gry "w kratkę". I po 10 latach jest już prawie 50tys. mieszkańców i ciągle przybywa. Czysty zysk na poziomie 2tys. simoleanów. Nigdy czegoś takie nie udało się osiągnąć. Jak to działa O_o ? Całe szczęście, że sąsiednie miasta mają dużo wolnych miejsc pracy...

 

Ah te betonowe czynszówy po 500 mieszkańców. Można poczuć władzę ;) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe, widze ze konkretnie cioracie w sc4. kiedys bardzo duzo gralem w sc3000. ehh jak sobie przypomne wieczory spedzone przy ulepszaniu swojego miasta.... Jakis czas temu pogralem troche w sc4 i czulem sie jakos obco i zostawilem giere w spokoju. chyba sobie przysiade do niej jeszcze raz, moze mnie bardziej zainteresuje. Jakies porady jak dobrze zaczac budowe miasta? bo szczerze mowiac to juz nic nie pamietam (sc3000) :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe, widze ze konkretnie cioracie w sc4. kiedys bardzo duzo gralem w sc3000. ehh jak sobie przypomne wieczory spedzone przy ulepszaniu swojego miasta.... Jakis czas temu pogralem troche w sc4 i czulem sie jakos obco i zostawilem giere w spokoju. chyba sobie przysiade do niej jeszcze raz, moze mnie bardziej zainteresuje. Jakies porady jak dobrze zaczac budowe miasta? bo szczerze mowiac to juz nic nie pamietam (sc3000) :D

 

Duo przydatnych rzeczy jest w tutorialu w rush hour.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydajne przemieszczanie ludzi to najwieksza trudnosc tej gry. Piwo dla tego kto zaprojektuje najwydajniejszy ;

metro metro i jeszcze raz metro :) inwestycja w ten rodzaj transportu ma praktycznie same plusy.

najważniejsze z nich to:

+ swoboda budowania

+ szybkośc przemieszczania się simów

+ czystsze powietrze

a jak wiadomo wszystkie + przekuwają się na $-)

 

Grałem z dodatkiem Rush Hour i miałem autostrady na obrzeżach stref mieszkalnych prowadzące do stref przemysłowych, a i tak ludzie woleli metro. Ot taka chyba już ich natura w sc4 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, rzucają się na metro jak dzicy ;) . Ledwo postawić nową stacyjkę a tu nagle 200% wykorzystania.

 

Zapchałem całą małą mapę (nie najmniejszą), 110 tys. ludzi i ok. 3tys $ zysku. Wszystko w ciągu marnych 20 lat. Ot, widać budowanie w kratkę stref o wysokim zagęszczeniu świetnie się sprawda :) . Ciekawe co będzie jak wypróbuję to na największej. Mrowisko :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzechu_1990

No, rzucają się na metro jak dzicy ;) . Ledwo postawić nową stacyjkę a tu nagle 200% wykorzystania.

Dziwne, ja zrobiłem metro i normalnie 0%, zrobiłem stacje, parkingi, przystanki a i tak tłuką sie samochodami i narzekają na korki-kilka ulic mam zupełnie nie przejezdnych O_o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kratkowa potęga ;)

Metro metrem, gdy zbudujesz siec oplatajaca cale miasto, dosyc gesto, tak aby wszyscy simowie z niego korzystali, mozesz szybko zbankrutowac. Koszty sa ogromne, ale przy wiekszej liczbie mieszkancow i konkretnych zyskach oboowiazkowe.

Grzechu_1990 jesli wybudowane przez ciebie przystanki leza sbyt daleko od siebie, i simowie maja do nich wicej niz 3 kratki, to raczej nie beda chcieli z nich korzystac. Siec musi byc gesta. Osobiscie nie uzywalem parkingow, bo jesli przystanki sa gesto rozlozone to simowie sie po nich jakos rozpierzchna. Teraz ide popracowac nad moim segmentowcem, moze zamiast kolejki naziemnej zrobie 2 linie metra, a znich wepcham ich do autobusow ktore beda ich rozwozic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stworzyłem dosyć rozbudowaną sieć metra i jego utrzymanie wcale nie rujnuje budżetu (czego nie można powiedzieć o budowie ;) ). Kiedy wykorzystanie stacji przekracza wszelkie normy (rekord u mnie - na skrzyżowaniu dwóch lini NS i WE: 650% wykorzystania) metro potrafi z nawiązką samo się finansować. Wpływy z systemu transportu w jakichś 70-80% oddają to co idzie na jego utrzymanie. Najwięcej kasy pochłania utrzymanie nawierzchni dróg. A drogi na siebie nie zarobią :-| .

 

Mały kratkowiec kwitnie - 32 rok, 130tys. ludności, 3tys. zysku, simowie się cieszą, wieżowce rosną, miejsca na mapie brak. Przy próbie stworzenia większego (na największej mapie), ten zaciął się na 20tys. i nie chce drgnąć. A takie fajne mrowisko miało z niego być ;| .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzechu_1990

A drogi na siebie nie zarobią :-| .

Bramki kasowe ale nie wszędzie można zbudować je.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bramki kasowe ale nie wszędzie można zbudować je.

po zbudowaniu gestej sieci metra znaczaco spada ilosc samochodow. teraz przy 180k mieszkancow w moim miescie jest tylko 20k samochodow, a przy 80k kiedy zainwestowalem w metro bylo ich 30k i zyski z bramek spadly z 3 do 1,5k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Xanagaz, takie sobie te miasta. Osobiscie nie lubie takiego przybajerzania ;]

 

Moje obecne miasto sie rozwija, rok 27, zysk miesieczny ok 13k, 250 000 mieszkancow i ciagle rosnie. Strefy mieszkalne sa polozone wylacznie na srodkowym kwadracie. Wywalilem z centrum kolejke miesjka, wrzucilem metro. Pomoglo mi niesamowicie. Strefy przemyslowe zostaly razem z kolejka ktora laczy sie z metrem. Dosyc tani i wydajny sposob... ale metro juz sie powoli zapycha mimo gestego rozlokowania. Co moze mu pomoc? Tylko dodatkowe linie?

I z innej beczki. Moi simowie potrzebuja stref handlowych, ale glownie o niskim zageszczeniu i wartosci. Tylko 1st slupek ciagle jest wysoko, przez co miasto sie rozlazło, a wolalbym takze handel skumulowac w jedno miejsce. Jak to zmienic? Co ma na to wplyw?

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...\Moje dokumenty\SimCity 4\Plugins

Niestety cos za cos. Ja tam wole grac w kratke i zarabiac jakas kaske. Moje miasto dobilo do 500 000, przy 20k/miesiecznie. Niestety moj Athlon 1400 wysiada i nie da sie w ludzki sposob grac. Sprobuje osiagnac 1milion, ale zobaczymy czy komp na to pozwoli ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzechu_1990

Co robicie z budynkami opuszczonymi przez mieszkańców, usuwacie je czy pozostawiacie je takie jakie są?

 

BTW: Ten największy kwadrat jest dla mnie za mały :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...