Skocz do zawartości
Gubernator

przelicznik kbity na kbajty

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to się przelicza bo napewno nie dzieli się przez 8. Bo mam sdi i jak podzieli się przez 8 to wychodzi 14,375 a napewno tyle nie jest (tak naprawde to jest 11,5 kb/s) :?:  :?:  :?:

w uproszczeniu.. specyfikacja i forma transmisji przez port RS-232 przez ktore podpiety jest terminal SDI ogranicza wlasnie do tych 115kb/s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SDI to niby 115kbps, his ma trochę więcej, a niby jest to samo.

Poza tym istnieje protokół transmisyjny his'a, stąd bity (bajty) organiazcyjne też wchodzą w pasmo transmisyjne, nie niosą jako takiej informacji użytecznej, ale są niezbędne aby to coś (SDI) chciało działać.

Tak jak popularna sieć 10Mbps maksymalnie teoretycznie może przenieść ok 9Mbps oczywiście należy jeszcze odjąc 5-20% na bity (bajty) organizacyjne aby chciało to poprawnie działać.

115kbps -SDI (10Mbps - 10BASE-x) - teoretyczna maksymalna prędkość przesyłania informacji, inaczej maksymalna prędkość samochodu (ale czy samochód zawsze jedzie z maksymalną prędkością od chwili wyjazdu za bramę fabryki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SDI to niby 115kbps, his ma trochę więcej, a niby jest to samo.

Poza tym istnieje protokół transmisyjny his'a, stąd bity (bajty) organiazcyjne też wchodzą w pasmo transmisyjne, nie niosą jako takiej informacji użytecznej, ale są niezbędne aby to coś (SDI) chciało działać. 

Tak jak popularna sieć 10Mbps maksymalnie teoretycznie może przenieść ok 9Mbps oczywiście należy jeszcze odjąc 5-20% na bity (bajty) organizacyjne aby chciało to poprawnie działać.

115kbps -SDI (10Mbps - 10BASE-x) - teoretyczna maksymalna prędkość przesyłania informacji, inaczej maksymalna prędkość samochodu (ale czy samochód zawsze jedzie z maksymalną prędkością od chwili wyjazdu za bramę fabryki).

od kiedy w ethernecie sa jakies bajty/bity "organizacyjne... ??? tu jest calkiem inna zasada.. tu za poprawnosc odpowiada protokol (TCP/IP, IPX itd..).. a ze faktyczna ilosc danych mozliwa fizycznie do przepchniecia jest mniejsza wynika tylko i wylacznie z encapsulacji ramek (naglowki, adresacja, sumy CRC itd..) a o ktora wielkosc pomiejsza sie "zeczywista przepustowosc" (zedy od 1 do 5% - zaleznie od wielkosci, typu, segmentacji i ilosci ramek)... przy prawidlowym funkcjonowaniu na sieci 100Mb/s wyciaga sie realny transfer danych rzedu 11,5MB/s (11500KB/s :wink: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oldwinc.

Kazdy protokół ma bity(bajty) organizacyjne, dotyczą np. adresów, metod kodowania, sum kontrolnych, synchronizacji, i/lub inne. Protokół TCP itp. z równorzędnej warstwy niewiele na wspólnego z medium (czyli drut,światłowód), IP już troszkę więcej (ale nie mają żadnego wpływu na prędkość transmisji poza zgubionymu pakieami) , najwięcej protokóły MAC (nie mylić z adresami), dalej jest IEEE802.x i podobne pomysły.

Poza tym diabeł tkwi w szczegółach, a o tym mówią normy, zalecenia, dyrektywy i nie chcę w to wchodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o tym samym napisalem.. tylko Ty piszesz o bitach/bajtach a ja wole uzywac okreslenia (prawidlowego :wink: ) encapsulacja... bo wszak po kablu plynie tylko ciag impulsow co z punktu widzenia komputera to tylko bity.. a ze sa one kodowane roznymi formami transmisji (dla ethernetu o ile dobrze pamietam bodajze Winchester) to juz inna bajka..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...