Skocz do zawartości
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Rekomendowane odpowiedzi

Widział ktoś z was okazje cenowe. Szukam opon w rozmiarze 195/65/r15.

 

Okazje okazjami ale przydałoby się wiedzieć w jakim przedziale cenowym szukasz opon..

 

Ja od dwóch sezonów (teraz będzie trzeci) mam Goodyear UG7+ w takim rozmiarze, które jak najbardziej polecam.. przyczepność bardzo dobra na śniegu i dobra na lodzie, ścieralność bardzo niewielka(co mnie zdziwiło bo mieszanka jest dosyć miękka), chociaż to jak wiadomo zależy o tego kto ile jeździ (ja nie jeżdżę jakoś strasznie mało, ale nie robię też dziennie 500km). W zeszłym miesiącu brat szukał do Bory tych samych opon, ale ponieważ UG7+ znikają pomału z rynku ostatecznie wziął UG8 - dał chyba w abc-opony 246zł, niestety nic Ci o nich nie napiszę bo jeszcze kapcie nie założone a i śnieżku ani zimy na razie nie widać..

Edytowane przez xbora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazje okazjami ale przydałoby się wiedzieć w jakim przedziale cenowym szukasz opon..

 

Ja od dwóch sezonów (teraz będzie trzeci) mam Goodyear UG7+ w takim rozmiarze, które jak najbardziej polecam.. przyczepność bardzo dobra na śniegu i dobra na lodzie, ścieralność bardzo niewielka(co mnie zdziwiło bo mieszanka jest dosyć miękka), chociaż to jak wiadomo zależy o tego kto ile jeździ (ja nie jeżdżę jakoś strasznie mało, ale nie robię też dziennie 500km). W zeszłym miesiącu brat szukał do Bory tych samych opon, ale ponieważ UG7+ znikają pomału z rynku ostatecznie wziął UG8 - dał chyba w abc-opony 246zł, niestety nic Ci o nich nie napiszę bo jeszcze kapcie nie założone a i śnieżku ani zimy na razie nie widać..

 

R15 UG8 za 246zł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te gumki oblecą na świniaka? Tak/Nie, odpowiedź uzasadnij. Wiem, że to letnie, rozglądam się już teraz, zanim ceny podskoczą na wiosnę.

 

Obecnie są właśnie 205/55 R16, marki nie pamiętam. Poprzedni właściciel nie zmieniał, Helmut chyba też nie. Po siedmiu latach są lekko spękane na krawędziach, czas najwyższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jonas, zastanawiałeś się nad oponami całorocznymi? Są oznaczone "śnieżynką". Pewnie ciężko będzie o opinie użytkowników. Zapanowała u nas moda na opony zimowe / letnie. Przy stosunkowo małych przebiegach (pewnie latem będą się szybciej zużywać niż opony letnie) mogłaby to być ciekawa alternatywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te Conti są dobre( test ADAC ), ale wygląda na to że strasznie się zużywają. Ojciec jeździ na Goodyear Optigrip też z tego testu i sobie chwali a ma agresywny sposób jazdy. Są ponad 30 zł/szt tańsze niż Conti.

Edytowane przez Puma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jonas, zastanawiałeś się nad oponami całorocznymi? Są oznaczone "śnieżynką". Pewnie ciężko będzie o opinie użytkowników. Zapanowała u nas moda na opony zimowe / letnie. Przy stosunkowo małych przebiegach (pewnie latem będą się szybciej zużywać niż opony letnie) mogłaby to być ciekawa alternatywa.

 

Ta. Zimą nie zamierzam wyjeżdżać, więc całoroczne są całkowicie zbędne.

Komplet letnich i drugi zimowych mam do jaszczomba. To nie kwestia mody, tylko zmniejszania ryzyka - nie zamierzam dokładać wielosezonówek do zerowego bezpieczeństwa biernego, trakcji taczki gruzu i mocy kosiarki samobieżnej.

 

Te Conti są dobre( test ADAC ), ale wygląda na to że strasznie się zużywają. Ojciec jeździ na Goodyear Optigrip też z tego testu i sobie chwali a ma agresywny sposób jazdy. Są ponad 30 zł/szt tańsze niż Conti.

 

Że niby te?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te gumki oblecą na świniaka? Tak/Nie, odpowiedź uzasadnij. Wiem, że to letnie, rozglądam się już teraz, zanim ceny podskoczą na wiosnę.

 

Polecam Bridgestone turanza: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-er300-205-55-r16-91-v

Na deszczu są jak przyklejone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GY F1 Asymmetric 2 - mam je od końca kwietnia do dzisiaj. Przy wymianie jak spytałem o stan po jednym sezonie jazdy to lekko zdębiałem. Gość spojrzał i mówi: No lekko łysawe, ale na jeszcze jeden sezon powinny starczyć :blink: Nie to żebym spodziewał się niewiadomo jak małej ścieralności, ale takie tempo mnie zaskoczyło. Fakt, że fury nie oszędzałem więc i oponom się dostało, ale mimo wszystko chyba nie kupię po raz drugi. Subiektywnie oceniając to odczucia w stosunku do Dunlopów SP Sport 01 są porównywalne, a może i delikatnie lepiej mi się śmigało na SPS01. Natomiast po stronie Dunlopów ścieralność zdecydowanie lepiej niż GY, bez łaski wytrzymują 3 sezony. Jednej rzeczy natomiast nie można Goodyearom odmówić: opory toczenia. Są naprawdę bardzo małe, a biorąc pod uwagę jaki to typ opony to wręcz podchodzi pod czary. Aquaplaning bez zarzutu, hamowanie tak samo dobre zarówno na suchym jak i mokrym. Podsumowując: dobra, miękka opona z niskimi oporami toczenia, ale dla fanów częstej wymiany ogumienia.

 

Na zimę założyłem Ultragripy 8 i mam nadzieję, że przynajmniej w tym przypadku posłużą trochę dłużej niż dwie zimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieźle musisz katować opony albo w sezon 50 tysi przyjeżdżać skoro takie słowa padły.

Mam ciężki samochód bo 1400kg bez ludzi w środku.

Fuldy poza tym, że są ciulowe bo ściągają do środka jezdni (byle jakbym nie kombinował z ich przekładaniem) to od maja 2008 nie starły się nawet do połowy (do ogranicznika jeszcze z 3mm na oko).

 

UG7+ podobno miały znikać w oczach.

Po 3 zimach mechanik nie potrafił odróżnić które były na przedzie a które na tyle. Tam mam jeszcze z 6mm bieżnika (od nowości chyba z 8mm było).

 

Jeżeli UG8 tak drapią śnieg jak UG7+ (jeżeli nie lepiej) to będzie bardzo zadowolony.

Na mokrym normalne, na lodzie oczywiście łyżwy. Opory toczenia nawet w zimówkach GY robi bardzo małe, co za tym idzie są ciche.

 

Jak w przypadku UG8 ?

PS. Ładniejsze są niż UG7 i 7+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na F1 zrobiłem raptem 16k z lekką górką więc to nie jest dużo, a wręcz mało. Jak wspomniałem, auto wykorzystywane intensywnie, ale nadal wydaje mi się że takie zużycie po tym dystansie to jakiś żart. Auto też nie jakiś masakrator - 160KM. Jeśli chodzi o UG8 to wczoraj mało jeździłem, dzisiaj zwrócę uwagę jak są głośne.

 

edit.

UG8 bardzo ciche, zdecydowanie lepiej słychać teraz silnik, a opony nie dają o sobie znać. Na letnich (są oczywiście szersze) to właśnie ogumienie delikatnie wybija się nad dźwięk silnika.

Edytowane przez maSTHa212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś ma info, czy będą w tym roku opony letnie w biedronce?

Z braku kasy chciałem wymienić stare na chociaż Dębicę, bo przyczepność już jest bardzo kiepska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dębica Passio - średnia w każdych warunkach (mokre, suche, hamowanie, zakręty, zużycie) - generalnie lepsza od budżetowych marek zagranicznych, nie wspominając o chińczykach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nowym autoświecie jest test opon letnich 225/45 R17

 

1. Goodyear Eagle F1 Asymetric 2

2. Nokian Z G2

3. Hankook Ventus S1 Evo 2

4. Dunlop Sport Maxx RT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie letnie oponki 185/65 R15 do 15 letniego turboklekota o niewyobrażalnej mocy 90KM? Opony "typu dosia" odpadają ;) Celowałbym raczej w marki "premium" mimo iż auto jest jakie jest.

 

Uprzedzając pytania - tak widziałem to: Test opon letnich ADAC 2010 w rozmiarze 185/65 R15 jednak ten test jest sprzed ponad 2 lat, może coś się zmieniło od tamtego czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do kupienia 4 letnie opony. Rozmiar 225/50 R16, co polecacie? I czy wiecie gdzie w Poznaniu można tanio dostać? Czy zamawiać z Oponeo? Chociaż widziałem tańsze sklepy internetowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracajac do mojego pytania to opel zostal obuty w Uniroyal Rainexpert i calkiem przyjemnie sie toczy i trzyma drogi, o ile moge sie wypowiadac po kilkunastu kulometrach, sprawiaja pozytywniejsze wrazenie niz micheliny energy na ktorych stoi moj fiat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam- jako żem leń i osobnik wymagający, zacytuję siebie z tematu o motoryzacji:

 

Ktoś poleci jakieś opony 205/60 R16 z indeksem do 200km/h? Interesują mnie głównie subiektywne opinie w sprawie aquaplaningu., bo w zeszłym tygodniu jak sobie popadało to przy 30km/h i delikatnym hamowaniu płynąłem, nie mówiąc już o interwencjach esp w dowolnym zakręcie branym w tempie innym niż tempo dryfu kontynentalnego. A ruszanie pod górkę to był wiejski festyn z całym dobrodziejstwem inwentaża.

 

Obecne opony świetnie spisują się jak jest ciepło- ale wystarczy że popada i temperatura spadnie poniżej 15*C- wtedy zamieniają się w owalne kawałki ciach!olitu o przyczepności porównywalnej z tarciem kamienia o kamień...

Dociągam odpowiedź na pytanie Macieja- tak, to salonówki. :wink:

 

Cena gra mniejszą rolę- za to mają dwa warunki- lepsza odporność na aquaplaning, oraz ewentualnie jako drugi warunek- zmniejszenie oporów toczenia- jako że to się sprawdzi i w mieście jak i w trasie- praca to zupełnie inna bajka i tu przydały by się bieżnik a'la wielkie klocki lego, więc ten warunek pomijam. :wink: Cena? Do 1500zł za komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te opony to profanacja napisu "sport"... Cóż- przejeżdżę jeszcze na nich do końca sezonu, chyba że sezon będzie wybitnie deszczowy- wtedy je zamienię jak najzybciej- cenię bezpieczeństwo swoje i swoich bliskich...

Yoko mają moi rodzice jako zimówki w trzech autach- plus mam i ja- opony są świetne i trzymają się wybitnie dobrze, modeli nie podam w tym momencie- bo po prostu nie pamiętam.

Generalnie- zauważyłem małą różnicę pomiędzy letnimi a zimowymi- na letnich duplopach przekulałem ~16kkm a bieżnik jest prawie jak w nówce... A w zimowych yoko, na których przejeździłem ~10kkm, przy czym zmiana zwyczajowo w okoliach początku listopada do początku maja- zżarte 1/4 wysokości bieżnika, i to nie tylko w moim przypadku...

Edytowane przez KWS89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...