Skocz do zawartości
berkut

Escort Rs Turbo @ "wydumka"

Rekomendowane odpowiedzi

Ok a teraz docelowy opis tego co tutaj sie szponci.

 

Pod nazwa WYDUMKA kryje sie moje dlugie marzenie skonstruowania absolutnie bez kompromisowego auta, mozna powiedziec bolidu wyscigowego ale w opakowanku starego parchatego, sportowego autka, w tym wypadku padlo na moja milosc - RST.

 

Wydumka - cos wydumanego, posunietego do konca rozsadku, wyobrazni i ogolnie przyjetych norm, z zalozenia ma dostarczyc czysta przyjemnosc - jak mieszanka spirytusu i szampana, kwas z grzybem czy praca masazysty szwedzkiej ekipy nimfomanek w bikini.

 

Czym bedzie wydumka dokladniej. Jest to rama przestrzenna zaprojektowana przezemnie w toku 3 lat przemyslen, studiowania budowy samochodow wyscigowych i technik budowy. Do tego mozna dopisac kompletowanie narzedzi takich jak spawarki i nauka poslugiwania sie tym plynnego i innych rzeczy niezbednych w budowie tego samochodu.

 

W tej ramie osadzony jest 4 litrowy silnik V8 z Lexusa LS400 o nazwie 1UZFE, przyblizona moc w samochodie po zalozeniu to ok. 260-300 koni i dupowozowata charakterystyka pracy.

 

Naped bedzie przekazywany za pomoca skrzyni biegow z Audi A4, typu transaxle. Normlanie moc przekazywana bylaby na przednie kola jednak skrzynia za silnikiem bedzie umieszczona z tylu auta, czyniac je autem tylnonapedowym o centralnie umieszczonym silniku. Plan zakladal zrobienie napedu na 4 kola jednak ograniczenia budzetowe sprawiaja ze musze zostac przy centralnym tylnonapedowcu.

 

Caly osprzet silnika zostanie zbudowany od poczatku - kolektory dolotowe i wydechowe, komputer sterujacy typu stand alone etc.

 

Przednie oraz tylne zawieszenie oparte na zawieszeniu 2 wachaczowym o wachaczach typu A, uniballe jako laczniki. W temacie zawieszenia spedzilem najwiecej czasu poza rama przestrzenna by to mialo rece i nogi. Zalozenie jest takie ze zawieszenie ma miec w pelni zmienna charakterystyke z generalna preferencja na tor i ulice warszawy.

 

 

Hamulce 280-330mm (zaleznie od budzetu) z zaciskami 4 tloczkowymi pochodzacymi z Forda Transita. Tylne hamulce 260mm wentylowane i zaciski przednie z Escort RST. Pompa hamulcowa to agregat hamulcowy TEVES pochodzacy z Forda sierry.

 

Wszystko to bedzie siedziec w niewinnie wygladajacej budzie z Escorta RS turbo. Ma ona wysoki wspolczynnik kary i po prostu kocham wyglad tego auta. Ponadto ma dobra dla mnie geometrie (rozstaw osi, szerokosc) i jest mala. Duzym czynnikiem jest to ze byl to moj pierwszy samochod.

 

Tresc bedzie dalej uzupelniania wraz z postepem prac. Narazie musze pociac te bude (totalnie wypruc wnetrze) i zrobic pomiary jakiej wielkosci ma byc rama przestrzenna.

 

 

berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie będzie jednak 4x4 :(

 

Piszesz że będzie to na ulice Warszawy, więc liczysz na zarejestrowanie takiego SAMa ? ;)

 

Ta skrzynia będzie 5 czy 6 biegowa?

Edytowane przez hinco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arnie - tak, z zalozenia to ma byc morderca na zakretach.

 

Przy okazji przez stosunek mocy do masy ~1:2 (glownym celem jest lekkosc i wytrzymalosc) bedzie niemilosiernie zapierdalac.

 

Masa marzen: 700kg. Realnie bedzie kolo 800.

 

Niestety - 4x4 nie bedzie ze wzgledow budzetowych ale tak zbuduje rame by ewentualne wstawienie napedu bylo kwestia zmiany skrzyni i zalozenia dyfra z przodu.

 

5 biegow bo 6 kosztuje 3x wiecej i jest sporo wieksza a auto male

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plan skomentuje poczatkowymi literami zeby nie szerzyc wulgaryzmow :arrow: OJCKNPWDM... Dlaczego mam wrazenie ze stosunek mocy do masy bedzie w okolicach 6/10?

 

Nie ma jak pisac nie odswiezajac odpowiedzi ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 6 jest w uj lepiej zestopniowana, w 5 jest tak(z mojego punktu widzenia) 1=>5krpm, 2(3=>5,5krpm) no i 3 i mamy zmuła bo obroty zchodzą do 3 tysi.

Jeżeli silnik będzie tak jak w poprzednim projekcie przystosowany do 8k rpm to może być sporo lepiej.

 

Nie myślałeś o kupnie jakiegoś starego audi z 4x4, miałbyś sporo gratów do napędu, skrzynie no i boskie quattro :mrgreen:

 

Rama bedzie z rur stalowych ?

Edytowane przez hinco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi ile takie cos moze trwać? Po opisie wnioskuje ze wiekszosc rzeczy bedzie robiona od podstaw + złozenie tego w całosc.. ?

Przyblizone koszta mozesz podac?

 

Ot co, takie ciekawskie pytania laika ;)

 

Przeciez to bedzie ogien nie samochod (zadna aluzja do płomieni :P).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że będzie to na ulice Warszawy, więc liczysz na zarejestrowanie takiego SAMa ? ;)

Właśnie, jak wygląda zalegalizowanie takiego ... eee ... pojazdu? Masz od tego czarnuchów czy może nie jest to taki problem, jak mi się wydaje?

Jeśli dobrze rozumiem, "rama" to nie to samo co "klatka" insajd?

Bajdełej - planujesz jakąś klatkę, jak w WRC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, kiedyś widziałem Twój nick na pewnym forum poświęconym motoryzacji i sie zastanawiałem czy to Ty czy nie:)

4x4 do takiego szkraba i 300KM to troche przerost formy nad treścią, RWD i centralne położenie silnika będzie git, według mnie. Moge wiedzieć dlaczego wybrałes akurat ten silnik? Z tego co mi wiadomo to chwalą go za wytrzymały dół (korbowód tłoki) bez biturbo to chyba porażka ze względu na swoją mase. Chyba że w przyszłości planujesz dodac dwie turbiny, wtedy będzie trzeba zbadać tą karoserie w tunelu areodynamicznym;) JAk bymbył na Twoim miejscu, to wrzuciłbym coś lżejszego 4ro cylindrowego z turbinką lub bez. Fajny byłby motor od Hondy S2000 2L pojemności, ok 240KM natural aspired:) lub coś z Accorda, są wersje które mają ok 200KM. Widziałem w necie jak kolo przełożył silnik w Integrze na tył auta, z całym przednim zawieszeniem (wielowahaczowe) i zwrotnicami. Ale chyba już postanowione i nie ma co gdybać, także gratuluje zdobytej wiedzy i życze wytrwałości w realizacji tego zajefajnego projektu.

 

Ps. Ten silnik bez modów naprawde wydaje mi sie chybionym pomysłem.

Mógłbyś wkleić jego charakterystyke?

 

Pozdrawiam

Maxim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 6 jest w uj lepiej zestopniowana, w 5 jest tak(z mojego punktu widzenia) 1=>5krpm, 2(3=>5,5krpm) no i 3 i mamy zmuła bo obroty zchodzą do 3 tysi.

Jeżeli silnik będzie tak jak w poprzednim projekcie przystosowany do 8k rpm to może być sporo lepiej.

Tak silnik bedzie sie krecil 8000rpm. Na poczatku bedzie to tylko 7400 i seria z charakterystyka sztucznie przesunieta w gore ale bedzie i tak szybko.

 

 

Nie myślałeś o kupnie jakiegoś starego audi z 4x4, miałbyś sporo gratów do napędu, skrzynie no i boskie quattro

Tak mialo byc zrobione 4x4. Wyjscie na tylny dyfer szlo by przez przekladnie lancuchowa na wal idacy do przodu i dyfer z przodu. Niestety skrzynia kosztuje jak mowilem 2-3 razy wiecej, jest dluzsza i trzeba transfer case skonstruowac. Wpierw to zbuduje jako RWD, pozniejsza przekladka na AWD bedzie wymagala tylko zmiany skrzyni, dolozenia transfer case i przymocowania przedniego dyfra. Dodam ze mimo tego ze to RWD to z przodu beda polosie napedowe... kilka sztuczek zobaczycie ktore znacznie poprawia charakterystyke auta :blink:

 

Jesli na jakims innym forum tez opisujesz swoj projekt, to podaj linka, bede sledzil ;]

Zapewne tutaj coś się pojawi icon_wink2.gif http://streetracing.pl/forum

Opisuje to tylko tutaj bo forum jest.... "swojskie". Moge podzielic sie tym tematem z normlanymi ludzmi, SR jest mozna powiedziec... troche ekscentryczne. Pozatym zalezy mi na tym by to nie mialo mega rozglosu w naszej scenie "wyscigowej", nie sadze ze na SR sa stali bywalcy PPC poza kilkoma wyjatkami.

 

Mnie ciekawi ile takie cos moze trwać? Po opisie wnioskuje ze wiekszosc rzeczy bedzie robiona od podstaw + złozenie tego w całosc.. ?

Przyblizone koszta mozesz podac?

Tak, od podstaw. Wlasciwie cale auto poza podzespolami bazowymi bedzie robione od zera. Cena: chce sie zmiescic w budzecie 20000zl od poczatku do konca. Wliczajac w to czesc narzedzi etc.

 

Właśnie, jak wygląda zalegalizowanie takiego ... eee ... pojazdu? Masz od tego czarnuchów czy może nie jest to taki problem, jak mi się wydaje?

Wpierw jako SAM. Jesli nie to bede mial chyba jedynego w Polsce Escorta 4000cm^3 z bardzo zaawansowanym paketem wizualnym od srodka :lol:

 

Jeśli dobrze rozumiem, "rama" to nie to samo co "klatka" insajd?

Bajdełej - planujesz jakąś klatkę, jak w WRC?

Rama przestrzenna bedzie, cos takiego mniejwiecej:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Buda to tylko nakladka by auto nie rzucalo sie w oczy. No i by nadac troche parchatosci i piekna dla moich oczu

 

4x4 do takiego szkraba i 300KM to troche przerost formy nad treścią, RWD i centralne położenie silnika będzie git, według mnie.

Moc sie bedzie zaczynac od 300. Docelowo ma byc 400-420bhp. To czy rwd czy awd - kwestia wkladki miesnej. Po prostu mam troche stracha przed RWD, pozatym moja sierra to AWD, chcialbym zachowac pewna konsekwencje w posiadanych typach napedu. Pozatym kocham te nieskonczone ilosci trakcji ;D

 

Moge wiedzieć dlaczego wybrałes akurat ten silnik? Z tego co mi wiadomo to chwalą go za wytrzymały dół (korbowód tłoki) bez biturbo to chyba porażka ze względu na swoją mase.

Wybralem go ze wzgledu na cene, budowe, rodowod i to ze jest bardzo lekki. Jest to jeden z najlzejszych i najmniejszych V8 jakie mozna dostac. Moj silnik bedzie wazyc ok. 145-155kg (155kg wazy obecnie), dodam ze przecietne zeliwne R4 wazy podobnie. Mowimy o masie z osprzetem.

 

JAk bymbył na Twoim miejscu, to wrzuciłbym coś lżejszego 4ro cylindrowego z turbinką lub bez. Fajny byłby motor od Hondy S2000 2L pojemności, ok 240KM natural aspired:)

Sam taki motor to polowa mojego budzetu :)) Ten projekt jest jakby dowodem na to ze nie trzeba 6 cyfrowych liczb by zrobic POTWORA (taka panuje opinnia). Wystarczy wlasna praca wiedza i inwencja. Owszem fajny motor ale jest z nim troche problemow. Jest jeszcze jedna kwestia: NIC nie zastapi odglosu V8.

 

 

lub coś z Accorda, są wersje które mają ok 200KM. Widziałem w necie jak kolo przełożył silnik w Integrze na tył auta, z całym przednim zawieszeniem (wielowahaczowe) i zwrotnicami.

Znam i bardzo mi sie podobalo :)

 

Ps. Ten silnik bez modów naprawde wydaje mi sie chybionym pomysłem.

Mógłbyś wkleić jego charakterystyke?

Nie mam jej nigdzie. Silnik jest wg. mnie, w jego cenie, moimi potrzebami i z jego mozliwosciami strzalem w dziesiatke. Symulowana w EAP charakterystyka silnika:

 

http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=12908

 

Nie twierdze ze tak bedzie, ale nawet jesli wartosci beda po 40 jednostek w dol to bedzie i tak conajmniej szybko. Dodam ze to jest liczone dla bardzo mocno ... nieoptymistycznych parametrow "srodowiskowych".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludwiczek

Na SR kilka osób potrafi czasem pomóc bo posiada dużą wiedzę :razz: Ale też jest wiele osób rozumiejących tylko dużą ilość koni w 4 cylindrowych silnikach z opla z super turbo lagiem które się zajeżdżają po kilku miechach ;]

 

A silnik ma mieć 400HP wolnossący? Planujesz jakieś starty na 1/4 mili lub na Poznańskim torze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osiagi: wyjdzie w praniu :lol: Vmax bedzie tyle ile da skrzynia biegow albo ile ja bede mial odwagi. Wiem ze do 200 bedzie sie zbieralo jak zwykle "szybsze" auto do 100, w podobnej relacji hamowalo (a dlaczego to moj sekret :mrgreen:).... To bedzie wazyc tyle co moj RST z ta roznica ze bedzie 2x wiecej koni i kazdy z nich bedzie mozna na asfalt przeniesc :)

 

Ok znikam pracowac, trzeba wybebeszyc auto i dokonac wstepnych pomiarow.

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V-max chyba nie bedzie mialo takiego znaczenia jak przyspieszenie i pokonywanie zakretow przez ten gokart :wink:

A co do zarejestrowania czegos takiego to tez jestem ciekaw - bo stacja kontroli pojazdow to chyba wierzcholek gory lodowej przy takich wynalazkach [;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj wczesniej byl post ale ulegl anichilacji ;]

 

 

Wczoraj wybebeszylem wydumke do golej blachy. Tak potwornej ilosci rdzy i zaniedbania nie widzialem dawno. Dawnooo. Jeszcze nie wiem co kryje sie pod nakladkami na progi i nadkola pozostale ale juz mnie ciarki przechodza i cos mi sie wydaje ze ta buda bedzie tylko i wylacznie szablonem, a do samej wydumki kupie "swierza" bude od Escorta MK4.

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01381s.jpg

 

Repost wczesniejszych fot tylko ze zderzaki dosuniete do budy. Mniejwiecej tak to bedzie wygaldac, trzeba tylko dodac kola, odjac naklejki, lsniace, wypolerowane, naca duct na tylnych szybach ..... :lol:

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01382s.jpg

 

Poprzedni wlasciciel byl wielbicielem bardzo agresywnego wygladu, pewnie na jego wsi te auto bylo najszybsze...

 

Ale takich smaczkow jest wiecej:

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01391s.jpg

 

Motto dnia - mysle czy nie zostawic tej naklejki na tylnej szybie :lol:

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01394s.jpg

 

Naklejka FMS IDEALNIE komponuje sie z plomieniami!

 

Niestety nie ma na fotkach wszystkich niebieskich diod ktore byly na tym aucie, a bylo ich za conajmniej 500zl. Zwykle ledy, laserowe, wszystko! Stroboskop znalazlem nawet na desce i pare innych smaczkow.

 

Ogolnie blachy z wierzchu nie sa w tak strasznym stanie jak wnetrze i to gdzie wlasciciel juz nie zagladal:

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01383s.jpg

 

Pierwsze co widzimy. Dobrze ze to WSZYSTKO zostanie wyciete i na wage szrotowa...

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01384s.jpg

 

Nie wiem co wlasciciel tutaj robil ale musze przyznac ze sroby ze sklepu AGD ladnie pasuja. Podobnie jak ta dziora wycieta w podlodze - pewnie biedakowi duszno w srodku bylo!

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01385s.jpg

 

Tyl nie jest tragiczny ale i tak wylatuje - masa masa masa! No tam leci uklad napedowy + silnik!

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01386s.jpg

 

Nogi pasazera z przodu. Kiedy stanelem na podlodze tam to sie zapadla podemna.

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01387s.jpg

 

Aha... wiec to dlatego sie zapadla.........

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01388s.jpg

 

Strona kierowcy....

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01389s.jpg

 

Co sie dzieje pod polka akumulatora. POZOGA! FOta tego nie oddaje i nie czuc tego co tam sie dzieje - rdza jest pod cala farba tam.

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01390s.jpg

 

Symboliczna korozja...

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01392s.jpg

 

Na dowidzenia fotka z preferencji stylistycznych wlasciciela. Cala deska rozdzielcza tak wygladala. Koszmar.

 

 

 

 

W aucie kazda mata izolacyjna byla zupelnie przesiaknieta woda. Same maty wazyly z 80kg, z trudem sciagalem kazda z nich. Wlasciciel do tego jeszcze podlozyl pod nie taka pianke jaka mozna kupic w OBI do pakowania szyb (taka biala grubosci 3mm w duzych rolkach). Auto juz dawno nie mialo seryjnego zawiasu tylko oryginal z MK4 (jazda RST z tym to zabojstwo, ten samochod w serii na zwyklych sprezynach i amorach z przodu nie miesci sie na 3 pasach drogi). Koszmar. Naprawde trwoga.

 

 

 

Jutro bede auto ciac na kawalki, dokladniej mowiac wycinam podloge cala, plyte ogniowa az prawie pod sama szybe, podluznice z przodu lacznie z mocowaniami kielichow etc i calosc z grubsza obspawam drazkami by mozna bylo ja nosic w 2 osoby i by nie pogiela sie.

 

 

Nastepnym krokiem bedzie juz budowa ramy przestrzennej. Zyczcie mi powodzenia !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia ;)

 

zal patrzec jak niektorzy ludzie traktuja samochody :( poprzedni wlasciciel to chyba jakis dres ze wsi musial byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz na lotnisku na Bemowie to pisz

Nie planuje sie tam pojawic, chyba ze na parkingu dla widzow. Nie stac mnie na dragowe opony to po pierwsze, po drugie start w takich zawodach dalby mi niepotrzebnego rozglosu. Moze rok po zrobieniu auta jak juz bedzie w pelni dojzale / 4x4.

 

Wygląda jakbyś zaczerpnął swoją koncepcję wprost z NASCAR, tam właśnie tak budowali autka ładnych parę lat temu.

Nascar ?:lol: Jedyny wspolny element z nascar to to ze mam rame i silnik V8 :lol: W nascar o ile pamietam masz silnik z przodu, naped na tyl. To tak jakby powiedziec ze F1 przed era monocoque i samochody Lemans prototypowe tez sa oparte na technologii z nascar :lol:

 

Silnik V8 amerykanski takze ma niewiele wspolnego z tym co ja mam tutaj mocowane.

 

Blizej temu do Ariel Atom z buda od Escorta MK4 i wiekszym motorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po drugie start w takich zawodach dalby mi niepotrzebnego rozglosu.

zawsze mozesz na czas wyscigow zalozyc jakas inna bude ;) albo wystartowac "na golasa" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na golasa mowisz ?:D W sumie fajnie by to wygladalo gdyby na parkingu stala gola buda bez niczego z Escorta MK4, na pas wjechalaby gola rama a spiker zapowiadalby Escorta ;D

 

Jutro szlifierka i palnik mode - trzeba chama pociac.

 

Apropo monster garage - wyrywanie wnetrza, szczegolnie tak okrutnie ochydnego i splesnialego jest niesamowicie przyjemna. Wyrwac fotel, rzucic nim jak zabawka bez poczucia ze wlasnie zniszczylem swoje auto ;) Ciekawe jak bedzie gdy bede ciac plyte podlogowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...