slavok Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opona może sobie wyglądać jak nowa co nie zmienia faktu, że guma po 10 latach na mokrej nawierzchni nie trzyma w ogóle, wciszkasz hamulec i lecisz przed siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Ja też widywałem stare opony, które nadal miały zastosowanie. Nad czym dywagujesz królewno? Nie masz kasabubu na Nokiany, to kupujesz Dębicę, tak czy owak będzie to lepszy pomysł niż dziesięcioletnie wspomnienie po oponach. Czyżbyś zmienił auto na jakiegoś VW i teraz poszukujesz sparciałych opon, przepracowanego oleju i używanych klocków hamulcowych, jak to posiadacze VW zwykli robić? 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) Kaeres przejdź się na jakiś tor gokartowy, tam mają masę starych 10 letnich opon, myślę, że za friko wyrwiesz jak dobrze zagadasz ;) Ew. mogę Ci czegoś poszukać, wczoraj jadąc na rowerze przyuważyłem, że jakaś ku...a wywaliła z 50 szt opon do pobliskiego lasku, mogę przeglądnąć, a nuż coś się znajdzie. Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez ʞoʌɐls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Jak chcesz to mogę Ci odsprzedać zimówki 205/60 R16 Goodyear Ultragrip 8 , mają 4 lata, więc dla Ciebie to nówka sztuka. Oddam Ci komplet za 250zł + kurier. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Chyba jednak sporo zależy od warunków w jakich pracowały opony. Bo widywałem (widuję) opony starsze niż 10 lat. Nie mają żadnych pęknięć ani odbarwień. Nie bardzo. Chodzi o sam upływ czasu i związane z nim utlenianie się - wszystko się utlenia. Do tego roczne amplitudy temperatur rzędu 70*C (w przechowalniach opon i garażach noramalka), czasem wysoka wilgotność etc. Każda guma zmienia z czasem swoją charakterystykę, nawet jak nic nie robi. Znajdź w szafie kalesony dziadka i sprawdź, czy jak pociągniesz za gumkę, to wróci potem do pierwotnego kształtu. Jak pisałem wcześniej - część opon - z założenia projektowane jako eko/low fuel etc ma taką mieszankę, że znoszą to lepiej. Opony sportowe - miękkie, tracą swoją charakterystykę po kilku latach. Jak założyłem w poprzedniej buni na tył jakieś chyba kenda 9-letnie, to nawet z porażającym mocą 105PS M43 w 316i mogłem driftować - touringiem. Jeżeli jesteś starym Czesiem w kapeluszu, który porusza się swoim Uno z prędkością 70km/h i hamuje, jak tylko w zasięgu wzroku zobaczy światła stopu, kierunkowskaz bądź chochoła, to prawdopodobnie nie zrobi Ci to różnicy. Jeżeli masz auto cięższe, niż Uno, zdarza Ci się nie hamować przed zakrętem, to możesz się zdziwić. Nie mówię, że na takiej oponie się nie da jeździć - mówię, że trzeba uwzględnić jej ułomność do specyfiki swojej jazdy. Nie polecę jej nikomu, kto bezkrytycznie powierza życie wszystkim elektronicznym systemom kontroli trakcji, a totalnie nie wie, co zrobić, jak jedzie 30km/h po lodzie i ABS nie pozwala mu wyhamować przed przeszkodą. Jeśli jeździsz, bo lubisz, a oś Twojego pojazdu nie zawsze jest styczną do okręgu, po którym się poruszasz, to tak - w większości przypadków poradzisz sobie z taką oponą - ale zawsze może przydarzyć Ci się nie z Twojej winy sytuacja, kiedy przyczepności Ci zabraknie. I odwijając się z drzewa będziesz pluł sobie w brodę; ale czy że kupiłeś stare opony, czy że kupiłeś opony eko-cośtam - to już inna historia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziubekR1 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) Z wlasnego doswiadczenia, to opona po 8 latach jest twarda jak skała. Potrafily mi sie slizgac na rondzie nawet w sloneczny, suchy dzien. A bieżnik i wyglad opony byly ciagle bardzo dobre. Po wymianie na niedrogie Barumy, to praktycznie bylo inne auto. Bez jaj, zeby oszczedzac 100-200zl na jedynej czesci, ktora łączy Twoje auto z reszta swiata... Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez DziubekR1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Jak i ile trzeba jeździć żeby opona ciągle miała bieżnik po 8-10 latach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Tyle co średnio ludzie jeżdżą w Polsce - jak dobrze pamiętam 11k km rocznie ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 80-100 tyś km na jednym komplecie opon? Nawet moja kobieta tak nie jeździ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Nie trzeba jeździć wcale - wystarczy, że opona przeleżała w jakimś niemieckim magazynie i została ściągnięta na handel do PL. Niemiec nie musi płacić za utylizacje, polak ma oponę i wszyscy są szczęśliwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 80-100 tyś km na jednym komplecie opon? Nawet moja kobieta tak nie jeździ... A Twoja kobieta jeździ na tych samych oponach zimą i latem? 8 sezonów zimowych może dać przebieg np. 35k km, do tego 50k km na letnich. Oba przebiegi bez problemu do zrobienia na jednym komplecie i dalej będzie dużo bieżnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Nie, nie jeździ ale i tak 80 tyś jest abstrakcją. W moim aucie już połowa z tego jest bardzo dobrym wynikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 W moim aucie już połowa z tego jest bardzo dobrym wynikiem. W każdym aucie. To zależy od stylu jazdy, u mnie też Dunlopy nie przepracowały 40kkm - boki miały ścięte na zero, za to góra bardzo przyzwoita. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziubekR1 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Nie, nie jeździ ale i tak 80 tyś jest abstrakcją. W moim aucie już połowa z tego jest bardzo dobrym wynikiem. Lanos 1.5 86KM w gazie :) I do tego wymiana na zimowe regularnie. Gwarantuje Ci, ze tym autem nie idzie zedrzec opon :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Lancia Delta 1,6 8v 75KM - opony nawet nie zbliżyły się do 80 tyś. Z resztą, co ma auto do rzeczy? Bardziej stawiam na emerycki styl jazdy - tylko przeraża mnie jak bardzo emerycki musi być ten styl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Wiekszosc aut ma z [gluteus maximus] ustawiona zbierznosc od nowosci i czasem zjadaja opony tak ze czlowieka szlag trafia. U nas wszyscy maja to w [gluteus maximus] i potem opony sa kompletnie lyse na zewnatrz po 15-25k, ale nikt sie tym nawet nie przejmuje bo i tak nie pada... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziubekR1 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) Biorac pod uwage, ze moj styl jazdy jest raczej przeciwienstwiem "emeryta", to ja bym bardziej stawial na rodzaj opon, jedne sa miekkie i ida szybciej, inne twarde i nie zdzieraja sie tak szybko. Jak kupilem Barumy i porownalem "miekkosc" do tych starych, to nie moglem uwierzyc jak ogromna jest ta roznica. Bierznika w starych po prostu nie dalo sie juz odksztalcic palcem, tak byl twardy. Nie zmienia to faktu, ze po tej sytuacji nigdy juz wiecej nie bede dziadowal na oponach, tym bardziej ze dzisiaj mozna juz kupic fajne opony w dobrych cenach. Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez DziubekR1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 A ja potrzebuje kupić 2 pączki 225/45 R17 i mam dylemat co wybrać. Generalnie nie chciał bym wydać więcej jak 350zł. W tym przedziale do wyboru jest kilka gum: barum bravuris 3hm, obecnie z przodu mam model 2 i są w porządku. fulda sportcontrol uniroyal rainsport (z tego co czytałem to dobre na mokrym, słabiutkie na suchym) vredestein sassanta (ma fajny bieżnik :grin: ) toyo proxes T1R - takie mam chyba teraz z tyłu ale już maksymalnie dojechane, więc głośne Im więcej czytam tych wszystkich testów i opinii na stronach tym gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Uniroyal z tego co podałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Też za uniroyal, jeżeli chodzi o 2. W 3 nie przetrawiłbym za cholere tego asymetrycznego bieżnika - no kurde jak to wygląda, zwłaszcza na aucie typu X5 czy Q7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Ale one są asymtryczne na zasadzie, że na jednym kole bieżnik idzie w inną stronę, niż w drugą (asymetryczna kierunkowa): Nie wiem, jak to działa, ale wychodzi, że działa. Ale wygląda, jak poranek pijanego majstra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2014 kiedyś słyszałem że są opony asymetryczne lewe i prawe ale to chyba tylko w sporcie było tu chodzi o to chyba ze wewnetrzna czesć opony odpowiada za co inne niż zewnętrzna [ zewnętrzna chyba odpowiada za odprowadzanie wody a wew za jazdę po suchym] Naturalnie, że są: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Dobra w takim razie chyba zamówię te uniroyale. Na oponeo jest jeszcze kubek gratis. :lol2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2014 (edytowane) Panowie, na jeszcze jeden czy dwa sezony bedzie? :D Oczywiście prosto z niemiec (edit) "nówki nieśmigane" były 2 sezony temu. Przelatałem je szczęśliwie, ale dziś pakując do bagażnika zauważyłem że nie wyglądają już zbyt świeżo... No to zrobiłem dziś deala jeszcze gorszego, ale w portfelu brak zaskurniaków to coś trzeba było (nie, nie będę chodził na piechotę ani jeździł pociągiem, nawet jeśli mnie nie stać na eksploatację ). Co roku zabieram na wulkanizację mich. energy i continentala (po 1 szt.) z nadzieją że znajdę im pary, nigdzie nie ma. Wymieniłem dziś na inne continentale, chyba tak stare jak moja honda, dotu się doczytać nie mogę. No ale przynajmniej nie są popękane. Choć o przyczepności nadzwyczajnej nie marzę. Byle dojeździć do przypływu gotówki. Edytowane 9 Kwietnia 2014 przez Havoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Co trzeba robić z nieśmiganą oponą, żeby tak wyglądała po dwóch sezonach? :> Jaszczombem przelatałem na letnich chyba Dębicach (chyba, bo nie pamiętam już co to było) pięć lat, nie wiem ile miały nakulane wcześniej, ale ponieważ stwardniały, sparciały i straciłem do nich zaufanie, kupiłem komplet nowych Dębic, niecałe 600 zł (R13 pałer!). Nie polecam wszelako, Frigo 2 na zimę były w pytę, Passio na lato do rzyci, piszczały czasami nawet na suchym i czystym asfalcie. Dobra w takim razie chyba zamówię te uniroyale. Na oponeo jest jeszcze kubek gratis. :lol2:O swołocze, a mi kubka nie dali. Foch. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Jonas, poprawione, zapomniałem zaznaczyć nutę ironii ;) Oczywiście że była jeźdżona, zmęczona i stara w momencie kupna. Choć nie powiem, te 6-7mm bieżnika to było wtedy jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2014 dotu się doczytać nie mogę Może - o zgrozo - dlatego, że szukacz liczy czterocyfrowej, a jest trzycyfrowa. Taki format miał DOT przed rokiem 2000 :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zabytkowe opony legenda PRL-u jedyne takie dla konesera zobacz!!!!! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Kurka, to mogłem ich nie zostawiać, było na allegro puścić! Głupi ja... Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez Havoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Passio na lato do rzyci, piszczały czasami nawet na suchym i czystym asfalcie. Coś nowego bo mi piszczą na piachu lub na mokrym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...