Skocz do zawartości
ConfusioN

Procedura Serwisu Gwarancyjnego

Rekomendowane odpowiedzi

Odesłałem na początku stycznia Biostara 965pt do siedziby firmy znak.pl

Płyta z dnia na dzień uległa dość wymownemu uszkodzeniu, a mianowicie po wciśnięciu klawiszu power ukazuje sie obraz startowy z biosu karty graficznej, później kiedy ma ładować biosa z mobo następuje reset i tak ciągle w kółko, czyli na pierwszy rzut oka okazuje sie ze to wina biosu.

Pakuje płytę i niestety podczas pakowania wyginam delikatnie 3 nóżki które bez problemu pincetom wyginam w poprzednie położenie, robiąc to tak że staje sie to praktyczni nie widoczne, jedynie pod kątem. Odsyłam płyte, dnia 16 luty mija maksymalny termin w postaci 28 dni, jednakże dalej cierpliwie czekam.

Nikt sie do mnie nie odzywa, więc dzwonie po raz enty dzisiaj do nich i dowiaduje sie jak za każdym razem o wygiętych nóżkach i że moge czekać nawet 3 miesiące. Czy to jest normalne postępowanie, czepianie sie dosłownie wszystkiego i wymywanie mi przy każdej rozmowie dosłownie jak pacierz starej omy w pierwszej ławce o wygiętych nóżkach które z fizycznego punktu widzenia są ok, bo przywróciłem je do poprzedniego miejsca w dodatku jak pisałem tylko 3 sztuki.

Czy mam możliwość wpłynięcia na to żeby przyspieszyć procedurę, bo trochę staje sie to dla mnie denerwujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Odpowiedź powinna nastąpić w ciągu 14 dni (kalendarzowych), jeżeli nie odpowiedziano, to reklamacja jest uznana za uzasadnioną – art. 8 ust 3. Jeżeli sprzedawca nie odpowie na piśmie, to właściwie nie ma możliwości udowodnienia, że odpowiedział."

 

http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=211152

 

Witam na forum. Polecam Szukajkę zanim w przyszłości napiszesz coś na co już zostało odpowiedziane. Staraj się umieszczać tematy we właściwych kategoriach (ten topic należy do Oślej Łączki)

 

Podsumowując > jeśli na gwarancji masz napisane 28 dni i nie odpowiedzieli pisemnie, to masz uznaną reklamację i nie ma wykrętów. Osobiście uważam, iż jeśli wygięcie nóżek nie wpłynęło bezpośrednio na uszkodzenie biosu, to jest bez znaczenia. wygięcie i naprostowanie NIE JEST uszkodzeniem mechanicznym a jedynie amortyzacją.

 

EDIT: (& RE: Excray)

"4. ZNAK C.K. zobowiązuje się do naprawy towaru zgłoszonego w trybie reklamacyjnym w terminie 14 dni roboczych liczonych od daty uznania zasadności reklamacji. W przypadku naprawy o szczególnym stopniu trudności, kiedy producent towaru mieści się poza granicami Polski lub naprawa wymaga sprowadzenia części z zagranicy termin naprawy może ulec przedłużeniu do 28 dni roboczych."

 

Z tego co wiem, to w Polsce nie ma przedstawicielstwa Biostara.

 

"7. Nabywcy przysługuje prawo wymiany podzespołu (sprzętu) na taki sam lub o nie gorszych parametrach w przypadku, gdy nie ma możliwości dokonania naprawy w ustalonym terminie,"

 

Jeśli nie ustalono terminu naprawy, to obowiązuje termin standardowy (nie rozszerzony do 3mscy)

 

"10. W przypadku stwierdzenia przez nas uszkodzenia mechanicznego spowodowanego niewłaściwym użytkowaniem zastrzegamy sobie możliwość odmówienia przyjęcia uszkodzonego podzespołu na serwis. W przypadku wyrażenia przez nas zgody na warunkowe przyjęcie na serwis termin naprawy może wynosić nawet 3 miesiące (oczekiwanie na końcową ekspertyzę i powrót towaru od producenta). "

 

Ewidentnie tego punktu się trzymają. Uszkodziłeś nóżki > jest uszkodzenie mechaniczne > ekspertyza >3 miesiące.

 

Tylko które Ty nóżki uszkodziłeś ? od IDE ? I Bios nie działa ?!?WTF!?! :blink:

Edytowane przez djsilence

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

djsilence - to co piszesz tyczy się rekojmi/niezgodności towaru z umową, a kolega oddał do reklamacji. To zmienia postać rzeczy.

W przypadku reklamacji serwis ma 14 dni na uwzględnienie jej bądź nie. Skoro w ciągu 14 dni nie uzyskałeś odmowy to jest dobrze. Jednakowoż czas naprawy nie jest uregulowany. Dokładniej jest 14 dniami roboczymi z jednym "ale". Mianowicie jeśli trzeba zamówić jakieś części z zagranicy to okres ten może się wydłużyć. Z racji że nie jest on sprecyzowany oznacza to że może się nawet przedłużać w nieskończoność. Co do Twojej sprawy to ewidentnie jest to zła wola serwisu. Pogoń ich trochę. Postrasz rzecznikiem praw konsumenta, bo po prostu przeginają.

Edytowane przez Excray

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozycjonowanie tego tematu może nie jest doskonałe ale nie znam rozplanowania forum z 100% trafnością

 

Witam,

 

a więc sytuacja przybiera nie co dziwny obrót, firma taka jak znak zawsze cieszyła sie u mnie wyrobioną renomą, dlatego wole kupić sprzęt za kilka złociszy więcej w ich przedstawicielstwie niż np. w proline gdzie są wieczne problemy.

Jednakże znak po osiągnięciu pewnego pułapu sukcesywności w sprzedaży zaczyna sie zniżać z poziomem świadczonych usług.

Nikt do mnie od 9.01.2007 nie raczył zatelefonować nie mówiąc o mailu, że naprawa wydłuży sie z tego a tego powodu. Za każdym razem wynikało to z mojej inwencji.

Nie mam zamiaru nikogo straszyć, to nie zabawa w dobrego i złego Pana. Jeśli będę miał podstawy prawne do zaskarżenia znaku to czemu miałbym im to darować, tego będę starał sie dowiedzieć w najbliższym czasie.

 

Dokładnie to samo usiłowałem wytłumaczyć że te nóżki nie mają wpływu na uszkodzenie płyty ale upór i determinacja z jaką tłumaczył mi jeden z pracowników o felernych nóżkach przerasta moje możliwości. Pewnie ten Pan nawet nie widział tego nazwijmy to po znak'owsku uszkodzenia a ciągle wmawia mi jedno i to samo. Licząc od 9 stycznia mija roboczy 36 dzień i właśnie w tym dniu dostaje odpowiedź że może to potrwać nawet 3 miesiące. No tak w znaku zatrzymali czas i żyją po 777 lat.

 

Krótki, kpina z klienta, miarka sie przebiera, mam nadzieje że cała sprawa zakończy sie pomyślnie a znak wyciągnie wnioski z tego typu sytuacji.

 

 

EDIT

 

nóżki od socetu 775 ale tak jak mówię stało sie to przy pakowaniu, później sprawdzałem dla pewności czy działa i wszystko było ok. Równie dobrze mogli mi powiedzieć że opalcowałem PCB

Edytowane przez ConfusioN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no no nawet mnie nie straszcie bo mam ze znaku hdd, ram i mobo :P

ponawiam pytanie djsilence - o jakich nóżkach mowa? :>

Skoro je odgiąłeś tak, że nie było nic widać to jak serwis się tego dopatrzył?

Co do całej sprawy to popieram przedmówcę - gdyby tą reklamacją zajmował się ktoś normalny to nie byłoby problemu, naciśnij ich troche - nie daj się tak robić w c**la, bo będą cię zbywać w nieskończoność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

firma taka jak znak zawsze cieszyła sie u mnie wyrobioną renomą, dlatego wole kupić sprzęt za kilka złociszy więcej w ich przedstawicielstwie niż np. w proline gdzie są wieczne problemy.

 

Może byś im to powiedział, może wtedy szybciej wszystko załatwisz.

Wiesz zresztą jak to z ludźmi bywa :wink:

Pozdro

 

Ps.

dodaj kilka bajerów o zadowoleniu i poleceniu ich firmy znajomym i pamiętaj o grzecznym, lecz pewnym tonie

Edytowane przez markee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dało sie to zobaczyć ale tylko przy dobrym świetle i pod odpowiednimi kątami, tak doprawdy to ja mam więcej argumentów do protestowania, mija 36 dzień a nie dostałem żadnej informacji od znaku, za każdym razem to ja musiałem dzwonić i to w ogromnych dystansach czasowych, do ostatniego momentu czekałem na pierwszy krok znaku ale takowego sie ani razu nie doczekałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minal termin teraz to oni maja problem, mogles wyslac plyte w kawalkach (mala przesada) niezareagowali w terminie - przyznali Ci racje.

Powiadom odpowiednie organy i oni za Ciebie zrobia brudna robote.

"zNak" i tak juz poniosl kare - czesc mojej lutowej pensji zasili konto innego sklepu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet rozmowa telefoniczna nie jest dowodem w sprawie, iż zostałeś poinformowany o przedłużeniu. Jeżeli nie ma listu lub maila przed terminem to reklamacja jest automatycznie uznana w świetle prawa.

Spróbuj grzecznie, a jak nie pomoże to z grubej rury wraz z aktami prawnymi. Niech sobie poczytają swój regulamin i kodeks cywilny.

Edytowane przez djsilence

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...