Skocz do zawartości
czullo

Wplyw Dysku Na Szybkosc Dzialania Gier

Rekomendowane odpowiedzi

Moze zaczne od poczatkuy moj konfig to: A64 3000+@2450, GA-K8NSC-939, 2x512 Kingston, Radeon x1950Pro 512, Audigy 2ZS, WD caviar 160GB (ATA), Chieftec 420W. Problem jest tej kwesti ze gdy odpalam jakas gre aplikacje lub nawet klikam w moj komputer dysk zaczyna mielic niesamowicie i po prau sekundach jest dopiero reakcja, w grach jest znacznie gorzej wezmy takiego HL2 Episode One, gra potrafi sie zaciag na kilka(nascie) sekund w tym czasie dysk wytrwale pracuje po czym nastepuje odmulenie, klatek mam okolo 100 wiec to chyba nie w tym rzecz. I tutaj moje pytanie co moze byc tego przyczyna czyzby dysk kopnol w kalendarz ? a moze Ram nie wyrabia ? czy moze czas na formata ? wielkosc pliku wymiany mam ustawionego na x2.5 wielkosci ramu na innej partycji niz systemowej. Ponizej wykres z hd tach oraz hd tune:

 

http://i17.tinypic.com/2czycnt.png

 

http://i15.tinypic.com/29xixw1.png

 

http://i17.tinypic.com/4brjqyq.png

 

Prosze o pomoc

Edytowane przez czullo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w tle jakieś aplikacje nie zamulają ci kompa? Np. jaki lipny antywirus i kilkanaście innych syfów?

System może być także nie pierwszej świeżości, zwłaszcza jeśli w nim grzebiesz i instalujesz dużo programików.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no system juz ponad rok ( albo i wiecej ) stoi ale to chyba nie tlumaczy tych wykresow ;/ antywirus to raczej mi nie zre zbyt duzo bo to kaspersky, programow co prawda troche jest zainstalowanych ale nie sa uruchomione. co do programow w tle to uruchomionych jest ok 50 procesow, przedstawia sie to tak:

 

http://i18.tinypic.com/40pyh5c.png

 

zadnych syfow w tle typu logery ani nic z tych rzeczy nie ma, skanowane hi jak this.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób defragmentację, w tym defrag pliku stronnicowania.

przeczysc rejestr

 

a tak na marginesie za jakis czas moga sie zdarzyc bad sektory bo masz juz jeden sektor realokowany, z czasem bedzie pewno wiecej, po wyczerpaniu puli realokacji pojawia sie prawdziwe bady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak, defragmentacja byla robiona, rejest byl czyszczony i defragmentowany, dysk na 100% pracuje w trybie DMA. Jakim sposobem mozna sprawdzic kontroler ata na plycie glownej ?

 

Na przyklad od momentu klikniecia na moj komputer do czasu pojawienia sie okienka mija okolo 4 sekundy, przy czym miga dioda pracy dyku, za drugim razem wszystko pojawia sie odrazu bez pracy dysku

Edytowane przez czullo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze te 50 procesow to troche za duzo :( zrob formata i zobaczysz jak bedzie wszytsko ladnie smigac :)

jak wielka masz pamiec wirtualna??ustaw na tam gdzie masz winde postawiona np dysk C pamiec wirtualna na 2GB i zobacz teraz jak bedzie chodzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak. U mnie w pracy wix xp na kompie mial juz ze 2 lata. Programy w wiekszosci odinstalowalem rejest wyczyszcilem, dysk zdefragmentowalem a komp pomimo tego bardzo wolno dzialal i dlugo sie uruchamial. Sfprmatowlaem, za[podalem widowsa, programy i komp odzył. Teraz smiga szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dysk nie ma zupełnie wpływu na szybkość działania gier bo wyłączyłem plik stronicowania.

Super, a gre masz zainstalowaną na czym ? na papierze? chyba z hdd odczytac musi te dane, a jak hdd zamula to i 2 gb ramu ci nie pomoze .

Plik stronicowania nie ma tu nic do rzeczy

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, a gre masz zainstalowaną na czym ? na papierze? chyba z hdd odczytac musi te dane, a jak hdd zamula to i 2 gb ramu ci nie pomoze .

Plik stronicowania nie ma tu nic do rzeczy

Czy ty masz 5 lat ? Wiadomo że prędkość odczytu na szybkim dysku jest większa niż na wolnym i czas ładowania będzie różny~! Ale kiedy gra się załaduje to nie ma wymiany danych ( chyba że wczytywany jest inny "poziom" itp. ) a rozumiem że autorowi tematu chodzi o to jak gra chodzi już po załadowaniu. I jak plik stronicowania nie ma nic do rzeczy ? Kiedy jest aktywny to w czasie gry dane są doczytywane z dysku co widać jako "zwolnienia" - kiedy pliku stronicowania nie ma to nie ma "słabego punktu" jeśli spojrzymy na pamięć jako na "całość" więc niezależnie który fragment program ( gra ) potrzebuje to będzie tak samo szybko dostarczany ( kiedy plik stronicowania jest wyłączony ) - tym samym zwolnień nie będzie. Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ktos ma conajmniej 2GB to mozna pomyslec w xpku o wylaczeniu pliku stronicowania...

osobiscie mam 2GB partycje w formacie FAT przeznaczona do tego celu - plik o stalym rozmiarze (brak fragmentacji)

 

->>Kyle:

wylaczasz plik stronicowania i nie bedzie slabego pktu?

to niby skad bedzie doczytywal jak mu ramu braknie?:>

po cos to jest chyba...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

->>Kyle:

wylaczasz plik stronicowania i nie bedzie slabego pktu?

to niby skad bedzie doczytywal jak mu ramu braknie?:>

po cos to jest chyba...

No właśnie - pamięci musi być tyle aby nie brakło - tak samo można zapytać : a co się stanie kiedy zabraknie pamięci fizycznej + plik stronicowania ( stały ) który założyłem .... odp. wyskoczy żółty wykrzyknik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec tak: zrobilem formata, wgralem pogramy i aplikacje ktore sa niezbedne (dla mnie) liczna porcesow spadla do 36, stworzylem osoba partycje FAT32 tylko do pliku wymiany i katalogow TEMP i TMP zeby C: niezasmiecalo, defragmentacja, czyszczenie rejestru, czyszczenie dysku i jak narazie gry chodza plynnie nie ma przyciec. lecz w windowcie na kazda reakcje jednak dysk rzezi podczas np uruchamiania "mojego komputera" lub panelu sterowania. Co do gier to bralem jeszcze pod uwage dzialajacego w tle Azureusa ( wiem ze zre duzo zasobow i utorrent znacznie w tym wzgledzie go przewyzsza jednak potrzebuje uzywac Azureusa ;) i zajmowal on od 60 do 120MB pamieci RAM i okolo 240MB pamieci wirtualnej ( moze tutaj tkwi przyczyna "zacinania sie gier ? ) A co do windowsa to nie mam juz zadnych pomyslow dodatkowo skorzystalem z opisanego na forum "optymalizacji XPka" czyli wyrzucanie wszystkich harmonogramow, dr watsonow, wznawiania systemu, i innych niepotrzebnych smieci. Jak narazie pomyslow brak co robic dalej...

Edytowane przez czullo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas zmiany wielkosci dysku przy pomocy partition magic, nastapil jakis blad po czym wszystkie dane z dysku zostaly skasowane i dysk jest widzialny jako "pusty" nie mozna go nawe otworzyc, czy jest jaki kolwiek sposob na odzyskanie tych danych ?. w Programie easyRecovery nie widzi nawet tej partycji bo wyglada ona tak jak swiezo po przydzieleniu rozmiaru i jakby nie byla jeszcze sformatowana. aby dokonac jakiejkolwiek operacji na niej nalezalo by ja sformatowac ale wtedy dane przepadna co robic w takim wypadku prosze o pomoc.

Edytowane przez czullo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli teraz masz RAW...

zobacz w Partition Magic czy da sie to jakos bez formatu przekonwertowac/odzyskac, pamietam ze kiedys mialem to samo i udalo sie, choc nie pamietam dokladnie jak...

 

PS

Ja mam plik wymiany na partycji FAT16 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lol, no jeżeli zmieniasz rozmiar partycji tym [ciach!]ianym programem Partition Magic jeszcze z danymi na dysku to gratuluje, nie dziwie sie ze dane poszły sie je..ać. Ja tego softu nie tykam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalezy od szczescia Miazga82 :wink: :arrow: Jak zmienialem rozmiary wszystkich partycji @200gb to spalilem pol paczki zeby dziwnym trafem nie zabraklo napiecia albo chlodzenia :lol: Soft jak soft - nawet w sytuacjach do [gluteus maximus] genialny program nie pomoze. Chyba ze zabije sie kurczaka, sypnie sola przez ramie, splunie na widok czarnego kota i bedzie sie omijac drabiny tydzien przed.

Maintain error - lack of beer detected :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, szczescie i wiedza to najwazniejsze. Ja uzywam tylko PartitionMagic'a i nigdy mnie nie

zawiodl, wiec zlego slowa powiedziec nie moge.

 

@Miazga82

Zamiast bluzgac i lol'owac na ten soft chociaz podaj czego uzywasz.

 

 

@czullo

 

Klikajac w moj komp dlugo Ci sie otwiera, a inne foldery z dysku rowniez tak dlugo doczytuje?

 

Moze masz jakies urzadzenie lub CD rom i komp porostu sie do niego odwoluje i dlatego tyle to trwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@miazga82 wiec wg. Ciebie jakiego programu powinienem uzyc aby zmienic rozmiar partycji bez formatu ? PM po raz pierwszy mnie zawiodl dane w 80% odzyskalem dzieki GetDataback ( EasyRecovery dal tutaj ciala na calej lini )

 

@kardas objetne czy klikne moj komputer czy tez panel strowania do musze czekac 3-4 sekundy ( dysk pomieli w tym czasie ) zeby sie otworzyl. Nastepnym razem otwiera sie juz 1 sekunde. Za trzecim odrazu bez mielenia dyskiem, nie wiem czym to jest spowodowane.

Edytowane przez czullo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ty masz 5 lat ? Wiadomo że prędkość odczytu na szybkim dysku jest większa niż na wolnym i czas ładowania będzie różny~! Ale kiedy gra się załaduje to nie ma wymiany danych ( chyba że wczytywany jest inny "poziom" itp. )

Jesli ja mam 5 lat, to ty masz 3 lata i robisz w pieluche.

Gra non stop pobiera cos z dysku czy to muzyke odpala inna, czy nowa textura, jest ciagla wymiana danych . Odczytuje z hdd-> wrzuca do ramu-> wrzuca do pamieci graficznej testury ( wiadomo ta pamiec jest najszybsza) -> znowu dysk twardy i tak w kolko. Zmniejsz sobie ram do 512 i odpal Quake 4 i co nie zacina? Twoim rozumowaniem nie powinna bo przeciez level sie wgral.... Nawet jak masz 2 gb ramu doczytuje cos z dysku, tylko ze wtedy ta wymiana jest bardzo plynna i tyle. Jesli nie wiezysz popatsz na diode z HDD w obudowie i zacznij grac w cokolwiek , gwarantuje Ci ze od czasu do czasu dioda mrugnie (zle gdy sie swieci caly czas a obraz szarpie) dzisiejsze gry Test drive unlimited, oblivion, gothic 3 , pokazuja ze granica miedzy levelami sie zaciera, i trzeba miec zarowno duzo ramu jak i szybki dysk twardy zeby na bierzaco mogl doczytywac levele bez zadnego paska LOADING.....

ps. dla mnie mozesz wylaczyc jeszcze poza plikiem stronicowania, monitor i odlacz drukarke to dodatkowe 0,5% mocy. Ludzie maja po 2 gb ramu i musza ustawiac po 3,5 gb plik stronicowania zeby gry niektore nie chaczyly tak (pomijam fakt skopanego enginu) a boski Kyle se wylacza plik i sie cieszy plynnoscia. No nic pozazdroscic. Wbij do tematu z paroma grami ktore wymienilem i wytlumacz jak ty robisz przy swoich (ile masz ramu 4 gb?) ustawieniach ze ci gry nie tna;] LOOL

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale jesteś zielony w tym zagadnieniu ....

 

Jeśli dana gra w szczytowym momencie wymaga 900 MB pamięci to dodawanie większej ilości "ram'u" ponad 1 GB absolutnie nic nie daje a włączanie pamięci wirtualnej/pliku wymiany/stronicowania tylko może pogorszyć wydajność bo system przenosi niektóre dane na dysk ( tej części pamięci która jest na dysku czyli pliku stronicowania ) nawet kiedy nie ma takiej potrzeby. Do Battlefield 2 z tego co wiem w zupełności wystarcza przy max detalach 1,5 GB ( chyba że po nowych łatkach jest dużo więcej danych w co wątpię ).

 

Im nowsze ( w praktyce bardziej "pamięciożerne" ) gry tym ilość pamięci musi być większa aby nam nie "wywaliło" gry/programu po wyłączeniu pliku wymiany.

 

Jeśli chodzi o Test drive unlimited, oblivion, gothic 3 to wystarczy sprawdzić po dłuższej rozgrywce "szczyt" aby wiedzieć ile potrzeba pamięci. Jeśli np. 2GB będzie za mało to mamy trzy możliwości:

-dokupić pamięci

-ograniczyć detale

-włączyć plik stronicowania

 

Jeśli masz 2 GB RAM i 2 GB pliku stronicowania ( ustawiony stały ) to odpowiada to objętościowo 4 GB ram - ale wydajnościowo oczywiście nie.

 

ps. teraz włączyłem pierwszą lepszą grę i specjalnie przez całą rozgrywkę spoglądałem na diodę HDD - po załadowaniu "toru" nie mrugała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie o doom3 , jestes genialny i fenomen. Koncze rozmowe juz mowilem mozesz wylaczac nawet monitor.

A zielony to ty jestes ja wytlumaczylem jak dla dziecka ale widac nie zrozumiales

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie o doom3 , jestes genialny i fenomen. Koncze rozmowe juz mowilem mozesz wylaczac nawet monitor.

A zielony to ty jestes ja wytlumaczylem jak dla dziecka ale widac nie zrozumiales

Wytłumaczyłeś ale tak jak piszesz nie jest zawsze a szczególnie nie jest tak przy braku pliku stronicowania.

 

Gra non stop pobiera cos z dysku czy to muzyke odpala inna, czy nowa textura, jest ciagla wymiana danych. Odczytuje z hdd-> wrzuca do ramu-> wrzuca do pamieci graficznej testury ( wiadomo ta pamiec jest najszybsza) -> znowu dysk twardy i tak w kolko.

Tak jest kiedy masz mało pamięci, plik stronicowania i "pamięciożerną" grę , kiedy masz stosunkowo dużo RAM to wymiana danych nie jest tak częsta ( co sam zauważyłeś ). Kiedy wyłączysz plik wymiany to dysk nie jest w użyciu ... można tak napisać grę aby doczytywała nawet bez pliku str. np. nowy podkład muzyczny , trwało by to ułamek sekundy i miało miejsce raz na kilka minut.

 

 

Zmniejsz sobie ram do 512 i odpal Quake 4 i co nie zacina?

Jeśli się w tych 512 zmieści to nie - ale wiesz sam że nie zmieści się w takiej "objętości" więc zobaczysz żółty wykrzyknik a gra się wyłączy. ( założenie brak pliku stronicowania )

 

itd. itd.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...