Skocz do zawartości
berkut

Escort Rs Turbo @ "wydumka"

Rekomendowane odpowiedzi

Scierka staje sie dupowozem do lagodnej jazdy. Teraz ja naprawiam co by biegala jak nalezy (padl mi simmering od tylnego dyfra, transfer case) przez bande debili ktora pomalowala wal napedowy..... Zabije tych ludzi. Next week silnik.

 

Wracajac do wydumki. Drzwi sluza do normlanego wchodzenia, przyczym sprawa jest taka ze i tak jest tylko jedno miejsce w ktore by sie dostac trzeba bedzie przejsc przez prog ramy przestrzennej. Musze dokladnie przyjzec sie polskim przepisom ale chcialbym miejsce kierowcy umiescic jak najblizej osi auta.

 

Buda bedzie owszem sciagalna ale przez odkrecenie okreslonej ilosci srob i podniesienie jej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis diax mial okazje troche powarczec.

 

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01398s.jpg

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01396s.jpg

 

Troche skorodowanej blachy. Uwazam ze jest zbedna i niepotrzebna.

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01397s.jpg

 

Nadkola nawet w niezlym stanie sa :D

 

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01401s.jpg

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01399s.jpg

 

Po 1.5h roboty :D Buda dlugo nie chciala sie poddac. Obecnie po wycieciu takim mozna ja podniesc samemu bez zadnego wysilku.

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01408s.jpg

 

Co jeszcze zostalo do wyciecia.... Tam bedzie siedziec silnik :D

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01402s.jpg

 

Fotka bylej komory silnikowej.

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...t=DSC01400s.jpg

 

Fotka komory z 2 strony :mrgreen:

 

No i na koniec moje ulubione fotki :lol::mrgreen:

 

post-24-1173115794_thumb.jpg

 

Chyba jednak bede musialk truszke bardziej z tylu siedziec jednak...

 

post-24-1173115742_thumb.jpg

 

Szczesliwy konstruktor i pozycja w ktorej bede siedziec

 

post-24-1173115724_thumb.jpg

 

Tak bedzie to wygladac z punktu widzenia startujacego mnie na 1/4 :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berkut, nie boisz sie o to, ze buda dosc leciwego essiego bedzie stwarzac zbyt duze opory?

 

Mam na dysku film, gdzie golf mk1 (z dwoma silnikami 1.6t/1.8t jak dobrze pamietam ;) ) potrafi stracic trakcje przy ~200kmph, dosc dynamicznie rozpedza sie do ~280kmph, a ledwo dobija do 300 (zapewne przez niezbyt ciekawa aerodynamike).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotel i kierownice wstawie z 10cm (czy inna smiesznie mala wartosc) offsetem w lewo by kierka byla z lewej strony ;)

 

Escort ma mala powierzchnie czolowa bardzo, auto bedzie nisko siedziec dosyc (nizej niz zwykly escort napewno- tak nisko jak pozwalaja na to przepisy i praktyczne uzytkowanie), a wspolczynnik Cx=0.36. To jest mniej od Escorta Coswortha (ktory ciagnie 300km/h) i Cossie ma wieksza powierzchnie czolowa.

 

Ostatnia kwestia. Nie bede tym szybciej niz 200 jezdzic nigdy (poza 1/4).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-24-1173718976_thumb.jpg

 

post-24-1173719183_thumb.jpg

 

Buda z Escorta a obok jej flaki. Dosc sporo waza a w budzie zostalo jeszcze troche, przyczym te ostatki bede wycinac przy okazji montowania juz ramy przestrzennej.

 

post-24-1173719016_thumb.jpg

 

post-24-1173719094_thumb.jpg

 

post-24-1173719112_thumb.jpg

 

 

Widok w srodku... buda jest totalnie gola teraz.

 

 

post-24-1173719152_thumb.jpg

 

 

Piekna ruda !

 

Zmierzylem cala bude i zaraz bede liczyc ile mi trzeba plaskownikow i rur na budowe auta. Mam nadzieje ze zmieszcze sie w 700zl za materialy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia kwestia. Nie bede tym szybciej niz 200 jezdzic nigdy (poza 1/4).

poza 1/4 i torem jeszcze powinieneś dodać. Bo na większości torów powinieneś sie spokojnie bujnąć z moca 400hp :)

 

chyba że miałeś na myśli mp/h :rolleyes:

 

BTW. ciekawy jestem jak bedą reagowac kierowcy jadący z naprzeciwka widzący jakiegoś kolesia który siedzi po środku samochodu - osobiście bym sie troszke ździwił :)

Edytowane przez KAMILcom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt z torem, 1 dluga prosta i bedzie bardzo szybko... ale wazniejsze niz rozpedzanie sie do tych 200 jest hamowanie. W tej kwestii mam dosc sporo brudnych sztuczek :mrgreen:

 

Bardzo zgrubny szkic centralnej czesci ramy ktory pozwala mi oszacowac ilosc stali ktora bedzie potrzebna w wydumce (a przez to ile $ trzeba na nia ;)):

 

http://s129.photobucket.com/albums/p201/be...urrent=rama.jpg

 

Kreski odpowiadaja profilom stalowym, rurom etc. Rysunek nie bierze pod uwage blach i innych elementow wzmacniajacych.

 

Do tego od przodu bedzie mocowana pol rama od przedniego zawieszenia oraz tylna polrama z zawieszeniem silnikiem i skrzynia. Skrecane srobami i na zamkach mocowane.

 

Zaraz dzwonie po hurtowaniach stali ile co kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tymczasem studium przeróbek na Escortach : http://video.google.pl/videoplay?docid=8120344122024048681 NFS: Carton :D

 

Moje zamysły względem malarii padły bo turbinka okazała się mało wytrzymała na luksusy poczty poslkiej i po prostu pekła :( .... poza tym ostatnio urwałem przedni zawias i kilka innych rzeczy w związku z cyzm projekt porzucam ... ale za Ciebie Berkut 3mam kciuki .... za samą odwagę wielki RE5PECT! Tyś mym Kubicą szarych ulicznych torów.....

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludwiczek

a tymczasem studium przeróbek na Escortach : http://video.google.pl/videoplay?docid=8120344122024048681 NFS: Carton :D

 

Moje zamysły względem malarii padły bo turbinka okazała się mało wytrzymała na luksusy poczty poslkiej i po prostu pekła :( .... poza tym ostatnio urwałem przedni zawias i kilka innych rzeczy w związku z cyzm projekt porzucam ... ale za Ciebie Berkut 3mam kciuki .... za samą odwagę wielki RE5PECT! Tyś mym Kubicą szarych ulicznych torów.....

Pozdrawiam.

:lol: :lol: :lol: masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do przodu ida prace w kierunku zostania na uczelni (w ramach wprowadzania elektronicznego sytemu punktacji nie zostaly przepisane mi punkty.......)

 

wydumka czeka... ale zobaczymy ile jeszcze, powinno byc na dniach troche ruchu.. inna sprawa to to ze 16V scierkowe juz czeka afaik

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-24-1175544898_thumb.jpg

 

Wyciagam ze sierry z Feluke kilka niezbednych elementow :))

 

To tyle na jakis czas w kwestii wydumki, jutro koncze robote, sprzedaje troche gratow i wydumka rusza.... przyczym zmienily sie plany troche pod wplywem filmu o Marianie Bublewiczu i rozmyslaniu o jezdzie autem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-24-1175681739_thumb.jpg

 

post-24-1175681776_thumb.jpg

 

post-24-1175681793_thumb.jpg

 

post-24-1175681811_thumb.jpg

 

Fragment plyty podlogowej ktora bede urabiac. Uzywam dolne podluznice oraz tunel jako czesc ramy. Po dluzszych przemysleniach okazalo sie tez ze plyta sierry, w tej postaci jest calkiem podatna na dodanie kilku rzeczy, jak np. wielowachaczowe zawieszenie z przodu (wchodzac w szczegoly bardziej jest to wielodrazkowy zawias - na dole 2 drazki, u gory wachacz trojkatny). Ulatwia mi takze zycie poniewaz mam gotowe, symetrycznie i dokladnie ulozone punkty mocowania zawieszenia (i inne punkty odniesienia), mocowanie pompy hamulcowej, grodzi i innych rzeczy... generalnie rzecz biorac mozna powiedziec ze jest to 1/4 ramy gotowa...

 

Glowne przerobki beda dotyczyc tunelu, sciany ogniowej (silnik bedzie maksymalnie cofniety do tylu) oraz tylnej czesci plyty (musze zbudowac mocowanie zawieszenia oraz zawieszenie). Krotko mowiac mozna potraktowac te plyte jako kawalek blachy ktory bylby wstawiony jako poszycie, podluznice jako wewnetrzne kratownice z rysunku i jako szablon.... bo i tak auto bedzie oparte na ramie :))

 

 

post-24-1175681836_thumb.jpg

 

post-24-1175681853_thumb.jpg

 

Kilka fotek czesci ktore powedruja do srodka...

 

post-24-1175681763_thumb.jpg

 

Szczesliwy konstruktor...

 

 

Niestety kilkukrotny spadek budzetu spowodowal to ze nie moge zrealizowac tego o czym marzylem... pozostaje mi tylko robic auto w ukladzie front mid, jednak z napedem na 4 kola..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-24-1176041761_thumb.jpg

 

post-24-1176041735_thumb.jpg

 

post-24-1176041793_thumb.jpg

 

post-24-1176041825_thumb.jpg

 

 

Fotki pokazujace jak mniejwiecej bedzie wyciety tunel wraz z fragmentem sciany grodziowej by przesunac silnik oraz skrzynie do tylu. Chcialbym by bylo to przynajmniej 30-40cm, przyczym ogranicznikiem jest miejsce na nogi i pozycja kierowcy.

 

post-24-1176041853_thumb.jpg

 

Tutaj bedzie konczyc sie plyta podlogowa w tylnej czesci auta. Dalej juz bedzie moja wariacja na temat tylnych zawieszen stworzona z drazkow i lozysk sferycznych.

 

Bedzie zabawa z tym wszystkim. O ile robienie ramy przestrzennej "wokol" tej plyty nie przeraza mnie w zaden sposob tak blacharka z przesunieciem tunelu do tylu jest dla mnie wizja troche przerazajaca (powiedzmy ze blacha to materia ktora nie poddaje sie mojej woli tak jakbym tego chcial).

 

Pierwszy dzien w ktorym pracuja sklepy (a dokladniej mowiac hurtownie stali) bedzie dniem w ktorym budowa zostaje rozpoczeta juz w praktyce.

 

Krok pierwszy to obspawanie tego fragmentu plyty podlogowej za pomoca ramy przestrzennej.

 

hinco - cosworthowy

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...