toms83 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Coś nowego bo mi piszczą na piachu lub na mokrym. Ale one piszczą nawet jak samochód stoi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2014 może powietrze uchodzi przez pęknięcia i temu piszczą? :mrgreen: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Jemu ? :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Pytanie z części teoretycznej egzaminu na prawo jazdy. Z tego roku. Masz 10 letnią oponę i jedziesz w deszczu, czego możesz się spodziewać?a) Nikłej przyczepności.b) Dolarów w egipskim bankomacie.c) Obniżki na zdalnie sterowany helikopter. Serio. 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Tak wyglądają pytania w testach na prawko w UK. Czyli jak masz IQ większe od statystycznego ziemniaka zdajesz :-D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Wbrew pozorom wpada na zawsze w pamięć. A u nas by to wyglądało mniej więcej tak: a) drogi hamowania o połowę krótszej od pierwiastka 3 stopnia z drogi hamowania na oponach nowych, b) ze siła odśrodkowa będzie przy prędkości 48,5km/h na tyle wysoka iż samochód przejdzie drogę dłuższą od drogi hamowania z ppkt. a) No i w PL istnieje dzięki takim debilizmom zasada 3xZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Pod koniec stycznia kupiłem Goodyeary Efficient Grip Compact i jestem bardzo zadowolony z poprawy trakcji :) W porównaniu z poprzednimi starociami, mam uczucie jakby koła ledwie dotykały podłoża - toczą się prawie bez oporu. Autko toczy się tak lekko, że ma się nieodpartą ochotę pojechać jeszcze szybciej i odważniej... tylko te 39KM to trochę za mało (ale na razie muszą wystarczyć) :D Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Też mam te Efficient Grip, ino w wersji SUV, wedle tego co mówił sprzedawca i wedle przechwałek producenta one mają jakieś zmniejszone opory toczenia czy inną magię. Szerzej na temat trakcji będę mógł coś powiedzieć jak wypuszczę się dalej niż wkoło komina. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Muszę uczciwie przyznać, że pokonując tą samą trasę ok. 100 km/h (centrum i przedmieścia Warszawy, kawałek obwodnicy, jednopasmowe drogi) na starych oponach (Dębica Vivo) potrzebowałem około dwóch godzin, czasem odrobinę więcej. Na tych Goodyearach bez ciśnięcia docieram w półtora godziny. Na starych oponach komfortowo jedździło mi się przy prędkości w przybliżeniu 90km/h, na nowych rozwijam w miarę możliwości tam gdzie można 110-115km/h (przy większej prędkosći w kabinie jest już za głośno). Spalanie też trochę spadło, o ile na tym odcinku 6 litrów to była norma. To obecnie mieszczę się w pięciu i pół litrach - a poruszam się szybciej niż wcześniej, częściej wyprzedzam. Generalnie 704 zł wydane na nowe opony dało sporą poprawę :) Hehe, ktoś się chciał dowartościować minusikiem. Zazdrość brzydka rzecz :D Edytowane 12 Maja 2014 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Jeździsz na granicy przyczepności skoro tak znacząco skróciłeś czas dojazdu ? Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez Kaeres 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Jeździ na nowych oponach. Czary z mleka. 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 3 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2014 (edytowane) No i właśnie wychodzi jakość opinii internetowych ekspertów. Czy co kupiłem jest super i lepsze od poprzedniego. Robi kawę a auto zaczęło produkować paliwo. Lepszy 3 letni goodyear wymoczony w plaku po golfie co wy... na autostradzie pościerany tu lepiej tu gorzej lekko wyząbkowany. Sprzedawcy tak samo polecają co mają a jak się ich podpytasz to wychodzi że swoją opinie wyciągają na podstawie tego że żadna nie wróciła. Tylko testy, niezależnych nie ma więc zostają te naklejki. Mimo że robione przez producentów to każdy nagina jak tylko może żeby mieć najlepszą ocenę. W ogólnym rozrachunku wychodzi na to samo. Edytowane 3 Maja 2014 przez Fidel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2014 (edytowane) Potrzebowałbym letnie opony do Opel Corsa D z silnikiem Z12XEP. W instrukcji namalowali, że do tej wersji powinno się stosować m.in. 185/70 R14 (są też wersje R15 i większe, ale to będzie chyba drożej, więc lepiej myślę zostać przy R14 - felgi dopiero kupię). Co myślicie o: GoodYear http://allegro.pl/opony-letnie-185-70r14-88t-goodyear-warszawa-nowe-i4223507756.html lub Continental: http://allegro.pl/opony-letnie-185-70r14-88t-continental-warszawa-i4223506253.html ? Byłyby Waszym zdaniem OK? Roczniki jak widać 2010-2011 - nie znam się, ale chyba nie będą za stare?? (biorąc pod uwagę, że jeszcze parę lat przecież będą uzywane). Edytowane 10 Maja 2014 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 10 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2014 185/65 R15 są chyba tańsze niż sugerowany rozmiar, przynajmniej jeśli chodzi o nowe opony na oponeo. Jeśli chcesz opony na parę lat, czyli przebiegi nie za duże, kup lepiej nowe opony. Jeśli wydarłbyś je 2-3 lata, można by myśleć o tych leżakach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 10 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2014 -opony dobierasz do felgi, nie odwrotnie -felgi kupujesz stalówki czy alu ? -pod alu profil 70 będą troche "balonowate" -te opony co znalazłes to chyba leżaki z zapasu (różny rocznik, nie od pary) -za tę cene wolałbym dołożyć do nowych ze sklepu, bądź kupić jednoroczniaki od pary od solidnego allegrowicza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2014 (edytowane) 185/65 R15 są chyba tańsze niż sugerowany rozmiar, przynajmniej jeśli chodzi o nowe opony na oponeo. Ooo ... to jeszcze poszperam w większych. W instrukcji są jeszcze takie rozmiary: 185/65 R 15, 195/60 R 15, 195/55 R16, 195/55 RF 16, 215/45 R 17 ... tak, że te co podałeś też będą zgodne z zaleceniami producenta. Oczywiście nie mam jakichś sprotowych/szpanerskich zapędów. Zależy mi na komforcie i cenie. Oczywiscie śmiesznego wyglądu też nie chcę, więc jak sugeruje TSRules -pod alu profil 70 będą troche "balonowate" ... przy alu będę musiał zrezygnować z 70. Edytowane 10 Maja 2014 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 10 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2014 a poszperaj może w twojej okolicy są używki aluski z oponami, szczerze to na te nasze drogi nowe to żal używać ... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Znalazłem tanio alufelgi 16" 6J (więc rozważam zakup), a w tej opcji potrzebne byłyby opony 195/55 R16. Jakie jest Wasze zdanie o : http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-zt2000-195-55-r16-87-v#59504366 ... tzn. czy nadaje się to do jazdy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Nie mam pojęcia o tych oponach z linku, ale przy tej cenie, do tego samochodu - można zaryzykować. Jeżeli nie lubisz ryzyka, a możesz dołożyć 120zł, to http://www.oponeo.pl/dane-opony/accelera-alpha-195-55-r16-91-v-xl założyli to w robocie na jedno aygo i jednego fusiona - na suchym OK, na mokrym mogłoby być lepiej, fajnie wyglądają, minimalnie głośne, o trwałości nic nie powiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 szerokie szesnastki do małego silniczka 1.2 ? będzie jeszcze bardziej mułowato Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 (edytowane) szerokie szesnastki do małego silniczka 1.2 ? będzie jeszcze bardziej mułowato Masz może jakiś link do pomiarów przyspieszenia opona tego samego typu o szerokości 185mm vs 195mm ? (bo nie wiem jak duża to będzie różnica ... czy w ogóle odczuwalna). ... teraz, jeśli się nie pomyliłem, średnica 185/70 R14 jest o 2cm mniejsza od 195/55 R16 ... czyli jeszcze to ... hmmm ... nie znam się ;) Edytowane 12 Maja 2014 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ to powinno pomóc jakie 2cm jak mi podało że 6,3mm [1,01%] Dzięki (tamto całkowicie źle policzyłem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2014 Panowie szybkie pytanie - wiem, że w tej cenie szału nie ma, ale i tak wolę zapytać, bo kto pyta nie wielbłądzi... Poszukiwane opony letnie (komplet) 195/65/R15 do Audi A3 110 KM, styl jazdy normalny, przebiegi około 10k km (nie licząc sezonu zimowego). Obecnie siedzą Fuldy Ecocontrol, ale już mają powoli dość, gdyż stały się głośne i twarde. Co wybrać? 1) Dębica Presto - 696 zł komplet C/C/68dB 2) Barum Brillantis 2 - 700 zł komplet E/C/71dB 3) Fulda Ecocontrol (znowu?) - 708 zł komplet E/C/68dB 4) Fulda ECOCONTROL HP - 736 zł komplet C/B/68dB 5) Hankook Kinergy eco K425 - 756 zł komplet B/B/69dB Lub coś innego w podobnych cenach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 23 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2014 A zna ktoś dobre lub chociaż przyzwoite opony symetryczne, lub chętniej kierunkowe bez rozróżnienia strony wewnętrznej i zewnętrznej? 225/50 R16, (ewentualnie 225/55) minimum V (stąd symetryczne raczej odpadają, chyba że coś się zmieniło) Mam na tylniej osi dość duży negatyw (czego nie zamierzam zmieniać) i po jednym sezonie widać, że wewnętrzna strona obrywa dużo mocniej, niż zewnętrzna. Znudziły mi się używki, zwłaszcza że w tym rozmiarze za dużego wyboru nie ma. Kupiłbym coś nowego, o ile po sezonie mógłbym zamienić miejscami opony na tylnej osi. Hałas i fuel economy są parametrami całkowicie nieistotnymi. Właściwości jezdne - drugorzędnymi. Cena i odporność na ścieranie - raczej tak, bo te opony czeka ciężkie życie. Myślałem wstępnie o Infinity inf 050 lub accelera alpha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 http://www.rezulteo-opony.pl/testy-badania-opon/wielki-test-porownawczy-rezulteo-zestawienie-10-opon-sportowych-24156 Ważna uwaga: wszystkie dziesięć kompletów porównywanych przez nas opon (Pirelli P-Zero,Bridgestone Potenza S001, Continental ContiSportContact 5, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2,Hankook Ventus S1 EVO2, Michelin Pilot Sport 3, Nexen N8000, Toyo Proxes T1 Sport, Vredestein Ultrac Vorti oraz Yokohama Advan Sport V105) zostało zakupionych bezpośrednio w sklepie za nasze środki - nie prosiliśmy producentów o dostawę modeli testowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Te Yohohamy wyglądają ciekawie, ale w innym teście czytałem że mają straszne opory toczenia, czyli spalanie od razu w górę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 (edytowane) Puma, poczytaj jak smieszne roznice sa miedzy oporami A a F... cos kolo 40zl na zywotnosci opony ;d Edytowane 13 Lipca 2014 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 (edytowane) 5) Hankook Kinergy eco K425 - 756 zł komplet B/B/69dB Lub coś innego w podobnych cenach? Te gumy rewelacyjnie wypadły w teście autobild.de (7 miejsce) znacznie lepiej od Debica Presto (22 miejsce)- pod wzgl. drogi hamowania. Edytowane 13 Lipca 2014 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 27 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2014 Szybkie pytanko, muszę kupić jakieś gumy do auta. Standardowy rozmiar 205/55/16. Porzucam w końcu twarde jak skała RFT i biorę zwykłe. Myślałem nad tymi: http://www.blackcircles.com/catalogue/goodyear/efficientgrip-performance/205/55/R16/V/91/f?returnurl=%2forder%2ftyres%3f%26width%3d205%26profile%3d55%26rim%3d16%26speed%3dAny%26minpricerange%3d0%26maxpricerange%3d0%26viewmanufacturer%3dgoodyear%26displayall%3d6&tyre=32048670 Nie wiem tylko jak ścieranie http://www.blackcircles.com/catalogue/dunlop/sport-bluresponse/205/55/R16/V/91/f?returnurl=%2forder%2ftyres%3f%26width%3d205%26profile%3d55%26rim%3d16%26speed%3dAny%26minpricerange%3d0%26maxpricerange%3d0%26viewmanufacturer%3ddunlop%26displayall%3d6&tyre=32108948 Tutaj ktoś wspominał o dość szybkim zużywaniu. Czy kupić coś budżetowego jak to http://www.blackcircles.com/catalogue/hankook/kinergy-eco-k425/205/55/R16/V/91/f?returnurl=%2forder%2ftyres%3f%26width%3d205%26profile%3d55%26rim%3d16%26speed%3dAny%26wintertyre%3d0&tyre=27529895 Wiem, że ścieranie będzie ok. Szukam opon które będą bezpieczne i będą w stanie radzić sobie dobrze i na mokrym i na suchym przy umiarkowanym ścieraniu. Głośność i zużycie paliwa również ma jakieś znaczenie, ale po obecnych Turanzach może być tylko lepiej :) pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 27 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2014 Ojciec miał w tym rozmiarze Goodyear Optigrip i były cholernie głośne. Na ContiPremiumContact 5 jest dużo lepiej. W sumie na Conti jeszcze nigdy się nie zawiodłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...